PDA

View Full Version : Barplassen wordt gewoonte



Garcia
03-06-2009, 11:56
GRONINGEN - Studenten maken steeds vaker gebruik van een smerige gewoonte om niet naar het toilet van een kroeg te hoeven gaan. Tegen de bar aanplassen terwijl je een biertje bestelt...




In Groningen, Utrecht, Rotterdam en Eindhoven komt dit fenomeen steeds vaker voor, meldt de Leeuwarder Courant.

Barplassen komt vooral voor onder studenten van verenigingen en andere veeldrinkers, maar alleen als het druk is, zodat niemand het in de gaten heeft. "In een drukke, smerige kroeg waar overal bier ligt, heb ik geen bezwaar. Wat je uitplast, is toch vooral bier”, aldus een anonieme Rotterdammer.


Wie van jullie heeft dit wel eens gedaan :lol:

uwheerser
03-06-2009, 11:58
BARFIGHT!!
Let's take it to the ground, hahaha!!!:fp:

Mike
03-06-2009, 11:58
ik maar ik zeg niet waar :)

A.F.
03-06-2009, 12:03
Studentenverenigingen ... DIe gasten zijn de grootste aso's die er rondlopen....

gierige, smerige gasten ook....

Bud S
03-06-2009, 12:09
Wie van jullie heeft dit wel eens gedaan :lol:

jawel erg makkelijk
ook die picknicktafels op festivals zijn uitstekend geschikt
hoef je zelfs niet op te staan

Dennuz
03-06-2009, 12:16
Tja, Groningen ;)

Tony
03-06-2009, 12:22
net zoiets als je vriendin (of die van iemand anders) palen terwijl ze tegen de bar staat om iets te bestellen (en jijzelf er dus achter staat)..

ohja.. vrouw in kwestie dient een rok te dragen :p

De man van 14K
03-06-2009, 12:24
Kennis van me deed dat ook altijd.
In 1 kroeg heb je haakjes onder de bar waar zijn jas hing en was hij dus met zijn lamme kop zijn eigen jas aan het onderzeiken.
snel afgeleerd dus....

Dennuz
03-06-2009, 12:26
Kennis van me deed dat ook altijd.
In 1 kroeg heb je haakjes onder de bar waar zijn jas hing en was hij dus met zijn lamme kop zijn eigen jas aan het onderzeiken.
snel afgeleerd dus....

Dat is dan wel weer grappig :D

Fr3ddy
03-06-2009, 12:27
ROFL.. laten we een poll aan deze topic hangen

Donjopie
03-06-2009, 12:46
net zoiets als je vriendin (of die van iemand anders) palen terwijl ze tegen de bar staat om iets te bestellen (en jijzelf er dus achter staat)..

ohja.. vrouw in kwestie dient een rok te dragen :p

rok is niet noodzakelijk hoor..............

B3 lik3 M3
03-06-2009, 12:46
LOL.. herkenbaar..

Garcia
03-06-2009, 12:49
Hehe ik heb het zelf tijdens het jazz festival gedaan, was mij te druk om mij een weg te banen door de mensenmassa dat ik zoiets had van fuck it :p

Sendur
03-06-2009, 12:55
Ik heb in Eindhoven op stratum ook wel is tegen de bar geplast hoor omdat sommige plee's daar gewoon tering goor waren maar dit was vaak met PSV Kampioenen!

Dan is het ook te druk.
Normaal ga ik gewoon netjes daar het toilet hoor.

chief108
03-06-2009, 12:55
jawel erg makkelijk
ook die picknicktafels op festivals zijn uitstekend geschikt
hoef je zelfs niet op te staan
x2

De man van 14K
03-06-2009, 13:00
Willem en Chief, tegen over elkaar, elkaars kisten volzeiken...

chief108
03-06-2009, 13:03
altijd lachen.....

redjuh
03-06-2009, 13:05
eigenlijk moet je in een kilt rondlopen... zeer geschikt in dezen

Jochem
03-06-2009, 13:08
tja, who cares ik deed het ook regelmatig. Wat we ooit hebben gedaan was de hele tijd pissen in de hoek van een slechte disco in brabant. Tegelijkertijd was een verdieping lager een schuimpartij bezig, dus het was al een beetje nat.. Op het eind vd avond stonden mensen in een plas "water" te stampen en te spetteren. hehehe

uwheerser
03-06-2009, 13:25
Kennis van me deed dat ook altijd.
In 1 kroeg heb je haakjes onder de bar waar zijn jas hing en was hij dus met zijn lamme kop zijn eigen jas aan het onderzeiken.
snel afgeleerd dus....

Vanaf nu overal jashaakjes onder de bar...:thup:

Garcia
03-06-2009, 16:14
Vanaf nu overal jashaakjes onder de bar...:thup:

Even een mouw volzeiken :p

chief108
03-06-2009, 16:17
maar dit is toch al zo oud als dat er kroegen zijn?

vraag is: wie zeikt er onder z'n bureau op het werk....
je kent dat wel....
is net een leuke discussie opgang op MF, je moet pissen...
wat doe je dan?

Donjopie
03-06-2009, 16:27
gewoon pissen en op MF blijven natuurlijk.
wat moet je anders ?

Fr3ddy
03-06-2009, 18:09
Ik flik het altijd op Bloemendaal..
wc te duur

Zo ontwijk je tenminste ook dat gezeik met die toiletjuffrouw daar

TOON
03-06-2009, 18:15
who cares! je bent gewoon dom als je je jas aan een barhaakje hangt! ach en na flink wat bier stinkt die pis toch niet meer dus effe drogen en je kunt um weer aan ;)

vroeger met carnaval wel eens tegen een beer aangezeken....had niks in de gaten...mooi man!

dimitri
03-06-2009, 18:28
Is dit nieuws? Ik deed het 17 jaar geleden al.

History repeating...

Hendy
03-06-2009, 19:10
Stelletje aso's..
Als ik het zou zien op 1 van mijn feestjes, gaat ie er op de kop uit !

dimitri
03-06-2009, 19:13
Dus eerst zeg je dan:


Stelletje aso's..

En dan zeg je:


op 1 van mijn feestje

Oh the irony!

Donjopie
03-06-2009, 20:00
Zo ontwijk je tenminste ook dat gezeik met die toiletjuffrouw daar

overeem slaat zich nu voor zn kop, had ik dit maar eerder geweten

chief108
03-06-2009, 20:05
Stelletje aso's..
Als ik het zou zien op 1 van mijn feestjes, gaat ie er op de kop uit !

>>sttttt.... niet verder vertellen hoor....
maar ik denk niet dat hij doorhad dat we allemaal tegen z'n draaitafel stonden te pissen in het Burgerweeshuis... :rolleyes:<<

Paganstars
03-06-2009, 20:20
hahaha... nooit gepist, wel gekotst.

Mephisto
03-06-2009, 20:37
Jaren geleden (daar krijg ik nou zo een koppijn van) was ik op Dynamo Open Air en stond te kijken hoe de ene kerel de ander verrot stond te schelden.

Beiden bezopen en terwijl die ene stond te schelden stond te ander tegen zijn poten aan te zeiken. Gast had gewoon niets in de gaten...

Bud S
03-06-2009, 20:38
en wie is wel eens slachtoffer geweest van een gouwe ouwe onder de practical jokes: het in een bierflesje pissen en weer op tafel zetten.

Mike
03-06-2009, 21:08
op de bar schijten is ook weer helemaal hip

TOON
04-06-2009, 06:54
en wie is wel eens slachtoffer geweest van een gouwe ouwe onder de practical jokes: het in een bierflesje pissen en weer op tafel zetten.

nooit slachtoffer geweest.....denk ik, in ieder geval nooit gemerkt dat ze dat bij mij geflikt hebben ;).... wel eens gezien dat ze eht bij iemand anders deden, kijken naar iemand die een flesje pis heel stoer naar z'n mond brengt, drinkt, fronst, rondkijkt, nadenkt, nog een keer kijkt, nadenkt, spuugt en vervolgens degene die het hardst lacht (in ogen van slachtoffer wsl de dader) op z'n bek slaat is echt priceless.....

wel lullig overigens, met bier moet je niet fucken!

MB667
04-06-2009, 07:54
bij het zwembad of aan het strand in iemands schoen of cola zeiken ok, dat heeft iedereen wel eens gedaan.

maar.....in een café aan de bar zeiken of in het bier is heiligschennis, gaat u allen zich diep schamen!

Bud S
04-06-2009, 10:06
Het barplassen rukt op in de grote steden. Vertel eens iets nieuws, denk ik dan. Ik doe al een jaartje of dertig niets anders. Dat is dan nu opeens heet nieuws. Door Nico Dijkshoorn.

http://media.nu.nl/m/m1cz4qka6ros.jpg
Dorpskrant gedoe vind ik het. Heel opgewonden schrijven over de achterlijke kat van de familie Theunisen die gisteren bij het oversteken bijna werd aangevlogen door een reiger, dat niveautje.
Alle toiletpissers vinden dat dan nieuws, terwijl het in mijn omgeving - zeg maar het literaire milieu - eerder een wet is. We weten niet beter.

http://m1.emea.2mdn.net/1372803/pixel.gif
Vorige week heb ik in Amsterdam nog samen met Tommy Wieringa tegen een bar staan pissen. Armen om elkaar heen en ondertussen praten over de literatuur.

Plasseks


Tommy doet het nog maar sinds kort, als voorbereiding op een nieuwe roman over plas-seks, maar ik sproei al bijna een leven lang iedere bar nat. Swaffelen, maar dan met vocht, zo moet je het zien. Of nee, dat is dan al weer te spannend.
Daarmee zou ik suggereren dat ik het voor de kick doe. Barplassen is voor mij eigenlijk een heel natuurlijk dingetje. Ik ben denk ik, qua barplassen, een natural. Een originator ook.

Biljart


Ik zal een jaar of 11 zijn geweest dat ik het voor het eerst deed. Dan moest ik mijn vader ophalen uit de kroeg en die stond dan meestal net op 1 been op het biljart zijn act met de gestoomde makreel te doen.
Dat had ik allemaal al 100 keer gezien. Ik kon hem dromen. Die makreel in zijn broek stoppen en dan heel verbaasd om zich heen kijken. Dat wist ik nou wel. Daar stond zo'n hele kroeg dan naar te kijken en dan piste ik uit verveling even tegen de bar.

Urine en hout


Iedereen die wel eens tegen een boom heeft staan kletteren weet het. Urine en hout zijn voor elkaar gemaakt. Hout absorbeert prachtig. Je ziet het langzaam donkerbruin worden, maar niet te snel.
Een theedoek bijvoorbeeld of een koffiefilter, die zeik je in een keer donker. Hout niet. Daar moet je echt je best voor doen. Mooi doseren. Je moet de ziel van het hout voelen om het op een waardige manier vol te pissen.

Wintersport


Dat is andere koek dan tijdens de wintersport met je dronken kop, ergens onder in het dal je telefoonnummer in de sneeuw klateren. Dat is studentikoos gedoe. Net zoals het 's ochtends met zijn allen over een nieuw huisgenootje heen druppelen. Dat zijn tradities. Barplassen is anders. Barplassen is een gevoel.
Vanaf mijn 19e ben ik het echt serieus aan gaan pakken. Daarvoor wilde mijn aandacht nog wel eens verslappen en liet ik me lusteloos leeglopen in een bromfietshelm van iemand die op zijn afhaalchinees zat te wachten. Daar ben ik mee gestopt. Ik miste het hout.

Zwembroek


Heel belangrijk bij het barplassen is dat je aan het gezicht niet ziet dat je plast. Veel mensen kunnen dat niet. Mensen die in een zwembad urineren herken ik op honderden meters.
Ze gaan onnatuurlijk zwemgedrag vertonen. Je ziet als het ware aan hun gezicht hoe de gele wolk water langs hun benen trekt. Na het plassen zijn mensen die in een zwembad of in de zee hebben geplast net katten die zojuist hebben gekakt. Gaan ze heel woest bewegen en zelfs kleine sprongetjes maken.

Rits open


Zo moet het dus niet. Je moet tegen een bar plassen alsof je staat te wachten op je bestelde bitterballen. Rits open, gedachteloos een oud nummer van de Haagse Post lezen en het dan, als een meesterwerk, via de bar het om je schoenen laten lopen, je ochtendurine.
Want dat vind ik dan wel belangrijk. Je moet het opsparen. Van die uitgefilterde bier-urine, daar is geen lol aan. Dat is barplassen voor beginners. Ik vind het pas echt barplassen als het op je ogen slaat, de ammoniak-lucht.
Dat mensen om zich heen gaan kijken of er iemand een deur staat af te schuren. Het moet goud, bijna koperkleurig zijn en een beetje gruizig. Dat is het echte, hardcore barplassen.
Het mooist is het als je urine het diepste punt in de kroeg gaat zoeken. Een kolkende rivier door het café. De volgende stap komt er aan. Zittend barplassen. Wel zo netjes voor de vrouwen die na jou komen.

chief108
04-06-2009, 10:19
hahaha...

mooi stukkie :p

Paganstars
04-06-2009, 14:41
hahaha fraai verhaal willem! Haha owh ja, heb wel gezien dat een groep roeiers bij het locale corps een bolus op de vloer achterlieten!

ICON
04-06-2009, 15:20
Haha owh ja, heb wel gezien dat een groep roeiers bij het locale corps een bolus op de vloer achterlieten!


tering wat klinkt deze zin erg. wat voor kleur streepjes trui heb je nu aan roze met blauw?

aliendwurf
16-06-2009, 18:37
Barplassen, een way of living


Het barplassen rukt op in de grote steden. Vertel eens iets nieuws, denk ik dan. Ik doe al een jaartje of dertig niets anders. Dat is dan nu opeens heet nieuws.

Dorpskrant gedoe vind ik het. Heel opgewonden schrijven over de achterlijke kat van de familie Theunisen die gisteren bij het oversteken bijna werd aangevlogen door een reiger, dat niveautje.

Alle toiletpissers vinden dat dan nieuws, terwijl het in mijn omgeving - zeg maar het literaire milieu - eerder een wet is. We weten niet beter.

Vorige week heb ik in Amsterdam nog samen met Tommy Wieringa tegen een bar staan pissen. Armen om elkaar heen en ondertussen praten over de literatuur.


Plasseks

Tommy doet het nog maar sinds kort, als voorbereiding op een nieuwe roman over plas-seks, maar ik sproei al bijna een leven lang iedere bar nat. Swaffelen, maar dan met vocht, zo moet je het zien. Of nee, dat is dan al weer te spannend.

Daarmee zou ik suggereren dat ik het voor de kick doe. Barplassen is voor mij eigenlijk een heel natuurlijk dingetje. Ik ben denk ik, qua barplassen, een natural. Een originator ook.


Biljart

Ik zal een jaar of 11 zijn geweest dat ik het voor het eerst deed. Dan moest ik mijn vader ophalen uit de kroeg en die stond dan meestal net op 1 been op het biljart zijn act met de gestoomde makreel te doen.

Dat had ik allemaal al 100 keer gezien. Ik kon hem dromen. Die makreel in zijn broek stoppen en dan heel verbaasd om zich heen kijken. Dat wist ik nou wel. Daar stond zo'n hele kroeg dan naar te kijken en dan piste ik uit verveling even tegen de bar.


Urine en hout

Iedereen die wel eens tegen een boom heeft staan kletteren weet het. Urine en hout zijn voor elkaar gemaakt. Hout absorbeert prachtig. Je ziet het langzaam donkerbruin worden, maar niet te snel.

Een theedoek bijvoorbeeld of een koffiefilter, die zeik je in een keer donker. Hout niet. Daar moet je echt je best voor doen. Mooi doseren. Je moet de ziel van het hout voelen om het op een waardige manier vol te pissen.


Wintersport

Dat is andere koek dan tijdens de wintersport met je dronken kop, ergens onder in het dal je telefoonnummer in de sneeuw klateren. Dat is studentikoos gedoe. Net zoals het 's ochtends met zijn allen over een nieuw huisgenootje heen druppelen. Dat zijn tradities. Barplassen is anders. Barplassen is een gevoel.

Vanaf mijn 19e ben ik het echt serieus aan gaan pakken. Daarvoor wilde mijn aandacht nog wel eens verslappen en liet ik me lusteloos leeglopen in een bromfietshelm van iemand die op zijn afhaalchinees zat te wachten. Daar ben ik mee gestopt. Ik miste het hout.


Zwembroek

Heel belangrijk bij het barplassen is dat je aan het gezicht niet ziet dat je plast. Veel mensen kunnen dat niet. Mensen die in een zwembad urineren herken ik op honderden meters.

Ze gaan onnatuurlijk zwemgedrag vertonen. Je ziet als het ware aan hun gezicht hoe de gele wolk water langs hun benen trekt. Na het plassen zijn mensen die in een zwembad of in de zee hebben geplast net katten die zojuist hebben gekakt. Gaan ze heel woest bewegen en zelfs kleine sprongetjes maken.


Rits open

Zo moet het dus niet. Je moet tegen een bar plassen alsof je staat te wachten op je bestelde bitterballen. Rits open, gedachteloos een oud nummer van de Haagse Post lezen en het dan, als een meesterwerk, via de bar het om je schoenen laten lopen, je ochtendurine.

Want dat vind ik dan wel belangrijk. Je moet het opsparen. Van die uitgefilterde bier-urine, daar is geen lol aan. Dat is barplassen voor beginners. Ik vind het pas echt barplassen als het op je ogen slaat, de ammoniak-lucht.

Dat mensen om zich heen gaan kijken of er iemand een deur staat af te schuren. Het moet goud, bijna koperkleurig zijn en een beetje gruizig. Dat is het echte, hardcore barplassen.

Het mooist is het als je urine het diepste punt in de kroeg gaat zoeken. Een kolkende rivier door het café. De volgende stap komt er aan. Zittend barplassen. Wel zo netjes voor de vrouwen die na jou komen.


Nico Dijkshoorn.

iconian
16-06-2009, 19:21
doet me denken aan the Raz, een club hier in Liverpool, waar je in een 5cm dikke laag vuil en bier loopt te hossen en het zweet vanaf het plafond in je bier druipt. on the bright side, het is de makkelijkste plek in engeland om een levenspartner voor 1 nacht te vinden ;)

http://farm1.static.flickr.com/199/514411018_b93ff6b97b.jpg?v=0
bordje hangt boven de ingang

chief108
16-06-2009, 19:49
bij de UFC kreeg je van die grote dingen die je aan de stoel voor je kon hangen en dan hoefde je niet weg te gaan om te pissen...

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/ufc99/hunter/13062009116.jpg

Slome en Hunter hebben ze daarna allemaal netjes geleegd en teruggebracht...

echt tof van die gasten...

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/ufc99/marieke/11.jpg

aliendwurf
16-06-2009, 20:09
Josh, cool spul.