PDA

View Full Version : @christophe, hoe is het in mexico



123trisweat
27-04-2009, 19:33
naast de swine flu hoor ik net dat mexico city getroffen is door een aardbeving.

Just wondering

Wim
27-04-2009, 23:26
Zou het ook wel eens willen weten... Want heb Christophe ook al even niet gehoord...
Zijn dochter is echter weldra op komst, dus het zou best eens kunnen dat hij daar de handen aan vol heeft :)

chief108
28-04-2009, 08:23
gaat lekker daar...

maar die MexiBelg zit een eind van die stad af, dus laten we er maar vanuit gaan dat hij het lekker druk met z'n gezinnetje heeft

mama
28-04-2009, 14:57
Zou het ook wel eens willen weten... Want heb Christophe ook al even niet gehoord...
Zijn dochter is echter weldra op komst, dus het zou best eens kunnen dat hij daar de handen aan vol heeft :)

dat mag pas in juni komen hoor. ;)
dus dat duurt nog ffies. Hij is druk met zijn huwelijksreis geweest, moest zijn huisje nog inrichten, babykamer schilderen. En zijn bjj dingen in mexico regelen.
Genoeg te doen daar.
Maar het gaat goed met hem hoor, althans dat ik hem eergister sprak nog wel ;)

Christophe
28-04-2009, 17:19
Hallo iedereen, cool dat jullie me nog niet vergeten zijn. Mijn "Mixfight-pauze" is hopelijk maar van korte duur, maar zoals Mama al aanhaalde heb ik het de laatste tijd erg druk gehad ... en nog. Ik ben 21 maart voor de kerk getrouwd hier in Mexico, we zijn 2 weekjes op huwelijksreis geweest en toen we terugkwamen onmiddelijk verhuisd. We zijn nog erg druk bezig met het klaarstomen van onze woning (hehehe, Hans T.) voor de komst van onze dochter. Die is gepland voor 10 Juni, maar ik verwacht dat ze iets vroeger zal komen.

Hier in Mexico is het natuurlijk wel wat stressen met dat virus ... en lachen dat iedereen tegen wie ik zeg dat het virus het "Mexicaanse virus" genoemd wordt in de wereldpers volkomen uit de lucht gevallen komt. Er lopen heel wat mensen met mondkapjes rond, en er wordt heel wat over gebabbeld.

Gisteren had Magda een "get together" met wat vriendinnen, en eentje ervan is erg gelovig. De groep had een uur nodig om haar ervan te overtuigen dat dit niét het einde van de wereld is (blijkbaar wordt er in "Apocalips" in de bijbel iets gezegd over een zwarte leider, de val van de wereldeconomie en een pandemie). ;)

De vriend van een andere vriendin werkt in Mexico City, en hij liet weten dat het daar - vooral gecombineerd met die aardbeving (waar we hier niks van gemerkt hebben) - dikke paniek en chaos is.

Maar aangezien ik voorlopig nog geen TV of internet in ons huis heb blijf ik wat gespaard van al het onheilsnieuws op televisie. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van de verdere ontwikkelingen.

En moest ik het niet overleven (kan iemand de muziek van die scène waar Leo Dicaprio afscheid neemt en naar de bodem van de zee zinkt even opzetten?): ik heb jullie allemaal graag gekend, en jullie zijn belangrijker voor me dan jullie beseffen. ;)

De dikke nudist
28-04-2009, 17:24
Goed om te horen, ouwe.

Richelieu
28-04-2009, 17:41
Leuk om wat van je te horen Christophe!

Wim
28-04-2009, 17:42
Oef... we zijn weer gerust :)
De kinderkamer al af Christophe? :)

Tony
28-04-2009, 17:55
Good to hear from you son :)

Dennuz
28-04-2009, 17:57
Christophe, mocht je de varkensgriep niet overleven.. Dan zal ik na overleg met Roy, in ere van jou guardspringen tijdens de eerstvolgende Ede competitie..
:cool2:

chief108
28-04-2009, 18:14
LOL @ Dennuz...

goed om wat van je te horen Mexibelg!

Glen
28-04-2009, 21:17
LOL @ Dennuz...

goed om wat van je te horen Mexibelg!
Sorry, de juiste term is Mexi-Vlamo.......:whistling:

Tony
28-04-2009, 21:19
Of een Belgicaan?

chief108
29-04-2009, 08:16
Belgicaan klinkt beter idd :sombrero:

De man van 14K
29-04-2009, 08:57
BJJ Belgicaan...
Chief make it happen ;)

Tony
29-04-2009, 09:23
x2...

BJJ Belgicaan... does the trick.

Christophe
30-04-2009, 02:27
Goed dat - terwijl ik hier met een verhoogde kans op sterfte rondloop - jullie je bezig houden met de juiste benaming van mijn nationaliteit! Bedankt daarvoor! :p

On a slightly more serious note: meer en meer mensen lopen inmiddels met een mondkapje rond, de WHO heeft de ernstigheidsgraad naar "level 5" opgetrokken (en spreekt al volmondig van een pandemie), maar nog steeds denken mijn kersverse echtgenote en ik dat we eerder zullen sterven door meer dagelijkse dingen zoals erg giftige schorpioenen in huis (eergisteren) en auto-ongelukken (deze morgen). :lol:

Foto's volgen bij genoeg interesse! ;)

We zijn deze namiddag bij de dokter van de "Servicio Social" geweest voor een routine-onderzoek, waarna hij mijn echtgenote's zwangerschapsverlof liet ingaan (we zijn ongeveer 40 dagen voor de geplande geboorte van onze dochter). Hij was erg nuchter over de hele "Mexicaanse griep"-kwestie, en zei dat er wereldwijd vooralsnog meer mensen sterven aan een gewone griep dan aan deze variant. Hij vond het ook een beetje raar dat er van pandemie gesproken wordt, en we op niveau 5 zitten zonder dat de "dodelijke" gevallen zich bijna exponentieel vermeerderen en we nog ver van 1000 dodelijke slachtoffers in het land zitten. Maar goed, life goes on en we zien wel waar deze rit eindigt.

Ondertussen twijfel ik of ik door moet gaan met mijn BJJ-lessen. M'n 3 belangrijkste (en zo goed als enigste) leerlingen vinden alvast van wel (vooral omdat de fitness-centra tot nader order gesloten zijn) maar ik moet natuurlijk wel aan m'n vrouw en ongeboren kind denken. Ook "lollig" dat - in het licht van de huidige ontwikkelingen - de organisator van een BJJ-tornooi in Acapulco dat normaal voorzien was voor 30 mei heeft beslist dit te vervroegen naar 20 mei. Ik snap het niet goed, maar ik ben dan ook (nog) geen echte Mexicaan! ;)

Als ik het einde van de week haal, schrijf ik jullie nog een update. Indien niet, zie mijn eerste reactie! ;)

micha
30-04-2009, 09:57
leuk om te lezen dat het goed met je gaat.

123trisweat
30-04-2009, 20:38
tx for the update, succes met het nemen van een beslissing t.o.v bjj lessen.

Anders ga je in de niet-gegeven-bjj-lessen alvast voorslapen, bouw je alvast een reserve op voor als de baby er is ;)