PDA

View Full Version : Stephen Hawking in ziekenhuis



Paganstars
21-04-2009, 11:56
Stephen Hawking met spoed naar ziekenhuis

Uitgegeven: 20 april 2009 18:18 Laatst gewijzigd: 20 april 2009 19:45
CAMBRIDGE - De wereldberoemde Britse natuurkundige en kosmoloog Stephen Hawking (67) is met spoed opgenomen in het ziekenhuis.

http://media.nu.nl/m/m1cz4rxa98vy.jpg Dat maakte de universiteit van Cambridge maandag bekend, meldden Britse media.
Hawking, die toegepaste wiskunde doceert aan de universiteit van Cambridge, is ''erg ziek''. Hij is opgenomen in het Addenbrooke ziekenhuis in Cambridge, waar een ambulance hem in allerijl naartoe bracht.


Infectie

Volgens een woordvoerster van de universiteit zal Hawking in ieder geval de nacht doorbrengen in het ziekenhuis. Hij kampt mogelijk met een infectie in zijn borststreek.
Door een zeldzame spierziekte zit de wetenschapper sinds zijn 21e in een rolstoel. Hij is tegenwoordig vrijwel compleet verlamd en kan alleen spreken via een computer.

Longontsteking

Hawking was al enkele weken ziek en werd in het verleden al eens behandeld voor een longontsteking.
Zijn gezondheidstoestand verslechterde nadat hij afgelopen weekeinde was teruggekeerd van een reis naar de Verenigde Staten.

Autoriteit

Stephen Hawking geldt internationaal al decennia als een autoriteit op het gebied van kosmologie, zwarte gaten en zwaartekracht.
Hij kreeg in 1988 wereldwijde erkenning met de publicatie van zijn boek A Brief History of Time. Dat gaat over de oorsprong van het heelal.

bron: Nu.nl

Tony
21-04-2009, 12:28
Triest... Hoop dat ie er bovenop komt.

Heb zijn boek nog in mijn kast liggen... Volgens mij is hij een van de meest intelligente mensen op deze planeet...

Paganstars
21-04-2009, 12:44
Stephen hawking is als ik mij niet vergis de slimste man op aarde

chief108
21-04-2009, 12:53
nee....

de slimste mens ter werels is Phillipe Geubbels :)

google (http://www.google.nl/search?q=slimste+man+ter+wereld) het maar

on topic:
get well Stephen
je hebt vast nog wel meer leuke ideeën voor de wereld

De dikke nudist
21-04-2009, 14:13
Had ie al langer problemen met z'n gezondheid dan?

chief108
21-04-2009, 14:14
blijkbaar wel ja

Paganstars
21-04-2009, 14:20
al zo'n 40 jaar....

De dikke nudist
21-04-2009, 14:21
blijkbaar wel ja

Goh, dat zou je niet zeggen.

deco'o
21-04-2009, 16:11
Stephen hawking is als ik mij niet vergis de slimste man op aarde

waarschijnlijk is dat Terence Tao

maar los daarvan veel beterschap gewenst

Paganstars
21-04-2009, 16:34
Although everyone thinks it's Steven Hawking with an IQ or slightly over 200, it's actually Marilyn vos Savant with and IQ of 228.

Please be sure to note however, that results can very from test to test and from day to day.

There is no set way to measure intelligence as there are too many aspects to take into account (memory, problem-solving, etc), so don't put too much faith in your IQ rating. You could easily score 140 on an IQ test and still seem dumber than the dog next door. :-)

49
Pts





Rate Answer

chief108
21-04-2009, 16:39
BBC NEWS | UK | Hawking 'to make full recovery' (http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/8010058.stm)

Scientist Stephen Hawking is expected to make a full recovery after being taken to hospital with chest problems, Cambridge University has said.
The 67-year-old professor, who has motor neurone disease, is "comfortable" at Addenbrooke's Hospital in Cambridge, his employers said.
He was described as "very ill" when he was admitted to the hospital on Monday with a suspected respiratory infection.
The author of A Brief History of Time has been unwell for weeks.
A Cambridge University spokesman said: "Professor Hawking is being kept in for observation at Addenbrooke's Hospital... he is comfortable and his family is looking forward to him making a full recovery."

chief108
21-04-2009, 16:43
Although everyone thinks it's Steven Hawking with an IQ or slightly over 200, it's actually Marilyn vos Savant with and IQ of 228.

niet iedereen is het daar mee eens :)


Jud McCranie's IQ table may be slightly misleading in a couple of ways. For one, the Stanford-Binet IQ test which Marilyn took assigns 16 IQ points per standard deviation (not 15). Second, it is not a given that IQ scores are perfectly normally distributed, although that may be approximately true. So it is quite possible that there are more extremely high scores than would be expected from a perfect bell curve.

Marilyn's official score on her Stanford-Binet form L (as written on her school record) was actually "167+" (ceiling score). See the article, "In The Kingdom of the Brain -- How Love Changed the Smartest Couple in New York," by Julie Baumgold, in the magazine, New York, February 6, 1989.


van: http://www.wiskit.com/marilyn.html

deco'o
21-04-2009, 17:11
Het internet staat vol met onzin. Savant heeft nooit wat groots gepresteerd (misschien behalve het drie-deurenprobleem).
Terence Tao en Hawking hebben enorm lastige problemen opgelost.

Intelligentie is wat anders dan goed kunnen presteren op een iq-test, wat bovendien te trainen is.

De dikke nudist
21-04-2009, 17:13
Het internet staat vol met onzin. Savant heeft nooit wat groots gepresteerd (misschien behalve het drie-deurenprobleem).
Terence Tao en Hawking hebben enorm lastige problemen opgelost.

Intelligentie is wat anders dan goed kunnen presteren op een iq-test, wat bovendien te trainen is.

Het drie deuren probleem is bullshit en haar theorie is niet praktisch toepasbaar.

Vrouwen...

deco'o
21-04-2009, 17:19
Het drie deuren probleem is bullshit en haar theorie is niet praktisch toepasbaar.

Vrouwen...

ja ik vergat te vermelden dat ze een vrouw was, dan was ik eigenlijk meteen klaar geweest :)

Dennuz
21-04-2009, 17:41
Stephen Hawking Amateur video :whistling:

Stephen Hawking Sex Tape on Yahoo! Video (http://video.yahoo.com/watch/910149/3617786)