PDA

View Full Version : Discriminatie bij sollicitatie. (met poll)



De dikke nudist
12-03-2009, 18:43
Commence.

A.F.
12-03-2009, 18:44
Als blanke man word je in Nederland gediscrimineerd! En we moeten het allemaal maar pikken...

Je doelt hiermee op dat korpschef gebeuren toch..?

De dikke nudist
12-03-2009, 18:46
Nee, niet persé. In een andere thread is er een discussie over discriminatie bij sollicitatie gaande die in die betreffende thread niet thuishoort.

Maar je snijdt wel een goed punt aan.

A.F.
12-03-2009, 18:50
Nee, niet persé. In een andere thread is er een discussie over discriminatie bij sollicitatie gaande die in die betreffende thread niet thuishoort.

Maar je snijdt wel een goed punt aan.

|Nou....

Als blanke man word je flink gediscrimineerd! Je bent uitermate geschikt voor een functie... maar omdat je blank!! bent krijg je de functie niet omdat een vrouw of allochtoon die functie hoort te krijgen....

Dus wat doen ze... Halen ze iemand van stadstoezicht en zetten die op een functie.. waar ZE als eerste totaal niet voor is opgeleid is... the knowhow niet voor heeft en zo kan ik nog wat voorbeelden noemen...

PUUR en ALLEEN omdat het een vrouw ... en ook nog zonder de juiste papieren!

Maar ja... Wij blanke mannen moeten dat allemaal pikken!

Maar oooooowwee ... als er in een functie gezegd word: Alleen blanke mannen!! NOU dan is Nederland echt te klein hoor!!!!

Italian*Berlusconi*
12-03-2009, 18:54
Dus alleen jullie blanke mannen hebben het probleem met een vrouw die gereintegreerd word? hahahaha.. je brengt het wel leuk gap!

A.F.
12-03-2009, 18:55
Ik doel in mijn stukje ook op allochtone mannen en niet alleen vrouwen

Italian*Berlusconi*
12-03-2009, 18:56
Ow... en LOL @
|Maar oooooowwee ... als er in een functie gezegd word: Alleen blanke mannen!! NOU dan is Nederland echt te klein hoor!!!!

Voor welke functie zouden er dan alleen 'blanke' mannen in aanmerking komen?

hahahaha

lol @ deze mixfight only discussies!!!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik mis de 'wijsheid' van Guru.... whahahaha

A.F.
12-03-2009, 18:58
Ow... en LOL @

Voor welke functie zouden er dan alleen 'blanke' mannen in aanmerking komen?

hahahaha

lol @ deze mixfight only discussies!!!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik mis de 'wijsheid' van Guru.... whahahaha

Nou dat word dus niet gezegd!!!

Maar er word dus wel gezegd: Op deze functie kunnen alleen allochtonen of vrouwen reageren!

dat is mijn punt!

Snap je het een beetje?

Italian*Berlusconi*
12-03-2009, 19:01
Het probleem was er gewoon dat allochtonen met een zelfde achtergrond als een autochtoon vaker gepasseerd werd in het verleden (vaak door slechte ervaringen die mensen evt hebben gehad met allochtonen, terecht of onterecht) en ik denk dat dat ook nu een reden is dat er soms bij staat 'de voorkeur voor een vrouw of allochtoon' en daar is opzich niks verkeerd mee. Waar het mij om gaat is dat je iemand moet aannemen om zijn kunnen, achtergrond en ervaring en als dat aansluit op de betreffende functie uitnodigen voor een gesprek, daar zijn die gesprekken voor om de persoon zelf te kunnen beoordelen, en iemand met een beetje mensen kennis en de juiste vragen pikt de slechte er zo uit naar mijn idee. Mensen slaan hier een beetje in door, aan beide kanten en lopen weer te janken om niks en dat maakt het grappig maar ook een beetje link soms.

Italian*Berlusconi*
12-03-2009, 19:02
Nou dat word dus niet gezegd!!!

Maar er word dus wel gezegd: Op deze functie kunnen alleen allochtonen of vrouwen reageren!

dat is mijn punt!

Snap je het een beetje?

zie mijn post hierboven.... snapt u het dan ook een beetje?

En onder blank, wat valt daar dan? de autochtone NL'der, de Polen die hier komen? evt wat duitsers enzo die hier wonen?

(leuk deze discussie icm een heerlijke NorthernlightSpecial joint zo na het joggen)

A.F.
12-03-2009, 19:04
Het probleem was er gewoon dat allochtonen met een zelfde achtergrond als een autochtoon vaker gepasseerd werd in het verleden (vaak door slechte ervaringen die mensen evt hebben gehad met allochtonen, terecht of onterecht) en ik denk dat dat ook nu een reden is dat er soms bij staat 'de voorkeur voor een vrouw of allochtoon' en daar is opzich niks verkeerd mee. Waar het mij om gaat is dat je iemand moet aannemen om zijn kunnen, achtergrond en ervaring en als dat aansluit op de betreffende functie uitnodigen voor een gesprek, daar zijn die gesprekken voor om de persoon zelf te kunnen beoordelen, en iemand met een beetje mensen kennis en de juiste vragen pikt de slechte er zo uit naar mijn idee. Mensen slaan hier een beetje in door, aan beide kanten en lopen weer te janken om niks en dat maakt het grappig maar ook een beetje link soms.


mee eens...

Maar dat is juist wat ze niet hebben gedaan met het benoemen van een korpschef ergens... Toen was er iemand ( een blanke man) en die was supergeschikt voor de functie!

maarrrrrrrrrrrr... hij was blank ... dus kreeg een vrouw de functie .. die TOTAAL niet geschikt was voor de functie en absoluut geen ervaring in het korpswezen...

Stadstoezicht alleen....

Dat is mijn punt.... en dat moeten we allemaal maar pikken

IES DIESCRIEMIENAASIE TOCH????

A.F.
12-03-2009, 19:05
zie mijn post hierboven.... snapt u het dan ook een beetje?

En onder blank, wat valt daar dan? de autochtone NL'der, de Polen die hier komen? evt wat duitsers enzo die hier wonen?

(leuk deze discussie icm een heerlijke NorthernlightSpecial joint zo na het joggen)

Hahahahaha....zie mijn post hierboven..

Heerlijk zo met een pasta op me schoot

De dikke nudist
12-03-2009, 19:07
Het probleem is dat als mensen de "macht" krijgen om sollicitanten te beoordelen, ze ook gelijk denken dat ze gekwalificeerd zijn om mensen te beoordelen.

En dat is natuurlijk niet zo.

Italian*Berlusconi*
12-03-2009, 19:07
Hahahahaha....zie mijn post hierboven..

Heerlijk zo met een pasta op me schoot

Pasta? je bent stiekem dus wel multiculti! :) hahaha
hoop dat je er een goede saus bij hebt! buon appetito!

thrillseekah
12-03-2009, 19:08
I want to be a nigga.....

http://i2.ytimg.com/vi/MGYzqSj8Ex0/default.jpg (http://www.youtube.com/watch?v=MGYzqSj8Ex0)

repost lol

A.F.
12-03-2009, 19:11
Heerlijk sausje erbij!!!

Tuurlijk ben ik multiculti pik!!!

En dan helemaal met de italiaanse keuken!! :)

mille grazie

edit: alles beter dan die saaie hollandse keuken...

De dikke nudist
12-03-2009, 19:13
mee eens...

Maar dat is juist wat ze niet hebben gedaan met het benoemen van een korpschef ergens... Toen was er iemand ( een blanke man) en die was supergeschikt voor de functie!

maarrrrrrrrrrrr... hij was blank ... dus kreeg een vrouw de functie .. die TOTAAL niet geschikt was voor de functie en absoluut geen ervaring in het korpswezen...

Stadstoezicht alleen....

Dat is mijn punt.... en dat moeten we allemaal maar pikken

IES DIESCRIEMIENAASIE TOCH????
Dat het discriminatie is kan me niet zo bommen. Het leven is nou eenmaal hard. En zo'n gast wordt vast niet uit z'n huurhuis gezet als ie dit baantje niet krijgt.
Het gaat me er meer om dat korpschef een serieuse functie is en je dus alleen de beste kandidaten moet aannemen.


Pasta? je bent stiekem dus wel multiculti! :) hahaha
hoop dat je er een goede saus bij hebt! buon appetito!
Spaghetti is oerhollands, net als een satehtje of een kroket.

A.F.
12-03-2009, 19:14
precies!

dat bedoel ik er ook mee!

renamer
12-03-2009, 19:32
Ik ga binnenkort bij een overheidsinstantie werken en als er iemand geweest zou zijn van een minderheid of een vrouw met gelijke cv als die van een blanke jongen dan word de voorkeur gegeven aan de minderheid. Ikzelf ben van mening dat het meer met mijn werkervaring en opleidingen heb klaargespeeld.

Bud S
12-03-2009, 19:32
discriminatie is klote.
allochtonen, vrouwen, apen, keutels
voor mij zijn ze allemaal gelijk

Mickey
13-03-2009, 08:18
OMG.. een inhoudelijke discussie! WTF..
<grijns>

Flipmans heeft een punt: In het kader van positieve discriminatie is het natuurlijk onzin dat sommige functies worden "vergeven" aan allochtonen en vrouwen. Officieel zullen ze dat natuurlijk nooit toegeven, maar er zijn wel degelijk overheidsregelingen die dergelijke zaken bevorderen.

Mickey
13-03-2009, 08:19
Ik moet trouwens zeggen dat je die zaken het meest tegen komt in (semi)overheid sectoren. In de commerciele wereld gaat het zoals Enamer zegt op skill en ervaring.

De man van 14K
13-03-2009, 15:29
En huidskleur

Bud S
13-03-2009, 15:44
en lichaamsgeur

barbara
13-03-2009, 16:13
Ik heb het toen ik bij de marine solliciteerde zelf een beetje meegemaakt, daar nemen ze sneller meisjes aan, zelfs als ze totaal niet geschikt zijn om officier te worden (of wat voor leiding gevende functie dan ook) en meisjes hoeven aan veel lagere eisen te voldoen om aangenomen te worden.

Tijdens mijn sollicitatie werd me zelfs gevraagd hoe ik tegenover positieve discriminatie stond. Heb gezegd dat ik aangenomen wil worden om indd mijn skills, niet omdat ik een meisje ben.

Denk dat het voor iedereen beter is als de juiste persoon voor een baan wordt aangenomen, niet de persoon met de juiste kleur.

Chico
13-03-2009, 16:39
ben het met barbara eens... ik ben niet voor positieve discriminatie... alle gevallen gelijk behandelen, de beste eruit kiezen...

maar probleem is dat ook niet altijd gebeurd...

De man van 14K
13-03-2009, 16:43
Een excuus neger levert indirect ook waarde op voor de onderneming

A.F.
13-03-2009, 16:44
hahahahahahaha

lul...

De man van 14K
13-03-2009, 16:45
en lichaamsgeur

Er is sprake van een hoge correlatie tussen een afwijkende lichaamskleur en -geur..

JeMalleMoer
13-03-2009, 20:44
Er is ook sprake van een hoge correlatie tussen zweetproducerende baantjes en een laag loontje.

Bud S
13-03-2009, 21:44
Er is ook sprake van een hoge correlatie tussen zweetproducerende baantjes en een laag loontje.


:lol::lol::lol:

Sjaak
15-03-2009, 22:15
Natuurlijk is het raar dat sommige banen alleen door een vrouw of door een allochtoon mogen worden ingevuld, de reinste kolder mijn inziens. De beste man of vrouw moet de functie krijgen en het is BS om te selecteren op sekse of kleur.

Marchant
16-03-2009, 21:49
Ow... en LOL @

Voor welke functie zouden er dan alleen 'blanke' mannen in aanmerking komen?


Bijvoorbeeld Bakker die gasten staan al om 4 uur op ofzo :eek:

Marchant
16-03-2009, 21:55
Het probleem was er gewoon dat allochtonen met een zelfde achtergrond als een autochtoon vaker gepasseerd werd in het verleden (vaak door slechte ervaringen die mensen evt hebben gehad met allochtonen, terecht of onterecht) en ik denk dat dat ook nu een reden is dat er soms bij staat 'de voorkeur voor een vrouw of allochtoon' en daar is opzich niks verkeerd mee.

Dus als iets in het verleden slecht gegaan is moet je het omdraaien en dan is er niets mis mee??:eek:

Dus de joden zouden nu de duitsers mogen vervolgen en in de gastkamers gooien, want vroeger is het anders om geweest:fp:(mischien een extreem voorbeeld)

Uitleg Discriminatie:


Bij discriminatie denken de meeste mensen in de eerste plaats aan het uitschelden of onbeschoft behandelen van buitenlanders. Maar niet alleen buitenlanders krijgen met discriminatie te maken. Er zijn verschillende gronden waarop iemand ongelijk behandeld kan worden. Dat betekent dat iedereen het slachtoffer kan zijn van discriminatie.Discriminatie is het maken van onderscheid op ontrechtte gronden, als volg waarvan een groep mensen last van hebben. Als je in je klas niet geaccepteerd wordt omdat je "anders" bent, bijvoorbeeld omdat je uit een andere stad komt, dan kun je spreken van discriminatie. Net als bij het belachelijk maken van homoseksuelen, het achterstellen van vrouwen in bepaalde beroepen, het kleinerend behandelen van gehandicapten(fighttalk lezers uitgesloten)!

Misschien kan iemand mij uitlegen hoe je dit positief maakt??

Bud S
17-03-2009, 07:30
Misschien kan iemand mij uitlegen hoe je dit positief maakt??

iedereen die discrimineert discrimineren onder het roepen van "wat je zegt ben je zelf !"

simpel

MB667
17-03-2009, 08:49
Een keer op een school, een meao detailhandel, for crying out loud. daar waar ze iedere schorem en poremface toelaten, lieten ze mij niet toe. vanwege mijn kleding en haardracht. En een keer op een stageplek, voor hetzelfde.

Glen
17-03-2009, 09:38
Dus de joden zouden nu de duitsers in de gastkamers gooien
Ofwel ze nodigen ze thuis uit om e.e.a. voor eens en voor altijd uit te spreken ?

Chico
17-03-2009, 09:52
Er zijn verschillende gronden waarop iemand ongelijk behandeld kan worden. Dat betekent dat iedereen het slachtoffer kan zijn van discriminatie.Discriminatie is het maken van onderscheid op ontrechtte gronden, als volg waarvan een groep mensen last van hebben.

Misschien kan iemand mij uitlegen hoe je dit positief maakt??
zoals je zelf al quote.... er wordt anders behandeld...

als je vanwege bepaalde niet relevante eigenschappen een baan kan krijgen is dat positief (voor degene die de baan krijgt)... ongeacht wat de niet relevante eigenschappen zijn...

in die situatie is er ook altijd iemand die negatief gediscrimineerd wordt...

De man van 14K
17-03-2009, 10:00
Een vriendin van me zit hoog in de boom bij een overheidsinstantie maar wordt nu gewoon uit het departement geknikkerd omdat haar nieuwe directeur geen vrouwen-man is.. (vrouwen horen achter het aanrecht).
Daar sta je dan met je dubbele academische graad, beide cum laude en in een talenten poule van 10 mensen in een instantie waar duizenden mensen werken.

bryan
17-03-2009, 10:26
Een vriendin van me zit hoog in de boom bij een overheidsinstantie maar wordt nu gewoon uit het departement geknikkerd omdat haar nieuwe directeur geen vrouwen-man is.. (vrouwen horen achter het aanrecht).
Daar sta je dan met je dubbele academische graad, beide cum laude en in een talenten poule van 10 mensen in een instantie waar duizenden mensen werken.

wat doe je met zo een opleiding dan ook bij de overheid ? in het bedrijfsleven is veel meer e halen voor een persoon van dat caliber. Is ze veel beter af. wij hebben redelijk wat vrouwlijke partners op kantoor en die worden echt wel voor vol aangezien.

De man van 14K
17-03-2009, 10:28
tja.. dat heb ik haar ook wel eens gevraagd maar dat is terug te draaien op een stuk maatschappelijke verantwoording en het gevoel dat ze toch nog iets goed doet voor de medemens.
Daarbij verdient ze ook niet beroerd hoor..

NTT-FX
17-03-2009, 10:32
Ik heb het meegemaakt dat men moeilijk deed over het feit dat ik in een uitkeringssituatie zat als gevolg van een faillisement bij m'n vorige werkgever...
Uiteindelijk netjes uitgepraat maar wel afgehaakt bij het bewuste bedrijf.

Lennie
17-03-2009, 10:33
Natuurlijk is het raar dat sommige banen alleen door een vrouw of door een allochtoon mogen worden ingevuld, de reinste kolder mijn inziens. De beste man of vrouw moet de functie krijgen en het is BS om te selecteren op sekse of kleur.

dont keep the whiteman down! :lol:

De man van 14K
17-03-2009, 10:36
Ik heb het meegemaakt dat men moeilijk deed over het feit dat ik in een uitkeringssituatie zat als gevolg van een faillisement bij m'n vorige werkgever...
Uiteindelijk netjes uitgepraat maar wel afgehaakt bij het bewuste bedrijf.


Heb ik vaker gehoord, een andere kennis van me is 2x ontslagen (re-organisatie) en heeft een hoop gedoe om nu weer aan het werk te komen.

chief108
17-03-2009, 10:55
heb net de gesprekken gehad....
het vrouwtje was foeilelijk en een zenuwpees
zijn dus toch voor de (blanke) kerel met ervaring en over(ge)wicht gegaan

NielsN
17-03-2009, 10:57
zijn dus toch voor de (blanke) kerel met ervaring en over(ge)wicht gegaan

Goed zo... :thup:

De man van 14K
17-03-2009, 11:13
heb net de gesprekken gehad....
het vrouwtje was foeilelijk en een zenuwpees
zijn dus toch voor de (blanke) kerel met ervaring en over(ge)wicht gegaan


haha een lelijke basket case.. Net waar je op zit te wachten naast je