PDA

View Full Version : Blessure bij de knie.



bigboz
28-04-2009, 10:44
Hallo mede sporters,

Ik heb vorige week een scheur in me bicep opgelopen.
Maar dit is een bicep die aan de hamstring zit en naast de knie loopt.

Heeft iemand van jullie al eens eerder zo blessure gehad ?

De dokter zegt dat ik 4/6 weken niet me eigen sport kan beoefenen ( BJJ ).

Dus als iemand tips heeft voor een snel herstel :rolleyes:

Ingmar
28-04-2009, 12:13
Hallo mede sporters,

Ik heb vorige week een scheur in me bicep opgelopen.
Maar dit is een bicep die aan de hamstring zit en naast de knie loopt.

Heeft iemand van jullie al eens eerder zo blessure gehad ?

De dokter zegt dat ik 4/6 weken niet me eigen sport kan beoefenen ( BJJ ).

Dus als iemand tips heeft voor een snel herstel :rolleyes:
Rust.

Iwan
28-04-2009, 12:20
Ik durf het bijnaniet te zeggen. Waarom niet? Omdat het antwoord altijd al aanwezig is...
I rest my case, sterkte!

Mashkadov
04-05-2009, 19:06
Het is normaal dat je niet graag hoort dat je een tijd niet mag trainen maar het is echt de enige manier om je lichaam de mogelijkheid te geven tot herstel.

Dus de raad van je arts is gouden raad! Als je te snel terug begint is de kans groot dat je het nog erger maakt en het zich niet herstelt.

Simsonkdodenhaag
04-05-2009, 19:22
helling lopen (dus loopband op helling zetten)
licht squatten
lunges enz
helpenaanzienlijk

4-6 weken is echt bull zeiden ze bij mij ook. ik had er3 tot 4 maanden last van.

1e 2 maanden deed ik geen spierversterkende oefeningen dus schoot de pijn telkens terug. toen begon ik hellinglopen enz te doen, ging het stukken beter.

bigboz
06-05-2009, 15:28
helling lopen (dus loopband op helling zetten)
licht squatten
lunges enz
helpenaanzienlijk

4-6 weken is echt bull zeiden ze bij mij ook. ik had er3 tot 4 maanden last van.

1e 2 maanden deed ik geen spierversterkende oefeningen dus schoot de pijn telkens terug. toen begon ik hellinglopen enz te doen, ging het stukken beter.

Omg 3/4 maanden !

Het voelt nu iig een stuk minder maar soms schiet het er weer in :(

Maar thanks voor je tips :)

A.F.
06-05-2009, 15:52
Waar je als eerste mee moet beginnen....

4 dagen lang ... 3x per dag insmeren met volle kwark... daarna 3dagen 3x per dag met halfvolle.. en dan 2 dagen 2xper dag magere kwark...

Bouw het rustig af met dit schema anders krijg je ontwenningsverschijnselen en reageert je lichaam averechts... en als het goed is moet je nu niet echt last meer hebben... moch je nog wel last hebben dan raad ik je 1 ding aan : RUST

Kwarkkuur rulez!!!

Thomas84
08-05-2009, 12:07
Hallo mede sporters,

Ik heb vorige week een scheur in me bicep opgelopen.
Maar dit is een bicep die aan de hamstring zit en naast de knie loopt.

Heeft iemand van jullie al eens eerder zo blessure gehad ?

De dokter zegt dat ik 4/6 weken niet me eigen sport kan beoefenen ( BJJ ).

Dus als iemand tips heeft voor een snel herstel :rolleyes:

Laat ik vooropstellen dat ik nieuw ben en geen ervaring met vechtkunsten heb. Spierblessures heb ik echter wel gehad met andere sporten.
Het belangrijkste wat je kunt doen is rust nemen en niet forceren. Als je te vroeg weer begint kun je het opnieuw scheuren of zelfs erger maken. Neem liever een week extra rust dan dat je iets te vroeg begint en vervolgens tweemaal zo lang buiten actie bent.
Wat ik meestal doe bij spierblessures is hardlopen en gebruik maken van de hometrainer. Dit is afhankelijk van de blessure en hangt af van hoe jij loopt. Door te hardlopen of te trappen op de hometrainer verbeter je de doorbloeding in de spieren en hersteld het sneller.
Dus vooral rust nemen en niet forceren. Als het kan zou je iets kunnen doen waarmee je de doorbloeding verbeterd, zonder dat je de blessure verergerd. Als de spier stijf aanvoelt of als je het idee hebt dat hij 'volloopt' tijdens het lopen / trappen (of andere geschikte oefening) moet je gelijk stoppen. Dan zit het nog niet goed.

Ben je ook bij een fysiotherapeut geweest? Die kan beter inschatten hoe je er voor staat en hoe je het best kunt herstellen. Masseren versneld het herstel proces ook als het goed is.

Oh ja, en veel kwark eten heb ik hier geleerd? :whistling:

Fr3ddy
08-05-2009, 13:19
Als je een spier af scheurt kan je in sommige gevallen het beste gewoon doortrainen en er het liefst een schepje bovenop gooien. Dan heb je grote kans dat die spier er vanzelf weer aan scheurt.

Mule-Kick
08-05-2009, 15:43
Als je een spier af scheurt kan je in sommige gevallen het beste gewoon doortrainen en er het liefst een schepje bovenop gooien. Dan heb je grote kans dat die spier er vanzelf weer aan scheurt.

LOL :lol:

FOCUS
13-05-2009, 09:43
helling lopen (dus loopband op helling zetten)
licht squatten
lunges enz
helpenaanzienlijk

4-6 weken is echt bull zeiden ze bij mij ook. ik had er3 tot 4 maanden last van.

1e 2 maanden deed ik geen spierversterkende oefeningen dus schoot de pijn telkens terug. toen begon ik hellinglopen enz te doen, ging het stukken beter.


heb ze niet allemaal gelezen, maar ik vind dit wel een goede post.

training met weerstand (door helling of gewichten) is mi noodzakelijk
succes en idd 4-6 wkn is niet haalbaar.

bigboz
13-05-2009, 13:02
Heb gister helling lopen gedaan, ging goed voelde hem niet zo erg. denk dat ik volgende maand weer begin met BJJ.

FOCUS
14-05-2009, 09:42
niet vergeten: squats, (stiff legged) deadlifts, rustig kleine stukjes draven etc etc...