PDA

View Full Version : Vraagje over conditie



Haaija
24-05-2009, 22:44
Hey jongens,

Na al dat K-1 gezien te hebben, heb ik besloten om op kickboksen te gaan. Voordat ik erop ga zou ik graag wat conditie tips willen hebben. Aub geen dingen zeggen zoals ''als je kickbokst word je conditie vanzelf beter'' ik heb zelf op boxen gezeten en een keer de ring in geweest dus ik weet hoe het is om in de ring te vechten, je gaat helemaal kapot. Ik zou heel graag weer wat aan mijn conditie willen doen. Na de zomer ben ik van plan om een kickboks partij te draaien en voor die partij wil ik heel fit zijn.

Dus links, tips alles is welkom!

Bijvoorbaatdank!

Haaija!

Il Loco
24-05-2009, 23:12
Oké, voordat ik met wat tips van wal steek wil ik nog even zeggen dat 'na de zomer een partij draaien' wel erg snel is voor iemand die net begint, en waarschijnlijk daarom niet zo'n goed idee is. Maar aangezien je zegt wel ervaring te hebben met boksen, zou het mogelijk zijn. Het ligt er alleen aan hoe snel je went aan het trappen en blokken en de andere 'stand'.

Dat gaat bij de een nu eenmaal sneller als bij de ander, dus wellicht kun je beter wachten tot de herfst, of zelfs winter. Of je vraagt gewoon aan je trainer dat hij bepaald wanneer je wedstrijd fit bent, dat is het beste lijkt me.

Ja, conditie, ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat je moet gaan hardlopen, maar persoonlijk vind ik dat voor gevecht sport niet zo geweldig, ik ben meer voor interval-trainingen, dat is dus hardlopen/joggen, en dan na een aantal minuten ga je sprinten voor een bepaalde tijd, er zijn allerlei methodes voor, ik zou gewoon even google'n en kijken wat je het beste lijkt.

Sommige zeggen 5 minuten hardlopen en dan 1 minuut sprinten, maar ik geef persoonlijk de voorkeur aan sprints van 25/30 seconden.

Nog twee manieren om je conditie omhoog te krikken zijn shuttle run tests, en bewegings oefeningen;

Shuttle run test:
pionen op 21 meter afstand
en dan heen en weer sprinten 10 x
(1 minuut rust en in totaal 3 x herhalen)

Beweging test:
4 pionen in een vierkant van ongeveer 7 meter afstand
Dan van pion 1 sprinten naar pion 2, vanaf pion 2 schuin naar pion 3, van pion 3 achterwaarts
naar pion 4, en van 4 weer zijwaarts terug naar pion 1.
(1 minuut rust en 5 x herhalen)

Dat zijn in elk geval twee conditie trainingen die ik zelf naast interval sprinten vaak gebruik. Wat ook handig is als je in de buurt van bosrijk gebied woont zoals ik, is om een berg op te zoeken, en dan bv 10 x de berg op te sprinten. En als je het echt zwaar wilt maken kun je wanneer je het te makelijk vind worden een verzwaard vest aandoen. Maar dat is meer voor gevorderden.

Nu kan je in elk geval vooruit, laat maar weten hoe het lukt.

En bijna vergeten, de aller, aller, aller belangrijkste tip die er op het hele internet en daarbuiten te vinden is, voor kracht, conditie, en alles erop en eraan:





































KWARK ETEN TOT JE NEERVALT!

ashi76
24-05-2009, 23:41
Dit klinkt misschien gek, maar een gedeelte van je conditie (dat extra beetje wat het verschil maakt) zit tussen je oren.
De rest is gewoon keihard trainen en op tijd je rust nemen.
Succes ! :thup:

Haaija
25-05-2009, 10:18
Thanks voor je tip Il loco, super! ik zal even verder googlen over intervallen :-)

Anderson
25-05-2009, 11:42
Wat ik nu al een tijdje doe is touwtjespringen plus kracht trainen achterelkaar.

Je egint eerst met touwtje springen 1 a 1,5 munuut 10 a 14 keer pushups snel, weer touwtje springen, daarna situps 50, weer touwtje springen, 10 a 14 keer pushups triceps, weer touwtje springen enz.

Het liefst als je opstaat is het wat zwaarder. IK merk met sprarren dat ik meer energie heb.

Chico
25-05-2009, 12:27
zoek hier maar eens op tabata bij de techniek forum..

en www.crossfit.com (http://www.crossfit.com)

je hebt nog wel wat sites moet ik thuis ff voor je kijken.. maar iig.. intervaltraining met fullbody oefeningen.. veel, ver en snel..

DannyvK
26-05-2009, 09:54
Burpees!
En kijk hier eens rond..
http://www.rosstraining.com/articles.html

bigboz
26-05-2009, 10:43
Burpees!
En kijk hier eens rond..
http://www.rosstraining.com/articles.html



rossboxing is mega ! Haal daar ook altijd mijn info vandaan, vooral zijn homemade training spullen zijn erg handig

dimitri
26-05-2009, 12:17
lopen, lopen en nog eens lopen. iPodje meepakken met Eye of the tiger en volume op max.

thrillseekah
26-05-2009, 12:41
bas rutten mma workout

Lennie
26-05-2009, 12:49
dit is het schema dat gegeven wordt als je wil voorbereiden op de E.C.O. (commando opleiding). Probeer het schema bij te houden en je conditie is top na 6 weken. Succes en vergeet vooral geen kwark te eten.

http://www.korpscommandotroepen.nl/werving/upload/file/trainingsschema_KCT_3.pdf

SjorsWilms
30-05-2009, 10:08
waarom zegt iedereen kwark eten?
wat zit erin dat je er zo'n goede conditie van krijgt???

Bud S
30-05-2009, 11:30
waarom zegt iedereen kwark eten?
wat zit erin dat je er zo'n goede conditie van krijgt???


:lol::lol::lol:

Tsuki
30-05-2009, 12:28
waarom zegt iedereen kwark eten?
wat zit erin dat je er zo'n goede conditie van krijgt???

je kon er op te wachten tot die vraag kwam ..................

NielsN
30-05-2009, 12:37
dit is het schema dat gegeven wordt als je wil voorbereiden op de E.C.O. (commando opleiding). Probeer het schema bij te houden en je conditie is top na 6 weken. Succes en vergeet vooral geen kwark te eten.

http://www.korpscommandotroepen.nl/werving/upload/file/trainingsschema_KCT_3.pdf

Om eerlijk te zijn, vind ik dit schema er niet zo heel boeiend uitzien. Lijkt me een goede voorbereiding voor een vijf kilometer loper.

Of mis ik iets?

MB667
30-05-2009, 12:42
conditietraining zuigt

dietrik
30-05-2009, 13:56
waarom zegt iedereen kwark eten?
wat zit erin dat je er zo'n goede conditie van krijgt???

Gewoon eten, je zult versteld staan.

SjorsWilms
30-05-2009, 14:14
Hoeveel kwark moet je per dag dan ong. nemen ?

Tsuki
30-05-2009, 14:21
kwark is net als mastruberen hoe meer hoe beter ....................

SjorsWilms
30-05-2009, 14:33
hmmm k

renamer
30-05-2009, 16:35
dit is het schema dat gegeven wordt als je wil voorbereiden op de E.C.O. (commando opleiding). Probeer het schema bij te houden en je conditie is top na 6 weken. Succes en vergeet vooral geen kwark te eten.

http://www.korpscommandotroepen.nl/werving/upload/file/trainingsschema_KCT_3.pdf

je hebt echt wel iets meer nodig om door de eco door te komen als dit... dit is het absoluute minimum en waarschijnlijk zou hierme slechts clark kent door de eco heen komen

ZakKa!
30-05-2009, 22:37
Ik ben pas begonnen met kwark eten en bij het trainen was ik opeens superexplosief! Hahaha

De dikke nudist
31-05-2009, 01:46
Kwark is mijn heroïne.

Garcia
01-06-2009, 11:47
Sinds ik kwark eet hou ik het langer dat 2 minuten in bed vol!!!! Its amazing!!

Iggy
01-06-2009, 11:56
Ik ben pas begonnen met kwark eten en bij het trainen was ik opeens superexplosief! Hahaha


Dat heb ik nou met klaarkomen. Kwark voor het slapen gaan laat mij explosief klaarkomen!