PDA

View Full Version : Ambtenaren {att Chief}



Paganstars
14-05-2009, 11:20
Ambtenaren niet lui

AMSTERDAM - Ambtenaren werken harder dan de meeste Nederlanders denken...


http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00508/ambtenaren_jpg_508356d.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:fotovenster%28%22http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00508/ambtenaren_jpg_508356d.jpg%22,%22Het%20beeld%20van %20ambtenaren%20wordt%20wel%20eens%20anders%20gesc hetst...%20%22,%22null%20%22,138,200%29;) Het beeld van ambtenaren wordt wel eens anders geschetst...
Een bekend vooroordeel over ambtenaren is dat ze een 9-tot-5-mentaliteit hebben. Overwerken gebeurt alleen in het bedrijfsleven, zo is het heersende beeld. Op het gemeentehuis of het departement gaat de computer om klokslag vijf uur uit.
Uit een enquête van InOverheid.nl blijkt echter dat dit beeld niet klopt. Maar liefst 85% van de ondervraagde ambtenaren geeft aan wel eens over te werken. Ruim de helft (52%) werkt minimaal 1 keer per week over en 13% blijft zelfs dagelijks langer zitten.
Clichébeeld
Volgens bestuurder Xander den Uyl van ambtenarenbond Abvakabo klopt het clichébeeld van ambtenaren die de kantjes ervan af lopen, al lang niet meer, meldt Spits. "Ambtenaren moeten mede door de bezuinigingen van de afgelopen jaren juist alleen maar harder werken”, aldus Den Uyl.
Abvakabo zegt al jaren te vechten voor het verbeteren van 'het onuitroeibare clichébeeld van de luie ambtenaar'.



bron; telegraaf.nl


================================================== =======
Zo kan het dus ook chief!

chief108
14-05-2009, 11:26
bullshit...

ik heb hier nog nooit iemand zien werken...

MB667
14-05-2009, 18:14
kep meer de 9 tot 4 mentaliteit en de van 12 tot 2 pauze, helaas moet ik dat wel op het eind van het jaar telkens zwaar inhalen

chief108
14-05-2009, 19:09
gewoon frauderen met je uren
net als de rest

Jochem
14-05-2009, 21:59
dus sommige ambtenaren doen 9 uur per dag niks ipv 8. Big deal. Ik heb ooit bij de Provincie Zuid Holland een onderzoekje gedaan naar effectiviteit in de scanstraat. Daar zaten 11 ambtenaren voor vol ambtenarensalaris data entry te doen. (hoofdzakelijk naw gegevens typen) Ze deden het werk van 4 (goed getrainde) uitzendkrachten met typediploma. No bullshit. Is nooit wat met het onderzoek gedaan natuurlijk.

chief108
15-05-2009, 09:25
dus sommige ambtenaren doen 9 uur per dag niks ipv 8. Big deal.
jochem = correct


Ik heb ooit bij de Provincie Zuid Holland een onderzoekje gedaan naar effectiviteit in de scanstraat. Daar zaten 11 ambtenaren voor vol ambtenarensalaris data entry te doen. (hoofdzakelijk naw gegevens typen) Ze deden het werk van 4 (goed getrainde) uitzendkrachten met typediploma. No bullshit. Is nooit wat met het onderzoek gedaan natuurlijk.
je beschrijft nu gewoon wat ik hier dagelijks zie......
ze hebben hier nu ook een soort scanstraat ingericht ivm het effectiever maken van de afhandeling van de hele postshit
alle typmiepen zijn van hun eigen afdelingen afgehaald en bijelkaar gezet en verwerken nu samen alle inkomende en uitgaande post

en nu duurt het een week ipv een dag voordat een brief de deur uit is :twak:

Paganstars
15-05-2009, 10:35
LMAO! ambtenaar ten top!

protput
15-05-2009, 10:51
In België net hetzelfde. Maar dit is nu net de reden waarom ik ambtenaar geworden ben :D

Vitor Belfort
15-05-2009, 10:59
Ik doe toch iets fouts......gisteren was het weer van 6:45 tot 17:45..... Mijn ambities waren er ook om ambtenaar te worden, maar is helaas iets in de IT geworden..:-(

chief108
15-05-2009, 11:05
bij mij was het net andersom...
wou IT-er worden, maar werd ambtenaar

maar maak vaak dezelfde dagen hoor
dat dan weer wel...

Marchant
15-05-2009, 11:10
Ik heb ooit bij de Provincie Zuid Holland een onderzoekje gedaan naar effectiviteit in de scanstraat. Is nooit wat met het onderzoek gedaan natuurlijk.

Dus jij heb ook niets nuttig gedaan met je tijd ,als er toch niets met je onderzoek is gedaan.:whistling:

Ook een soort van werk verschaffing die onderzoekjes. :D

NielsN
15-05-2009, 11:14
Dus jij heb ook niets nuttig gedaan met je tijd ,als er toch niets met je onderzoek is gedaan.:whistling:

Ook een soort van werk verschaffing die onderzoekjes. :D

:lol:

Idd, die kutonderzoekjes altijd... Net als die motivatieworkshops en heidagen, en assertiviteitscursussen... Pleur op. Werken! Hup!

guess2007
15-05-2009, 11:55
Ik doe toch iets fouts......gisteren was het weer van 6:45 tot 17:45..... Mijn ambities waren er ook om ambtenaar te worden, maar is helaas iets in de IT geworden..:-(

Ik heb beide weten te combineren en werk als it'er bij de overheid.
Dat is achterover zitten in het kwadraat zeg maar, 4 uur per week vrije sport en een 3 daags weekend.
De ambitie om millionair te worden heb ik lang achter me gelaten dus dan maar het beste ervan nemen. :whistling:

renamer
15-05-2009, 21:36
ik ben kapot... ambtenaren lui laat me niet lachen..

ik ben deze week naar de ardennen geweest en heb diverse ontberingen door moeten staan.. zoals raften, klimmen op bezoek hij de hare krishna een golfclinic en dit alles vanuit de een te mooi kasteel met te veel eten en te veel drank en een overduidelijk tekort aan slaap.. afzien jongens afzien...... ik ben kapot...


nee ff zonder bs.. ik heb op veel plaatsen gewerkt en ik kan niet zeggen dat er hier minder van me gevraagt word als in het normale bedrijfsleven.. ik heb zelfs soms zelfs het idee dat ik in een complete achtbaan zit met dingen die ik moet regelen en doen... ik kom serieus tijd tekort en werk dus ook een stuk meer uren als die aan mij zijn toegeschreven

YoMarK
15-05-2009, 21:51
Tja, ik ben ook IT-er bij de overheid, en ik werk ook wel eens over.
De meeste mensen zitten hier echt niet te niksen, maar er zitten ook nog wel wat "echte" ambtenaren(van de "bijna klaar" leeftijd zegmaar) die niet al te veel doen. Athans, ik zou niet weten wat...maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Vitor Belfort
15-05-2009, 21:52
Ik heb beide weten te combineren en werk als it'er bij de overheid.
Dat is achterover zitten in het kwadraat zeg maar, 4 uur per week vrije sport en een 3 daags weekend.
De ambitie om millionair te worden heb ik lang achter me gelaten dus dan maar het beste ervan nemen. :whistling:

Ook ik heb een 3 daags-weekend. Dat weer wel....maar werk dan wel 9 uur per dag. Plus nog mijn reistijd van zon 3 uur per dag....zodra ik samen ga wonen. (Nu nog 2 uur per dag reizen). Vandaag is dan ook zon nutteloze hangdag! Voordeel is wel weer dat er soms thuisgewerkt kan worden!;)

micha
16-05-2009, 06:49
volgens mij hebben ambtenaren 55 vrije dagen.

toen ik nog in loondienst was had ik er 25 meen ik.

chief108
16-05-2009, 09:12
ik heb geen idee hoeveel vrije dagen ik heb :blush:

weet wel dat ik over het algemeen een hele week aan vrije dagen overhou omdat ik ze niet opkrijg
komt ook omdat overuren (over het algemeen) niet uitbetaald worden en dus opgemaakt moeten worden
ik hou aan het eind van het jaar meestal ook zo'n 100 uur aan overuren over....

chief108
16-05-2009, 09:14
Ook ik heb een 3 daags-weekend. Dat weer wel....maar werk dan wel 9 uur per dag.
ik ook...
ben flexibel vrij met die extra dag

mijn collega doet dat ook
maar......

er moet alijd wel iemand van automatisering zijn
dus in zo'n 30% van de tijd werk ik 5 x 9

guess2007
16-05-2009, 09:33
volgens mij hebben ambtenaren 55 vrije dagen.

toen ik nog in loondienst was had ik er 25 meen ik.

We hebben er gewoon rond de 24 of 25.
Daarbij heb je eventueel je 12 ADV dagen, hangt beetje van de uren af die je volgens contract per week werkt.
Ikzelf werk 4x9 en dan lever je dus ook je ADV dagen in.
Ik vind het leuk om de gedachte van ambtenaren die nx doen hoog te houden, maar dat achterover zitten is er echt niet meer bij tegenwoordig, elk uurtje moet verantwoord worden.
Zal ook een beetje er vanaf hangen welke tak je bij de overheid zit.

Vitor Belfort
16-05-2009, 11:13
er moet alijd wel iemand van automatisering zijn
dus in zo'n 30% van de tijd werk ik 5 x 9

Bij ons is er nog de consignatiedienst (standby-dienst). Met een groep van 13 man zal je die niet vaak krijgen. Kantoortijden lopen officieel van 7:30-18:00 en alles wat daar buiten valt inclusief de weekeinden is voor de consignatie....24/7. Meestal valt het mee, maar je slaapt toch wel kut....
Doe je beheer of iets anders Chief?
Ik hier Technisch Applicatiebeheer

joost
16-05-2009, 11:54
ik werk wel hard moet ik zeggen

chief108
16-05-2009, 13:43
elk uurtje moet verantwoord worden.

da's ook zoiets...
alles moet verantwoord worden idd
we doen met 2 personen systeem en netwerkbeheer
en maken samen zo'n 700 uur per jaar te veel
elk jaar weer....

en de werkzaamheden die blijven liggen worden gewoon doorgeschoven naar het volgende jaar
elk jaar weer

werk er nu 8 jaar ofzo en heb nu mijn 10e leidinggevende
telkens komt er weer een nieuwe pipo en die moet dan weer helemaal ingewekt worden, wil alles goed bekijken en over de problemen nadenken, voorstellen bij het MT indienen om de werkdruk op te lossen etc. etc. etc.....
en dan gaan ze weer weg en komt de volgende en begint het circus overnieuw


Doe je beheer of iets anders Chief?
Ik hier Technisch Applicatiebeheer
zie stukje hierboven :p

stiffler
16-05-2009, 13:49
en maken samen zo'n 700 uur per jaar te veel



en hoeveel uur daarvan zit je op mixfight :whistling:

chief108
16-05-2009, 13:54
ik zit minstens 36 uur per week tijdens werkuren op mixfight gewoonlijk :p