PDA

View Full Version : Dierenbeul (12) vastgelegd op video



Italian*Berlusconi*
23-04-2009, 13:10
Groot-Brittannië heeft geschokt gereageerd op een geval van dierenmishandeling. Het ongeloof werd nog groter toen het om een meisje van twaalf jaar bleek te gaan. Op het dertien minuten durende filmpje die The Sun ontving, is te zien hoe de twaalfjarige de anderhalf jaar oude hond Jasper slaat met zijn riem, en op zijn staart gaat staan terwijl ze hem schopt.

De 60-jarige Ray Green, eigenaar van Jasper, kon niet geloven wat hij zag. Ray is invalide en gaf het beestje regelmatig mee aan het kind om hem uit te laten. Ook de familie van het kind kon niet geloven wat ze zagen. 'We dachten echt dat ze een dierenliefhebber was', aldus de vader van het meisje, 'Ik begrijp niet waar die agressie vandaan komt. We hebben een poes thuis en we zouden een puppy voor haar kopen. Die zal er nu in ieder geval niet komen, ik kan niet geloven wat ik gezien heb. Ze zal hiervoor hard gestraft worden,' aldus de vader.

Dankzij een alerte buurtbewoner kwam de mishandeling aan het licht. 'Ik had haar al eerder zulke dingen zien doen', aldus de man, 'Daarom begon ik dit te filmen. De hond probeerde zich nog te verdedigen, maar ze schopte hem gewoon te hard. Ze zou tien jaar lang geen huisdieren mogen hebben. Je moet er niet aan denken dat ze over een paar jaar als babysit op kinderen gaat passen'.

Filmpje is hier te zien:
Sickest girl in Britain | The Sun |News (http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article2391386.ece)

12 jarig meisje??? :eek::eek::eek::eek: zijn altijd van die fatsige tokkie figuren lijkt wel waar dit mee gebeurt... hoop dat dat kind goed gestraft word en een paar tikjes krijgt van pa en ma. Hoe zal zij met bijvoorbeeld kinderen omgaan later? damn..

Tony
23-04-2009, 13:35
Ik ga het filmpje nog niet eens bekijken...

Maar goed... ik zou zeggen verplicht in therapie... Juist omdat ze nog zo jong is.. wie weet hoe ze over tien jaar is.

stiffler
23-04-2009, 14:04
Ik ga het filmpje nog niet eens bekijken...


x2 :twak:

opsluiten die hap

aliendwurf
23-04-2009, 14:07
Ik ga het filmpje nog niet eens bekijken...

Maar goed... ik zou zeggen verplicht in therapie... Juist omdat ze nog zo jong is.. wie weet hoe ze over tien jaar is.


Zo schokkend is het nou ook weer niet.

dirk5
23-04-2009, 14:16
vind persoonlijk een kat in een glasbak meer morbide dan dit.

dealnietteplus, paar jaartjes achter slot en grendel.

MB667
23-04-2009, 14:22
met deze zeug doe je de familie tokkie te kort.......

Paganstars
23-04-2009, 14:26
BIZAR!!

De dikke nudist
23-04-2009, 14:51
Een paard op de renbaan heeft het zwaarder te verduren.

NielsN
23-04-2009, 15:52
vind persoonlijk een kat in een glasbak meer morbide dan dit.

dealnietteplus, paar jaartjes achter slot en grendel.

Een kat in een glasbak?!

Mijn dag is alweer verpest. :mad:

dirk5
23-04-2009, 15:56
Een kat in een glasbak?!

Mijn dag is alweer verpest. :mad:

zie hier: Weet iemand hoe ik aan een geweer kan komen? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=92114)

NielsN
23-04-2009, 16:29
zie hier: Weet iemand hoe ik aan een geweer kan komen? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=92114)


Euh... Dankjewel.

Ben nu een beetje door m'n emoticons heen...

Jessica
23-04-2009, 17:04
:(dat arme beest , ga 't filmpje ook niet kijken, ben nu al :flame: ze heeft 't vaker bij hem gedaan, heeft die baas nou niet gezien dat dat beestje niet met haar mee wilde of bang was voor haar moet toch te merken zijn geweest

joost
23-04-2009, 17:46
lieveheersbeestje verbranden met een vergrootglas is erger

De dikke nudist
23-04-2009, 17:51
Idd., hoeveel beestjes hebben wij al doodgemaakt nu ze weer tevoorschijn komen in het warme weer?

"Dat is anders". Nee dat is het niet.

Arno verbraak
23-04-2009, 18:13
ik zat alleen maar te hopen dat die hond t ineens schijtbeu was en die trol vol in dr gezicht zou happen een paar keer. ik zou dit persoonlijk niet kunnen filmen, en ik hou dr niet van om vrouwen te slaan maar deze zou ze vol krijgen, zeker weten!

Mephisto
23-04-2009, 22:48
ik zat alleen maar te hopen dat die hond t ineens schijtbeu was en die trol vol in dr gezicht zou happen een paar keer. ik zou dit persoonlijk niet kunnen filmen, en ik hou dr niet van om vrouwen te slaan maar deze zou ze vol krijgen, zeker weten!

you tha man!

Ik had vroeger een buurman die dit met zijn rottweiler deed, gewoon waar iedereen het zag en niemand deed er wat aan. Op een avond een hoop met herrie, brekend glas en de buurman gillend in zijn blote bast op straat. De hond was 't beu geworden en had 'm vol in zijn flikker gebeten... eikel sprong dwars door 't raam om aan de hond te ontkomen...

on-topic, wat een homo die kerel die dit filmt, ik durf het alleen te verklappen als het overal op tv en in de krant komt. Iedereen geschokt, zeker nog nooit in de pit gekeken...

maartenjackie
24-04-2009, 10:11
ik ga niet kijken, maar tering wat een zieke mensen lopen er toch rond.

Chico
24-04-2009, 10:50
on-topic, wat een homo die kerel die dit filmt, ik durf het alleen te verklappen als het overal op tv en in de krant komt. Iedereen geschokt, zeker nog nooit in de pit gekeken...
het is niet alsof niemand hem zou geloven als hij het gewoon zou vertellen natuurlijk...

"die kinderen van tegenwoordig zijn niet goed opgevoed... behalve de mijne.. dat is een engeltje"

dat is de mentaliteit van de ouders van tegenwoordig

aliendwurf
24-04-2009, 10:54
Ik vind het nogal een hoop heisa om niks. Als je zelfs al mislukt als dierenbeul is het wel erg triest met je gesteld.

renamer
24-04-2009, 19:57
ik weet niet of iemand het doorheeft maar het schoppen en slaan van een hond oid is nieteens strafbaar in nederland..

(als ik het goed heb begrepen)

De dikke nudist
24-04-2009, 21:15
ik weet niet of iemand het doorheeft maar het schoppen en slaan van een hond oid is nieteens strafbaar in nederland..

(als ik het goed heb begrepen)

Hoe wil je dat rechtvaardigen zolang mensen gemalen varkens eten?

Als ik het mag gevangen houden, doodmaken, en door een gehaktmolen halen, waarom dan niet een paar schoppen geven?

NielsN
24-04-2009, 22:10
Ogottegottegottegottegot...

Jongens... Let toch eens op...

Ogottegottegot...

Jessica
25-04-2009, 08:48
ik weet niet of iemand het doorheeft maar het schoppen en slaan van een hond oid is nieteens strafbaar in nederland..

(als ik het goed heb begrepen)

mishandelen en of doden van 'n dier (op straat volgens mij), valt/viel volgens de wet onder vernieling

NielsN
25-04-2009, 08:55
:google:


Dierenmishandeling is strafbaar gesteld in art. 36, lid 1 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (Gwwd). Hier staat het belang van het dier zelf voorop. Er is nog een artikel met een strafbaarstelling van dierenmishandeling: art. 350 van het Wetboek van Strafrecht. Dat gaat over beschadiging van goederen (lid 1) en dieren (lid 2).

Jessica
25-04-2009, 09:14
kan niet vinden wat jij bedoeld ???

NielsN
25-04-2009, 09:15
Het is op zich wel een interessante wet, met allemaal uitzonderingen en rare constructies enzo...


Gezondheids- en welzijnswet voor dieren (GWWD)

De ministerraad is op 12 oktober 2007 akkoord gegaan met het wetsvoorstel Dieren. Hierin worden diverse bestaande, soms verouderde wetten voor dieren samengebracht. De GWWD hoort hier ook bij.
Het wetvoorstel is ingediend bij de Tweede Kamer. Als de Tweede en Eerste Kamer instemmen met het wetsvoorstel zal de wet van kracht worden.
Wat voorafging

Bij de eerste wet die dieren beschermde, was het dier niet belangrijk. In 1886 werd in het Wetboek van Strafrecht mishandeling van een dier strafbaar gesteld. De reden hiervoor was dat de 'zedelijke gevoelens' van mensen die de mishandeling moesten aanzien of aanhoren werden gekwetst.
In 1961 werd die wet gewijzigd. Nu werd het strafbaar om een dier opzettelijk pijn te doen of te kwellen zonder 'redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is'. Als je verantwoordelijk was voor een dier en er niet goed voor zorgde, was je strafbaar. Deze regels waren echter erg ruim en vaag geformuleerd. Het was daardoor heel moeilijk om iemand op grond van deze wet te straffen.
Aan het eind van de jaren zestig wordt ook het welzijn van dieren belangrijk. Toen ontstond de intensieve veehouderij, waarbij heel veel dieren werden gehouden op weinig grond. Mensen gingen zich afvragen of dat wel zo goed was voor die dieren. Ze vonden dat dieren er niet alleen maar zijn voor het nut van de mens. Dieren hebben ook een eigen waarde. Dit wordt de intrinsieke waarde van het dier genoemd.

(http://www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,1640785&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_document_id=111245&p_node_id=1953831&p_mode=BROWSE#top)
Gezondheids- en welzijnswet voor dieren ( GWWD)

Om aantasting van dierenwelzijn zo klein mogelijk te maken, besloot het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit ( LNV) een nieuwe wet te ontwerpen. Deze nieuwe wet werd in 1992 aangenomen, en heet: de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren ( GWWD). Uitgangspunt van deze wet is dat je geen handelingen met dieren mag verrichten, tenzij in de wet staat dat het wel mag (dit wordt het 'nee, tenzij'- principe genoemd). Dit in tegenstelling tot de vorige wetten, waarbij je bijna alles mocht doen, tenzij in de wet stond dat het niet mocht.
De GWWDgeldt voor alle dieren die door mensen gehouden worden, dus productiedieren, hobbydieren en gezelschapsdieren. Voor in het wild levende dieren geldt wel het verbod uit de GWWDom de dieren zonder redelijk doel pijn of letsel toe te brengen. Verder is de Flora- en faunawet op deze dieren van toepassing. De min of meer in het wild levende grote grazers, die worden ingezet bij het beheer van natuurgebieden, vallen voor sommige aspecten onder de GWWDen voor andere onder de Flora- en faunawet.
De Gezondheids- en welzijnswet voor dieren is een 'kaderwet'. Dat betekent dat de wet een soort raamwerk geeft waarbinnen de uiteindelijke regels vastgesteld worden aan de hand van Algemene Maatregelen van Bestuur ( AmvB's) of Ministeriële regelingen. Het voordeel van een kaderwet is dat bij nieuwe ontwikkelingen de wet niet steeds hoeft te worden gewijzigd; er kan meteen op worden ingespeeld. De laatste jaren legt het ministerie van LNV de nadruk op andere instrumenten dan wet- en regelgeving, zoals voorlichtingscampagnes over dierenwelzijn, onderzoek en zelfregulering.

(http://www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,1640785&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_document_id=111245&p_node_id=1953831&p_mode=BROWSE#top)
Algemene regels

In de GWWD staan algemene regels die voor alle dieren gelden. In deze algemene regels staat onder andere dat het verboden is:


bij een dier onnodig pijn of letsel te veroorzaken, of zijn gezondheid of welzijn aan te tasten;
een dier de nodige verzorging te onthouden;
ingrepen te plegen bij dieren (tenzij anders in de wet staat);
dieren als prijs, beloning of gift uit te reiken.

Daarnaast is iedereen verplicht een hulpbehoevend dier zorg te verlenen.
Verder zijn er regels voor bijvoorbeeld:


de huisvesting van dieren (voor een aantal diersoorten);
het slachten van dieren;
het vervoeren van dieren.


(http://www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,1640785&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_document_id=111245&p_node_id=1953831&p_mode=BROWSE#top)
Gehanteerde begrippen

Hoewel gezondheid en welzijn niet los van elkaar gezien kunnen worden, is het hier wel gedaan om de belangrijkste punten te belichten.
Gezondheid
Hierbij gaat het om de volgende zaken:


voorkomen en bestrijden van dierziekten;
de inrichting van bedrijven waarop dieren worden gehouden;
toevoegen van dieren aan bedrijven;
de wijze waarop dieren worden gehouden en hun huisvesting;
de hygiënische eisen;
de voedering, drenking, verzorging en behandeling van dieren;
het gebruik van sera, entstoffen, antibiotica en chemotherapeutische middelen;
de bestrijding van insecten, ratten en andere organismen die gevaarlijk zijn voor de gezondheid van het dier;
de bedrijfsbegeleiding door een dierenarts en de Stichting Gezondheidsdienst voor dieren.

Verder worden eisen gesteld aan markten, tentoonstellingen, slachthuizen en vervoer.

(http://www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,1640785&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_document_id=111245&p_node_id=1953831&p_mode=BROWSE#top)
Welzijn

In de wet is bepaald dat:


het verboden is bij een dier onnodig pijn of letsel te veroorzaken, of zijn gezondheid of welzijn aan te tasten. Zo is het bijvoorbeeld verboden koeien met een volle uier te vervoeren of een hond als trekdier in te zetten;
het verboden is aan een dier de nodige verzorging te onthouden;
het verboden is dieren van het ouderdier te scheiden voordat zij een bij de wet vastgestelde leeftijd hebben bereikt;
het in beginsel verboden is lichamelijke ingrepen bij dieren uit te voeren, tenzij dit bij wet of Algemene Maatregel van Bestuur ( AmvB) wordt toegestaan. Toegestaan zijn bijvoorbeeld sterilisatie en castratie en ingrepen waarvoor diergeneeskundige noodzaak bestaat;
Er worden tevens eisen gesteld aan de wijze waarop, de situaties waarin en de personen door wie zij mogen worden gedood. Ook worden voorwaarden gesteld aan de slachterijen en aan de bedwelming. Deze bepaling is van groot belang voor het ritueel slachten.


(http://www.minlnv.nl/portal/page?_pageid=116,1640785&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_document_id=111245&p_node_id=1953831&p_mode=BROWSE#top)
'Ja, mits'-principe

Op een aantal plaatsen in de wet geldt het 'ja, mits-principe' in plaats van het 'nee, tenzij-principe'. Dat mits houdt in dat een aantal strikte voorwaarden worden gesteld aan:


de huisvesting van dieren; onder andere de afmetingen, materialen, faciliteiten, verlichting, verwarming en luchtverversing;
het fokken met dieren;
het verkopen, verhuren of verloten van dieren. Het is verboden dieren als prijs, beloning of gift uit te reiken;
het vervoeren van dieren. Daarbij worden onder andere voorwaarden gesteld aan het vervoermiddel, de hoeveelheid dieren per vervoermiddel, het in- en uitladen, de duur en afstand van het vervoer en de gesteldheid van de dieren;
het gebruik van dieren bij wedstrijden. Hieronder valt het verbod op dierengevechten. Voor het gebruik van dieren bij wedstrijden kunnen bij AMvBregels worden gesteld voor onder andere de leeftijd en gezondheid van het dier, de aard van de wedstrijden, het gebruik van stimulerende middelen en geneesmiddelen en de aanwezigheid van een dierenarts.

Jessica
25-04-2009, 09:24
m'n post is weg hahahahakan niet vinden wat jij bedoeld Niels ???

edit : ahha staat al wat, kom er later ff op terug

NielsN
25-04-2009, 09:51
m'n post is weg hahahahakan niet vinden wat jij bedoeld Niels ???

edit : ahha staat al wat, kom er later ff op terug

Had je em niet zelf weggehaald, dan? Ik zag em in een keer ook niet meer...

(maar er stond ook iets anders, dacht ik)