PDA

View Full Version : Kotsen in Taxi - Juridisch advies nodig



Jochem
02-03-2009, 16:48
Heel gezellig weekendje gehad, op een paar kleine alcoholgerelateerde puntjes na :).

Een dame met wie we waren stappen werd behoorlijk onwel, en is een taxi afgevoerd naar het ziekenhuis. Ze heeft hierbij overgegeven in de taxi. Onze groep heeft aangeboden om het schoon te maken (stofzuiger en schoonmaakspullen stonden klaar ) Of om de rekening te vergoeden van schoonmaakbedrijf (verzekering). Dit was allemaal niet acceptabel. Uiteindelijk hebben ze 250,- euro contant moeten betalen. Hier is een rekening van.

Helaas heb ik die avond zelf niet kunnen ingrijpen, omdat ik KO op de keukentafel lag. Maar achteraf denk ik dat er zelfs nog iets aan moet gebeuren.

Volgens mij mag een taxichauffeur geen "boete" heffen naar eigen inzicht, en is diegene hiermee zelfs mogelijk strafbaar. Iemand ideeen wat nu te doen? de persoon in kwestie heeft helaas geen rechtsbijstandsverzekering.

nick
02-03-2009, 16:51
ik denk dat Roy ( justi ) jou hierbij het best kan helpen

Roob
02-03-2009, 16:53
Jochem,

Ik ben zelf werkzaam geweest als taxichauffeur en volgens mij staan daar geen vaste bedragen of iets dergelijks voor. Oftewel; als de chauffeur 250 euro van jullie kan krijgen op die avond dan zal hij /zij dat zeker doen. Ik kan me voorstellen dat er wel ergens een regel bestaat dat de klant eventuele schoonmaakkosten zal moeten vergoeden. 250 euro vind ik heeeeeel veeeeel geld!! Zou hier zeker nog even wat mee gaan doen! De kans is heel groot dat meneer zelf 150 euro in zijn zak steekt en de rest overdraagt aan het bedrijf. (ken zelf de voorbeelden uit de praktijk!!)

Greetz Ruben

Roob
02-03-2009, 16:56
O ja.. en volgens mijn weten mag de chauffeur klanten weigeren als ze te veel hebben gezopen. Doet hij dit niet dan is het ook enig eigen risico mijn inziens. Soms krijgt een taxibedrijf klanten die ze op last van de politie naar huis moeten brengen. Ik weet niet hoe het in zulke gevallen zit. Volgens mij is het zelfs dan eigen risico en hoeft de chauffeur ze niet mee te nemen.

Biiyen
02-03-2009, 17:00
Als jij schade hebt veroorzaakt moet je altijd in de gelegenheid worden gesteld om zelf, cq door een bedrijf, de schade te herstellen.

Of het adequaat is hersteld is niet alleen aan hun, dat kun je laten vaststellen door een schade expert. Kun je aanvragen bij je verzekering.

Het punt is nu wel dat er al betaald is, met andere woorden. Krijg je geld eerst maar eens terug. En zonder rechtsbijstand wordt dat een dure en langslepende grap.

renamer
02-03-2009, 17:09
ow das niet zo mooi....

maar het was wel gezellie :D

XedgeX
02-03-2009, 17:11
Het punt is nu wel dat er al betaald is, met andere woorden. Krijg je geld eerst maar eens terug. En zonder rechtsbijstand wordt dat een dure en langslepende grap.

nou, geld terug lijkt me niet nodig.

Neem contact op met het taxibedrijf, zou ik zeggen. Leg het voorval uit, vertel dat je 250 wel wat gortig vindt (je hebt de rekening, dus bewijs van betaling). Kijk of je wat kan regelen met hun, uit naam voor het bedrijf kunnen ze de chauffeur, mits deze fout zat, wel eens goed op zn flikker geven.

Bel ook een professioneel schoonmaakbedrijf om te vragen hoeveel het zou kosten om de kots op te ruimen en confronteer het taxibedrijf hiermee. Mits het een aanzienlijk verschil is tenminste.

als dat niet werkt, kijken of je in je recht staat en beslissen of je zin hebt in rechtbankgezeik of dat je het laat rusten.

nick
02-03-2009, 17:25
stuur een brief naar DAS je goed recht ;)

Tony
02-03-2009, 17:25
Ik heb ooit in een carcleaning gewerkt... bijbaantje.

Als een auto volgekotst is, dan zou ik niet meer dan een uur of 2 a 3 werk hebben gehad... reken dit keer een 30 a 35 euro... is een wilde 100 euro... (max)

Tony
02-03-2009, 17:32
stuur een brief naar DAS je goed recht ;)

Grote kans dat je dan een brief stuurt naar mijn vriendin :p
(juriste bij DAS)

chief108
02-03-2009, 17:38
Helaas heb ik die avond zelf niet kunnen ingrijpen, omdat ik KO op de keukentafel lag.
:rotflmao:

Judas
02-03-2009, 18:07
Ongeschreven regel is toch dat je 3x de ritprijs moet betalen?

jcsport
02-03-2009, 19:35
Naja, soory hoor, maar als je zoveel gezopen hebt dat je een taxichauffeur 250,- geeft, tja dan moet je in het vervolg maar minder drinken. En niet als je katerig wakker word en een bonnetje vind en het verhaal reconstrueert even bedenken dat het toch wel wat veel is.

Die chauffeur kan de hele nacht zn taxi niet gebruiken vanwege de kotslucht, en 250,- is veel geld en een redelijke schadeloosstelling voor een zaterdag nacht.
Ik zou gewoon niet zeiken en balen van t geld en voortaan niet comadrinken maar t gewoon leuk houden.

ICON
02-03-2009, 19:41
kunnen je vrienden geen jiu jitsu?;)

250 euro afgeven... pfffff die zijn gek

anonymous001
02-03-2009, 19:48
nou, geld terug lijkt me niet nodig.

Neem contact op met het taxibedrijf, zou ik zeggen. Leg het voorval uit, vertel dat je 250 wel wat gortig vindt (je hebt de rekening, dus bewijs van betaling). Kijk of je wat kan regelen met hun, uit naam voor het bedrijf kunnen ze de chauffeur, mits deze fout zat, wel eens goed op zn flikker geven.

Bel ook een professioneel schoonmaakbedrijf om te vragen hoeveel het zou kosten om de kots op te ruimen en confronteer het taxibedrijf hiermee. Mits het een aanzienlijk verschil is tenminste.

als dat niet werkt, kijken of je in je recht staat en beslissen of je zin hebt in rechtbankgezeik of dat je het laat rusten.

x2... Waar is het? Een grote centrale of een kleine? Maakt uit voor hoe er met je klacht omgegaan wordt, misschien.

Denk trouwens niet dat zoiets gewoon mag...

joost
02-03-2009, 20:39
Naja, soory hoor, maar als je zoveel gezopen hebt dat je een taxichauffeur 250,- geeft, tja dan moet je in het vervolg maar minder drinken. En niet als je katerig wakker word en een bonnetje vind en het verhaal reconstrueert even bedenken dat het toch wel wat veel is.

Die chauffeur kan de hele nacht zn taxi niet gebruiken vanwege de kotslucht, en 250,- is veel geld en een redelijke schadeloosstelling voor een zaterdag nacht.
Ik zou gewoon niet zeiken en balen van t geld en voortaan niet comadrinken maar t gewoon leuk houden.

Moraal ridder! :D

chief108
02-03-2009, 20:51
wel lachen als je je gelijk gaat proberen te halen en dan met een rekening van 500 euro opgescheept gaat worden... :brow:

De man van 14K
02-03-2009, 20:55
Dat zou helemaal mooi zijn..
Nou 1 ding lijkt me wel zeker, naar het geld kan je wel fluiten.
Je kan wel proberen die taxichauf als persoon te bedreigen en het geld terug eisen, of een baksteen van een viaduct afgooien als hij eronder doorrijdt.
Maar verder.. Stom dat ze betaald hebben.

Dat zou op het Mixfight.nl avondje kansloos zuipen niet gebeuren... ;)

anonymous001
02-03-2009, 21:00
Dat zou helemaal mooi zijn..
Nou 1 ding lijkt me wel zeker, naar het geld kan je wel fluiten.


Dat is dus helemaal niet zo zeker. Als je zin en tijd hebt, kan je een civiele zaak aanspannen, en die win je. Ben je wel een jaar verder...

edit: O, en dat kost in principe niets, als je het zelf wilt doen...

De man van 14K
02-03-2009, 21:03
ik zou toch voor intimidatie met een mogelijke uitstap naar fysiek geweld gaan..
Direct resultaat met een mogelijkheid tot het incasseren van rente.

chief108
02-03-2009, 21:04
precies...
alleen was die sukkel te zat om te kunnen lopen
laat staan om een taxichauffeurtje wat klappen te geven.... :D

De man van 14K
02-03-2009, 21:10
In dat geval had ik 250 eu betaald en in een ventilatierooster van het dashboard gekotst.
Uit ervaring weet ik dat je dan net zo goed je auto naar de sloop kan brengen.. Dan heb je in iedergeval nog iets bereikt voor dat geld!

Biiyen
02-03-2009, 22:07
Ik zou in ieder geval contact opnemen met die centrale, misschien hebt die chauffeur dat geld, of een gedeelte ervan wel in zijn eigen zak gestoken.

De man van 14K
02-03-2009, 23:21
ga jij ff de TCA bellen, echt niet dat je wat verder komt..

YoMarK
02-03-2009, 23:31
TIP van de week: Hou je handen voor je, doe ze tegen elkaar aan, en maak een soort kommetje.
Daarmee kan je aardig wat kots opvangen....werkt prima en heeft me al eens 150 Euro bespaard. :thup: :thup:

De taxichauffeur zag mijn toenmalige vriendin lopen en dacht...dat gaat niet goed(was inderdaad het geval na 10 minuten rijden)....dus noemde meteen het bedrag.

Afgezien daarvan...250 Euro voor een vieze stoel is wel wat veel, maar als de spetters to achter de spiegel zitten kan ik het wel begrijpen. ;)
Gewoon niet kotsen in de taxi dus...zo'n C-klasse is geen goedkope auto.

PigDog
03-03-2009, 01:17
Kunnen we, na het kansloze zuipen, niet met zijn allen naar de shoarmatent, aftoppen met witte saus, en dan groepsgewijs de betreffende taxi volblaffen tot aan de deurstijl?

En da 250 euro geven (20 de man?)

mdk
03-03-2009, 08:17
250,- euro voor schoonmaakkosten lijkt mij ook erg veel.
Als er een bonnetje is afgegeven dan lijkt mij dit een geldige overeenkomst.
Maar als je probeerd iets terug te halen dan zullen ze het ongetwijfeld op inkomstenderving van die nacht gooien.

Justi waar zit je....

Chico
03-03-2009, 14:22
boete kan hij volgens mij niet uitdelen.. is hij niet bevoegd voor...

maar of je het terug krijgt is een tweede...

Justinian
03-03-2009, 14:43
Ff een korte reactie want ik ben aan het werk. Een boete is denk ik niet de juiste term hiervoor. Het lijkt me dat het hier gaat om een royale ‘schadevergoeding’ op grond van onrechtmatige daad. Laten we daar voor het gemak even van uitgaan. Als sprake is van een onrechtmatige daad zul je de werkelijke schade die je hebt toegebracht in beginsel ook moet vergoeden. Of alleen het schoonmaken van de taxi €250,- kost waag ik te betwijfelen, misschien zit er ook een deel inkomstenderving in idd. Ik ben overigens ook wel benieuwd naar de omschrijving op de rekening die jullie hebben ontvangen ;)

A-team
03-03-2009, 15:10
Je kotst een taxi onder en moet 250 euro betalen. Vind ik niet meer als normaal.

De man van 14K
03-03-2009, 16:12
Ff een korte reactie want ik ben aan het werk. Een boete is denk ik niet de juiste term hiervoor.

Goh dat hadden wij nog niet bedacht Sherlock :D

Oh en 90% van de mensen die hier overdag reageren zijn aan het werk. :whistling:

chief108
03-03-2009, 16:14
Oh en 90% van de mensen die hier overdag reageren zijn aan het werk. :whistling:
QFT...

Justinian
03-03-2009, 21:56
Goh dat hadden wij nog niet bedacht Sherlock :D
Zo voor de hand liggend is het nou ook alweer niet Rosso ;) Ook in privaatrechtelijke overeenkomsten kun je een boetebeding opnemen, vandaar.

Jochem
03-03-2009, 22:04
x2, maar omdat er hier niet sprake is van een contract, mondeling of schriftelijk, leek me dat een boete achteraf niet mag.

Vooral ook omdat er is aangeboden schoon te maken of de schoonmaakrekening te betalen. Maar ja, zoals al werd gezegd, zie het geld maar eens terug te krijgen. Nu ja, ik ga morgen bellen naar het bedrijf en dreigen met een rechtszaak, kijken of dat helpt :).

Biiyen
03-03-2009, 22:22
x2, maar omdat er hier niet sprake is van een contract, mondeling of schriftelijk, leek me dat een boete achteraf niet mag.

Vooral ook omdat er is aangeboden schoon te maken of de schoonmaakrekening te betalen. Maar ja, zoals al werd gezegd, zie het geld maar eens terug te krijgen. Nu ja, ik ga morgen bellen naar het bedrijf en dreigen met een rechtszaak, kijken of dat helpt :).

Ik ging er een guerilla war van maken... gewoon om de zoveel tijd gemaskerd de zaak in rennen en kots door de toko flikkeren. Je gaat gewoon ergens bij een willekeurige shoarma tent vreten, taxi laten komen, deur open trekken en vol in zijn gezicht kotsen.

VIVA REVOLUTION! net zo lang totdat je het gevoel hebt dat je voor 250 euro plezier hebt gehad.

anonymous001
03-03-2009, 22:34
Sierseltje = correct. "Juridisch advies" op z'n Zuid-Amerikaans: Gewoon op beleefde toon uitleggen dat hersenen veel moeilijker te verwijderen zijn dan kots... :)

anonymous001
03-03-2009, 22:48
...hersenen zijn niet moeilijker te verwijderen, die liggen los op de achterbank.

Kijk, een kenner...

De man van 14K
03-03-2009, 23:29
Misschien moet je Roy even vragen om je geld op te halen...

De man van 14K
03-03-2009, 23:35
Zo voor de hand liggend is het nou ook alweer niet Rosso ;) Ook in privaatrechtelijke overeenkomsten kun je een boetebeding opnemen, vandaar.



Dat het hier om een 'schade vergoeding' gaat is wel duidelijk.
Dat er in privaatrechtelijke situaties een boetebeding meegenomen moet worden weet ik, ik vraag me alleen af hoe dat afgekaart moet worden.
Moet dat duidelijk leesbaar in de taxi omschreven staan?
Moet het een wettelijk vastgesteld bedrag zijn?
Als het een overeenkomst is moet je ervan op de hoogte zijn / gesteld worden wanneer je in de taxi springt lijkt me.

YoMarK
03-03-2009, 23:36
Nu ja, ik ga morgen bellen naar het bedrijf en dreigen met een rechtszaak, kijken of dat helpt :).
Ik zou maar uitkijken welke taxi maatschappij je de volgende keer gaat bellen. :)

renamer
04-03-2009, 00:22
ruuuustig roy... ruuustig...

ritalin weer vergeten?

Glen
04-03-2009, 07:59
Roy, zet Cor Nuitjes dan op deze zaak...:pimp:

A-team
04-03-2009, 09:48
En dat voor 250 euro, get a life........

Jochem
04-03-2009, 10:38
hehe, lees anders mijn eerste post nog eens. Ik probeer het te regelen voor een vriendin. Ik lag zelf KO op de keukentafel, anders had ik het niet laten gebeuren. Nu probeer ik wat advies in te winnen, voor ik een telefoongesprek ga houden met het taxibedrijf.

chief108
04-03-2009, 10:42
Ik lag zelf KO op de keukentafel
blijft grappig.... :lol:

Jochem
04-03-2009, 11:44
blijft grappig.... :lol:

achteraf wel :D

PigDog
04-03-2009, 13:21
Kunnen we, na het kansloze zuipen, niet met zijn allen naar de shoarmatent, aftoppen met witte saus, en dan groepsgewijs de betreffende taxi volblaffen tot aan de deurstijl?

En da 250 euro geven (20 de man?)


Ik ging er een guerilla war van maken... gewoon om de zoveel tijd gemaskerd de zaak in rennen en kots door de toko flikkeren. Je gaat gewoon ergens bij een willekeurige shoarma tent vreten, taxi laten komen, deur open trekken en vol in zijn gezicht kotsen.

VIVA REVOLUTION! net zo lang totdat je het gevoel hebt dat je voor 250 euro plezier hebt gehad.

Heb je carbonpapier gegeten?

:whistling:

Jochem
05-03-2009, 19:13
UPDATE: Ik heb een officiele klacht ingediend via een klachtenregelingsservice. moeten taxibedrijven verplicht bij zijn aangesloten. Nu moet het taxibedrijf met mij contact opnemen, binnen 7 weken. Anders gaat het naar de geschillencommissie.

ben benieuwd.

chief108
05-03-2009, 19:42
LOL...
that's the spirit
gewoon omdraaien die handel

PigDog
06-03-2009, 13:10
UPDATE: Ik heb een officiele klacht ingediend via een klachtenregelingsservice. moeten taxibedrijven verplicht bij zijn aangesloten. Nu moet het taxibedrijf met mij contact opnemen, binnen 7 weken. Anders gaat het naar de geschillencommissie.

ben benieuwd.

Als ik taxicentrale was zou mijn verweer zijn: Wat weet jij nou? Jij lag KO op de keukentafel....

Jochem
06-03-2009, 13:12
Als ik taxicentrale was zou mijn verweer zijn: Wat weet jij nou? Jij lag KO op de keukentafel....

I kinda left out that part.

De dikke nudist
06-03-2009, 14:01
Ik zie FAIL in je toekomst.

Die gast z'n taxi was onbruikbaar gemaakt op een zaterdagavond. Een vergoeding is dus op z'n plaats. Tenzij zo'n taxibedrijf een soort verzekering heeft voor zulke dingen natuurlijk, maar ik denk het niet.

De kans dat je (volledig) in het gelijk wordt gesteld lijkt me vrij klein en dus zal je met de proceskosten meegerekend waarschijnlijk verlies maken.

Just my $0.02.

De man van 14K
06-03-2009, 15:33
ach eerst maar even dreigen en kijken hoe ze reageren. Je kan altijd nog je spreekwoordelijke keutel intrekken

chief108
06-03-2009, 15:37
Ik zie FAIL in je toekomst.

http://www.edu-negev.gov.il/bs/makif7/english/nostradamus2.jpg

De man van 14K
06-03-2009, 15:38
Nostradamus met zijn strakke groene broek...


Die stond hem goed!

Jochem
08-03-2009, 16:59
UPDATE:

De taxichauffeur heeft gebeld. "zagoudi" was zijn naam en hij was licht :) opgenaaid door de brief van de klachtencommissie. IIG kort samengevat, hij wil 250,- terugbetalen maar dan gaat hij hebberig worden en proberen 3 dagen derving door niet taxi te kunnen rijden op mij terug te vorderen. En hij weet waar mijn huis woont meldde hij nog even tussen neus en lippen door.

ff overleggen met de dame in kwestie, en dan kijken wat we doen. Wat mij betreft zet ik het nu door, wat een kansloze homo.

anonymous001
08-03-2009, 17:03
UPDATE:

De taxichauffeur heeft gebeld. "zagoudi" was zijn naam en hij was licht :) opgenaaid door de brief van de klachtencommissie. IIG kort samengevat, hij wil 250,- terugbetalen maar dan gaat hij hebberig worden en proberen 3 dagen derving door niet taxi te kunnen rijden op mij terug te vorderen. En hij weet waar mijn huis woont meldde hij nog even tussen neus en lippen door.

ff overleggen met de dame in kwestie, en dan kijken wat we doen. Wat mij betreft zet ik het nu door, wat een kansloze homo.


Zeker! Als iemand zo gaat praten, weet je dat je hem bij de ballen hebt!

Nice work!

chief108
08-03-2009, 17:10
:stupid:

renamer
08-03-2009, 18:17
UPDATE:

En hij weet waar mijn huis woont meldde hij nog even tussen neus en lippen door.



ow.... weten wij ook waar zijn huis woont dan?

De man van 14K
08-03-2009, 20:54
UPDATE:

De taxichauffeur heeft gebeld. "zagoudi" was zijn naam en hij was licht :) opgenaaid door de brief van de klachtencommissie. IIG kort samengevat, hij wil 250,- terugbetalen maar dan gaat hij hebberig worden en proberen 3 dagen derving door niet taxi te kunnen rijden op mij terug te vorderen. En hij weet waar mijn huis woont meldde hij nog even tussen neus en lippen door.

ff overleggen met de dame in kwestie, en dan kijken wat we doen. Wat mij betreft zet ik het nu door, wat een kansloze homo.


Kill&Attack. Het feit dat hij terug wil betalen geeft al aan dat die mofo weet dat hij geen poot heeft om op te staan.

Bring it on!!

Garcia
09-03-2009, 08:50
Laat maar komen zou ik zeggen, aanpakken die gast :)

De man van 14K
09-03-2009, 09:32
Ik zou hem in Helmond uitnodigen..

Jessica
09-03-2009, 09:49
.......en dan heel hard roepen dat 't Socrates is

De dikke nudist
09-03-2009, 12:47
Failure is imminent.

PigDog
09-03-2009, 16:03
Gewoon een aangifte doen van bedreiging, raakt hij nog meer in de shit....

chief108
09-03-2009, 16:07
Gewoon een aangifte doen van bedreiging, raakt hij nog meer in de shit....
quoted for being an evil genius... :evil:

barclay
09-03-2009, 16:30
Failure is imminent.

Die homosexuele opmerkingen van jou ook jammer genoeg :(

Marchant
09-03-2009, 23:42
http://i604.photobucket.com/albums/tt127/marchant1974/beterschap_kotskopie.jpg

:morepics:

De man van 14K
13-03-2009, 09:22
Ik ben benieuwd.. Of is Jochem al omgelegd door de psychotaxichauf?

De man van 14K
21-04-2009, 08:56
Jochem is verdacht stil..:whistling:

De dikke nudist
21-04-2009, 14:25
Ja Jochem, daar sta je dan met je BJJ.

De dikke nudist
04-10-2009, 20:08
Hoe is dit afgelopen?

Muay Thai Elite
04-10-2009, 20:16
Je kunt hier wel "juridisch advies" over vragen, maar wat wil je ermee bereiken. Dat wijf moet maar minder drinken, die taxichauffeur had nooit zomaar € 250,- handje contantje mogen vragen, dat wijf had het niet moeten geven, etc etc. Dit is echt een zootje, waar een beetje rechter zijn hoofd niet eens over gaat breken. You're fucked, better luck next time.

Lennie
04-10-2009, 20:16
volgens mij zit zagoudi al een tijdje vast:
Nieuws.nl - Taxichauffeur slaat klant dood (http://binnenland.nieuws.nl/561570)

Jochem
04-10-2009, 20:22
Lang verhaal, maar ik had op gegeven moment geen zin meer om er moeite in te steken. - Werd een beetje eenzijdig verhaal, zal de details besparen. Het was uiteindelijk niet mijn eigen knaken, dus als er dan niks terugkomt van degene waar je het voor regelt, fuck dat, Ik ben haar bitch niet :)

renamer
04-10-2009, 20:23
vrijdag niemand meer in de taxi gekotst?

Jochem
04-10-2009, 20:35
vrijdag niemand meer in de taxi gekotst?

wel, Rob. Maar het meeste ging iig nog het raam uit. Mooie is, Rob wordt niet aangesproken als hij kotst half binnen en buiten de taxi. zou het het DR oetlul shirt zijn geweest?

Muay Thai Elite
04-10-2009, 20:57
Damn kotsen in een taxi. Zijn jullie 17 jaar oud?

Jochem
04-10-2009, 21:48
na 15 bier wel jah. En proud of it.

renamer
04-10-2009, 21:48
wel, Rob. Maar het meeste ging iig nog het raam uit. Mooie is, Rob wordt niet aangesproken als hij kotst half binnen en buiten de taxi. zou het het DR oetlul shirt zijn geweest?

nee ik denk eerder zijn kop in combinatie met de ondergetatooerde armen

renamer
04-10-2009, 22:12
na 15 bier wel jah. En proud of it.

jochem lul niet dat waren er meer als 15;).. je stond als een halve zombie te zoeken naar een manier waarop je op een statafel kon hangen.. (sja sorry ik kam te laat en te nuchter binnen)

maar ik moet je megeven dat jij nog een van me meest nuchtere was op max na

oOz
05-10-2009, 07:28
Men vergeet zowel de shotjes als de nasi op de toilet ;)

Wanneer komt er een vervolg? :D