PDA

View Full Version : waar is die hardheid gebleven?????



bohaco
25-01-2009, 09:32
Wat mij de laatste jaren heel erg opvalt en de laatste maanden nog veel tegen valt is dat de jeugd van tegenwoordig geen dicipliene, respect en hardheid voor zichzelf kent.

We hadden laatst op de sportschool weer wat nieuwe leerlingen en deze gingen in discusie met de leraar als ze het ergens niet mee eens waren, wilden oeffeningen doen zonder weerstand en de techniek moest zachtjes uitgevoerd worden anders deed het pijn.

Op een gegeven moment moesten we in de voorligsteun om op te drukken en bij de tiende push up stond er 1 op en die ging naar huis. Die had er geen zin meer in.

Volgens mij is het toch, aan welke soort Budo je doet, je toch moet beschikken over een bepaalde mentaliteit. Veel mensen denken dat ze kunnen vechten maar waar is die fighterspirit toch gebleven?



Is dit voor jullie herkenbaar of valt het bij jullie wel mee??

barclay
25-01-2009, 10:17
Wat mij de laatste jaren heel erg opvalt en de laatste maanden nog veel tegen valt is dat de jeugd van tegenwoordig geen dicipliene, respect en hardheid voor zichzelf kent.

We hadden laatst op de sportschool weer wat nieuwe leerlingen en deze gingen in discusie met de leraar als ze het ergens niet mee eens waren, wilden oeffeningen doen zonder weerstand en de techniek moest zachtjes uitgevoerd worden anders deed het pijn.

Op een gegeven moment moesten we in de voorligsteun om op te drukken en bij de tiende push up stond er 1 op en die ging naar huis. Die had er geen zin meer in.

Volgens mij is het toch, aan welke soort Budo je doet, je toch moet beschikken over een bepaalde mentaliteit. Veel mensen denken dat ze kunnen vechten maar waar is die fighterspirit toch gebleven?



Is dit voor jullie herkenbaar of valt het bij jullie wel mee??

x2

Jessica
25-01-2009, 11:03
mijn dochter(17) is juist het tegenover gestelde, zij heeft veel fightspirit en kan veel incaseren. Ze traint 't liefst met jongens, in eerste instantie doen die voorzichtig (omdat ze 'n meisje is) en zij moedigt ze dan aan om dat niet te doen. Als ze zich niet lekker voeld wil ze ook gewoon trainen en knapt daar dan van op.

Karel
25-01-2009, 11:24
mja meestal haal je wel de rotte appels eruit door zulke oefeningen, die hebben niet zoveel zin om te liggen enz..
er zijn gelukkig altijd nog een paar van zo'n groepje die wel de mentaliteit hebben, de vechtsport blijft natuurlijk even zwaar, of het nu populairder wordt of niet..
het verschilt per sport natuurlijk ook met wat voor redenen ze het gaan beoefenen..

Spike_tm
25-01-2009, 11:32
Het krijgt meer aandacht en daardoor komen er meer mensen op af die niet geschikt zijn en niet de mentaliteit hebben.
Die haken echter al snel af, leuk stoer op vechtsport, want dat heb ik op SBS gezien. Als ze er dan achter komen dat je hard moet trainen en jaren moet investeren om echt wat te kunnen is het snel over.
Die kan je maar beter kwijt zijn, gewoon weer lekker gaan korfballen of badmintonnen. Niet gaan schaken of dammen, want dan word je ook geslagen.
Bij ons is het ook zo dat van de nieuwe aanwas bij de jeugdgroepen zeker de helft uitvalt binnen een jaar. Wat overblijft zijn dan wel gemotiveerde kids die echt wat willen leren. Er wordt ook lesgegeven op scholen als keuzesport. Van de 30 zijn er dan misschien twee die echt op les komen en daarvan blijft er dan 1 hangen.
Tja, als het niet vanzelf gaat dan hoeft het niet.

Maargoed, er zijn er gelukkig ook nog genoeg die wel moeite willen doen om iets te bereiken.

cloudwalker000
25-01-2009, 11:56
Het krijgt meer aandacht en daardoor komen er meer mensen op af die niet geschikt zijn en niet de mentaliteit hebben.
Die haken echter al snel af, leuk stoer op vechtsport, want dat heb ik op SBS gezien. Als ze er dan achter komen dat je hard moet trainen en jaren moet investeren om echt wat te kunnen is het snel over.
Die kan je maar beter kwijt zijn, gewoon weer lekker gaan korfballen of badmintonnen. Niet gaan schaken of dammen, want dan word je ook geslagen.
Bij ons is het ook zo dat van de nieuwe aanwas bij de jeugdgroepen zeker de helft uitvalt binnen een jaar. Wat overblijft zijn dan wel gemotiveerde kids die echt wat willen leren. Er wordt ook lesgegeven op scholen als keuzesport. Van de 30 zijn er dan misschien twee die echt op les komen en daarvan blijft er dan 1 hangen.
Tja, als het niet vanzelf gaat dan hoeft het niet.

Maargoed, er zijn er gelukkig ook nog genoeg die wel moeite willen doen om iets te bereiken.

perfect antwoord..

je ziet het meestal meteen aan de motoriek van een beginner of het erin zit.

Ik denk dat aanleg ook belangrijk is in onze sport.

wilde ik ff zeggen...

Jessica
25-01-2009, 12:40
perfect antwoord..

je ziet het meestal meteen aan de motoriek van een beginner of het erin zit.

Ik denk dat aanleg ook belangrijk is in onze sport.

wilde ik ff zeggen...

als iemand geen aanleg heeft en dan zou afhaken is dat (imo) iets totaal anders dan wanneer je niet gemotifeerd bent

bohaco
25-01-2009, 13:48
Het is gewoon jammer dat je de spirit bijna nergens meer ziet.
Mensen denken dat ze kunnen vechten en door het op tv te zien denken ze dat het makkelijk realiseerbaar is.

Het heeft mij iig al veel bloed, zweet en tranen gekost.

gimgamgommetje
25-01-2009, 13:56
Als mensen echt zo slecht gemotiveerd zijn is het ook maar beter dat ze snel afhaken.
Ze houden de rest van de groep tegen in hun vooruitgang.

Als ze wel graag willen maar echt niet goed kunnen meekomen door motoriek oid vind ik dat wel erg sneu. Dat is wel de categorie die het nodig kan hebben om extra zelfvertrouwen etc te kweken.

De man van 14K
25-01-2009, 13:57
jankerds zijn het.
allemaal

MilfhunterMMA
25-01-2009, 15:26
vroggah was alles beter... toen was iedereen gehard.

renamer
25-01-2009, 15:50
perfect antwoord..

je ziet het meestal meteen aan de motoriek van een beginner of het erin zit.

Ik denk dat aanleg ook belangrijk is in onze sport.

wilde ik ff zeggen...

dus? zelfs iemand die geen motoriek heeft kan er met hard werken komen..

en sja.. ik ben zelf ook niet de taaiste.. maar ik doe mijn best wel.

Ik zeg dat het in de motivatie zit..

ik zie mezelf nog geen zwarte band bjj halen.. never nooit denk ik zelfs.. echt aanleg heb ik denk ik ook niet.. maar ik heb wel mijn draai gevonden in wat ik doe. ik sta nooit met tegenzin op de mat, als ik geen zin heb of ik heb een te zwaare dag op mijn werk gehad dan ga ik gewoon niet. (sta wel minimaal 2x per week op de mat meestal meer)
ik moet niet gaan.. ik ben een recreant/amateur..

maar ik ben wel fuckin gemotiveerd.. (snap niet dat ik het ooit zonder bjj ect gekent hebt):thup:

cloudwalker000
25-01-2009, 16:06
dus? zelfs iemand die geen motoriek heeft kan er met hard werken komen..

en sja.. ik ben zelf ook niet de taaiste.. maar ik doe mijn best wel.

Ik zeg dat het in de motivatie zit..

ik zie mezelf nog geen zwarte band bjj halen.. never nooit denk ik zelfs.. echt aanleg heb ik denk ik ook niet.. maar ik heb wel mijn draai gevonden in wat ik doe. ik sta nooit met tegenzin op de mat, als ik geen zin heb of ik heb een te zwaare dag op mijn werk gehad dan ga ik gewoon niet. (sta wel minimaal 2x per week op de mat meestal meer)
ik moet niet gaan.. ik ben een recreant/amateur..

maar ik ben wel fuckin gemotiveerd.. (snap niet dat ik het ooit zonder bjj ect gekent hebt):thup:

nou ja, dan ben je een goeie recreant.
Moeten d'r ook zijn toch? Maar waarom zie JIJ jezelf geen zwarte band halen?? dan haal je 'm inderdaad ook nooit, tenzij je het niet wilt.. waar een wil is is een weg ouwe, als jij dat wilt en je stelt dat als prioriteit, dan haal jij de zwarte band!

Maar om even terug te komen op je comment, je zei mensen met slechte motoriek kunnen er met hard werken ook komen.. Klopt inderdaad, kijk maar naar Albert Kraus :D!
alhoewel ik heb mensen gezien die echt jaaaaaaaren trainen en trainen en 3x per week netjes op tijd op de mat staan maar nog steeds heel slecht meekomen met welke groep dan ook.
Dat is klote hoor! voor hun.
Dan heb je 't dus gewoon echt niet.
en dan ben je niets minder hoor, zeker niet!
Zo heeft iedereen z'n ding.
Nogmaals ik ben van mening dat vechtsport er wel een beetje in moet zitten.
maar dat zie je al snel bij beginners.

anonymous001
25-01-2009, 16:16
nou ja, dan ben je een goeie recreant.
Moeten d'r ook zijn toch? Maar waarom zie JIJ jezelf geen zwarte band halen?? dan haal je 'm inderdaad ook nooit, tenzij je het niet wilt.. waar een wil is is een weg ouwe, als jij dat wilt en je stelt dat als prioriteit, dan haal jij de zwarte band!

Maar om even terug te komen op je comment, je zei mensen met slechte motoriek kunnen er met hard werken ook komen.. Klopt inderdaad, kijk maar naar Albert Kraus :D!
alhoewel ik heb mensen gezien die echt jaaaaaaaren trainen en trainen en 3x per week netjes op tijd op de mat staan maar nog steeds op het zelfde niveau zitten als dag 1.
Dat is klote hoor! voor hun.
Dan heb je 't dus gewoon echt niet.
en dan ben je niets minder hoor maar waar werk je dan naartoe?

Denk dat het verhaal van enamer voor het overgrote deel van de mensen hier een stuk realistischer is dan de ambitie om een zwarte band te halen...

En jaren 3x in de week trainen zonder progressie? Dan doen zowel die persoon, als zijn trainingspartners, als de coach iets niet goed. IMHO.

Jessica
25-01-2009, 16:18
dus? zelfs iemand die geen motoriek heeft kan er met hard werken komen..

en sja.. ik ben zelf ook niet de taaiste.. maar ik doe mijn best wel.

Ik zeg dat het in de motivatie zit..

ik zie mezelf nog geen zwarte band bjj halen.. never nooit denk ik zelfs.. echt aanleg heb ik denk ik ook niet.. maar ik heb wel mijn draai gevonden in wat ik doe. ik sta nooit met tegenzin op de mat, als ik geen zin heb of ik heb een te zwaare dag op mijn werk gehad dan ga ik gewoon niet. (sta wel minimaal 2x per week op de mat meestal meer)
ik moet niet gaan.. ik ben een recreant/amateur..

maar ik ben wel fuckin gemotiveerd.. (snap niet dat ik het ooit zonder bjj ect gekent hebt):thup:

ik weet 't niet hoor, maar je spreekt jezelf tegen

daarnaast ging 't niet om talent hebben maar precies om de motivatie die jij over jezelf aangeeft en daar is dus niks mis mee kerel.
als ik je verkeerd begrepen heb dan hoor ik 't wel ;)

Jochem
25-01-2009, 16:37
Ian, als jij 10 tot 15 jaar zo doorgaat heb jij mooi je zwarte band BJJ. Als je kijkt wat jij nu kan in vergelijking met minder een jaar geleden... Das toch veel progressie in een jaar hoor.

Je zwarte band krijg je nu eenmaal niet bij een pakje boter, en in NL is 10 tot 15 jaar denk ik wel realistisch.

cloudwalker000
25-01-2009, 17:22
Denk dat het verhaal van enamer voor het overgrote deel van de mensen hier een stuk realistischer is dan de ambitie om een zwarte band te halen...

En jaren 3x in de week trainen zonder progressie? Dan doen zowel die persoon, als zijn trainingspartners, als de coach iets niet goed. IMHO.

nee nee! er wordt genoeg aandacht aan besteed hoor, door iedereen. maar op een gegeven moment is het wel duidelijk lijkt mij.

wilde als kind bij ajax, maar was te slecht.
lag niet aan de trainer hoor.
hier het zelfde.

anonymous001
25-01-2009, 17:39
nee nee! er wordt genoeg aandacht aan besteed hoor, door iedereen. maar op een gegeven moment is het wel duidelijk lijkt mij.

wilde als kind bij ajax, maar was te slecht.
lag niet aan de trainer hoor.
hier het zelfde.

Huh? Wat? Wie heeft het over Ajax? Ajax is niet voor iedereen, zwarte band BJJ is zeker niet voor iedereen. Er zijn in Nederland flink wat meer mensen die in het eerste van Ajax gespeeld hebben dan zwarte banders BJJ...

Ik train al heel lang, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Als je traint, maak je progressie. Dat geldt voor iedereen. Tenzij je tijdens de 'training' niet traint. Maar ik zou dat gek vinden: als iemand jaaaaaaren lang niets doet tijdens de training, en toch blijft komen.

Misschien zijn degenen waar jij het over hebt gewoon mensen die vooruitgang hebben gemaakt, maar minder dan jij? Of dat ze in eerste instantie minder waren en het verschil nooit hebben ingehaald? Misschien trainden ze iets minder fanatiek?

Maar dan maken ze gewoon wel progressie, alleen jij ziet het niet.

renamer
25-01-2009, 18:05
nee nee! er wordt genoeg aandacht aan besteed hoor, door iedereen. maar op een gegeven moment is het wel duidelijk lijkt mij.

wilde als kind bij ajax, maar was te slecht.
lag niet aan de trainer hoor.
hier het zelfde.

mag je dan niet meer voetballen????

cloudwalker000
25-01-2009, 18:17
mag je dan niet meer voetballen????

van mij wel. wie zegt van niet dan?

anonymous001
25-01-2009, 18:25
van mij wel. wie zegt van niet dan?

"van mij wel"?:confused:

Dit topic wordt steeds onsamenhangender...

Ik zou zeggen, prioriteiten stellen: volgend jaar speelt wolkje in het eerste van Ajax!

Dat soort killer attitude is wat we missen in de jeugd van tegenwoordig. Wat een beest!

cloudwalker000
25-01-2009, 18:39
"van mij wel"?:confused:

Dit topic wordt steeds onsamenhangender...

Ik zou zeggen, prioriteiten stellen: volgend jaar speelt wolkje in het eerste van Ajax!

Dat soort killer attitude is wat we missen in de jeugd van tegenwoordig. Wat een beest!

er is ergens iets flink mis gegaan want we begrijpen elkaar blijkbaar niet.
Die gast zei: ik haal de zwarte band nooit of niet. Ik zeg: dude als jij dat wilt dan kan je dat. Ik heb niet gezegd binnen een jaar, toch?
Op je opmerking over sporters die geen progressie maken wat volgens jou lag aan trainer en train partners, was ik het niet mee eens. Ik gaf ajax als voorbeeld. (jaaajaaa ik weet het voetbal en BJJ zijn 2 compleet verschillende dingen maar het idee is hetzelfde)

bovendien bedoelde ik muay thai en geen bjj met "mensen die het simpel weg niet in zich hebben" ik weet niet hoe dat bij BJJ zit, misschien maken mensen daar sneller progressie omdat er minder motoriek bij kot kijken maar bijvoorbeeld meer kracht en denkwerk, i dont know.
Echt waar, ik zie gezichten die al jaren lang trainen maar gewoon de spirit niet hebben.
En ik zie inderdaad mensen die ook 'ns ee trainen maar tijdens de warming up al janken.. Dat is trainen, over een maandje gaat het dan vast wel beter.
maar om terug te komen op de topicstarter... Die hardheid is er nog steeds hoor, sterker nog hij wordt alleen maar harder!! odat de vechtsport populairder is geworden trekt dat veel publiek en vele voelen zich geroepen maar er zijn weinig uitverkoren

anonymous001
25-01-2009, 19:02
er is ergens iets flink mis gegaan want we begrijpen elkaar blijkbaar niet.
Die gast zei: ik haal de zwarte band nooit of niet. Ik zeg: dude als jij dat wilt dan kan je dat. Ik heb niet gezegd binnen een jaar, toch?
Op je opmerking over sporters die geen progressie maken wat volgens jou lag aan trainer en train partners, was ik het niet mee eens. Ik gaf ajax als voorbeeld. (jaaajaaa ik weet het voetbal en BJJ zijn 2 compleet verschillende dingen maar het idee is hetzelfde)

bovendien bedoelde ik muay thai en geen bjj met "mensen die het simpel weg niet in zich hebben" ik weet niet hoe dat bij BJJ zit, misschien maken mensen daar sneller progressie omdat er minder motoriek bij kot kijken maar bijvoorbeeld meer kracht en denkwerk, i dont know.
Echt waar, ik zie gezichten die al jaren lang trainen maar gewoon de spirit niet hebben.
En ik zie inderdaad mensen die ook 'ns ee trainen maar tijdens de warming up al janken.. Dat is trainen, over een maandje gaat het dan vast wel beter.
maar om terug te komen op de topicstarter... Die hardheid is er nog steeds hoor, sterker nog hij wordt alleen maar harder!! odat de vechtsport populairder is geworden trekt dat veel publiek en vele voelen zich geroepen maar er zijn weinig uitverkoren

Ik heb toch ook wel een aantal jaar MT getraind, maar ik heb dat daar ook nog nooit gezien. Drie keer in de week is echt wel veel, als je dat jaren lang volhoudt. Dan vraag ik me af hoe zo'n training er uitziet dat zo iemand niet beter zou worden.

De een traint harder dan de ander, maar volgens mij hou je het gewoon niet vol als je elke training alleen maar in elkaar gebeukt wordt.

Zo eentje die bij de warming up al jankt ben ik tegenwoordig, maar hopelijk niet lang meer. :)

Verder, dat hele zwarte band/ ajax verhaal: voor de meesten is wat enamer doet al veel meer dan ze mogen hopen... Niet iedereen wil zwarte band worden en niet iedereen kan het en dat is ok.

Karel
25-01-2009, 19:03
Dit topic wordt steeds onsamenhangender...



ik ben net als jij zwaar geschokt

Karel
25-01-2009, 19:08
Ik heb toch ook wel een aantal jaar MT getraind, maar ik heb dat daar ook nog nooit gezien. Drie keer in de week is echt wel veel, als je dat jaren lang volhoudt. Dan vraag ik me af hoe zo'n training er uitziet dat zo iemand niet beter zou worden.

.

dat is waar, je wordt beter..maar er zijn er ook bij die hard en vaak trainen als recreant en daardoor niet echt progressie maken, tuurlijk ze stoten goed en doen de oefeningen ook prima maar als je ze naast mensen zet die misschien een paar wedstrijden hebben gedraaid dan is er toch een duidelijk verschil...
dat is net dat extra stapje dat de meesten op een gegeven moment maken, waardoor je als het ware een niveau hoger komt die je door alleen trainen niet bereikt...moet wel zeggen dat de meest die ik ken die het jaren volhouden om zo vaak te trainen ook wel die stap maken..

A.F.
25-01-2009, 19:11
die hardheid die is weggegaan omdat tegenwoordig alle kindjes als mietjes worden opgevoed!!!!!!!!!!!

ik zie af en toe ouders met hun kind van 3 in discussie gaan????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja ze hebben ook een mening bla bla bla.....

vrije opvoeding noemen ze dat geloof ik .... ammehoela ...stelletje linkse knuffelaars

KOM OP!!!!!!!!

klap op de billen .. en een zwaai om de oren ... is goed voor ze!

anonymous001
25-01-2009, 19:13
die hardheid die is weggegaan omdat tegenwoordig alle kindjes als mietjes worden opgevoed!!!!!!!!!!!

ik zie af en toe ouders met hun kind van 3 in discussie gaan????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja ze hebben ook een mening bla bla bla.....

vrije opvoeding noemen ze dat geloof ik .... ammehoela ...stelletje linkse knuffelaars

KOM OP!!!!!!!!

klap op de billen .. en een zwaai om de oren ... is goed voor ze!

"Tegenwoordig"? Wanneer ben jij geboren? Dat is uit de jaren 70, de generatie van de ouders of grootouders van de meesten hier. Wie doet dat tegenwoordig nou nog?

chief108
25-01-2009, 19:19
ff kankeren..... - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=72924)

'nuff said

cloudwalker000
25-01-2009, 19:21
Ik heb toch ook wel een aantal jaar MT getraind, maar ik heb dat daar ook nog nooit gezien. Drie keer in de week is echt wel veel, als je dat jaren lang volhoudt. Dan vraag ik me af hoe zo'n training er uitziet dat zo iemand niet beter zou worden.

De een traint harder dan de ander, maar volgens mij hou je het gewoon niet vol als je elke training alleen maar in elkaar gebeukt wordt.

Zo eentje die bij de warming up al jankt ben ik tegenwoordig, maar hopelijk niet lang meer. :)

Verder, dat hele zwarte band/ ajax verhaal: voor de meesten is wat enamer doet al veel meer dan ze mogen hopen... Niet iedereen wil zwarte band worden en niet iedereen kan het en dat is ok.

hehe its true socrates..
ik train al lang MT, moet je eerlijk zeggen dat ik het snel op heb gepakt toen de tijd. Ik ben tegelijk met een man begonnen bij Mejiro Gym amsterdam.. Hele aardige man van een jaar of 35, ik was toen 17 jr.
die man was er altijd, had het ook over partijtjes vechten in de toekomst etc.
nou ja, helemaal top. doe je ding zou ik zeggen.
Ik had er zelf toen weinig verstand van maar ik wist wel dat wat hij deed niet leek op wat de trainer deed. :D
Ik heb toen bij Mejiro 4 weken getraind en ging vervolgens naar een andere school en heb die man noooooit meer gezien.
6 jaar later wandelt er een kerel bij ons de gym in die wilde een keertje mee trainen, ik dacht waar ken ik die kop nou van.. je raad het al, het was die man.
we kleden ons om, maak een praatje met 'm over dat hij al heel lang traint en doet en weet ik veel.
Na de warming up krijg ik hem als partner om wat te sparren en oefeningen te doen.
Nou het spijt me zeer maar die meneer is nog steeds op het niveau van een beginner.

Dus, ja sommige mensen maken ondanks alles toch geen of weinig progressie.

anonymous001
25-01-2009, 19:27
hehe its true socrates..
ik train al lang MT, moet je eerlijk zeggen dat ik het snel op heb gepakt toen de tijd. Ik ben tegelijk met een man begonnen bij Mejiro Gym amsterdam.. Hele aardige man van een jaar of 35, ik was toen 17 jr.
die man was er altijd, had het ook over partijtjes vechten in de toekomst etc.
nou ja, helemaal top. doe je ding zou ik zeggen.
Ik had er zelf toen weinig verstand van maar ik wist wel dat wat hij deed niet leek op wat de trainer deed. :D
Ik heb toen bij Mejiro 4 weken getraind en ging vervolgens naar een andere school en heb die man noooooit meer gezien.
6 jaar later wandelt er een kerel bij ons de gym in die wilde een keertje mee trainen, ik dacht waar ken ik die kop nou van.. je raad het al, het was die man.
we kleden ons om, maak een praatje met 'm over dat hij al heel lang traint en doet en weet ik veel.
Na de warming up krijg ik hem als partner om wat te sparren en oefeningen te doen.
Nou het spijt me zeer maar die meneer is nog steeds op het niveau van een beginner.

Dus, ja sommige mensen maken ondanks alles toch geen of weinig progressie.

:lol:

En het is nooit in je opgekomen dat hij de afgelopen zes jaar iets minder hard had getraind dan hij deed voorkomen? :lol:

cloudwalker000
25-01-2009, 19:29
die hardheid die is weggegaan omdat tegenwoordig alle kindjes als mietjes worden opgevoed!!!!!!!!!!!

ik zie af en toe ouders met hun kind van 3 in discussie gaan????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja ze hebben ook een mening bla bla bla.....

vrije opvoeding noemen ze dat geloof ik .... ammehoela ...stelletje linkse knuffelaars

KOM OP!!!!!!!!

klap op de billen .. en een zwaai om de oren ... is goed voor ze!

opvoeding is zowiezo anders dan 10 jaar geleden.
ik kreeg vroeger een platte voor me smoel als ik met een slecht rapport thuis kwam.

als de kinderbescherming zoiets opmerkt of een buurvrouw een melding maakt van "mishandeling" omdat jij je kind gewoon iets wilt bij brengen met een tik, kun je je kind kwijt raken.. word het uit huis geplaatst!

bohaco
25-01-2009, 19:30
Even over het behalen van een zwarte band,

Het is een hele mooie beloning voor je inzet maar wat zegt die zwarte band nu precies.

Mij gaat het echt niet om de kleur band die je draagt, zo ken ik jongens die nog steeds de witte dragen en al jaren trainen. Die gasten trainen ook wel eens vreemd, Hun stijl is jui jitsu maar trainen ook wel eens met het MT mee en ook met het pancrase. Zo wordt je een alrounder en kost hun veel bloed zweet en tranen.

Zo ken ik ook jongens die al een 5e dan hebben in hun eigen stijll maar nog geen deukje in een pakje boter kunnen slaan en als het op een partijtje uit komt ze gewoon geklopt worden door die gasten met hun witte band.


Dus hardheid, dicipliene vind ik belangrijk de kleur band niet!!!!

cloudwalker000
25-01-2009, 19:31
:lol:

En het is nooit in je opgekomen dat hij de afgelopen zes jaar iets minder hard had getraind dan hij deed voorkomen? :lol:

Nope, heeft altijd getraind zegt hij.
maar hij is nie de enige hoor.
veel meiden pakken het heel slecht op.

anonymous001
25-01-2009, 19:37
Even over het behalen van een zwarte band,

Het is een hele mooie beloning voor je inzet maar wat zegt die zwarte band nu precies.

Mij gaat het echt niet om de kleur band die je draagt, zo ken ik jongens die nog steeds de witte dragen en al jaren trainen. Die gasten trainen ook wel eens vreemd, Hun stijl is jui jitsu maar trainen ook wel eens met het MT mee en ook met het pancrase. Zo wordt je een alrounder en kost hun veel bloed zweet en tranen.

Zo ken ik ook jongens die al een 5e dan hebben in hun eigen stijll maar nog geen deukje in een pakje boter kunnen slaan en als het op een partijtje uit komt ze gewoon geklopt worden door die gasten met hun witte band.


Dus hardheid, dicipliene vind ik belangrijk de kleur band niet!!!!

Behalve dan een zwarte band BJJ. :rolleyes:

De dikke nudist
25-01-2009, 19:59
Behalve dan een zwarte band BJJ. :rolleyes:

Dit.

De dikke nudist
25-01-2009, 20:00
die hardheid die is weggegaan omdat tegenwoordig alle kindjes als mietjes worden opgevoed!!!!!!!!!!!

ik zie af en toe ouders met hun kind van 3 in discussie gaan????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja ze hebben ook een mening bla bla bla.....

vrije opvoeding noemen ze dat geloof ik .... ammehoela ...stelletje linkse knuffelaars

KOM OP!!!!!!!!

klap op de billen .. en een zwaai om de oren ... is goed voor ze!

Dit.

Karel
25-01-2009, 21:20
plus dat ze tegenwoordig totally spies kijken in plaats van M.A.S.K en al die andere geweldige shows

De dikke nudist
25-01-2009, 21:25
plus dat ze tegenwoordig totally spies kijken in plaats van M.A.S.K en al die andere geweldige shows

Hell yeah.

Thunder, Thunder, Thundercats, HOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!

Briant
25-01-2009, 23:22
Het probleem is dat tegenwoordig mensen doen waar ze zelf zin in hebben. Hebben ze geen zin in trainen, dan gaan ze niet. Hebben ze geen zin in opdrukken, dan doen ze dat niet.
Discipline is toch gaan trainen als je eigenlijk geen zin hebt. Iedereen heeft wel eens zo'n moment van pffff geen zin, de echte dapperen onderscheiden zich door dan alsnog te gaan.
Daarnaast staat niveau los van discipline, ik ken een aantal judokas die hebben helemaal geen trek in wedstrijden maar komen toch elke week trainen en zorgen dat de jongens die wel wedstrijden doen een goede voorbereiding hebben. En daarnaast hebben ze plezier in wat ze doen.

schurem
26-01-2009, 15:32
ja fuck it, ze moeten gewoon kwark eten!

cloudwalker000
26-01-2009, 21:40
Het probleem is dat tegenwoordig mensen doen waar ze zelf zin in hebben. Hebben ze geen zin in trainen, dan gaan ze niet. Hebben ze geen zin in opdrukken, dan doen ze dat niet.
Discipline is toch gaan trainen als je eigenlijk geen zin hebt. Iedereen heeft wel eens zo'n moment van pffff geen zin, de echte dapperen onderscheiden zich door dan alsnog te gaan.
Daarnaast staat niveau los van discipline, ik ken een aantal judokas die hebben helemaal geen trek in wedstrijden maar komen toch elke week trainen en zorgen dat de jongens die wel wedstrijden doen een goede voorbereiding hebben. En daarnaast hebben ze plezier in wat ze doen.

als mensen niet gaan trainen omdat ze geen zin hebben (zoals ik vandaag :blush:) dan hebben ze gewoon geen zin..

Ik ben gedisciplineerd en ga 1000% voor de sport maar heb soms geen zin. Is best menselijk toch? maar je hebt gelijk discipline = toch gaan wanneer je geen zin hebt ook wel bekend als Karakter!
je moet trainen en je vechtsport liefhebben alleen als je het leuk vindt.
als je gaat trainen met tegenzin kun je beter stoppen.
heeft niets met de mensen van tegenwoordig te maken.
een mentaliteit is iets identieks, dat verschilt vaak per persoon.
Misschien bedoel jij dat een houding aanstekelijk is en gaan leerlingen protesteren door bijvoorbeeld tijdens de warming up niet mee te draaien.
Ik weet 't niet.

De man van 14K
26-01-2009, 22:06
Misschien moeten jullie zelf ff gaan trainen in de plaats zo gaan lopen janken op de jeugd van tegenwoordig.

http://i292.photobucket.com/albums/mm40/beautiful_miseryx/motivator5489554.jpg

jopke
26-01-2009, 22:11
ik vind dat als je iets wilt bereiken je er altijd voor moet gaan, als ik train train ik altijd voor 100%

het probleem op de sportschool(en) is dat iedereen denkt dat het een makkelijke sport is.
men kijkt drie keer naar een highlight op youtube, en een keer naar een finale op sbs6 en voelt zich direct zelf al een kampioen zonder dat ze ook maar 1 keer een handschoen hebben aangeraakt

vol ethousiastme lopen ze de eerste de beste sport winkel in en kopen zich een complete outfit en zodra ze die aan hebben voelen ze zich al de man.

vervolgens kopen ze een maandkaart bij een sportschool en doen ze een lesje mee, en goh... je moet er toch wel veel voor doen om te kunnen kickboksen, goh er bestaat ook iets als techniek, dit hebben ze zich nooit gerealiseerd...
na drie lessen word de lol al minder, en mogen ze ook eens gaan sparren.
goh ze krijgen een blauwe plek, en gaan s avonds huilend naar mamma,

kikcboksen is toch minder leuk, 3 keer per week trainen word 1 keer per week,
1 keer per week trainen word 1 keer per maand, en voor je het weet zijn ze er nooit weer!

ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan die noobs, ze kosten enorm veel energie, en ook een trainer steekt er aandach in
maar je krijgt er niets voor terug....

het is gewoon jammer dat er zoveel mensen met zo'n slechte mentaliteit zijn,

maar ik ben er trots op dat ik, en waarschijnlijk velen van jullie, me onderscheid van deze papzakken, en elke training weer alles geef!:thup:

De dikke nudist
26-01-2009, 22:38
ik vind dat als je iets wilt bereiken je er altijd voor moet gaan, als ik train train ik altijd voor 100%

het probleem op de sportschool(en) is dat iedereen denkt dat het een makkelijke sport is.
men kijkt drie keer naar een highlight op youtube, en een keer naar een finale op sbs6 en voelt zich direct zelf al een kampioen zonder dat ze ook maar 1 keer een handschoen hebben aangeraakt

vol ethousiastme lopen ze de eerste de beste sport winkel in en kopen zich een complete outfit en zodra ze die aan hebben voelen ze zich al de man.

vervolgens kopen ze een maandkaart bij een sportschool en doen ze een lesje mee, en goh... je moet er toch wel veel voor doen om te kunnen kickboksen, goh er bestaat ook iets als techniek, dit hebben ze zich nooit gerealiseerd...
na drie lessen word de lol al minder, en mogen ze ook eens gaan sparren.
goh ze krijgen een blauwe plek, en gaan s avonds huilend naar mamma,

kikcboksen is toch minder leuk, 3 keer per week trainen word 1 keer per week,
1 keer per week trainen word 1 keer per maand, en voor je het weet zijn ze er nooit weer!

ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan die noobs, ze kosten enorm veel energie, en ook een trainer steekt er aandach in
maar je krijgt er niets voor terug....

het is gewoon jammer dat er zoveel mensen met zo'n slechte mentaliteit zijn,

maar ik ben er trots op dat ik, en waarschijnlijk velen van jullie, me onderscheid van deze papzakken, en elke training weer alles geef!:thup:

Waarom nou persé een sneer richting de papzakken?:mad:

Maar over zin hebben.
Ik zelf heb nooit zin. Ik kan wel kotsen als de bus de straat van de gym in rijdt. Maar als ik weer naar huis ga na de training voel ik me een God. Ietsje beter, ietsje sneller, ietsje sluwer dan de vorige week.

Maar wat (denk ik) vooraan staat is het vertrouwen in je trainer en de overtuiging dat vechtsport iets is dat jou een beter mens maakt.

jopke
26-01-2009, 22:44
Waarom nou persé een sneer richting de papzakken?:mad:

Maar over zin hebben.
Ik zelf heb nooit zin. Ik kan wel kotsen als de bus de straat van de gym in rijdt. Maar als ik weer naar huis ga na de training voel ik me een God. Ietsje beter, ietsje sneller, ietsje sluwer dan de vorige week.

Maar wat (denk ik) vooraan staat is het vertrouwen in je trainer en de overtuiging dat vechtsport iets is dat jou een beter mens maakt.


sorry zo was het niet bedoelt......:ehhh:
























http://www.meanmyspacegraphics.com/graphics/you_fat_ass.jpg

barclay
27-01-2009, 00:04
Gelukkig hebben ze bij ons een wedstrijd groep en een groep voor jankerds.

Kun je zelf kiezen. Ik train 4 keer in de week en ik wordt al helemaal zenuwachtig als ik weer bijna mag. Het is gewoon zo leuk!

FF vraagje?

Die hards VS de jankies



Jankies lopen altijd van je weg en beginnen gelijk over hun lichamelijke klachten als je gaat rollen.

Hoe pakken jullie dat aan.
http://www.fcfighter.com/PICTURES/UFC36/arlovski-blood-eye.jpg

http://www.ragandboneshop.net/wordpress/wp-content/uploads/2007/11/minotaur-theseus-2.jpg

De dikke nudist
27-01-2009, 00:07
Gelukkig hebben ze bij ons een wedstrijd groep en een groep voor jankerds.

Kun je zelf kiezen. Ik train 4 keer in de week en ik wordt al helemaal zenuwachtig als ik weer bijna mag. Het is gewoon zo leuk!

FF vraagje?

Die hards VS de jankies



Jankies lopen altijd van je weg en beginnen gelijk over hun lichamelijke klachten als je gaat rollen.

Hoe pakken jullie dat aan.
http://www.fcfighter.com/PICTURES/UFC36/arlovski-blood-eye.jpg

http://www.ragandboneshop.net/wordpress/wp-content/uploads/2007/11/minotaur-theseus-2.jpg

Zo, jij bent wel een bikkelharde stoere staartmans.

barclay
27-01-2009, 00:13
Zo, jij bent wel een bikkelharde stoere staartmans.

En dan moet jij dat dikke dolle jankvarken zijn dat liever lullen zuigt ipv lekker te trainen.

barclay
27-01-2009, 00:14
En dan moet jij dat dikke dolle jankvarken zijn dat liever lullen zuigt ipv lekker te trainen.

Oja,

Ik heb niks tegen dikke homo's hoor. Moeten jullie allemaal zelf weten.

De dikke nudist
27-01-2009, 00:24
Wat is er schat? Ben je nog boos over de katten?

barclay
27-01-2009, 00:29
Wat is er schat? Ben je nog boos over de katten?

Ja zeker!:mad:

Jij als varken zou toch beter moeten weten...:confused:

Laat de dieren met rust...:finger:

De dikke nudist
27-01-2009, 00:33
Ja zeker!:mad:

Jij als varken zou toch beter moeten weten...:confused:

Laat de dieren met rust...:finger:

http://www.babble.com/CS/blogs/meetthefosters/Cry%20Baby%202.JPG

De man van 14K
27-01-2009, 08:47
Als 011 zich met een topic gaat bemoeien gaat het meestal binnen 5 posts nergens meer over...

Karel
27-01-2009, 11:24
het probleem op de sportschool(en) is dat iedereen denkt dat het een makkelijke sport is.


die zijn niet de enige die er last van hebben, kijk maar naar darten, jaren zwoegen en dan komt er ook in een keer zo'n nieuwe generatie die alles denkt te kunnen zonder dat ze discipline hebben

here's johnnie
27-01-2009, 12:11
Darten??????????? wtf???????

Muay Thai Elite
27-01-2009, 12:25
lol@ deze thread.. Waar kun je je druk om maken.............

cloudwalker000
27-01-2009, 12:56
Gelukkig hebben ze bij ons een wedstrijd groep en een groep voor jankerds.

Kun je zelf kiezen. Ik train 4 keer in de week en ik wordt al helemaal zenuwachtig als ik weer bijna mag. Het is gewoon zo leuk!

FF vraagje?

Die hards VS de jankies



Jankies lopen altijd van je weg en beginnen gelijk over hun lichamelijke klachten als je gaat rollen.

Hoe pakken jullie dat aan.
http://www.fcfighter.com/PICTURES/UFC36/arlovski-blood-eye.jpg

http://www.ragandboneshop.net/wordpress/wp-content/uploads/2007/11/minotaur-theseus-2.jpg

bij ons heb je niet de keuze..
een plek in de wedstrijdgroep moet je verdienen.

Dat is een Elite :D

Solar
27-01-2009, 15:19
Een kennis van mij heeft een dochtertje. Kreeg op haar 8ste verjaardag een Nintendo DS en ik heb haar tot haar 9de verjaardag alleen maar achter dat ding zien zitten. Toen ze negen werd kreeg ze een Wii, want die wilde ze persé. Leuk boksen met de wii, maar na twee potjes wilde ze toch maar weer iets waar ze niet zo moe van wordt.
Het kind lust niets, dus krijgt drie keer in de week McDonalds (dan eet ze tenminste iets, zegt mams dan)
Daar wordt ik dus helemaal niet goed van.
Ik neem aan dat niet iedereen van die generatie zo is, maar er komt wel een hele golf van die papkindjes aan op die manier.

Ik ken een 23 jarige jongen die sinds een jaar full time werkt in een winkel. Komt 's middags compleet afgebrand thuis en valt meteen op de bank in slaap, want hij moet zo hard werken. Heeft geen puf meer om iets te doen en zijn leven (sleur) flitst zo aan hem voorbij.

Vorige maand lag heel Nederland onder de sneeuw. Ik heb geen sneeuwbalgooiende kinderen gezien, of sneeuwpoppen. Iedereen zat lekker warm binnen achter een of andere computer.

chief108
27-01-2009, 15:47
ik word ook wel eens gestoord van die Nintendo shit....
de DS en Wii Heerschen bij de kids
alles wel gehacked natuurlijk zodat ze lekker goedkoop alles kunnen spelen wat hun hartje begeert...

maar....


Vorige maand lag heel Nederland onder de sneeuw. Ik heb geen sneeuwbalgooiende kinderen gezien, of sneeuwpoppen. Iedereen zat lekker warm binnen achter een of andere computer.
mijn kids zijn bij elk sneeuwvlokje buiten
en wilden elke dag naar kanaal of zwemplas om te schaatsen toen het vroor

Muay Thai Elite
27-01-2009, 15:56
Een kennis van mij heeft een dochtertje. Kreeg op haar 8ste verjaardag een Nintendo DS en ik heb haar tot haar 9de verjaardag alleen maar achter dat ding zien zitten. Toen ze negen werd kreeg ze een Wii, want die wilde ze persé. Leuk boksen met de wii, maar na twee potjes wilde ze toch maar weer iets waar ze niet zo moe van wordt.
Het kind lust niets, dus krijgt drie keer in de week McDonalds (dan eet ze tenminste iets, zegt mams dan)
Daar wordt ik dus helemaal niet goed van.
Ik neem aan dat niet iedereen van die generatie zo is, maar er komt wel een hele golf van die papkindjes aan op die manier.

Ik ken een 23 jarige jongen die sinds een jaar full time werkt in een winkel. Komt 's middags compleet afgebrand thuis en valt meteen op de bank in slaap, want hij moet zo hard werken. Heeft geen puf meer om iets te doen en zijn leven (sleur) flitst zo aan hem voorbij.

Vorige maand lag heel Nederland onder de sneeuw. Ik heb geen sneeuwbalgooiende kinderen gezien, of sneeuwpoppen. Iedereen zat lekker warm binnen achter een of andere computer.

Dat ligt aan de ouders ja, niet aan dat kind..

Briant
27-01-2009, 16:12
als mensen niet gaan trainen omdat ze geen zin hebben (zoals ik vandaag :blush:) dan hebben ze gewoon geen zin..

Ik ben gedisciplineerd en ga 1000% voor de sport maar heb soms geen zin. Is best menselijk toch? maar je hebt gelijk discipline = toch gaan wanneer je geen zin hebt ook wel bekend als Karakter!
je moet trainen en je vechtsport liefhebben alleen als je het leuk vindt.
als je gaat trainen met tegenzin kun je beter stoppen.
heeft niets met de mensen van tegenwoordig te maken.
een mentaliteit is iets identieks, dat verschilt vaak per persoon.
Misschien bedoel jij dat een houding aanstekelijk is en gaan leerlingen protesteren door bijvoorbeeld tijdens de warming up niet mee te draaien.
Ik weet 't niet.

Als je "chronisch" geen zin hebt ben je wellicht overtraind of is de sport niet voor jou, maar iedereen heeft wel eens een baaldag of even geen zin om te gaan. Dan toch gaan toon je wat mij betreft idd karakter. Dit karakter is wat ik een beetje mis bij de bepaalde mensen.
We hebben wel eens een meisje gehad dat moest opdrukken bij de warming up en andere oefeningen, maar daar had ze geen zin in en liep zo de deur uit. Wat had ze dan verwacht... dat het een soort dansen was... alhoewel je voor dansen ook genoeg kracht moet hebben dus die vergelijking gaat ook niet helemaal op.

barclay
27-01-2009, 16:51
ik word ook wel eens gestoord van die Nintendo shit....
de DS en Wii Heerschen bij de kids
alles wel gehacked natuurlijk zodat ze lekker goedkoop alles kunnen spelen wat hun hartje begeert...

maar....

mijn kids zijn bij elk sneeuwvlokje buiten
en wilden elke dag naar kanaal of zwemplas om te schaatsen toen het vroor

En als Jou kinderen dan buiten spelen dan zit jij "meneer 27.000 posts :eek: "

vanachter de computer lekker naar buiten te kijken?

euh.. maak er maar 28.000 van.

dimitri
27-01-2009, 17:14
Wat mij de laatste jaren heel erg opvalt en de laatste maanden nog veel tegen valt is dat de jeugd van tegenwoordig geen dicipliene, respect en hardheid voor zichzelf kent.

We hadden laatst op de sportschool weer wat nieuwe leerlingen en deze gingen in discusie met de leraar als ze het ergens niet mee eens waren, wilden oeffeningen doen zonder weerstand en de techniek moest zachtjes uitgevoerd worden anders deed het pijn.

Op een gegeven moment moesten we in de voorligsteun om op te drukken en bij de tiende push up stond er 1 op en die ging naar huis. Die had er geen zin meer in.

Volgens mij is het toch, aan welke soort Budo je doet, je toch moet beschikken over een bepaalde mentaliteit. Veel mensen denken dat ze kunnen vechten maar waar is die fighterspirit toch gebleven?

Is dit voor jullie herkenbaar of valt het bij jullie wel mee??

dicipliene, oeffeningen, fighterspirit , ...

Volgens mij besteden ze tegenwoordig op school teveel aandacht aan correcte spelling. Daar worden het vast mietjes van.

De dikke nudist
27-01-2009, 17:40
Als 011 zich met een topic gaat bemoeien gaat het meestal binnen 5 posts nergens meer over...

Maar ik ben dan ook zo verdomd hard.

Karel
27-01-2009, 17:56
mannen met baarden

De man van 14K
27-01-2009, 19:09
mannen met baarden


mannen verkleed als Panda die een kindercrash bezoeken.

MilfhunterMMA
27-01-2009, 19:22
ach als iemand structureel niet fatsoenlijk meedoet ligt dat ook deels aan de groep. je kan iemand aanpakken in sparren of met pads of iets dergelijks, of gewoon flink afbranden. als je loopt te kutten op training moet je gewoon worden afgezeken.

Spike_tm
27-01-2009, 21:26
ach als iemand structureel niet fatsoenlijk meedoet ligt dat ook deels aan de groep. je kan iemand aanpakken in sparren of met pads of iets dergelijks, of gewoon flink afbranden. als je loopt te kutten op training moet je gewoon worden afgezeken.
In een poging deze thread weer in het serieuze te krijgen...
Hangt er een beetje vanaf of je met volwassenen of jeugd te maken hebt natuurlijk. Maar bij jeugd merk je vaak dat het afhankelijk is met wie ze trainen of ze gaan lopen kloten of niet. Pak je ze zelf op, of koppel je ze aan iemand die wel serieus wil trainen, dan werkt het wel en zijn ze hard en gedreven bezig. Staan ze met het giechel vriendinnetje of ouwehoer vriendje van school staan ze een hele les te kloten.
Dat kan je een paar lessen aangeven en oppakken, maar als ze het dan nog niet snappen en keer op keer toch weer het persoontje op zoeken waarmee ze staan te kloten dan houd het een keer op.
Volwassenen haken vaak vanzelf af, zeker bij pittige trainingen waar iedereen word meegetrokken, algemene pittige warming up, waar je niet onderuit komt. Als ze dan geen motivatie hebben en alleen komen om te kloten is dat met een les of twee à drie wel afgelopen en zie je ze niet meer terug.
Maargoed, dat is mijn ervaring..

De dikke nudist
28-01-2009, 00:30
Zou leuk zijn als een paar van de trainers die hier rondwaren hier hun mening over geven.

here's johnnie
28-01-2009, 07:27
Over kinderen gesproken, mijn dochtertje is drie. heeft voor de 3e verjaardag de 1e paar roze bokshandschoenen gekregen. Natuurlijk wel spelenderwijs maar ze vindt het echt leuk. Mac ??? wtf als ik aan mijn dochtertje vraag of ze nibit's wil of een stuk fruit gaat ze altijd voor het fruit.

Sinds kort zit ze op streetdance (zover je dat voor een 3 jarige streetdance kan noemen ) maar het is goed voor haar. laatst liepen we na de les naar buiten en zagen we in de Dojo kinderen bezig met judo. 10 minuten later en een helehoop stampei kreeg ik er op een fatsoenlijke manier ( ouders weten wat ik bedoel) mee naar huis. De Sensei had dit gezien en sprak mij daar later op aan. Hij vroeg of ze het niet een keertje mee wilde doen om te kijken of het iets voor haar was.

Sinds 2 weken doet ze nu 1 keer in de week mee aan steetdance en 1 keer in de week aan kinderjudo. Het is goed voor haar, hier leert ze samen te spelen (werken ) met andere kinderen, omgaan met verlies en vooral respect en normen en waarden ( inhoever dit voor een peuter geldt) maar de basis is er. Het is heerlijk om te zien als vader waar het Budo toch door de aderen loopt om je kleine dochter al bezig te zien in een hele kleine Gi.

Bij ons is het geen uren Dora en Diegeo kijken maar lekker actief bezig zijn, wandelen met de hondjes, met Duplo spelen , in het woonkamer tenten bouwen en ga zo maar even door.

Vast wel zullen er mensen op dit forum zijn ( en ik noem ze dan ook mensen ) die mijn manier af zullen kraken. Maar ieder zijn meug zei de boer en ...... het varken!!!!!!

NIL VOLENTIBUS AARDUM

Tsuki
28-01-2009, 09:32
gaan we nu GVD ook al de McDonalds afzeiken stelletje zure homo's .................

De man van 14K
28-01-2009, 10:19
fiat pandacrash, camarro ss crash, alfacrash kan ik me iets bij voorstellen,
maar een kindercrash....?:wacko:


Kinderen op Xp lopen wel eens vast.

FOCUS
28-01-2009, 10:20
oude quote uit de serie 'Kung FU'

little grasshopper, use hardness to overcome softness

vrij vertaald:

stampertje, hardheid zit niet in de schenen, maar onder de tok

chief108
28-01-2009, 10:25
LOL....