PDA

View Full Version : Advies van de kenners



Daniel
04-02-2009, 23:07
Bij deze zou ik graag een advies van de kenners willen hebben betreft het huidige schema wat in hanteer.

Ik doe 4 avonden in de week aan kracht training ( maandag dinsdag donderdag en vrijdag ) Meestal begin ik rond 8 en ga rond half 10 a 10 uur weer naar huis. Om conditie op te bouwen en vet te verbranden ben ik nu begonnen met 3 keer in de week sochtends te zwemmen. Belangrijkste doel is eigenlijk vet verbranding. Voor het zwemmen heb ik geen vaste ochtenden. Meestal zwem ik zo een 20 minuten ( schoolslag ) en ben dan echt wel op.

Heeft 20 minuten schoolslag zwemmen zin om vet te verbranden of adviseren jullie sochtens andere cardio oefeningen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr, Daniel

oliebol
04-02-2009, 23:23
hey
als je het echt voor vet verbranden doet zou ik wat langer zwemmen omdat rond de 20 minuten pas je vetverbranding op gang komt bij duurtrainingen.
het is dus misschien wat handiger voor je om eventueel wat minder hard te zwemmen als je echt niet meer kan na die 20 minuten. dus dat je een tandje terug neemt qua tempo zodat je toch wat langer ertegenaan kunt voor de vetverbranding.
ik hoop dat ik je daar wat mee geholpen heb:D
veel succes ermee verder

harold
05-02-2009, 00:17
is dit wat voor je: http://forums.teambeachbody.com/groupee/forums/a/frm/f/5082996357

kristel
05-02-2009, 14:46
Er is vaak onduidelijkheid over vetverbranding en trainen.
Het is waar dat bij een lagere inspanningsintensiteit, het lichaam in grotere mate gebruik van de vetverbranding. Het PERCENTAGE vet dat verbrand wordt is tijdens laag intensieve inspanning dus hoger dan bij een hogere intensiteit. Dit zegt echter niets over de ABSOLUTE hoeveelheid vet die tijdens een training wordt verbruikt.
Daarnaast heeft intensieve inspanning als voordeel dat de koolhydraat (CHO) voorraden weer worden geleegd en dat je een hoger rustmetabolisme hebt na afloop van de training.
Wanneer je vetverbranding op gang komt hangt af van vele verschillende factoren. Genetische factoren, mate van getraindheid etc etc.

De regel bij vet verbranding is niet zo moeilijk: Als je vet wilt verliezen moet je zorgen dat je energie innamen minder is dan je energie verbruik.

20 min schoolslag heeft dus effect op de vetverbranding, maar of je afgaat vallen heeft ook te maken met eetgewoontes.

anonymous001
05-02-2009, 15:44
Er is vaak onduidelijkheid over vetverbranding en trainen.
Het is waar dat bij een lagere inspanningsintensiteit, het lichaam in grotere mate gebruik van de vetverbranding. Het PERCENTAGE vet dat verbrand wordt is tijdens laag intensieve inspanning dus hoger dan bij een hogere intensiteit. Dit zegt echter niets over de ABSOLUTE hoeveelheid vet die tijdens een training wordt verbruikt.
Daarnaast heeft intensieve inspanning als voordeel dat de koolhydraat (CHO) voorraden weer worden geleegd en dat je een hoger rustmetabolisme hebt na afloop van de training.
Wanneer je vetverbranding op gang komt hangt af van vele verschillende factoren. Genetische factoren, mate van getraindheid etc etc.


Maar dit geldt vooral voor intervaltraining, toch? Het lijkt me dat 20 minuten in constant tempo een beetje tussen het wal en het schip valt (explosieve, danwel duurtraining). Of sla ik de plank mis?

XedgeX
05-02-2009, 15:49
tussen wal en het schip

deze zin in een topic over zwemmen, reps!

Bobhessel
05-02-2009, 15:49
Hey, ik ben het eens met Kristel dat het lastig te bepalen is of je training goed genoeg is voor wat je wilt.

Vanmorgen toevallig nog met een fysioloog over gesproken, we kwamen op de vraag wat je beter kunt doen wanneer je maar een half uur tot een uur de tijd hebt om te trainen. Heel intensief of minder intensief ivm suiker of vetverbranding.

Uiteindelijk bedachten wij dat het beter zou zijn om dat half uur heel intensief te sporten omdat je na de training ook nog een verhoogde verbranding hebt en je daardoor absoluut gezien meer verbrandt.

Uiteindelijk is het natuurlijk ook een zaak om verbranding en inname goed te balanceren. In dit geval lijkt het me duidelijk dat je meer wil verbranden dan innemen, zorg er wel voor dat je lichaam de juiste brandstoffen heeft om te kunnen presteren.

Hoop dat je er iets aan hebt, mocht je nog vragen hebben dan denk ik graag mee.

grtz, Bob

P.s. vergeet niet dat op het moment dat je beweegt je altijd vet verbrandt, er is niet zo iets van een drempel of bepaalde tijd of waarde vanaf waar je ineens vet verbrandt in plaats van koolhydraten.

Bud S
05-02-2009, 19:12
kun je je nog wel afvragen hoe gezond het is om elke dag een uur heeeeel intensief te trainen. ik bedoel qua herstel e.d.
overtraining is toch wel een factor om rekening mee te houden.

m.n. voor vetzakken ;)

Daniel
06-02-2009, 10:10
bedankt voor de verschillende reacties. Conditioneel zal het zwemmen steeds langer uit te houden zijn, echter merk ik ook dat me spieren verzuren. Voornamelijk degene welke ik de avond ervoor getraind hebt. Maar met zwemmen is dus niks mis voor vetverbranding?

MilfhunterMMA
06-02-2009, 12:23
PERCENTAGE vet dat verbrand wordt is tijdens laag intensieve inspanning dus hoger dan bij een hogere intensiteit. Dit zegt echter niets over de ABSOLUTE hoeveelheid vet die tijdens een training wordt verbruikt.

Ik snap dit niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe hoger het percentage van het vet dat je verbrand hoe hoger de absolute hoeveelheid lijkt me toch? Daar zit toch een groot verband tussen, tussen het percentage en de absolute hoeveelheid?

Bud S
06-02-2009, 13:27
Ik snap dit niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe hoger het percentage van het vet dat je verbrand hoe hoger de absolute hoeveelheid lijkt me toch? Daar zit toch een groot verband tussen, tussen het percentage en de absolute hoeveelheid?


ligt aan jou ;)

zo moet je het lezen (vb): 60% van 100 < 50% van 130

anonymous001
06-02-2009, 13:28
Ik snap dit niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe hoger het percentage van het vet dat je verbrand hoe hoger de absolute hoeveelheid lijkt me toch? Daar zit toch een groot verband tussen, tussen het percentage en de absolute hoeveelheid?

Samen met de duur dus...

Lang x lage verbranding = kort x hoge verbranding

(willem was me voor...)

De man van 14K
06-02-2009, 13:36
http://www.infotalia.com/nl/slank/fitness_detail.asp?id=693

anonymous001
06-02-2009, 13:43
http://www.infotalia.com/nl/slank/fitness_detail.asp?id=693

Haal jij je informatie tegenwoordig bij het Viva forum? ;)

De man van 14K
06-02-2009, 13:45
Haal jij je informatie tegenwoordig bij het Viva forum? ;)


past wel bij jullie, stelletje wijven :D

chief108
06-02-2009, 13:51
past wel bij jullie, stelletje wijven :D
x2

gewoon hard trainen en hard zuipen
zonder rare doelstellingen
en je al helemaal niet druk gaan lopen maken over onsierlijke vetrandjes ofzo...

Bud S
06-02-2009, 15:49
x2


en je al helemaal niet druk gaan lopen maken over onsierlijke vetrandjes ofzo...

nee, nee, alleen over de ontsierende...

chief108
06-02-2009, 15:55
dat zeggik...

MilfhunterMMA
06-02-2009, 17:38
ligt aan jou ;)

zo moet je het lezen (vb): 60% van 100 < 50% van 130

ja ok, dat begrijp ik. Dus hoe je moet trainen om af te vallen hangt er dus vanaf hoe dik je eigenlijk bent :).

Bud S
06-02-2009, 20:59
nee ik doel met die 100 en 130 niet op kilo's
waren gewoon willekeurig gekozen getallen...

zal nog een poging doen tot je door te dringen (zit je me nu te fucken ? of snap ik jou niet meer ? :lol:)

iig ander voorbeeld (met een bord voor me kop):

stel met een laag intensieve training van een een uur verbrand je 400 kcal
70% van die kcal is vet. =280 kcal aan vetverbranding

stel met een hele intensieve training van een uur verbrand je 800 kcal maar nu is maar 40% van die kcal vet= 320 kcal aan vetverbranding

maw relatief (40%) wordt er bij een hoog intensieve training weinig vet verbrand t.o.v 70% bij laag intensief.
absoluut: 320kcal vet intensief vs 280 kcal vet laag intensief

maar die 280 en 320 maken eigenlijk niks uit het gaat om die 400 en 800...

en nu ga ik bier drinken

chief108
06-02-2009, 23:30
en nu ga ik bier drinken
eerste echt zinnige in deze thread... :beerchug:

MilfhunterMMA
07-02-2009, 17:18
nee ik doel met die 100 en 130 niet op kilo's
waren gewoon willekeurig gekozen getallen...

zal nog een poging doen tot je door te dringen (zit je me nu te fucken ? of snap ik jou niet meer ? :lol:)

iig ander voorbeeld (met een bord voor me kop):

stel met een laag intensieve training van een een uur verbrand je 400 kcal
70% van die kcal is vet. =280 kcal aan vetverbranding

stel met een hele intensieve training van een uur verbrand je 800 kcal maar nu is maar 40% van die kcal vet= 320 kcal aan vetverbranding

maw relatief (40%) wordt er bij een hoog intensieve training weinig vet verbrand t.o.v 70% bij laag intensief.
absoluut: 320kcal vet intensief vs 280 kcal vet laag intensief

maar die 280 en 320 maken eigenlijk niks uit het gaat om die 400 en 800...

en nu ga ik bier drinken

tnx willem, nu snap ik het (het gaat dus om de percentages van kcal). proost dan maar!

RisingSun
27-02-2009, 11:05
Ging met een vriedin sporten en allebei op de loopband. Zij ging een heel laag tempo maar hele hoge hellingshoek, ik geen hellingshoek en op stand 11 me 20 min. de tyfus gerend. Uiteindelijk had zij evenveel calorien verbrand als ik. Het leven is soms oneerlijk :(

Sonny ABCC
26-03-2009, 17:31
Na circa 45 minuten ga je pas vet verbranden

tnk2k
26-03-2009, 21:40
Sporten na ontwaken is erg efficient m.b.t. vetverbranding. Je verbranding wordt gedurende je slaap op een laag pitje gezet en als je dan wakker wordt en binnen 30 min. gaat sporten ga je gelijk je vet reservers en suikers verbranden.

Iets in die geest :)

tnk2k
26-03-2009, 21:43
Ja, gevonden:

3. Eet niet voor je naar bed gaat

Eten voor je naar bed gaat is niet zo'n beste beslissing. Als je slaapt wordt je verbranding lager. Om deze reden, en alleen maar om deze reden, moet je niet eten in de drie uur voor je naar bed gaat. Het voedsel dat je eet kan mogelijk als vet opgeslagen worden omdat je lichaam het niet helemaal kan verbranden.

Denk er maar eens over na: je slaapt acht of meer uur zonder dat je lichaam iets te doen heeft. Vermijdt het als je kan, en je zult jezelf er dankbaar voor zijn!

4. De beste tijd om aan cardio te doen is als je 's morgens wakker wordt, voor je iets eet. De reden hiervoor is dat, als je wakker wordt, je bloedsuikerniveau erg laag is, zodat je lichaam veel sneller vet zal gaan verbranden dan wanneer je eerst al je koolhydraten moet verbranden voor je aan je vetreserves kunt beginnen.

Gouden regels tot gewichtsverlies (vetverbranding) - Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/sport/631-gouden-regels-tot-gewichtsverlies-vetverbranding.html)

Fr3ddy
26-03-2009, 22:19
Kwark?

Bud S
26-03-2009, 22:34
speed en nooit meer slapen
beste dieet

chief108
26-03-2009, 22:41
moet je ff link sturen van hyves van Peter C. :rolleyes:
die gaat daar al jaren goed op...

renamer
27-03-2009, 00:23
speed en nooit meer slapen
beste dieet

werkt idd goed.. 66kg op 190cm:thup:..



en nu moeite moetten doen om niet boven de 91 uit te komen

CrazyNumberSeven
16-04-2009, 14:21
20 min zwemmen is genoeg. je kan alleen wat intensiever gaan zwemmen. ga je meer dan 20 min zwemmen gaat dat ten koste van je spier kracht. je kan ook 20 min interval training doen met rennen stukje sprinten stukje normaal tempo om en om. ga je conditioneel zwaar trainen dan kost dit je lichaam veel energie om zuurstof naar je spieren te brengen dus wat doet je lichaam dan die gaat spieren verbranden. zodat ie minder zuurstof nodig heeft. dus als je echt op kracht training gericht bent is 20 min genoeg. ben je vechtsporter dan zal je altijd wat in leveren. maar dit betaald zich wel terug in snelheid en explosiviteit. en kracht training op zich zorgt er al voor dat je metabolisme omhoog gaat. na het trainen is je verbranding dan zo,n 200 procent 2 dagen lang. dus wil je vet kwijt let dan op je voeding eet je niet te veel? of de verkeerde dingen?...