PDA

View Full Version : Bitje Problemen



RayOmac
30-01-2009, 10:04
Ik heb vorige week een bitje gekocht bij perry sports zo 1 die je in heet water moet gooien en dan passend maken nou heb ik hem passend maar hij blijft niet vast zitten als ik me mond open doe valt hij gewoon los.
Hebben jullie tips?

greetz

chief108
30-01-2009, 10:06
nog een keer in hete water pleuren
alles terug duwen
weer in heet water pleuren
en goed, maar dan ook echt goed vastbijten

Ralph
30-01-2009, 10:22
Als je een bitje wilt dat echt altijd blijft zitten, raad ik toch aan er een aan te laten meten bij je tandarts. Is wel wat duurder, maar nu ik dat heb gedaan wil ik niet anders meer. Zit als gegoten (is trouwens ook gegoten, dus dat klopt) en goede kwaliteit. Maar anders: wat chief zegt. Gewoon opnieuw happen.

chief108
30-01-2009, 10:32
Zit als gegoten (is trouwens ook gegoten, dus dat klopt)
LOL... :lol:

Dalgliesh
30-01-2009, 10:52
Ik heb vorige week een bitje gekocht bij perry sports zo 1 die je in heet water moet gooien en dan passend maken nou heb ik hem passend maar hij blijft niet vast zitten als ik me mond open doe valt hij gewoon los.
Hebben jullie tips?

greetz

Had je die van shock dockter? Ik had namelijk precies hetzelfde, ik was de dag voor mijn partij mijn bitje kwijt, en kocht zaterdag ochtend even snel een nieuwe, maar die van mij bleef ook niet zitten, en van ruilen wilde ze niks weten bij die winkel.

Lennie
30-01-2009, 11:13
je mond doen hard bijten dat een paar keer herhalen dan zitten de 4euro bitjes ook prima

renamer
30-01-2009, 12:01
kwark tussen je bitje doen..

en mond dichthouden ;)

poNji
30-01-2009, 12:13
kwark tussen je bitje doen..

en mond dichthouden ;)

:thup::thup::thup: Kan je helaas geen reps geven

HUNTER
30-01-2009, 13:04
gewoon met je tong en je vingers wat harder aan de bovenkant van het bitje drukken....

maar wat Ralph zegt klopt idd.... nu ik zo'n bitje van de tandarts heb wil ik niet anders meer

Dalgliesh
30-01-2009, 15:21
gewoon met je tong en je vingers wat harder aan de bovenkant van het bitje drukken....



Hielp niet met dat bitje.

goro
30-01-2009, 15:36
Als het echt plooibaar is door het hete water, bijten, mondje dicht en zuigen! Vooral goed het water uit zuigen! Zo komt die goed vast te zitten in jou model.

Payne
30-01-2009, 16:02
Mijn shockdoc zit prima hoor.. Hard zuigen, goed het bitje tegen je tanden aan duwen en de randen ervan tegen je tandvlees...

Menos
30-01-2009, 16:06
Ik had eerst ook een shockdocktor , bleef totaal niet zitten hoe hard ik ook beet drukte wat dan ook. Vriend van me had ander model (nog steeds duur). Bleef ook niet zitten.

Nu heb ik 1 van 4,50 en die zit geweldig (alleen niet bijten want dan krijg je ook een afdruk aan de onderkant. Alleen aanduwen en naar de zijkant drukken dmv je tong.

ALs je echt veel en hard traint of wedstrijden draait zou ik idd voor de tandarts gaan zoals hierboven al gezegd is.

http://www.guardkit.com/home.asp kwam ik ook tegen dno of het wat is... maar ja als je wat geld hebt :)

De man van 14K
30-01-2009, 16:27
ik heb dat ook een tijdje gehad, opeens zat mijn bitje niet meer lekker. Hij klapte ook steeds uit mijn mond en eigenlijk paste het gewoon niet meer.
Toen bleek dat ik een maand lang met iemand anders zijn bitje getraind heb.

Dalgliesh
30-01-2009, 16:51
Mijn shockdoc zit prima hoor.. Hard zuigen, goed het bitje tegen je tanden aan duwen en de randen ervan tegen je tandvlees...

Ik had een zwart/witte en die was perfect, maar die nieuwe modellen met gel vulling zijn minder geschikt voor vechtsporters.

RayOmac
30-01-2009, 16:52
Thanks ga het vanavond gewoon nog een keer proberen (alle zinnige reacties krijgen reps)

ijsbier
30-01-2009, 17:27
zo'n ding van de tandarts geeft trouwens ook veel betere bescherming omdat ie zo goed op je tanden aansluit. kost wel 70 euro, maar n paar tanden uit je mond nog veel meer.
+ je kunt de mal houden voor als je je bitje kwijtraakt, dan is het volgensmij maar 20 euro ofzo om n nieuwe te maken.

Spike_tm
30-01-2009, 17:59
Ik heb al 10 jaar hetzelfde Matsuru bitje van een tientje. Is alleen voor de boven rij maar 't werkt als een speer.
Af en toe even opnieuw vormen. Ik weet niet of je een water koker hebt? Ik zet de waterkoker aan, giet het kokende water in een bakje. Bitje er in, ongeveer 10 seconde, niet langer dan gaat het kapot, maar na 10 seconde is het geheel vormbaar. Dan induwen, goed aandrukken en vast zuigen. Wachten tot het iets afgekoeld is (sta je dus ff met dat hete/warme bitje, dat is wel irritant). Als je denkt nu zit de vorm er wel in, voorzichtig uit doen en onder de koude kraan houden. Daarmee zou de vorm er in moeten blijven zitten.

Succes.

rednas
02-02-2009, 10:01
ik heb dat ook een tijdje gehad, opeens zat mijn bitje niet meer lekker. Hij klapte ook steeds uit mijn mond en eigenlijk paste het gewoon niet meer.
Toen bleek dat ik een maand lang met iemand anders zijn bitje getraind heb.

Hahaha, hoe krijg je dat voor elkaar? :P

mijn bitje zit trouwens ook los, binnenkort nog maar eens een keer vormen en anders maar eens een wat duurdere kopen

Bartju
24-02-2010, 13:18
Had je die van shock dockter? Ik had namelijk precies hetzelfde, ik was de dag voor mijn partij mijn bitje kwijt, en kocht zaterdag ochtend even snel een nieuwe, maar die van mij bleef ook niet zitten, en van ruilen wilde ze niks weten bij die winkel.

Ik heb precies het zelfde probleem met die shockdocter. het bleek echt HET bitje te zijn! bij mij valt hij ook zomaar los geen enkel vast effect!
ik denk dat ik gewoon verder ga met die standaard bitjes of ik laat er een gieten bij de tandarts. na wat info te hebben aangevraagd bij de tandarts zou het in de 100 euro gaan lopen:eek:
Iemand nog tips welk bitje wel goed blijven zitten of moet ik gewoon een paar tandartsen af?

BJJrajawali
24-02-2010, 13:45
Kennisje van mij heeft een best moelijk gebit.......... zou z'n schockdoc ook helpen bij hem?


http://www.papermag.com/blogs/teeth.JPG

cholitzu
24-02-2010, 23:44
ik heb dat ook een tijdje gehad, opeens zat mijn bitje niet meer lekker. Hij klapte ook steeds uit mijn mond en eigenlijk paste het gewoon niet meer.
Toen bleek dat ik een maand lang met iemand anders zijn bitje getraind heb.


lol:D

R_D
16-03-2010, 21:48
als je een bitje passend wilt maken vergeet niet er hard aan te zuigen en dan aandrukken vanuit de buitenkant.. zo blijft die beter zitten

thrillseekah
16-03-2010, 21:56
Kennisje van mij heeft een best moelijk gebit.......... zou z'n schockdoc ook helpen bij hem?


http://www.papermag.com/blogs/teeth.JPG

ik denk dat als ik zoiets had, ik bewust geen bitje in zou doen. die mogen er wel uit