PDA

View Full Version : lowkick training



CDB
20-01-2009, 18:40
heey allemaal,
Ben sinds twee weken aan het kickboksen, eerst nog ff 1 keer in de week en later wat vaker.. Maar nou had ik een vraag. Ik train altijd maandags avond, en dan hebben we techniek training. combos maken op elkaar.
En de lowkick zit er ook altijd bij. maar nou me vraag we doen om en om combos bij elkaar van 10 herhalingen.. maar als ik dan 10 lowkick heb gehad.. dan heb ik er tot donderdag meestal wel last van en blokken hebben we niet met die trianing? Is dit beetje normaal dat je er 3 dagen last van hebt? En weet iemand paar tips?
alvast bedankt

Biiyen
20-01-2009, 18:46
heey allemaal,
Ben sinds twee weken aan het kickboksen, eerst nog ff 1 keer in de week en later wat vaker.. Maar nou had ik een vraag. Ik train altijd maandags avond, en dan hebben we techniek training. combos maken op elkaar.
En de lowkick zit er ook altijd bij. maar nou me vraag we doen om en om combos bij elkaar van 10 herhalingen.. maar als ik dan 10 lowkick heb gehad.. dan heb ik er tot donderdag meestal wel last van en blokken hebben we niet met die trianing? Is dit beetje normaal dat je er 3 dagen last van hebt? En weet iemand paar tips?
alvast bedankt

Doorzetten mien jong. Straks doet het niet meer zo lang pijn. Het is de bedoeling dat je snel aan de pijn went. Als je er maar 3 krijgt dan kun je over een half jaar nog niet tegen die kletsen op je benen. Maar wen er maar aan, de pijn wordt alleen maar erger maar je herstel duurt korter. Straks krijg je nog geel/blauwe schenen en zo nu en dan een gekneusde rib.

Garcia
20-01-2009, 18:51
Doorzetten mien jong. Straks doet het niet meer zo lang pijn. Het is de bedoeling dat je snel aan de pijn went. Als je er maar 3 krijgt dan kun je over een half jaar nog niet tegen die kletsen op je benen. Maar wen er maar aan, de pijn wordt alleen maar erger maar je herstel duurt korter. Straks krijg je nog geel/blauwe schenen en zo nu en dan een gekneusde rib.


x2 :)

CDB
20-01-2009, 18:56
Doorzetten mien jong. Straks doet het niet meer zo lang pijn. Het is de bedoeling dat je snel aan de pijn went. Als je er maar 3 krijgt dan kun je over een half jaar nog niet tegen die kletsen op je benen. Maar wen er maar aan, de pijn wordt alleen maar erger maar je herstel duurt korter. Straks krijg je nog geel/blauwe schenen en zo nu en dan een gekneusde rib.

Geel/blauwe schene? we trainen met scheen beschermers.. Maar bedankt voor je antwoord.. wel raar je zou denken dat je aan die trappen went en het steeds minder zeer gaat doen.. Naja ben ook nog maar net begonne.. Zie het allemaal wel

Briant
20-01-2009, 18:58
Uiteraard beetje doorzetten, maar het helpt ook als je niet je gewicht op je voorste been plaatst en een beetje meebeweegt met de trap (niet te veel anders is het voor je partner moeilijk trainen).

CDB
20-01-2009, 19:00
ja preziez, want blijf nou gewoon hele tijd stil staan, met het linker been na voren zodat hij kan trappen.. een beetje mee bewegen dus?

Biiyen
20-01-2009, 19:03
Geel/blauwe schene? we trainen met scheen beschermers.. Maar bedankt voor je antwoord.. wel raar je zou denken dat je aan die trappen went en het steeds minder zeer gaat doen.. Naja ben ook nog maar net begonne.. Zie het allemaal wel

Ik hoop dat je die scheenbeschermers afdoet als je tegen de zak trapt? Setjes van 300 links/rechts staat gelijk aan blauw/gele schenen in je eerste jaar.

CDB
20-01-2009, 19:09
ja oke, mischien beetje domme vraag.. maar is voor mij allemaal wat nieuw en aangezien we nog niet op zak hebben getraind.. maar tnx voor julie hulp(Y)

Biiyen
20-01-2009, 19:24
Geen domme vraag! Kan me goed voorstellen dat je dat vraagt, iedereen komt dagen thuis, gaat slapen en komt dan nauwelijks uit bed. Dan vraag je jezelf inderdaad af waar het goed voor is :-)

Spike_tm
20-01-2009, 20:36
Tja, gewicht op je voorste been en dan de ander laten trappen, dat kan best au doen. Zeker in het begin. Maargoed, lijkt me handig als je ook leert blokken, dat komt vanzelf als het goed is.
Als je zo'n trap pakt op de training, verplaats je gewicht naar het achterste been, dat niet geraakt wordt. Dat scheelt al een stuk.
Je kan twee dingen doen, bij een trap op het bovenbeen. Je been naar buiten draaien tegen de trap in. Dat is in het begin de meest pijnlijke optie. Je kan je knie iets indraaien en de trap buitenop nemen. Ook niet prettig maar in het begin minder pijnlijk, daar heb je wat meer vlees om de trap op te vangen.
Je kan ook de trap opvangen als je been niet vast staat, dus niet je voet strak op de grond houden maar "mee veren" met de trap.
Je kan natuurlijk ook gewoon naar je trainer lopen en zeggen : "joh, hoe blok je nou zo'n lowkick". Initiatief en interesse kan nooit kwaad natuurlijk.

CDB
20-01-2009, 20:42
Tja, gewicht op je voorste been en dan de ander laten trappen, dat kan best au doen. Zeker in het begin. Maargoed, lijkt me handig als je ook leert blokken, dat komt vanzelf als het goed is.
Als je zo'n trap pakt op de training, verplaats je gewicht naar het achterste been, dat niet geraakt wordt. Dat scheelt al een stuk.
Je kan twee dingen doen, bij een trap op het bovenbeen. Je been naar buiten draaien tegen de trap in. Dat is in het begin de meest pijnlijke optie. Je kan je knie iets indraaien en de trap buitenop nemen. Ook niet prettig maar in het begin minder pijnlijk, daar heb je wat meer vlees om de trap op te vangen.
Je kan ook de trap opvangen als je been niet vast staat, dus niet je voet strak op de grond houden maar "mee veren" met de trap.
Je kan natuurlijk ook gewoon naar je trainer lopen en zeggen : "joh, hoe blok je nou zo'n lowkick". Initiatief en interesse kan nooit kwaad natuurlijk.

Heey bedankt voor je tips, zal ze ook cker gebruiken. en zal de trainer volgend week ook ff vragen wat de bedoeling preziez is.. Wij doen gewoon na wat mijn trainer met zen partner doet.. haha
greetzz

anonymous001
20-01-2009, 21:33
Ik vind ook wel dat trainingsmaatjes zich een klein beetje in moeten houden...

Fr3ddy
20-01-2009, 22:45
Mocht het niks worden, kun je nog altijd keyboardwarrior worden :)

Briant
20-01-2009, 22:56
ja preziez, want blijf nou gewoon hele tijd stil staan, met het linker been na voren zodat hij kan trappen.. een beetje mee bewegen dus?

Het is moeilijk uit te leggen, beste is idd even je trainer vragen. Maar gewicht op het achterste been is bij kickboxen een goed idee je voorste been is vaak het slachtoffer van lowkicks. Als er spanning op de spieren staat zijn ze gevoeliger. Druk maar eens op je biceps als ze aangespannen zijn en wanneer ze slap zijn, je voelt duidelijk verschil.

anonymous001
20-01-2009, 23:07
Mocht het niks worden, kun je nog altijd keyboardwarrior worden :)

Je bedoelt dat mensen jouw voorbeeld moeten volgen? Lijkt me niet zo aantrekkelijk eigenlijk... :whistling:

jopke
23-01-2009, 11:27
in het begin doen lowkicks flink pijn inderdaad, ik heb soms dagen mank gelopen in het begin!

na een tijdje wen je er aan, en heb je er nooit meer last van!

misschien komt dit ook omdat je gewoon beter leerd kickboksen, en dus minder op je been zult pakken..

gewoon doorzetten~!

MJOKKIE
23-01-2009, 15:17
:thup:Doorzetten mien jong. Straks doet het niet meer zo lang pijn. Het is de bedoeling dat je snel aan de pijn went. Als je er maar 3 krijgt dan kun je over een half jaar nog niet tegen die kletsen op je benen. Maar wen er maar aan, de pijn wordt alleen maar erger maar je herstel duurt korter. Straks krijg je nog geel/blauwe schenen en zo nu en dan een gekneusde rib.
__________________
:):D:lol::ehhh:;):cool2::eek::mad::rolleyes::boos:

Welcome to the world. Je heb t een geweldige sport uitgekozen als ik het zo lees:twak::thup:. Gewoon doorbijten

chief108
23-01-2009, 15:27
na een tijdje wen je er aan, en heb je er nooit meer last van!

Sir... I beg to differ

jan sensei kyokushin
24-01-2009, 11:12
in het begin doen lowkicks flink pijn inderdaad, ik heb soms dagen mank gelopen in het begin!

na een tijdje wen je er aan, en heb je er nooit meer last van!

misschien komt dit ook omdat je gewoon beter leerd kickboksen, en dus minder op je been zult pakken..

gewoon doorzetten~!Osu jopke inderdaad je voelt bij regelmatig trainen op lowkicks steeds minder en door wedstrijd ervaring door goed te blokken en je verlegt je pijngrens omdat je al meer pijn kan verdragen daar train je voor je scheenbeen word een moker zo hard als een steen en wie lowkicks uitdeelt moet ze ook kunnen ontvangen ;) binnenwaartst en buitenwaartst!!
respect !!
sportgreetz
osu

barclay
24-01-2009, 11:30
Osu jopke inderdaad je voelt bij regelmatig trainen op lowkicks steeds minder en door wedstrijd ervaring door goed te blokken en je verlegt je pijngrens omdat je al meer pijn kan verdragen daar train je voor je scheenbeen word een moker zo hard als een steen en wie lowkicks uitdeelt moet ze ook kunnen ontvangen ;) binnenwaartst en buitenwaartst!!
respect !!
sportgreetz
osu


Oldskool !:twak:

Joris
24-01-2009, 21:52
ja idd, en iets wat we al jaren doen, moet per definitie al slecht zijn /sarcasme/ :S