PDA

View Full Version : Ode aan Ronny Makadoero...



PigDog
12-06-2009, 17:23
In de sportschool waar ik vroeger werkte, kwam altijd een klein indisch mannetje trainen. Hij praatte zacht, was alleraardigst en kwam altijd wat verlegen over. Ik had bets wel veel contact met Ronny in die dagen, het was gewoon een fijn mens. Twee jaar geleden ben ik nog naar de Pasar Malam geweest, om hem daar op te zien treden in zijn indo-rockband. Een beetje in de war ben ik nadat vrienden mij attendeerden op het volgende bericht:

Rijswijkse moord berust op jaloezie
Door Marieke van Essen

RIJSWIJK - De 57-jarige Ron Makadoero uit Rijswijk, die woensdag in zijn woonplaats werd vermoord, zou zijn doodgeschoten door zijn baas, de 51-jarige Heiko D. uit Maarssen. De twee mannen, allebei werkzaam bij de Immigratie en Naturalisatiedienst in Rijswijk, waren smoorverliefd op dezelfde collega.


Dit zeggen betrouwbare bronnen binnen het ministerie van Justitie. Bij de Maarssenaar zouden de stoppen zijn doorgeslagen toen de collega, een jong meisje, uiteindelijk koos voor een relatie met het latere slachtoffer. ,,Er was sprake van een driehoeksverhouding. Alles speelde zich af op het werk en in de fitnessruimte van het kantoor”, aldus een ingewijde die vertelt dat de hele tragedie is te lezen op het intranet van de IND.

De liefdesrelatie kreeg afgelopen maandagmorgen een dramatische wending toen Ron Makadoero op de hoek van de Huis te Landelaan en de Sir Winston Churchilllaan voor de deur van het IND-kantoor in koelen bloede werd doodgeschoten.

D., die feilloos wist op welk tijdstip Makadoero de werkdag begon, zou zijn Mercedes in alle vroegte bij een nabijgelegen school hebben geparkeerd en zijn rivaal enkele honderden meters verderop hebben opgewacht.

De Rijswijker moet volledig overdonderd zijn geweest, aangezien de schutter hem van dichtbij met één fataal schot in het hoofd velde. Makadoero, een bekende muzikant in de Indo-popscene, overleed diezelfde dag nog in het ziekenhuis.

Medewerkers van de IND zijn nog steeds in shock door het drama. De geplande afscheidsreceptie van IND-hoofddirecteur Peter Veld is vanwege het trieste overlijden van hun gewaardeerde collega voorlopig uitgesteld.

Wat ik vooral triest vind aan dit krantenbericht over deze daad, als uit een slechte hollywood film, is het commentaar van de gemiddelde telegraaflezers.
Waarom heeft het IND een fitnessruimte van onze belastinggelden, waarom rijdt een ambtenaar een mercedes?
En meer van dat soort achtelijke en ongevoelige opmerkingen.
Ze lullen niet eens meer over de moord, en dat is niet opmerkelijk in een land waar het mode is om als gescheiden vader je gezin maar te vermoorden, je een jongetje afknalt omdat hij een sneeuwbal op je auto gooit of een potje te gaan schieten op een woonboulevard.
Nederland draait door...

Voor diegene die nog een hartelijk woordje over heeft: Condoleance.nl - Ron Makadoero slachtoffer schietpartij Rijswijk) (http://www.condoleance.nl/registers/register_11429.html)


R.I.P. kleine grote man.....

Tsuki
12-06-2009, 17:33
zo akelig nieuws zeg.............. al hoor d3nd4l10n al weer gillen dat de schuld is van de vrouw

TOON
12-06-2009, 18:22
heftig!

PigDog
12-06-2009, 18:23
--------------------------------------------------------------------------------


zo akelig nieuws zeg.............. al hoor d3nd4l10n al weer gillen dat de schuld is van de vrouw


Nou ja, mensen weten er natuurlijk het fijne niet van en gaan uit van informatie uit een slecht geschreven krantenbericht....
Maar neem nou maar van mij aan dat het slachtoffer een orang kecil, tuan besar was.
Een verlies...

Ik neem aan dat de forumbroeders weten wanneer humor gewaardeerd word, en wanneer het ongepast is...

Jochem
12-06-2009, 19:43
--------------------------------------------------------------------------------




Nou ja, mensen weten er natuurlijk het fijne niet van en gaan uit van informatie uit een slecht geschreven krantenbericht....
Maar neem nou maar van mij aan dat het slachtoffer een orang kecil, tuan besar was.
Een verlies...

Ik neem aan dat de forumbroeders weten wanneer humor gewaardeerd word, en wanneer het ongepast is...

Antwoordt op je vraag is : Nee

Gecondoleerd met je verlies, rip.

MB667
12-06-2009, 21:39
Sterkte familie en vrienden, dus jij ook Atilla!

Justinian
13-06-2009, 09:06
Klote nieuws Atilla! Ik word ook altijd zo moe van dat commentaar bij dit soort artikelen.

Glen
13-06-2009, 09:18
Voor Ronny, de nabestaanden én jou brandt er hier een kaars !

Jeru
13-06-2009, 09:38
RIP!

A.F.
13-06-2009, 09:45
Echt heel erg hoor dit soort dingen.... Maar op de 1 of andere manier begin ik er een beetje ongevoelig voor te worden...

Je hoort niets anders als moord, verkrachting en noem maar op...

Sterkte varken en rip

Marchant
14-06-2009, 15:34
Sterkte!

Cave
15-06-2009, 16:40
Doet me een beetje denken aan de moord op Louis Sevéke drie jaar terug hier in Nijmegen. Ook op een kille manier op straat door het hoofd geschoten. Als je dat bij iemand doet getuigt het gewoon van een absoluut gebrek aan respect voor je slachtoffer, gatverdamme.