PDA

View Full Version : Eindelijk weer lucht



joost
21-03-2009, 12:01
Afgelopen woensdag heb ik een operatie gehad aan mijn neus.
Al vanaf kleins af aan kreeg ik door 1 neusgat minder lucht, maar de laatste jaren kreeg ik er steeds meer last van en vond dat het nu wel tijd was om er wat aan te doen.
Ze zouden wat kraakbeen in mijn neus weghalen zodat er meer lucht doorkwam.

Dus afgelopen Woensdag ben ik geopereerd, volledige narcose en 1 overnachting incl onbijt en avondeten :D

Operatie ging prima, kreeg alleen 3 dagen lang tampons in mijn neus!
3 dagen lang door je mond ademen is geen pretje kan ik je vertellen, heb de afgelopen 3 dagen max 12 uur geslapen :wacko:

Vanmorgen gingen de tampons er gelukkig uit en kon meteen heerlijk ademhalen, echt een dikke opluchting!!

De dokter vertelde me vanmorgen dat de operatie goed was gegaan en wat hij allemaal had gedaan, het bleek dat mijn neus ook gebroken was :confused:.. ik heb er zelfs nooit iets van gemerkt! heel vreemd!

Enige nadeel is dat ik nu 4 weken niet aan ''balsport'' mag doen!

Maarja het resultaat mag er zijn! :thup:

Justinian
21-03-2009, 12:04
Pics or it didn't happen ;) Zonder gekheid, goed om te lezen dat alles goed is verlopen en we zien je binnenkort wel weer op de sportschool. Waarschijnlijk ben je net op tijd hersteld voor de wedstrijden in Italië (ik heb je al opgegeven ;)).

Judas
21-03-2009, 12:05
Die tampons in je neus zijn echt klote, maar er gaat idd een wereld voor je open als ze er weer uit gaan:D

Dennuz
21-03-2009, 12:09
Ze hadden dat beter wat eerder kunnen doen, dan was die hersenbeschadiging door jarenlang zuurstoftekort ook niet nodig geweest ;)

joost
21-03-2009, 12:14
Waarschijnlijk ben je net op tijd hersteld voor de wedstrijden in Italië (ik heb je al opgegeven ;)).

Daar wil ik ook zeker aan meedoen!! hoop met 2 weken weer te kunnen hardlopen zodat ik aan mijn conditie kan werken en over -+ 4 weken weer kan meetrainen!

Jeru
21-03-2009, 13:49
Goed nieuws man!

Ronald
21-03-2009, 14:58
Ze hadden dat beter wat eerder kunnen doen, dan was die hersenbeschadiging door jarenlang zuurstoftekort ook niet nodig geweest ;)
LMAO :D

@Joost, het waren toch wel mini tampons extra absorberend enzo? Had je het touwtje er nog afgeknipt of zat je daar de hele dag op te kauwen? :lol:

joost
21-03-2009, 16:38
LMAO :D

@Joost, het waren toch wel mini tampons extra absorberend enzo? Had je het touwtje er nog afgeknipt of zat je daar de hele dag op te kauwen? :lol:


@ Ronald Uiteraard mini tampons extra abosrberend :D en het touwtje?... zat geen touwtje aan :lol:

@ Dennuz Dennissss sletje

chief108
21-03-2009, 18:05
mijn oudste zoon heeft dat ook al twee keer gehad
kan een bloederige bende zijn :sick:

laatste keer bleef het bij hem maar bloeden en dat liep dan in z'n maag waardoor hij moest kotsen
gore shizzle...

maar ehhh....
happy healing dude

hoop dat je goed kunt genieten van de extra lucht nu

Judas
21-03-2009, 18:08
Nu kan je eindelijk weer 100% betrouwbaar "De Test" uitvoeren...

NielsN
21-03-2009, 18:51
Ik vind het sowieso altijd heftig als er in je gezicht geknoeid wordt. Is op een of andere manier veel 'dichterbij' dan als het om je knie gaat, ofzo.

Jochem
21-03-2009, 19:05
ik zit ook aan die operatie te denken, heb hetzelfde. Tegenwoordig spuit ik mijn neus vol antiverkoudheid spray voor een wedstrijd. Dan heb ik iig tijdens de wedstrijd lucht.
Lama weten hoe het is over een maand!

joost
21-03-2009, 20:48
ik zit ook aan die operatie te denken, heb hetzelfde. Tegenwoordig spuit ik mijn neus vol antiverkoudheid spray voor een wedstrijd. Dan heb ik iig tijdens de wedstrijd lucht.
Lama weten hoe het is over een maand!


Heb de tampons er nu 10 uur uit... m'n neus is nog wel een beetje gezwollen en zit hier en daar nog wat slijm in
maar kan al merken dat ik beter lucht krijg!

Maar ik laat het je over een maand weten!

lopez86
21-03-2009, 22:45
ik zit ook aan die operatie te denken, heb hetzelfde. Tegenwoordig spuit ik mijn neus vol antiverkoudheid spray voor een wedstrijd. Dan heb ik iig tijdens de wedstrijd lucht.
Lama weten hoe het is over een maand!

Ik ook... neus ook gebroken (knie).
Mag dinsdag naar de KNO om te kijken wat mogelijk is.
Niet kunnen ademen door 1 neusgat is kut en je stem klinkt al gauw klote.

Fr3ddy
22-03-2009, 13:51
En toen kwam ie erachter dat zijn vriendin een visdoos heeft...

renamer
22-03-2009, 17:16
ik zit ook aan die operatie te denken, heb hetzelfde. Tegenwoordig spuit ik mijn neus vol antiverkoudheid spray voor een wedstrijd. Dan heb ik iig tijdens de wedstrijd lucht.
Lama weten hoe het is over een maand!

je kan ook onbewust verslaaft raken aan dat spul... dan duurt het heel erg lang voordat je slijmviezen in je neus weer "op maat" zijn..

PigDog
22-03-2009, 18:10
Ik heb in het ziekenhuis gelegen in een zaaltje met allemaal tampon-neuzen.
Dat heeft het begrip "snurken" naar een geheel ander level gebracht.....

Jochem
22-03-2009, 19:00
je kan ook onbewust verslaaft raken aan dat spul... dan duurt het heel erg lang voordat je slijmviezen in je neus weer "op maat" zijn..

yea, daarom alleen op wedstrijddagen.

joost
01-04-2009, 13:27
Lama weten hoe het is over een maand!

2 weken onderweg nu, de zwelling is weg en m'n neus is alleen nog wat gekneusd!
Nog wel wat snot en rotzooi soms in mijn neus maar ik kan alweer perfect lucht krijgen door beide neusgaten!

ik kan het je dan ook echt aanraden! die 3 dagen afzien is het wel waard

RayOmac
01-04-2009, 13:44
Mooi man Sterkte ;)

joost
09-05-2009, 14:47
Lama weten hoe het is over een maand!

Hey Jochem,

het is nu 7 weken geleden ongeveer sinds de operatie, mijn neus is nog een heel klein beetje gevoelig! dit merk ik soms wel met grappling! KB begin ik nog even niet aan.

Ik kan nu weer vol lucht halen en ben blij dat ik het gedaan heb, niet meer elke keer verkouden of een dichte neus! heerlijk!

joost
09-05-2009, 14:48
ohja ben nu wel verkouden.. maar dat komt door Italië.. 15 uur in een bus met airco sucks! :D

Boem Boem
10-05-2009, 11:20
ohja ben nu wel verkouden.. maar dat komt door Italië.. 15 uur in een bus met airco sucks! :D

en je ziet er een stukker knapper uit......mooie facelift gehad en je navel hangt nu onder je kin....maar ik heb een verwijzing naar de KNO arts....ga deze ingreep wel in de winter aan.....

osu

chris

Jochem
10-05-2009, 13:16
thx!!