PDA

View Full Version : bjj in de tram



deco'o
12-05-2009, 18:17
Nick, held van de RET

Door DAAN HAKKENBERG
ROTTERDAM - Nick van Biene (21) greep vrijdag een van de twee mannen in de kraag die een trambestuurder en een conducteur mishandelden.

Toen de student de man aan de politie had overgedragen, liep hij rustig weg en ging in de stad een biertje drinken. Maar de RET spoorde Nick op en zette hem gisteren in het zonnetje.

Reizigers zoals Nick: RET-directeur Pedro Peters kan er geen genoeg van krijgen. Twee maanden geleden riep hij reizigers in deze krant op in te grijpen bij misstanden in het ov. ,,Meestal doet niemand wat, jij bent een van de weinigen. Eindelijk hebben we twee van die zakken te pakken,’’ aldus Peters voordat hij Nick een bos bloemen en een waardebon overhandigt. ,,Volgens mij heb je nog niet door hoe bijzonder het is wat je deed. Geweldig.’’

Niet alleen de directeur is in zijn nopjes met het optreden van Nick, iedereen bij de RET loopt weg met de potige Rotterdammer. Als Nick binnenkomt, wordt hij op de schouders geslagen en bedankt door secretaresses en de koffiejuffrouw.

Want het merendeel van de passagiers kijkt die vrijdagavond alleen toe hoe zich bij de tramhalte aan de Laan op Zuid een worsteling voltrekt. Twee mannen (26 en 28 jaar) hebben zich in de tram misdragen en slaan in op de conducteur en de trambestuurder. Nick: ,,Ik zie dat de bestuurder in gevecht is met de grootste en het overwicht heeft in de worsteling. Maar de conducteur ligt op de grond met de andere dader bovenop zich.’’

Hij keert zich dan ook tot de kleinste belager. ,,Ik pak ’m bij zijn keel, werk ’m naar de grond en zet een knie in z’n rug.’’ Een koud kunstje voor Nick, die aan thaiboksen en Braziliaans jiujitsu deed. De kleinste vechtersbaas sputtert eerst nog wat tegen. ,,Maar daarna begint ’ie te huilen en zielig te doen.’’

Als Nick omkijkt, ziet hij de conducteur eveneens in tranen uitbarsten en over zijn nek gaan. De man moet naar het ziekenhuis. ,,Dankzij jouw actie heeft het RET-personeel het gevoel er niet alleen voor te staan,’’ zegt Eef van As, chef van de slachtoffers.

Ach, Nick zou het de volgende keer weer doen. Hij zou geknipt zijn voor een baan als RET-conducteur. ,,Nee, ik heb andere ambities,’’ stelt de student. ,,Ik zou graag werken met criminele jeugd.’’ De eerste stap is gezet.


http://www.ad.nl/rotterdam/3212529/Nick_held_van_de_RET.html

Tony
12-05-2009, 18:19
mooi verhaal....

reps voor die jongen... zit ie hier op mixfight?

Tony
12-05-2009, 18:20
het is toch niet toevallig onze nick met zijn lekkere zus... toch?

A.F.
12-05-2009, 18:20
lekker zo met je porem erop

bryan
12-05-2009, 18:22
fucking reps

Mike
12-05-2009, 18:23
cool, dat doet die goed

barbara
12-05-2009, 18:26
het is toch niet toevallig onze nick met zijn lekkere zus... toch?

Die heet van Deursen, komt niet uit Rotterdam en is voor zover ik weet geen student, dus de kans is vrij klein.

Tony
12-05-2009, 18:34
thanks wikipedia ;)

bricriu
13-05-2009, 10:20
zouden er meer van moeten zijn....

Jochem
13-05-2009, 15:02
is die gast retestoned? rooie oogjes :)

Pepe the Ice-Murderer
13-05-2009, 23:37
stoned iemand in slaap choken... aah het relaxede gevoel terwijl je de krachten uit de ruziemaker voelt wegglijden ... :)

cracklizard
14-05-2009, 15:07
is die gast retestoned? rooie oogjes :)

Nee, hooikoorts. :p

Leuk om hier terug te lezen, bedankt voor de reps guys.

Garcia
14-05-2009, 18:00
Hulde!!

nick
14-05-2009, 19:48
Reps voor nick ;)

PigDog
14-05-2009, 20:07
Goed gedaan

Jeru
14-05-2009, 22:02
Nee, hooikoorts. :p

Leuk om hier terug te lezen, bedankt voor de reps guys.

Ah de boosdoener meldt zich ;)

Goed gedaan jochie!! :cool2: