PDA

View Full Version : Christenen



aliendwurf
13-06-2009, 11:00
Christenen (http://www.depers.nl/binnenland/314103/Christenen.html)

Mijn kinderen zitten op een openbare school, maar de laatste tijd maak ik me zorgen. Een van de leraren begint christelijk gedrag te vertonen. Hoe hij laatst tijdens een klassenavond naar een schilderijtje stond te kijken. Typisch christelijk. Kijken of God er wel op voorkwam. Ik vond ook dat er een bepaalde christelijkheid in zijn manier van praten zat. Te beleefd. Teveel het toontje dat mannen tegen elkaar aanslaan als ze zondag naast elkaar de auto staan te wassen.

Deze leraar vertoonde heel duidelijk verkapt christelijk gedrag.

Ik voel me daar vervelend bij. Ik wil niet dat mijn kinderen op een slinkse wijze christelijke waarden en normen worden bijgebracht. Dat die leraar christelijk is, prima. Ik vind dat iedereen vrij is om te geloven in wat niet bestaat. Ik denk dat God een beenham met armpjes is. Ik zal u daar verder niet mee lastig vallen. Dat lijkt ook voor deze leraar te gelden. Hij komt, heel slim, niet op school in een lendendoek of met een lijkwade losjes over zijn schouder. Hij probeert tijdens het practicum uurtje ook geen water in wijn te veranderen. Zoals hij daar voor de klas staat, zou het zomaar een atheïst of een homoseksueel kunnen zijn. Maar ik ben bang dat hij het heel slinks doet, mijn kinderen omtoveren in christenen.

Dat is namelijk de aard. Ze kunnen niet anders, christenen. Ze willen in je hoofd gaan zitten. Daar ben ik van overtuigd. Net zoals sommige christenen bang zijn dat homoseksuele leraren iedere scholier in een deelnemer aan het songfestival willen omtoveren, zo denk ik dat christelijke leraren op openbare scholen het gewoon niet kunnen laten. Hoe goed ze het ook proberen te verbergen, ze zullen uiteindelijk toch ongewenst christelijk gedrag gaan vertonen. Net als homoseksuelen kunnen ze niet anders. Ze weten niet beter, vanuit de opvoeding. Daar ga je al.

Wie garandeert mij dat mijn kind, zogenaamd niet christelijk opgevoed, niet opeens een ark wil gaan bouwen? Deze zomer probeerde hij al voorzichtig over het water van het opblaasbare badje in de tuin te lopen. Inderdaad, direct na een werkweek met die christelijke leraar. Nu zit hij op zijn kamer met een bos rozen om zijn hoofd, met de deur op slot, iets te timmeren.

Gelukkig heb ik de Raad van State aan mijn zijde. Zij adviseren de regering het volgende: Het moet mogelijk blijven voor christelijke scholen om praktiserende homoseksuele docenten te weren, als hun gedrag in strijd is met de grondslag. Dat zal dan ook wel voor praktiserende christelijke leraren gelden.





http://frforlife.multiforum.nl/images/logos/frforlife.smilie.seizure.gif

sikkwitttet
13-06-2009, 14:07
funny is het net niet. maar paar keer een baby smile getoverd