PDA

View Full Version : Vechtpartij



NielsN
05-04-2009, 17:21
Ik weiger het in het MMA forum te zetten, maar ik vind dit nieuws toch wel opmerkelijk genoeg om even te posten.

Het thaiboksgala in Ridderkerk gisteren is geeindigd in een massale en blijkbaar nogal verontrustende vechtpartij. De volgende quote is van Jim op kb.nl:


Wat mij betreft een nieuw dieptepunt in de sport.
De laatste keer dat ik het zo uit de hand heb zien lopen was in de jaren 80!

Tijdens een dames N of C partij raakten de gemoederen verhit in de VIP (waar anders) en binnen de kortst mogelijke keren sloeg de vlam in de pan en vlogen stoelen,flessen,tafels en hekken door de lucht. Ik zag een volledig onschuldig iemand die op de catwalk stond een stoel middenin zijn gezicht krijgen..mensen door hele groepen helden in elkaar getrapt worden.
De beveiliging..kon e.e.a. toen niet meer sussen en later zijn zelfs vechters in de kleedkamers gemolesteerd.
Echt schandalig dit...de MM zag er prachtig uit..het was erg druk (misschien ietsje te druk) maar de sfeer was tot op dat moment nog niet grimmig.
Wel waren er teveel dronken mensen en was de organisatie niet berekend op het aantal bezoekers kwa eten en drinken..mensen die een hele rits consumptiebonnen hadden gekocht konden niks meer kopen maar konden ook hun bonnen niet meer inleveren.

Wel vind ik dat de security eerder in moet grijpen als mensen hun emoties niet meer de baas kunnen en allemaal gaan staan,wat al irritatie wekt..en had men het licht meteen aan moeten doen toen het misging maar toch hen treft geen blaam,ze hebben ook wat klappen moeten vangen en een kreeg zelfs een tafel op zijn hoofd.
Een paar mensen met teveel genotsmiddelen op verpesten het voor een hele grote groep liefhebbers.
Ongelovelijk..er liepen daar kinderen zelfs en dan gedraag je je zo. Opgefokt haantjesgedrag.

We hebben nog een tijdje ontgoocheld op de tribune gezeten in de vage hoop dat het alsnog door zou gaan maar toen de ring werd afgebouwd zijn we ook maar naar huis gegaan.
We kwamen voor 4 prachtige A partijen maar zover mocht het niet komen.

Wel gek trouwens dat de politie er WEL als de kippen bij was om aan het begin van het gala prenten uit te schrijven aan mensen die op het gras hadden geparkeerd..maar dat ze tijdens de vechtpartij (die echt lang heeft geduurd en toen was er al gebeld) niet kwamen en zelfs na afloop in geen velden of wegen te bekennen waren. Zo zie je maar....

:eek:

micha
05-04-2009, 17:31
ik heb dit ook gehoord echt jammer

Sylvana pruymboom is wel europees kampioen geworden

chief108
05-04-2009, 17:42
triest weer....

Hendy
05-04-2009, 17:44
Tja, das weer mooi klote..

Ik begreep dat het gala al rond 17:00 begon en het gevecht brak rond 00:00 uit brak.. ja dan zit er natuurlijk al aardig wat drank in op de vip !

Dan na te gaan dat er nog 4 a partijen moesten komen rond middennacht :eek:

NielsN
05-04-2009, 17:45
triest weer....

Nou... 'weer'... Als je die verhalen leest was dit wel even wat anders dan de reguliere, verplichte er-moet-wat-wat-stoeltjes-gegooid-worden act.

Mensen die de nooduitgang zoeken, vechtpartijen in de kleedkamer, een groep die intrapt op iemand die ligt...

Kan me zo in de recente geschiedenis niet herinneren dat het eerder zo uit de hand gelopen is...

Spike_tm
05-04-2009, 17:45
Erg triest dit, zeker nu de sport enig aanzien begint te vergaren bij het mainstream publiek. Maarja, gekken heb je overal...

Garcia
05-04-2009, 17:55
Schandalig dat het zo ver heeft moeten komen.

ashi76
05-04-2009, 18:22
Trieste eencelligen. :smash:

micha
05-04-2009, 19:18
voor wat het waard is kan ik zeggen dat er niemand van GG bij betrokken was. wel weer typisch dat de politie wel bekeuringen uitschrijft maar als ze nodig zijn ze weer schitteren door afwezigheid

Jeru
05-04-2009, 19:57
Te zielig voor woorden. Hopen dat er niemand gewond is geraakt. Als je dat meemaakt ga je denk ik ook nooit meer naar zo'n gala....

TOON
05-04-2009, 20:11
die VIP tafels zorgen zo vaak voor shit, afschaffen die handel...
geen alcohol meer zou ook wel helpen, gewoon niemand meer iets van alcohol schenken, behalve aan mij....ik kan er wel mee omgaan namelijk....wat een trieste zooi weer zeg...

A.F.
05-04-2009, 21:24
voor wat het waard is kan ik zeggen dat er niemand van GG bij betrokken was. wel weer typisch dat de politie wel bekeuringen uitschrijft maar als ze nodig zijn ze weer schitteren door afwezigheid

ACAB!

Il Loco
05-04-2009, 21:47
ACAB!

Komt je nieuwe motto meteen weer van pas Flippert!

Maar wel schandalig ja dat dit gebeurt, vechtsport heeft in Nederland altijd al een hele hoop foute gasten aangetrokken, en ik zou zo 1 2 3 niet weten hoe we dat kunnen omdraaien...

Maar het zegt alweer genoeg dat het weer bij de 'VIP' gebeurt, als ik toch zie wat voor volk daar af en toe tussen zit...

A.F.
05-04-2009, 21:51
Als je ziet hoeveel daar gedronken word en wat voor types het allemaal zijn... dan vind ik het juist wel meevallen met alle problemen en vechtpartijen.... kijk hoeveel gala's en hoe weinig gezeur eigenlijk in verhouding

De man van 14K
05-04-2009, 22:26
http://static.partyflock.nl/images/light/smileys/snort.gif

PigDog
05-04-2009, 23:26
Hardstikke triest dit, maar er vallen me wel wat dingen op:
-om 00.00u. moeten er nog 4 A partijen komen
-het eten en drinken was op
-de beveiliging was niet toereikend, en te laat ingegrepen
-er vlogen flessen door de lucht
-het was er te druk (teveel mensen, brandweer?)
-er liepen zo laat nog kinderen rond?
-vechters werden in de kleedkamers gemolesteerd.

Al met al riekt dit ook naar een slechte organisatie. Ik wil geen beschuldigende vinger uitsteken, maar deze punten zeggen wel iets.
In ieder geval jammer.....

phranq
06-04-2009, 07:47
Ik heb toch aardig wat gala's gedraaid onderhand maar zo'n massale vechtpartij als afgelopen zaterdag heb ik nog nooit meegemaakt, werkelijk alles vloog door de lucht, stoelen, tafels, dranghekken, flessen drank.. onschuldigen die stoelen in hun nek kregen, iemand die op de grond door een man of 6 in elkaar word getrapt, een beveiliger die een tafel op z'n hoofd kreeg.. een vechter die in de kleedkamer een stoel naar z'n hoofd gegooid krijgt en gemolesteerd word.. Wat mij betreft mogen ze sterke drank afschaffen op gala's, sommige 'tiepes' kunnen er nou eenmaal niet tegen en met drank komt hun ware aard naar boven.. het was te walgelijk voor woorden.

De man van 14K
06-04-2009, 09:17
Met zo'n knokpartij heb je wel waar voor je geld (tenzij je er tussen staat en geen gage krijgt) ;)

Richelieu
06-04-2009, 09:33
Afgelopen weekend kon ik kiezen om te fotograferen op twee gala's. Loss!! in Ridderkerk en Pain and Glory in Lelystad. Dacht eerst nog dat ik naar Ridderkerk zou gaan, aangezien daar enkele interessante A-partijen (o.a. Boudham vs Erraj) op de line-up stonden. Toch maar voor het gemak Lelystad gekozen, een gala wat voor mijn doen eens lekker dichtbij huis is.

Dan kom je thuis en ik dacht te lezen wat de hoofdpartijen in Ridderkerk hebben gedaan, maar in plaats daarvan las ik met verbijstering Jim's bericht op de site waar hij regelmatig post. Al met al kan men zeker concluderen dat Losss!! een uitermate teleurstellende vertoning moet zijn geweest voor de sport!

Waar ligt het aan zou je zeggen?

Drank afschaffen zie ik niet zo snel gebeuren om maar meteen met de deur in huis te vallen! Mensen die een dure VIP tafel kopen verwachten een mooi aangekleede tafel gevuld met hapjes, champagne en genoeg te drinken. Waarom het op RINGS bijvoorbeeld dan wel altijd goed gaat, waar ook altijd standaard een zakje munten ligt om sterke drank te verkrijgen is mij een raadsel. Of ligt het misschien aan het feit dat een er op een strak georganiseerd gala als RINGS meer dan genoeg gekwalificeerde beveiligers rondlopen, een goed tijdschema word aangehouden en niet te veel partijen staan?

Denk ook wel dat een organisatie moet weten wat voor soort publiek men binnen haalt als men de tafels aan het verkopen is in de aanloop naar het gala toe. In eerste instantie is het natuurlijk voor een promotor commercieel aantrekkelijk om een nieuwelingen of C-klasse partij op de lijst te zetten die veel tafels verkoopt, maar als deze personen een gala laten escaleren, nekt het een promotor des te meer!! Dat je in zo'n beval tekort schiet in de beveiliging kan een promotor wel worden aangerekend in mijn ogen.

De man van 14K
06-04-2009, 13:46
Balen dat je voor dat saaie andere gala gekozen heb ;)

martial-freek
06-04-2009, 14:51
Met zo'n knokpartij heb je wel waar voor je geld (tenzij je er tussen staat en geen gage krijgt) ;)

waar voor je geld?? als ik geld uitgeef voor een gala wil ik gewoon goeie en sportieve kickboksers zien!!
Een tijdje trug had ik een nieuwkomer (ben naam ff vergeten) tegen "the white buffalo" gezien. the white buffalo had allang moeten stoppen en werd helemaal afgemat, maar na de parij vroeg zn tegenstander de microfoon om voor hem te zingen want hij was jarig.
dat vind ik leuk om te zien!!

RayOmac
06-04-2009, 14:59
zijn er foto's gemaakt (sorry ramp toerist)

Paganstars
06-04-2009, 15:00
LMAO @ martial freek... Je moet rosso niet kwalijk nemen. Toen hij een babytje was heeft zijn pa hem laten vallen, en ja dat kan je nogal raar in je kop maken.

A-team
06-04-2009, 15:34
Het ging wel weer tussen twee groepen die vaker in een kwaad daglicht staan. Jammer voor de mensen die er niets mee te maken hadden!

NielsN
06-04-2009, 15:53
Het ging wel weer tussen twee groepen die vaker in een kwaad daglicht staan.

Hoezo? Is daar iets over bekend dan? Nog nergens gelezen...

Trouwens, RayOmac, als ik een fotograaf was een ik had geen doodswens, dan zou ik geen foto's plaatsen op een openbaar forum...

...maar ik moet toegeven dat dat ook het eerste was dat ik dacht. :lol:

Richelieu
06-04-2009, 16:37
Hoezo? Is daar iets over bekend dan? Nog nergens gelezen...

Trouwens, RayOmac, als ik een fotograaf was een ik had geen doodswens, dan zou ik geen foto's plaatsen op een openbaar forum...

...maar ik moet toegeven dat dat ook het eerste was dat ik dacht. :lol:

Klopt, evenals het fotograferen van VIP tafels. Welk journalistiek nut heeft het?

De man van 14K
06-04-2009, 17:30
waar voor je geld?? als ik geld uitgeef voor een gala wil ik gewoon goeie en sportieve kickboksers zien!!
Een tijdje trug had ik een nieuwkomer (ben naam ff vergeten) tegen "the white buffalo" gezien. the white buffalo had allang moeten stoppen en werd helemaal afgemat, maar na de parij vroeg zn tegenstander de microfoon om voor hem te zingen want hij was jarig.
dat vind ik leuk om te zien!!


lol@ Freek.. waar de fuck heb je het over gast

A.F.
06-04-2009, 17:33
hahahahaha .... freek komt net kijken....

hjij heeft het over een gala met francois botha in bulgarije geloof ik tegen een fransman... en die ging zingen voor m...

TOON
06-04-2009, 17:53
blijft gewoon een treurig verhaal....als ik naar het VIP gedeelte kijk heb ik het idee dat die mensen omdat ze veel geld betalen voor een tafeltje dan ook meteen denken dat ze geld hebben neergelegd om zich te misdragen....VIP-gedrag verwarren met onbeschoft en asociaal gedrag.... zelfde verhaal altijd met: tja ik ben gewoon eerlijk en direct (wat eigenlijk betekend: ik ben gewoon onbeschoft en asociaal en ik zit er niet eens mee)
maar goed.... voordat ik als een Jan-Peter teveel over wormen en naarden ga praten zal ik maar snel stoppen...

De man van 14K
06-04-2009, 18:44
Het ging wel weer tussen twee groepen die vaker in een kwaad daglicht staan. Jammer voor de mensen die er niets mee te maken hadden!


Marokkanen en Hells Angels?

(stomme spelvout ;) )

Casparvdzouw
06-04-2009, 18:46
waar voor je geld?? als ik geld uitgeef voor een gala wil ik gewoon goeie en sportieve kickboksers zien!!
Een tijdje trug had ik een nieuwkomer (ben naam ff vergeten) tegen "the white buffalo" gezien. the white buffalo had allang moeten stoppen en werd helemaal afgemat, maar na de parij vroeg zn tegenstander de microfoon om voor hem te zingen want hij was jarig.
dat vind ik leuk om te zien!!


haha wat een verhaal:cool2:

aliendwurf
06-04-2009, 18:52
Marrokanen en Hells Angels?

:)

micha
06-04-2009, 19:08
wie waren het nou? stelletje lefgozers

Illest
06-04-2009, 19:14
voor wat het waard is kan ik zeggen dat er niemand van GG bij betrokken was.


Micha, wat is in hemelsnaam het nut dit te uberhaupt te vermelden? Er zijn onschuldige mensen in elkaar getrapt, trauma's aangejaagd en jij gaat ons wel even vertellen dat GG er niet bij betrokkken was?!?!? Who gives a fuck!

En waarom mag dit niet gewoon in het mma-gedeelte? Als de pleuris uitbreekt tijdens een Glory-evenement, mag het daar dan wel gepost worden?

Dit is toch nieuws? Kan iedere promotor gebeuren....had het wel even onder de aandacht gebracht hoor..

TOON
06-04-2009, 19:26
nou op zich best logisch toch...? als je GG-bloed door je lijf hebt stromen zoals micha dat je dan effe zegt dat niemand uit die hoek erbij betrokken is....

761217186
06-04-2009, 19:36
schandalig dit, ik zit ook veel liever bij de kleine galatjes zoals, up comming glory in de kei of Heat FC. Hier zitten liefhebbers van de sport en niet al dat "Gajes" die populair haantjesgedrag vertonen op het moment dat er wat alc. in het spel is

Als organisatie moet je weten dat dit kan gebeuren... hier is veel fout gegaan, ik hoop dat de organisatie hier van leert, dan is het nog ergens goed voor geweest en is het te hopen dat dit hiet meer in deze omgang voorkomt.

trouwens, dit is best belangrijk nieuws.. een thread in het MMA forum lijks mij op zijn plaats. Niet dat het positief nieuws is, maar ook dit is nieuws.

renamer
06-04-2009, 19:51
nou op zich best logisch toch...? als je GG-bloed door je lijf hebt stromen zoals micha dat je dan effe zegt dat niemand uit die hoek erbij betrokken is....


zonder mensen te beledigen.. maar silvana pruimenboom heeft die dag voor een titel gevochten en hier in eindhoven heeft de fam pruijmenboom nou niet echt bepaald een goede naam.. dus ik snap micha zijn reaktie eigenlijk wel.. eigenlijk was dat wel een angst van mij dat deze fam erbj betrokken was..

ik heb gewoon een schijthekel aan vipers echt FUCKIN WALGELIJK VOLK schorie morrie gespuis ect ect

volk wat net wat te graag in de belangstelling staat die in een groot gedeelte van de tijd niks met de mensen in de ring te maken hebben.. en als ze dat toevallig wel hebben dan moet ook IEDEREEN in de zaal dat weten.. en dat terwijl de vrienden en fam ergens verweg op een tribunne gestopt zijn..

ik zou gaag meer gala´s zien zoals die in nieuwengein.. echt top geen vip wel wat kleiner van opzet leuke partijen.. zeker voor herhaling vatbaar

ps: geen zin in spellingschecker nu

De man van 14K
06-04-2009, 22:57
Roy s is ook een tafeltjes-man aan zijn reactie te zien ;)

Abacaxi
06-04-2009, 23:43
...

NielsN
06-04-2009, 23:45
Oeps. Verkeerde account.


nou op zich best logisch toch...? als je GG-bloed door je lijf hebt stromen zoals micha dat je dan effe zegt dat niemand uit die hoek erbij betrokken is....

Bovendien werd er op andere plaatsen gesuggereerd dat dat wel zo was, dus dan is het goed als micha dat hier voor is. Ik geloof hem namelijk als hij dat zegt.

Lee Hottie # 1 fan
07-04-2009, 00:02
zonder mensen te beledigen.. maar silvana pruimenboom heeft die dag voor een titel gevochten en hier in eindhoven heeft de fam pruijmenboom nou niet echt bepaald een goede naam.. dus ik snap micha zijn reaktie eigenlijk wel.. eigenlijk was dat wel een angst van mij dat deze fam erbj betrokken was..

ik heb gewoon een schijthekel aan vipers echt FUCKIN WALGELIJK VOLK schorie morrie gespuis ect ect

volk wat net wat te graag in de belangstelling staat die in een groot gedeelte van de tijd niks met de mensen in de ring te maken hebben.. en als ze dat toevallig wel hebben dan moet ook IEDEREEN in de zaal dat weten.. en dat terwijl de vrienden en fam ergens verweg op een tribunne gestopt zijn..

ik zou gaag meer gala´s zien zoals die in nieuwengein.. echt top geen vip wel wat kleiner van opzet leuke partijen.. zeker voor herhaling vatbaar

ps: geen zin in spellingschecker nu

ik kom uit het noorden maar ik snap je argument wel:) tijdens een medische keuring bij Defensie in Amsterdam presteerde een Pruymboom heet om in de kantine lang uit in slaap te vallen in afwachting van zijn Psycho test. Was wel lachen maar als ik hem in mijn groep zou krijgen.. dan was het wel afgelopen.

en verder is vechten op een gala zoiezo erg sneu en typisch voor bepaalde mensen

martial-freek
07-04-2009, 10:41
LMAO @ martial freek... Je moet rosso niet kwalijk nemen. Toen hij een babytje was heeft zijn pa hem laten vallen, en ja dat kan je nogal raar in je kop maken.
haha dat zou ht zijn :P

martial-freek
07-04-2009, 10:47
hahahahaha .... freek komt net kijken....

hjij heeft het over een gala met francois botha in bulgarije geloof ik tegen een fransman... en die ging zingen voor m...

zou goed kunne dat hij het was idd... maar ik vind ht toch wel vaag dat op een forum over vechtSPORT, sportivitiet wordt uitgelachen... het klinkt miss gek hoor maar in sportiviteit zit ook het woord sport... het hoort dus bij elkaar:fp:
en als je graag een vechtpartij wil zien ga dan in een kroeg tussen paar dronke gaste stoken, dan is het nog komisch om te zien ook

A.F.
07-04-2009, 11:17
Ik lach niet om sportiviteit... Ik lach om jou

En kroegvechten ben ik de onbetwiste koning in met meer dan 789 streetfights

martial-freek
07-04-2009, 11:35
Ik lach niet om sportiviteit... Ik lach om jou

En kroegvechten ben ik de onbetwiste koning in met meer dan 789 streetfights

en waarom dan wel??? ik noem een voorbeeld van sportiviteit maar je lacht niet om de sportiviteit maar omdat ik dat zeg...?:S

De man van 14K
07-04-2009, 11:37
Ik lach niet om sportiviteit... Ik lach om jou

En kroegvechten ben ik de onbetwiste koning in met meer dan 789 streetfights


Een quote van de hairmasturbator? :lol:

Il Loco
07-04-2009, 11:42
Dikke lol @ Freek.

A.F.
07-04-2009, 11:53
en waarom dan wel??? ik noem een voorbeeld van sportiviteit maar je lacht niet om de sportiviteit maar omdat ik dat zeg...?:S

* zucht *

laat maar...

A.F.
07-04-2009, 11:55
Een quote van de hairmasturbator? :lol:

Nee... dit is echt waar...

Ik ben nog erger dan Tank Abbot en Lee Murray bij elkaar....

Dat heb je toch wel gezien.... Ze vrezen me allemaal in het centrum...

dirk5
07-04-2009, 12:43
Nee... dit is echt waar...

Ik ben nog erger dan Tank Abbot en Lee Murray bij elkaar....

Dat heb je toch wel gezien.... Ze vrezen me allemaal in het centrum...

Pieterbaan Centrum?

De man van 14K
07-04-2009, 12:48
Pieterbaan Centrum?


:rotflmao:

A.F.
07-04-2009, 12:50
:rotflmao:

:mad2:

Jessica
07-04-2009, 13:46
:lol: @ pieterbaan centrum

nou idd flipper, ík voelde me echt veilig met jou :whistling:

chief108
07-04-2009, 13:51
reps voor dirk... :p

De man van 14K
07-04-2009, 14:25
:lol: @ pieterbaan centrum

nou idd flipper, ík voelde me echt veilig met jou :whistling:

Met vrienden als Flipper heb je geen vijanden meer nodig!:lol:

A.F.
07-04-2009, 15:19
hahahahaha...

jan sensei kyokushin
07-04-2009, 15:46
Pieterbaan Centrum?:) wat een humor
:osu:

Reps dirk

Il Loco
07-04-2009, 15:48
:) wat een humor
:osu:

Reps dirk


:bosui:

A.F.
07-04-2009, 17:44
Pieterbaan Centrum?

who me?
http://www.forumammo.com/cpg/albums/userpics/10062/6k70opf.gif (http://www.forumammo.com/cpg/albums/userpics/10062/6k70opf.gif)

Garcia
07-04-2009, 18:56
Flipper stinkend naar rotte vis is al genoeg om iedereen op een veilige afstand te houden ;)

ICON
07-04-2009, 19:06
hoe is t eigenlijk met onze lee?

Jessica
07-04-2009, 19:13
Flipper stinkend naar rotte vis is al genoeg om iedereen op een veilige afstand te houden ;)

neu neu dat niet maaarrrr dit

http://img219.imageshack.us/img219/6714/midget01.jpg (http://img219.imageshack.us/img219/6714/midget01.jpg)

Mike
07-04-2009, 19:16
hoe is t eigenlijk met onze lee?


in Sale gevangenis in marokko

hier kun je over lee lezen
Lee Murray Fans gather here, great fight stories by the man himself - Sherdog Mixed Martial Arts Forums (http://www.sherdog.net/forums/f2/lee-murray-fans-gather-here-great-fight-stories-man-himself-944296/)

sikkwitttet
07-04-2009, 22:37
de flip was wel ff opdreef. misschien moeten we hem in huren om vips in de gaten te houden

De man van 14K
07-04-2009, 22:53
aso-tuig rondom de ring ;)

Mr 1 Leg
08-04-2009, 08:45
triest weer....x10000000000000000000 waar is het woord respect gebleven :thown: