PDA

View Full Version : Boete vanwege tattoo



aliendwurf
27-03-2009, 19:08
De politie Groningen heeft een 30-jarige man op de bon geslingerd omdat hij een tattoo had met de letters ACAB. In het Engels is dat All Cops Are Bastards…

De man werd aangehouden voor iets anders, maar kreeg uiteindelijk een bon wegens belediging van de politie vanwege de tattoo.

Volgens de Grunninger betekent het echter Acht Cola, Acht Bier, en als die verklaring straks niet wordt geaccepteerd door de rechter, dan is er altijd nog Allways Carry A Bible voorhanden.

Belediging

De politie laat RTV Noord weten “dergelijke beledigingen” hoog op te nemen. ‘Of het nu op een muur staat, een shirt, of een nek, beledigen van de politie mag niet’, aldus politiewoordvoerder Ger Blokzijl tegen de omroep.

chief108
27-03-2009, 19:23
het is een afkorting
laar ze maar bewijzen wat hij ermee bedoeld heeft
bastards

joost
27-03-2009, 19:25
Bizar! ik dacht only in america!

YoMarK
27-03-2009, 19:29
het is een afkorting
laar ze maar bewijzen wat hij ermee bedoeld heeft
bastards
:whistling:
En als het nu een hakenkruis was geweest?

Prima dat je zo'n ACAB tattoo zet, moet je zelf weten, maar als ik politie was geweest had ik hem ook een bon gegeven(en voor alle pietluttigheden die ik verder nog kon vinden ook). :)
Wie stoer wil doen, moet ooit op de blaren zitten. ;)

De dikke nudist
27-03-2009, 19:58
:whistling:
En als het nu een hakenkruis was geweest?

Prima dat je zo'n ACAB tattoo zet, moet je zelf weten, maar als ik politie was geweest had ik hem ook een bon gegeven(en voor alle pietluttigheden die ik verder nog kon vinden ook). :)
Wie stoer wil doen, moet ooit op de blaren zitten. ;)

Ah, vrijheid van meningsuiting is kennelijk een heel subjectief begrip.

A.F.
27-03-2009, 20:20
:whistling:
En als het nu een hakenkruis was geweest?

Prima dat je zo'n ACAB tattoo zet, moet je zelf weten, maar als ik politie was geweest had ik hem ook een bon gegeven(en voor alle pietluttigheden die ik verder nog kon vinden ook). :)
Wie stoer wil doen, moet ooit op de blaren zitten. ;)

rot jij is lekker op zeg... moraalridder.....

ik ga er ook 1 zetten....

ACAB 4ever!

aliendwurf
27-03-2009, 20:21
rot jij is lekker op zeg... moraalridder.....




Het is heel bar idd.

Jeru
27-03-2009, 20:21
LOL

http://www.altravita.com/wp-content/uploads/2009/02/acab4.jpg

Judas
27-03-2009, 20:37
Durf te wedden dat het van die matroosjes met 1 streepje waren. Calimero's die denken dat ze John Wayne zijn.
A.C.A.B

Marchant
27-03-2009, 20:44
:whistling:
En als het nu een hakenkruis was geweest?

Prima dat je zo'n ACAB tattoo zet, moet je zelf weten, maar als ik politie was geweest had ik hem ook een bon gegeven(en voor alle pietluttigheden die ik verder nog kon vinden ook). :)
Wie stoer wil doen, moet ooit op de blaren zitten. ;)


swastika (symbool) (http://nl.wikipedia.org/wiki/Swastika_(symbool)), ook soms hakenkruis genoemd, is het heiligste symbool uit het hindoeïsme en Jaïnisme en wordt tevens gebruikt in het boeddhisme.

t'is welke betekenis je er natuurlijk zelf bij bedenkt

renamer
27-03-2009, 20:47
sja laat ze maar eens bewijzen dat niet alle agenten klootzakken zijn.. als dat zijn mening is...

Jochem
27-03-2009, 21:35
A CAB please, wil hier weg.
Maar niet zagoudi,
die stinkt naar kots.
Krijg je van acht cola en acht bier.

rofl. Scherrrrrp

tom l
27-03-2009, 21:38
ACAB: it's funny, cause it's true.

Angelco
27-03-2009, 22:09
http://img.photobucket.com/albums/v465/Angelco/izvankontrole.jpg

YoMarK
27-03-2009, 22:26
rot jij is lekker op zeg... moraalridder.....

ik ga er ook 1 zetten....

ACAB 4ever!
Tenenkrommend he :thup:

barbara
27-03-2009, 22:52
Maarre kan dit niet gewoon gegooid worden op een gevalletje van vrijheid van meningsuiting?

NielsN
27-03-2009, 22:57
Ach... Ze proberen hem gewoon te pesten. Kan me niet voorstellen dat een rechter hem in het ongelijk zou stellen. Het is duidelijk niet persoonlijk gericht. Dus klaar dan toch...?

Tuurlijk mag je politie wel beledigen. Wacht ik doe het nu:

"Alle politieagenten hebben een kleine piemel"

Echt niet dat ik morgen een boete in de bus heb.

Het wordt anders als ik straks naar buiten loop, en tegen de eerste de beste diender zeg dat hij een klein geslachtsdeel heeft...

Hmm... :brow:

De dikke nudist
27-03-2009, 22:59
Maarre kan dit niet gewoon gegooid worden op een gevalletje van vrijheid van meningsuiting?

Om duidelijk te maken dat het om een mening gaat moet je er eigenlijk "imho" achter zetten, lol.

barbara
27-03-2009, 23:05
Ach... Ze proberen hem gewoon te pesten. Kan me niet voorstellen dat een rechter hem in het ongelijk zou stellen. Het is duidelijk niet persoonlijk gericht. Dus klaar dan toch...?

Tuurlijk mag je politie wel beledigen. Wacht ik doe het nu:

"Alle politieagenten hebben een kleine piemel"

Echt niet dat ik morgen een boete in de bus heb.

Het wordt anders als ik straks naar buiten loop, en tegen de eerste de beste diender zeg dat hij een klein geslachtsdeel heeft...

Hmm... :brow:

Maar wat nou als hij echt een kleine piemel heeft? Is het dan belediging, vrijheid van meningsuiting, of de waarheid vertellen :confused:?

Misschien had ik toch rechten moeten gaan studeren....:fp:

chief108
27-03-2009, 23:10
A.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA .C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA. C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C .A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C. A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A .BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A. BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.B A.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA .C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA. C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C .A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C. A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A .BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A. BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.B A.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA .C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA. C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C .A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C. A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A .BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A. BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.B A.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA.C.A.BA .C.A.BA.C.A.B

YoMarK
28-03-2009, 00:17
Maar wat nou als hij echt een kleine piemel heeft? Is het dan belediging, vrijheid van meningsuiting, of de waarheid vertellen :confused:?

Welke van deze 4 opties is van toepassing op je onderschrift? :blush:

Ontopic: Ik denk dat dit wel vrijheid van meningsuiting is, maar toch zou ik hem als Agent(ben ik niet hoor) ook een bekeuring geven, gewoon om te bevestigen wat hij al denkt te weten.

aliendwurf
28-03-2009, 00:22
Welke van deze 4 opties is van toepassing op je onderschrift? :blush:



4 opties? :whistling:

YoMarK
28-03-2009, 00:45
3 dus.

tom l
28-03-2009, 01:25
YouTube - 4skins- ACAB (http://www.youtube.com/watch?v=OYZU2am6WLk)

Ter ere van dit topic: 'A.C.A.B.' door de 4-skins (nee het zijn geen nazi's).

De dikke nudist
28-03-2009, 01:51
Ter ere van dit topic: 'A.C.A.B.' door de 4-skins (nee het zijn geen nazi's).They can't sing either.

NielsN
28-03-2009, 01:54
They can't sing either.

Volgens mij heb jij een beetje de essentie van punk gemist. Maw: ik denk niet dat ze heel verdrietig worden als iemand ze dat laat weten...:whistling:

De dikke nudist
28-03-2009, 04:23
Volgens mij heb jij een beetje de essentie van punk gemist. Maw: ik denk niet dat ze heel verdrietig worden als iemand ze dat laat weten...:whistling:

Punkers zijn hippies, maar dan met héééle slechte muziek.

Toch?

NielsN
28-03-2009, 04:31
Punkers zijn hippies, maar dan met héééle slechte muziek.

Toch?

Yup.

Dat is het wel zo'n beetje..

Jij ook nog wakker?

A.F.
28-03-2009, 14:21
ACAB

barbara
28-03-2009, 14:33
Welke van deze 4 opties is van toepassing op je onderschrift? :blush:

Ontopic: Ik denk dat dit wel vrijheid van meningsuiting is, maar toch zou ik hem als Agent(ben ik niet hoor) ook een bekeuring geven, gewoon om te bevestigen wat hij al denkt te weten.

Hehe in het geval van een agent zal er helemaal nooit iets van toepassing kunnen zijn op mijn onderschrift ;)

Bagheera
28-03-2009, 21:17
All Cops Are Braindead! (nowadays)

blazin.arr0w::::
30-03-2009, 21:56
http://img.photobucket.com/albums/v465/Angelco/izvankontrole.jpg

Dit is overigens een FC Groningen supporter. Foto jaartje of drie geleden genomen dacht ik. Misschien is het wel dezelfde gozer.

blazin.arr0w::::
30-03-2009, 21:58
All Cops Are Beautiful

http://images2.layoutsparks.com/1/248374/sexy-police-women-skin.jpg

PigDog
30-03-2009, 23:02
Het wordt anders als ik straks naar buiten loop, en tegen de eerste de beste diender zeg dat hij een klein geslachtsdeel heeft...

Hmm... :brow:

Denk dat die agente er niet zoveel moeite mee heeft....

De man van 14K
31-03-2009, 15:04
ja A.C.A.B.,

another coke and bacardi
Precies, een puntje wit en een borreltje

Jessica
31-03-2009, 15:15
neehee jak drugs :ehhh:

micha
31-03-2009, 17:16
ACAB is de baas

aliendwurf
03-04-2009, 19:02
Voorwaardelijke geldboete voor 'corrupt' T-shirt

http://www.brabantsdagblad.nl/multimedia/archive/00889/corrupt_889290h.jpg (http://www.brabantsdagblad.nl/multimedia/archive/00889/corrupt_889290b.jpg)
Het omstreden t-shirt.



DEN BOSCH - 200 euro voorwaardelijk en zijn T-shirt met daarop de opdruk 'corrupt' krijgt een 48-jarige Bosschenaar niet terug.

Dus - zo luidde diens conclusie vrijdag in de rechtbank te Den Bosch - kan hij agenten niet nog eens beledigen met zijn shirt, waarin de 'o' van 'corrupt' was verwerkt in het logo van de politie.

De man hield vrijdagochtend ter zitting vol dat hij nooit de intentie heeft gehad politiemensen te beledigen. "Ik had dat shirt aan onder mijn werkkleding, elke dag pak ik een willekeurige trui de kast. Ik heb er wel meer met leuke teksten." Wel gaf hij toe dat toen bleek dat ze die dag voor het politiebureau aan de Vogelstraat aan de slag moesten (de man werkt in het groenonderhoud), hij het 'extra geinig' vond."

Agenten spraken de man tijdens diens lunchpauze aan en zeiden dat hij het moest bedekken omdat hij anders bekeurd zou worden. Toen hij een paar uur later bij een schaftkeet op een stoel in de richting van het politiebureau zat, werd hij aangehouden.

De rechter nam uitgebreid de tijd voor de vraag of een dergelijk shirt beledigend is, of dat de man gebruik maakte van zijn vrijheid van meningsuiting. De rechter noemde het een 'lastige discussie', daar de man aangaf niet te hebben willen provoceren, maar het gewoon een 'leuk' shirt vond. "Maar wie een shirt als deze aandoet en daarmee voor het politiebureau is neemt bewust een risico, moet zich beseffen dat het de eer van agenten aantast."

Het OM had 450 euro onvoorwaardelijk geëist.

chief108
03-04-2009, 19:38
ACAB is de baas
idd

fuck die shit man
stelletje lichtgeraakte nichten
je kan tegenwoordig niet eens meer een grappig shirt aanhebben of je mening uiten?

De dikke nudist
03-04-2009, 21:58
Voorwaardelijke geldboete voor 'corrupt' T-shirt

http://www.brabantsdagblad.nl/multimedia/archive/00889/corrupt_889290h.jpg (http://www.brabantsdagblad.nl/multimedia/archive/00889/corrupt_889290b.jpg)
Het omstreden t-shirt.



DEN BOSCH - 200 euro voorwaardelijk en zijn T-shirt met daarop de opdruk 'corrupt' krijgt een 48-jarige Bosschenaar niet terug.

Dus - zo luidde diens conclusie vrijdag in de rechtbank te Den Bosch - kan hij agenten niet nog eens beledigen met zijn shirt, waarin de 'o' van 'corrupt' was verwerkt in het logo van de politie.

De man hield vrijdagochtend ter zitting vol dat hij nooit de intentie heeft gehad politiemensen te beledigen. "Ik had dat shirt aan onder mijn werkkleding, elke dag pak ik een willekeurige trui de kast. Ik heb er wel meer met leuke teksten." Wel gaf hij toe dat toen bleek dat ze die dag voor het politiebureau aan de Vogelstraat aan de slag moesten (de man werkt in het groenonderhoud), hij het 'extra geinig' vond."

Agenten spraken de man tijdens diens lunchpauze aan en zeiden dat hij het moest bedekken omdat hij anders bekeurd zou worden. Toen hij een paar uur later bij een schaftkeet op een stoel in de richting van het politiebureau zat, werd hij aangehouden.

De rechter nam uitgebreid de tijd voor de vraag of een dergelijk shirt beledigend is, of dat de man gebruik maakte van zijn vrijheid van meningsuiting. De rechter noemde het een 'lastige discussie', daar de man aangaf niet te hebben willen provoceren, maar het gewoon een 'leuk' shirt vond. "Maar wie een shirt als deze aandoet en daarmee voor het politiebureau is neemt bewust een risico, moet zich beseffen dat het de eer van agenten aantast."
Het OM had 450 euro onvoorwaardelijk geëist.

Dus dit vonnis is uitgesproken om de geschonden eer te wreken? Eerwraak?

En daarom:
YouTube - Ice-T Body Count: Cop Killa (http://www.youtube.com/watch?v=otuapLEde6I)

aliendwurf
03-04-2009, 22:14
Deze is ook wel aardig:

YouTube - NWA- Fuck Tha Police(video) (http://www.youtube.com/watch?v=BYHfRQ6Nn1c)

NielsN
03-04-2009, 23:04
Dus dit vonnis is uitgesproken om de geschonden eer te wreken? Eerwraak?


Zat ik ook al naar te kijken. Dat is echte een rare formulering... Wat heeft eer er nou mee te maken?

Sowieso kan ik me niet herinneren dat dit soort dingen vroeger bestraft werden...

Aan de andere kant, een tijdje terug lieten ze dan ook wel alles over zich heen gaan...

chief108
04-04-2009, 16:19
dit is zo enorm fout....

chief108
13-05-2009, 08:01
http://www.tonsoftattoos.com/wp-content/uploads/2009/05/acab.jpg (http://www.tonsoftattoos.com/2009/05/12/acab-tattoo-in-het-nieuws.html/acab/)


In Groningen is eind maart een 30-jarige man aangehouden op verdenking van drugshandel. De politie zag vervolgens zijn ACAB-tattoo in zijn nek. Deze letters staan over het algemeen voor All Cops Are Bastards. Er werd door de politie proces verbaal opgemaakt omdat men zich beledigt voelde.
De verdachte verklaarde de letters als: Acht cola, acht bier maar gaf later wel toe dat hij de tattoo had laten plaatsen omdat hij onvrede had met een eerdere veroordeling. De man heeft de tatoeage niet uit zichzelf laten zien en volgens het Openbaar Ministerie is er daarom geen sprake van belediging met opzet.
In Engeland verklaart men met dezelfde tattoo bij aanhouding dat de betekenis ‘Always carry a bible’ betekent…

bron: www.rtvnoord.nl (http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=81665)

ashi76
13-05-2009, 08:27
Wat een eencellige ben je dan als je zo'n tattoo laat zetten zeg.
Sad fuck.

NTT-FX
13-05-2009, 08:46
In tegenstelling tot het c0rrupt shirt en het onderpissen van het logo is dit natuurlijk heel moeilijk hard te maken waar het echt voor staat.
Als jij een keer verklaard dat het iets anders is en daarna niet meer te melden hebt dan word het nog moeilijker...
Uiteraard krijgt justitie aan het eind van de rit gelijk want we leven tenslotte in een rechtstaat.... <_<