PDA

View Full Version : Jumper's knee



Mashkadov
29-05-2009, 01:33
Ik had last van mijn knie tussen knie en scheen. Trappen op en af lopen werd pijnlijk.

Diagnose arts: jumper's knee = ontsteking patellapees. Ontstekingsremmer deed wonderen maar heb er na het trainen toch wat last van, zeker na touwspringen.

Iemand ervaring hiermee?

kmr
29-05-2009, 01:38
Ja, ik heb het ook en je kunt er niks aan doen. Je moet rust houden en het kan echt laaaaaaang duren voor het beter gaat.

Mashkadov
29-05-2009, 15:10
Ik gebruik nu tijdens het trainen een patella brace. Dat is een band dat je net onder de knie voor de patalla vastmaakt en dat de patellapees ondersteunt. Heb daarmee veel minder last maar de genezing duurt inderdaad lang.


Ja, ik heb het ook en je kunt er niks aan doen. Je
moet rust houden en het kan echt laaaaaaang duren voor het beter gaat.

Bud S
29-05-2009, 15:22
is eerder een topic over geweest...

1 benige kniebuigingen maken op een 45 gr. hellend vlak (naar beneden dus) is de standaard oefening bij deze blessure. (doet wel zeer, maar dat is goed)

RNLMC
29-05-2009, 16:35
Ook gehad, gewoon mee doorgelopen en is vanzelf overgegaan. Brace vind ik gelul, wordt je knie alleen maar zwakker van. Heb maar 1 tip voor je en dat is:

KWARK!

marcelt
29-05-2009, 16:42
Ook gehad, gewoon mee doorgelopen en is vanzelf overgegaan. Brace vind ik gelul, wordt je knie alleen maar zwakker van. Heb maar 1 tip voor je en dat is:

KWARK!\

Ik ben er ook gewoon mee doorgelopen en heb er al acht jaar last van, periodes wel en niet. Er zijn wel een aantal eenbenige oefeningen die je kan doen, maar verwacht geen wonderen.

RNLMC
29-05-2009, 17:15
tsja iedereen hersteld anders (beter/slechter) Mij werdt destijds verteld dat je met een fles o.i.d over de zijkant van je bovenbeen moest rollen?? vond het nergens op slaan.

Hier wat handige links:

http://www.mtchuizen.com/tractus.php[/URL]
[URL]http://www.sgcvisser.nl/Knietractus.html (http://www.sgcvisser.nl/Knietractus.html)

Paganstars
29-05-2009, 17:36
alles amputeren onder de nek... nergens meer last van

Jochem
29-05-2009, 21:52
Ook gehad, gewoon mee doorgelopen en is vanzelf overgegaan. Brace vind ik gelul, wordt je knie alleen maar zwakker van. Heb maar 1 tip voor je en dat is:

KWARK!

Nee wat jij zegt is onzin. Met een blessure tijdens het sporten een brace dragen = slim. Dan bescherm je het zwakke punt. Een brace altijd dragen is niet slim, dan krijg je een zwakkere /knie/whatever.

Bud S
30-05-2009, 11:13
tsja iedereen hersteld anders (beter/slechter) Mij werdt destijds verteld dat je met een fles o.i.d over de zijkant van je bovenbeen moest rollen?? vond het nergens op slaan.

Hier wat handige links:

http://www.mtchuizen.com/tractus.php
http://www.sgcvisser.nl/Knietractus.html

das een runners knee...

Mashkadov
31-05-2009, 03:04
Inderdaad. Dus daar ben ik helaas niks mee. :(


das een runners knee...

kmr
02-06-2009, 15:57
is eerder een topic over geweest...

1 benige kniebuigingen maken op een 45 gr. hellend vlak (naar beneden dus) is de standaard oefening bij deze blessure. (doet wel zeer, maar dat is goed)

Mijn orthopeed zei dat je kniebuigingen warbij de knie meer belast wordt dan met gewoon lopen juist moet vermijden.

Bud S
02-06-2009, 16:56
Mijn orthopeed zei dat je kniebuigingen warbij de knie meer belast wordt dan met gewoon lopen juist moet vermijden.


excentische oefeningen zijn goed voor peesherstel als rust niet helpt. in feite overbelasten om een reactie (herstel) in het weefsel uit te lokken

ga je ineens de hele andere kant op om herstel te bewerkstelligen.
maf he...

Mule-Kick
03-06-2009, 12:05
Heb het zelf ook gehad en geloof me, je kunt er laaaaaaang last van hebben. Ik ben een paar keer te snel weer begonne omdat ik dacht dat het bijna weg was maar het kwam echt super snel weer terug. Ik heb er meer dan half jaar over gedaan en nu is het eigenlijk wel ver over. Al moet ik nog niet te veel rennen en/of touwtjes springen achter elkaar.

Mijn advies: rust, hoe kut het ook is. Mocht je toch willen trainen dan zou ik oefeningen doen waarbij je je gewrichten minder belast, bv schadowboksen ipv touwtje springen en fietsen ipv rennen.

FOCUS
05-06-2009, 10:45
excentische oefeningen zijn goed voor peesherstel als rust niet helpt. in feite overbelasten om een reactie (herstel) in het weefsel uit te lokken

ga je ineens de hele andere kant op om herstel te bewerkstelligen.
maf he...

+ onder goede begeleiding:) voor een gedegen revalidatie.
trainen en rust (en geduld!)

Mashkadov
23-08-2012, 23:14
Die patella brace heeft in mijn geval wonderwel gewerkt. Na 3 maanden had ik geen last meer van de blessure.

FOCUS
24-08-2012, 07:54
je reageert op een topic uit 2009 :)

Knagsje
24-08-2012, 08:33
je reageert op een topic uit 2009 :)

Dat zal hij wel weten, aangezien hij ook topic starter is ;)

FOCUS
24-08-2012, 09:15
...dan heeft hij die brace wel lang moeten dragen voor het effect gaf :brow:

Knagsje
24-08-2012, 09:23
...dan heeft hij die brace wel lang moeten dragen voor het effect gaf :brow:

Ik denk dat het bij het bestellen eerder fout is gegaan, hij heeft de brace maar 3 maanden gedragen:thup:

Mashkadov
26-08-2012, 19:57
Dat weet ik. Ik kwam het topic toevallig weer tegen en dacht dat het nuttig zou zijn voor de forumleden om mede te delen hoe het afgelopen is en hoe ik genezen ben.


je reageert op een topic uit 2009 :)