PDA

View Full Version : Lenigheidsoefeningen



jerul
09-02-2009, 22:33
Hey,
welke lenigheidsoefeningen gebruiken jullie om hoger te kunnen trappen bij muay thai.

Ik doe nu gewoon een split zover als ik kan en dan me heupen naar voren duwen, iemand op of aanmerkingen, of nog liever suggesties?

jopke
09-02-2009, 22:55
vraag het the iceman die kan je heeeeel veel tips geven:thup:

anonymous001
09-02-2009, 22:59
Hey,
welke lenigheidsoefeningen gebruiken jullie om hoger te kunnen trappen bij muay thai.

Ik doe nu gewoon een split zover als ik kan en dan me heupen naar voren duwen, iemand op of aanmerkingen, of nog liever suggesties?

Heel onverantwoord, maar het helpt wel: iemand anders vragen om je er door te duwen. Twee varianten:

1) Spreidzit, zo ver als je kan. Trainingspartner duwt met zo veel mogelijk gewicht tegen je bovenrug, zodat je bovenlichaam naar de grond beweegt.
2) Vlinderzit. Trainingspartner gaat staan op je knieen (eventueel houdt hij zich ergens aan vast, zodat je niet gelijk het hele gewicht krijgt).

Helpt enorm, maar niet boos op mij worden als je je blesseert... ;)

jerul
09-02-2009, 23:17
Heel onverantwoord, maar het helpt wel: iemand anders vragen om je er door te duwen. Twee varianten:

1) Spreidzit, zo ver als je kan. Trainingspartner duwt met zo veel mogelijk gewicht tegen je bovenrug, zodat je bovenlichaam naar de grond beweegt.
2) Vlinderzit. Trainingspartner gaat staan op je knieen (eventueel houdt hij zich ergens aan vast, zodat je niet gelijk het hele gewicht krijgt).

Helpt enorm, maar niet boos op mij worden als je je blesseert... ;)

tja, maar iemand op je knieen laten staan bij een vlinderzit als je nog helemaal niet ver komt, maakt je hele lies kapot volgens mij.

iemand nog meer suggesties?

jopke
09-02-2009, 23:17
absoluutniet doen vind het echt een slechte tip!!!

heel slecht voor je spieren en pezen!!!!!

ook moet je in een keer strekken en geen veren!!

jerul
09-02-2009, 23:21
absoluutniet doen vind het echt een slechte tip!!!

heel slecht voor je spieren en pezen!!!!!

ook moet je in een keer strekken en geen veren!!

hoebedoel je 'geen veren'?

en welke oefeningen kun jij me dan aanraden?

jopke
09-02-2009, 23:32
niet met hupjes naar overstrekken om verder te komen, dit word nog wel veel gedaan vooral bij karate scholen enz..

maar het is bewezen dat het gewoon slecht voor je is!

als ik jou was zal ik gewoon stretch oefeningen gaan doen!
een beetje de basis dingen

http://handzenmotion.com/sitebuilder/images/stretching_images-444x325.png

http://www.karateworldnj.com/images/stretch.gif


de tweede afbeelding vind ik persoonlijk een beetje overdreven, maar het geeft je wel een idee!

verder zou je misschien ook licht kunnen gaan fitnessen!
gewoon hele lichte gewichten pakken en heel veel herhalingen maken!

ook word je van de training zelf ook vanzelf leniger!

hoelang ben je al bezig, en wat voor sporten heb je al gedaan?

natuurlijk is lenig zijn net als bijvoorbeeld gespierd zijn ook een kwestie van de goede genen!

de een word sneller gespierd,of leniger dan een ander!!

anonymous001
09-02-2009, 23:34
absoluutniet doen vind het echt een slechte tip!!!

heel slecht voor je spieren en pezen!!!!!

ook moet je in een keer strekken en geen veren!!


Ik zeg toch, onverantwoord...:)

Evengoed doen die sumo's het al duizend jaar zo en kan ik je garanderen dat het werkt en ook dat heus niet in een keer je hele lies er aan gaat, ook niet als je nog stijf bent. Ik zou zeggen, probeer het eens...;)

jerul
09-02-2009, 23:35
ik doe sinds kort muay thai en heb erg moeite met de hoge trappen

jopke
09-02-2009, 23:37
techniek speelt ook een rol he;)

waar train je precies? je trainer vragen kan ook handig zijn!

De dikke nudist
10-02-2009, 00:12
Als je pas "sinds kort" traint verwacht je mischien te veel van jezelf op dit moment.

Gewoon blijven oefenen.

De man van 14K
10-02-2009, 00:48
It's all about the hips. Vraag maar aan Shakira.
En techniek, om Benny the Deathfighter de quoten; ik ken geen split maar trap je kop eraf voor je met je ogen geknippert heb.

Bud S
10-02-2009, 10:57
lenigheid is voor wijven.
http://johnkowalik.files.wordpress.com/2007/02/john-wayne.jpeg

De man van 14K
10-02-2009, 10:59
Jan Sensei Kyukushin op weg naar een plaatstelijke line-dance contest?

Bobhessel
10-02-2009, 11:07
Ik vind het heel onverantwoord om "even door te duwen" of om mensen op je knieën te gaan laten staan.
NIET doen dus.

Voor lenigheid zijn er twee dingen van belang,
- 1 De lengte van je spieren
- 2 de vorm van de kop en kom van je gewricht.

De 1e kun je beïnvloeden door te rekken of te strekken. Maar doe dit op een verantwoorde manier, zorg dat je warm bent, neem er de tijd voor.
Je kunt op vele manieren rekken, maar verend rekken is niet de goede.
Zoek eens op internet naar bv. Yanda of hold relax contract methodes.

De 2e kun je niet beïnvloeden de ene persoon is gewoon anders gebouwd dan de ander.
Leg je er bij neer dat je misschien niet verder kan dat waar je nu bent.
Maar aangezien je net begonnen bent kun je ook gewoon blijven trainen en door de training al een stuk verder komen, laat door je trainer ook eens naar je techniek kijken.

Laatste beetje advies: rekken mag nooit pijn doen! een beetje spanning/rek is niet erg maar duw het niet door! Pijn vertelt je wat er gaande is in je lichaam en zeker geen "Weakness leaving the body".

Hoop dat dit helpt, mocht je vragen hebben let me know!

Grtz, Bob

De man van 14K
10-02-2009, 11:10
rekken moet wel pijn doen, anders kom je niet verder toch?

Bobhessel
10-02-2009, 11:21
Nee, wanneer het pijn doet dan "scheurt" de spier. Je kunt wel de spier een rekprikkel geven waardoor het bindweefsel zich gaat aanpassen aan de nieuwe lengte. Dit voel je als rek of spanning.

Bud S
10-02-2009, 11:32
pijn=subjectief=psychisch=vrouw

Bobhessel
10-02-2009, 11:35
Wat bedoel je precies? Pijn is altijd subjectief!

De man van 14K
10-02-2009, 12:09
pijn=subjectief=psychisch=vrouw


x2, rekt het niet dan scheurt het wel

jerul
10-02-2009, 17:56
okay bedankt voor de info:p

anonymous001
10-02-2009, 19:29
Ik vind het heel onverantwoord om "even door te duwen" of om mensen op je knieën te gaan laten staan.
NIET doen dus.

Voor lenigheid zijn er twee dingen van belang,
- 1 De lengte van je spieren
- 2 de vorm van de kop en kom van je gewricht.

De 1e kun je beïnvloeden door te rekken of te strekken. Maar doe dit op een verantwoorde manier, zorg dat je warm bent, neem er de tijd voor.
Je kunt op vele manieren rekken, maar verend rekken is niet de goede.
Zoek eens op internet naar bv. Yanda of hold relax contract methodes.

De 2e kun je niet beïnvloeden de ene persoon is gewoon anders gebouwd dan de ander.
Leg je er bij neer dat je misschien niet verder kan dat waar je nu bent.
Maar aangezien je net begonnen bent kun je ook gewoon blijven trainen en door de training al een stuk verder komen, laat door je trainer ook eens naar je techniek kijken.

Laatste beetje advies: rekken mag nooit pijn doen! een beetje spanning/rek is niet erg maar duw het niet door! Pijn vertelt je wat er gaande is in je lichaam en zeker geen "Weakness leaving the body".

Hoop dat dit helpt, mocht je vragen hebben let me know!

Grtz, Bob

Tja...

Ik vind dit dus een beetje soft. No risk =no gain.

Vechtsport zelf is onverantwoord.

Mja...

anonymous001
10-02-2009, 19:30
Nee, wanneer het pijn doet dan "scheurt" de spier. Je kunt wel de spier een rekprikkel geven waardoor het bindweefsel zich gaat aanpassen aan de nieuwe lengte. Dit voel je als rek of spanning.

O, en dit is volgens mij gewoon niet waar...

Bobhessel
10-02-2009, 22:04
Dan wil ik graag van jou weten waar jij je informatie vandaan haalt.

Soft? ik wil graag beter worden zonder mijzelf aan blessures bloot te stellen.

Mijn post is gericht aan diegene die de vraag stelde laat hem dus mijn antwoord op waarde schatten.

En we hoeven het natuurlijk niet eens te zijn.

grtz, Bob

Briant
10-02-2009, 22:50
Yoga.

Maar na mate je langer traint passen je spieren zich ook aan de behoefte. Doe na de les netjes je rekoefeningen en let goed op je techniek dan zul je verbaast zijn over je vorderingen.
Overigens heeft aanleg er ook een klein beetje mee te maken, we worden niet allemaal Jean Claude van Damme. Dat is ook helemaal niet nodig, elk mens heeft het in zich om op zn minst een ander voor de kop te schoppen :P

anonymous001
11-02-2009, 11:01
Dan wil ik graag van jou weten waar jij je informatie vandaan haalt.

Soft? ik wil graag beter worden zonder mijzelf aan blessures bloot te stellen.

Mijn post is gericht aan diegene die de vraag stelde laat hem dus mijn antwoord op waarde schatten.

En we hoeven het natuurlijk niet eens te zijn.

grtz, Bob

Eigen ervaring, door te trainen bij sommige van de beste amateursumo's van Japan. Ik ben toen met sprongen vooruit gegaan in lenigheid (inmiddels is dat al weer een stuk minder, dat wel :wink:). Ik geloof zelf dat je in training niet altijd de risico's op blessures moet vermijden, maar juist de grenzen een beetje op moet zoeken, en dat geldt voor rekken wat mij betreft ook.

(trouwens een variant die je op veel thaiboksscholen ook gewoon ziet is je been op iemands schouder leggen: is ook externe druk)

Maar ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om jezelf op die manier te blesseren. Is ook prima. Denk dat iedereen dat een beetje voor zichzelf moet uitzoeken.

O, en Briant=correct.

jerul
11-02-2009, 13:06
Rekken = gay
fappen = the way..

Vind het ook triest om te zien dat er nog steeds mensen zijn die voor wedstrijden of trainingen nog agressief zitten te (statisch)rekken. Do some fucking research!

wat stel je voor dan?

Bobhessel
11-02-2009, 14:22
Ga aan de slag met de tips die je gekregen hebt?

Wat is nu precies je doel?

Grtz, Bob

Jessica
11-02-2009, 14:39
Soft? ik wil graag beter worden zonder mijzelf aan blessures bloot te stellen.

wat heb jij dan Bob

Bud S
11-02-2009, 14:41
wat stel je voor dan?

2 gewichtsklasses lager ? daar hoef je niet zo hoog te trappen

Bobhessel
11-02-2009, 15:04
@ Jessica

Wat bedoel? of ik een blessure heb? Nee , ik heb geen blessure.
Ik train al bijna mijn hele leven vechtsporten en heb mensen de meest rare dingen zien doen om leniger te worden.
Daarnaast studeer ik fysiotherapie en probeerde ik mijn kennis te gebruiken om hier een vraag te beantwoorden.

Vraag beantwoordt?

Grtz, Bob

Bud S
12-02-2009, 09:30
m.i. moeten er soms wat spartaanse methodes toegepast worden om vooruitgang te boeken. dit geldt ook voor lenigheid.
oostblok style
ga je d'r aan kapot, dan was je niet sterk genoeg

De man van 14K
12-02-2009, 10:33
m.i. moeten er soms wat spartaanse methodes toegepast worden om vooruitgang te boeken. dit geldt ook voor lenigheid.
oostblok style
ga je d'r aan kapot, dan was je niet sterk genoeg


x2, ik vind dat hele rekken trouwens gay.
Net als warming up voor een wedstrijd.

Bud S
12-02-2009, 14:13
er zijn wel es mensen doodgegaan tijdens een warming up
voor de zekerheid beter gewoon niet doen

chief108
12-02-2009, 15:47
bikkels ftw!!

barclay
13-02-2009, 15:14
De manier om goed soepel te worden


http://www.youtube.com/watch?v=aOIJtS4gbaY&feature=related