PDA

View Full Version : Gebroken hand, gevolgen?



Ovid
21-03-2009, 12:46
De twee meest rechtse metacarpalen van mijn hand zijn pakweg een maand geleden gebroken. (http://www.orthoinfo.nl/patienteninfo/hand/images/anatomie1.gif)

Om een lang verhaal kort te maken: carnaval, drank (veel), limburgers.. nadat ik heel agressief werd door een ruzie had ik het bijster slimme en geweldige idee om me af te reageren op een stuk gepantserd glas, door de alcohol voelde ik natuurlijk bijna niets. Vet dom natuurlijk, maar dommer is iemand het ziekenhuis in helpen en schadevergoedingen dokken :blush: Don't judge me ;p

Ondertussen ben ik geöpereerd en houden ijzerdraadjes de gebroken botjes op hun plaats (tot 3 april wanneer het gips/spalk er van af gaat. (:wub: :wub: morfine is zo nice ;d))

Wat zijn hier de gevolgen van? Is mijn hand voor altijd zwakker? Of juist sterker (het scheenbeen en knokkels trainen idee)? En wat zijn vooral de gevolgen op de lange termijn? Hoe lang gaat het duren voordat ik weer kan trainen? De meningen van de mensen in m'n omgeving lopen een beetje ver uiteen en nu weet ik al helemaal niet meer wat ik moet geloven. M'n chirurg vertelde me dat ik na drie/vier maanden wel weer volledig functioneel ben, maar het wel rustig aan moest doen met trainen. Iemand ervaringen of tips of whatsoever?

Menos
21-03-2009, 13:22
Kwark eten helpt altijd ;)

Deze arme jongen wil zo graag MMA trainen maar zijn hersenen laten hem soms in de steek. (we trainen overigens @ dezelfde gym :P)

Dus geef hem maar goed advies zodat we weer kunnen sparren op korte termijn :D

Tsuki
21-03-2009, 13:40
yep ik heb wel advies................. volgende keer minder drinken en leren rukken met zowel links als rechts dan zit je altijd goed

Jeru
21-03-2009, 14:19
Damn dat klinkt niet best. Je zal inderdaad wel even zoet zijn hiermee....

Ovid
24-03-2009, 12:17
Het heet een boksersfractuur, misschien dat het dan mensen iets meer zegt... :P

Oltje
24-03-2009, 15:31
Hoi, ik heb vijf jaar geleden de metacarpaal van mn middelvinger gebroken (trap tegen mn hand gekregen). Daar hebben ze toen twee pennen ingezet die bij mn knokkel eruit kwamen. Heeft een week of zes in het gips gezeten, daarna denk ik een maand of twee a drie heel rustig oefenen voordat ik er weer mee kon slaan.

Maar mijn hand doet het dus weer 100%. Ik hoop voor jou dat dat bij jou ook het geval gaat zijn.

Gratis tip: vraag of je onder verdoving mag als ze de pennen eruit gaan trekken....

Ovid
30-03-2009, 10:25
hehe thx voor je reactie Oltje, dat was ook wat m'n chirurg zei. Ik heb echter ijzerdraadjes ipv pinnen in m'n hand die ze in 1x er uit rukken (voel je amper iets van werd me verteld - ben benieuwd) dus ik neem aan (lees hoop) dat ik er beter van af ben gekomen.

@Tsuki: het is blijkbaar wetenschappelijk bewezen dat je linker hand (wanneer je rechtshandig bent) trainen je ruimtelijk inzicht aanzienlijk verbetert, is dat even mooi meegenomen :blush:

jopke
30-03-2009, 12:37
Hoi, ik heb vijf jaar geleden de metacarpaal van mn middelvinger gebroken (trap tegen mn hand gekregen). Daar hebben ze toen twee pennen ingezet die bij mn knokkel eruit kwamen. Heeft een week of zes in het gips gezeten, daarna denk ik een maand of twee a drie heel rustig oefenen voordat ik er weer mee kon slaan.

Maar mijn hand doet het dus weer 100%. Ik hoop voor jou dat dat bij jou ook het geval gaat zijn.

Gratis tip: vraag of je onder verdoving mag als ze de pennen eruit gaan trekken....


een verdoving helpt helaas niets!!
ik heb drie lange pinnen in mn knie gehad, en ze hebben het plaatselijk verdoofd toen ze er uit moesten, maar dan nog deed het gruwelijk veel pijn....

Oltje
30-03-2009, 12:41
een verdoving helpt helaas niets!!
ik heb drie lange pinnen in mn knie gehad, en ze hebben het plaatselijk verdoofd toen ze er uit moesten, maar dan nog deed het gruwelijk veel pijn....

Nouja, ik had toch echt graag wat verdoving gehad... ik ben tijdens het eruit halen van die pinnen zelfs flauwgevallen namelijk. Wat een kutgevoel was dat zeg!

jopke
30-03-2009, 12:58
Nouja, ik had toch echt graag wat verdoving gehad... ik ben tijdens het eruit halen van die pinnen zelfs flauwgevallen namelijk. Wat een kutgevoel was dat zeg!


ja inderdaad echt niet te doen, die arts hing met zn volle gewicht aan de ene kant van mn been terwijl er 2 zusters aan de andere kant van mn been hingen.. haha
mar het diet echt echt veel pijn ja!!