PDA

View Full Version : Vliegtuig crash op Schiphol



Highline
25-02-2009, 11:18
http://www.nu.nl/algemeen/1923104/vliegtuig-neergestort-bij-schiphol.html

Paganstars
25-02-2009, 12:14
Eeey Highline, plaats gelijk het bericht ff... Lamme tak :P Zo druk hebben jullie het ook weer niet :P

Tony
25-02-2009, 12:19
Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Uitgegeven: 25 februari 2009 10:48 Laatst gewijzigd: 25 februari 2009 12:15
AMSTERDAM - Bij luchthaven Schiphol is woensdagochtend een vliegtuig neergestort.

http://media.nu.nl/m/m1bzv6jadhlc.jpg
Crash Schiphol
http://www.nu.nl/images/bt_diashow.gif (javascript:void(0))

Het is onbekend hoeveel slachtoffers zijn gevallen. Vier of vijf mensen zijn in bodybags uit het vliegtuig gedragen.

Weiland

Een toestel van Turkish Airlines verongelukte nabij de Polderbaan tussen het Rotterpolderplein en Schiphol in een weiland beland en in drie delen gebroken.
http://m1.emea.2mdn.net/1372803/pixel.gif
De Boeing 737, met 135 mensen aan boord, staat niet in brand. Zeker tachtig mensen zijn levend uit het vliegtuig gehaald, aldus de minister.
Het toestel is naast de baan geland. Van het vliegtuig is de staart en een motor afgebroken.

Brancards

Gewonden worden op brancards het bij Schiphol gecrashte vliegtuig uitgedragen.
Volgens een ooggetuige staan er zeker twintig ambulances ter plekke en helpt ambulancepersoneel gewonden in een weiland in de buurt van waar het vliegtuig tot stilstand kwam. Of de mensen ernstig gewond zijn, kon hij niet zeggen.
Het vliegtuig was onderweg van Istanbul naar Amsterdam en is in Turkije om 8.25 uur lokale tijd vertrokken. Het vluchtnummer is 1951.

Hulpdiensten

Op de snelwegen A4 en A13 is een rijstrook vrijgemaakt voor hulpdiensten die op weg zijn naar het vliegtuigongeval bij het Rottepolderplein.
De ANWB meldt dat de strook is gereserveerd voor hulpverleners die uit Rotterdam en Den Haag naar de plaats van het ongeval gaan. De verkeersinformatiedienst roept weggebruikers bovendien op de wegen in de nabijheid van het ongeval te mijden.
De A9 is sinds ongeveer 11 uur afgesloten in beide richtingen, waardoor er lange files zijn ontstaan. Ook wegen die parallel lopen aan de A9, bijvoorbeeld de N232, zijn niet meer toegankelijk, aldus de ANWB.

Ophalers

De mensen die op Schiphol stonden te wachten op mensen die in het op Schiphol gecrashte vliegtuig zaten, worden opgevangen in het Wildervankcomplex in Badhoevedorp. De ophalers kregen in aankomsthal 3 een gele informatiebrief waarop dat staat.
In de aankomsthal staan op dit moment enkele tientallen mensen. Sommigen huilen, anderen kijken aangedaan. Ze worden met een bus van Schiphol naar het complex gebracht.

Crisiscentrum

Het Nationaal Crisis Centrum (NCC) van het ministerie van Binnenlandse Zaken houdt de situatie rond het neergestorte vliegtuig op Schiphol in de gaten. Als het nodig is, kunnen de gemeentelijke hulpdiensten landelijke bijstand krijgen.
Maar dat is nog niet het geval, zei een woordvoerder van het departement woensdag. Het NCC is dag en nacht bezet om de veiligheid in het land in de gaten te houden. ''We volgen wat er gebeurt'', zei hij over de vliegtuigcrash.

Onderzoek

De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft tegen het einde van de ochtend een team naar Schiphol gestuurd. Vijf luchtvaartonderzoekers van de raad zullen daar het onderzoek openen naar de crash.
De onderzoekers willen onder meer de bemanning van het Turkse vliegtuig spreken.

Tony
25-02-2009, 12:19
Overlevende: Ik dacht eerst aan turbulentie

Uitgegeven: 25 februari 2009 12:14 Laatst gewijzigd: 25 februari 2009 12:18
AMSTERDAM - ''Ik dacht dat we tijdens het landen op Schiphol te maken kregen met turbulentie. Daarna dacht ik dat we zouden neerstorten op de snelweg, maar we kwamen uiteindelijk neer op een weiland", zegt een overlevende.

"Ik verkeer in een shock'', aldus de overlevende van het woensdag bij Schiphol gecrashte toestel van Turkish Airlines aan de Turkse zender CNN Türk.
Een andere inzittende heeft de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan via de telefoon laten weten dat er veel gewonden zijn gevallen. Erdogan heeft de man zijn medeleven betuigd.
http://m1.emea.2mdn.net/1372803/pixel.gif

Highline
25-02-2009, 13:07
Eeey Highline, plaats gelijk het bericht ff... Lamme tak :P Zo druk hebben jullie het ook weer niet :P

300 updates ga ik niet allemaal bij zitten houden :P

De man van 14K
25-02-2009, 13:32
Turks vliegtuig vanuit Turkije buiten de vakantieperiode...
ach wellicht is het wat rustiger op de Beverwijkse Bazaar komend weekend

Jessica
25-02-2009, 13:42
:lol:

Judas
25-02-2009, 13:48
9 doden en meer dan 50 gewonden

Dat zei locoburgemeester Michel Bezuijen van Haarlemmermeer tijdens de persconferentie.
Negen personen zijn woensdag omgekomen door de vliegtuigcrash bij Schiphol. Ook vielen er ruim vijftig gewonden, van wie er 25 zwaargewond zijn. Het betreft zowel passagiers als bemanningsleden.
Er wordt op dit moment een analyse gemaakt van de passagierslijst.

http://www.at5.nl/artikelen/13314/9-doden-en-meer-dan-50-gewonden

Glen
25-02-2009, 14:28
Ook weer heel mysterieus: Al 20 zwarte dozen gevonden op en om het toestel...

De man van 14K
25-02-2009, 14:29
ROFLOL> meteen even op kantoor rondgemaild..

Glen
25-02-2009, 14:33
Update:
Alleen mannen aan boord ??
Alle slachtoffers hebben een snor !!

De man van 14K
25-02-2009, 14:36
Die eerste was beter, maar please keep trying!!

Tony
25-02-2009, 15:31
rofl lig dubbel hier :)

deco'o
25-02-2009, 16:00
ben ik de enige die deze "grappen" nogal ongepast vind

anonymous001
25-02-2009, 16:09
ben ik de enige die deze "grappen" nogal ongepast vind

Nee.

Maar ik maak me zelf nog wel eens schuldig aan ongepaste opmerkingen, dus ik ben niet helemaal in de positie om er iets van te zeggen...

Paganstars
25-02-2009, 16:12
Same here.... Dus ik houd wijselijk mijn mond...

Tony
25-02-2009, 16:21
ben ik de enige die deze "grappen" nogal ongepast vind

Elk normaal denkend mens op deze planeet vind deze grappen ongepast.. Punt is dat je deze topics met een gekleurde mixfight-offtopic-zonnebril moet bekijken. En dan zijn nu eenmaal de meest tragische gebeurtenissen om te lachen.

Tony
25-02-2009, 16:21
Dus hebben we ook een filmpje van deze ramp? Ik zit al klaar met de popcorn.

anonymous001
25-02-2009, 16:36
In het Spaarne Ziekenhuis zijn inmiddels zes gewonden binnengebracht, waarvan één levensgevaarlijk, vier ernstig en één licht. Ook de Meiden van Halal zaten in het vliegtuig en liggen nu in dit ziekenhuis.

Jarno
25-02-2009, 17:29
Uhhhmmm ongepast....

Dat vond ik eerlijk gezegd toen ik vanmiddag hoorde dat Jan Smit zijn versie van "leaving on a jet plane" met John "plane crash" Denver opnieuw wil uitbrengen in de hoop dat het nu wel een hit wordt.

thrillseekah
25-02-2009, 17:32
Uhhhmmm ongepast....

Dat vond ik eerlijk gezegd toen ik vanmiddag hoorde dat Jan Smit zijn versie van "leaving on a jet plane" met John "plane crash" Denver opnieuw wil uitbrengen in de hoop dat het nu wel een hit wordt.

niet in turkije

De man van 14K
25-02-2009, 18:12
De meiden van halal waren waarschijnlijk de oorzaak van de crash!

Fr3ddy
25-02-2009, 18:36
Pfff.. wel heftig.. .. het zal je maar gebeuren.



Er lag er vanmiddag ook 1 dood voor mijn auto die was luttele seconden daarvoor van z'n sokken gereden door een automobilist. Vagisch..

Glen
25-02-2009, 19:47
De meiden van halal waren waarschijnlijk de oorzaak van de crash!
Waren ze bijna de meiden van heelal...

En sorry als ik mensen heb ontriefd...zal wel de spanning zijn, het vliegtuig ligt letterlijk bijna in mijn tuin.

ps. Als ik mensen heb beledigd, je moet weten dat de snor van mijn vrouw groter is dan die van de meeste kerels.....

Trouwens, waar is Regilio Tuur als je hem nodig hebt ??

A.F.
25-02-2009, 19:56
1 van onze forumbroeders zit daar bij de brandweer... en die heeft geloof ik wel wat pitwaardige foto's

puinhoop

ga niet vragen wie.... top secret

blazin.arr0w::::
25-02-2009, 20:11
Triest verhaal.

Wel positief dat de hulpdiensten zo snel en effectief hebben gereageerd. Werd zelfs op CNN & BBC World geroemd.

Jeru
25-02-2009, 20:15
Heel vervelend inderdaad. Triest voor de getroffenen.

Triest ook dat door dit ongeval mijn minute-of-fame in het water is gevallen ;)

http://www.at5.nl/artikelen/13291/stoffelijk-overschot-in-jacob-van-lennepkade

blazin.arr0w::::
25-02-2009, 20:21
Showboot ;)

Jeru
25-02-2009, 20:38
Showboot ;)

Nee die was afgebrand :lol:

Jessica
25-02-2009, 21:43
http://i4.ytimg.com/vi/3sR4uHgKjks/default.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=3sR4uHgKjks)

:rotflmao: (kan je helaas geen reps geven)

De man van 14K
25-02-2009, 22:41
1 van onze forumbroeders zit daar bij de brandweer... en die heeft geloof ik wel wat pitwaardige foto's

puinhoop

ga niet vragen wie.... top secret


Roy "Leipe Shit Ouwe' Sier bedoel je???

Reps voor de meest heftige shit ouwe!

mama
25-02-2009, 23:00
Heel vervelend inderdaad. Triest voor de getroffenen.

Triest ook dat door dit ongeval mijn minute-of-fame in het water is gevallen ;)

http://www.at5.nl/artikelen/13291/stoffelijk-overschot-in-jacob-van-lennepkade

ben jij die Foto: Jeroen

A.F.
26-02-2009, 02:17
Roy "Leipe Shit Ouwe' Sier bedoel je???

Reps voor de meest heftige shit ouwe!


Hahaha roy sier bij de brandweer... Man ... Die gast heeft al moeite met een peuk uitmaken....

Gr. Cor nuitjes

Jeru
26-02-2009, 07:15
ben jij die Foto: Jeroen

Jup that's me :cool2:

Altijd fijn om thuis te komen uit je werk en er wordt een lijk uit de gracht voor je huis gevist :confused:

nick
26-02-2009, 16:28
best triest wat er gebeurt is.

Ik kreeg vanmorgen meteen al het volgende bericht op mijn gsm:

Het vliegtuig is neergestort doordat de piloot een les Nederlandse grammatica heeft
geskipt: Ik land, Jij land, Hij land, Wei-land.

Sta altijd versteld hoe snel zulk soort smsjes in het rond gaan :D

Jeru
27-02-2009, 02:11
Zeker als je hem er zelf hebt ingegooid in de hoop dat ie nooit gevonden zou worden ;)

Sssssssstttt :whistling:

ICON
28-02-2009, 10:59
dit sms je heeft half nederland gehad volgens mij,
iedereen die ik spreek begint erover

PD_EC
28-02-2009, 11:27
Ik heb hem ook gekregen. Sinds enige jaren vraag ik me na elke ramp weer af "Hoe lang duurt het voor de eerste grapjes opduiken?"

niet normaal hoe snel soms