PDA

View Full Version : Branson is kewl!



Paganstars
21-01-2009, 12:02
Te laat voor Obama

Door Richard van de Crommert

Twingly blog zoeken
Jouw blog hier

AMSTERDAM - De twee Amsterdamse studenten die gisteren van zakenman Richard Branson een lift kregen naar Washington hebben de dag van hun leven gehad, maar niets van de inauguratie meegemaakt.


De flamboyante Britse zakenman Richard Branson aarzelde geen moment toen hem de vraag werd gesteld of hij bereid was twee arme studenten mee te nemen in zijn privé-jet naar de inauguratie van Barack Obama.

,,Het is jammer dat we het niet hebben gehaald, want we hebben de race naar Het Witte Huis een jaar lang intensief gevolgd", zei Omar Kbiri. Pas gisteravond om elf uur landde de privéjet van Branson op een vliegveld in Washington, ruim nadat president Obama zijn eerste toespraak had gehouden. ,,Tijdens de vlucht heb ik Branson geïnterviewd voor mijn scriptie", vertelde Lennard Hulsbosch bij aankomst in de Amerikaanse hoofdstad. ,,Over de strategie van zijn bedrijf Virgin. Voor de rest hebben we films gekeken."
Dat de privéjet van Branson niet eerder in Amerika landde, kwam onder andere doordat in Londen nog even de vrouw van Branson moest worden opgepikt.
In plaats van het bijwonen van de inauguratie, worden de twee studenten van de Hogeschool Amsterdam dinsdagavond lokale tijd meegenomen naar een paar feestjes in Washington. ,,We hebben geen flauw idee waar we heen worden gebracht."
Maar een hotelkamer is kennelijk geregeld. ,,We slapen in het Sheraton, waar ook de crew van Branson overnacht. Maar als dat niet zou lukken, dan zouden we bij Branson op zijn hotelkamer hebben kunnen overnachten."
Eigenlijk hadden de twee studenten naar school gemoeten. ,,En ik zou met mijn vriendin iets leuks gaan doen", voegt Kbiri daar aan toe. ,,Maar dit had ik echt niet willen missen."
De twee studenten, Omar Kbiri en Lennard Hulsbos woonden gisterochtend tijdens een congres in de Rai een bijeenkomst bij waar Branson sprak. Daar vertelde hij de inauguratie van Obama bij te wonen. Per sms mochten toehoorders via een groot scherm vragen aan Branson stellen. Op de vraag ‘Kunt u twee arme studenten meenemen naar Washington DC”, antwoordde hij direct ‘ja’. De zaal bulderde van het lachen.
,,Fuck hè. Het is echt waar. Ik zit naast Richard Branson in zijn privéjet”, liet Hulsbos vanuit het vliegtuig weten. Op zijn weblog schreef Hulsbos: ,,I am in Richard Branson’s private jet on my way to Washington, what are you doing? =)”.
Zijn vader Dick Hulsbos was gisteravond nog steeds overdonderd door het jongensavontuur van zijn zoon. ,,’Je bent niet goed bij je hoofd’, reageerde ik toen hij het me vertelde”, zei Hulsbos senior. ,,Hij schijnt met een perskaart naar binnen te zijn gekomen. Hij is op een leuke manier brutaal. Eerder een beetje guitig.”
Branson zou Hulsbos aan boord beloofd hebben dat hij mee gaat werken aan zijn projecten voor daklozen. Inmiddels is een retourvlucht geregeld voor de twee ‘arme’ studenten. Morgen keren ze terug op Schiphol.

anonymous001
21-01-2009, 12:09
"Omar Kbiri"

Terrorist, geen twijfel. Dus B.O. heeft maar mazzel gehad dat ze te laat waren... Pfew...