PDA

View Full Version : Welke desinfecterende spray gebruiken jullie voor je sporttas?



123trisweat
19-06-2009, 09:17
Persoonlijke hygiene etc.

Ik was al mijn trainingsmateriaal na elke training, maar zoek ook iets om mijn sporttas te desinfecteren/schoonmaken.

Wat gebruiken/doen jullie? En wie waar ik een desinfecterende spray kan vinden (iets als LYSOL | Disinfect To Protect | Products | Disinfectant Sprays (http://www.lysol.com/products/disinfecting-sprays/)) ?

Fr3ddy
19-06-2009, 10:22
Draag jij ook altijd latex handschoenen en een mondkapje? :D

Karel
19-06-2009, 10:25
toch heerlijk die stank uit zo'n tas, en dan die smerige handschoen in het gezicht drukken van je tegenstander, plus dat je je schoenen overal weer kan vinden

was alleen de kleertjes

chief108
19-06-2009, 10:30
:rotflmao:

wat een thread zeg.... :fp:

123trisweat
19-06-2009, 10:34
gasten ik wil geen staph of andere rare huidziektes. Gaat me niet om de stank maar de bacteriën. Doe aan BJJ, heb geen handschoenen (behalve dan de latex handschoenen waarover Fr3ddy het had).

@Fr3ddy, idd ik ben degene met dat mondkapje in A'dam

Paganstars
19-06-2009, 10:42
gewoon een plantenspray met dettol oplossing

A.F.
19-06-2009, 10:44
gast...

Thats just gay dude!

123trisweat
19-06-2009, 10:47
gewoon een plantenspray met dettol oplossing

kijk dat is constructief, daar heb ik wat aan bedankt!

Fr3ddy
19-06-2009, 10:53
gasten ik wil geen staph of andere rare huidziektes. Gaat me niet om de stank maar de bacteriën. Doe aan BJJ, heb geen handschoenen (behalve dan de latex handschoenen waarover Fr3ddy het had).

@Fr3ddy, idd ik ben degene met dat mondkapje in A'dam

Dan is het ook wel belangrijk om je trainingsmaatjes van 'Team Hygiene' te overtuigen denk ik.





Overigens geef ik je wel gelijk. Heb zelf 8 maanden terug nog een halve week in het ziekenhuis aan een antibiotica-infuus gelegen (+ 3 weken kuur) vanwege een nasty huidbacterie

Karel
19-06-2009, 12:05
Dan is het ook wel belangrijk om je trainingsmaatjes van 'Team Hygiene' te overtuigen denk ik.


pcies dat is ook het grootste probleem met contactsporten, die rommel krijg je eerder van een ander
heb alleen wel eens gezien dat iemand van die kleine bolletjes uit een zakje in de tas deed, heb alleen geen idee hoe het heet, dat schijnt de boel ook wat schoon te houden...
dat zit ook wel eens in nieuwe handschoenen als je ze uit de verpakking haalt, zoiets tenminste

De man van 14K
19-06-2009, 12:50
Gewoon je tas luchten, of buiten hangen werkt al goed..
Mijn handschoenen daarintegen kan ik zo aan een bioloog geven, ze lopen nog net niet weg

123trisweat
19-06-2009, 13:30
Mijn handschoenen daarintegen kan ik zo aan een bioloog geven, ze lopen nog net niet weg

:D, zolang ze maar luisteren als je ze roept

renamer
19-06-2009, 13:48
hmm ik heb herpes uitslag in me nek.. dus moet ff een weekje niet rollen ect.. maar ik kan me niet voorstellen dat je shit kan krijgen uit de spullen uit je tas..

HUNTER
19-06-2009, 13:54
pcies dat is ook het grootste probleem met contactsporten, die rommel krijg je eerder van een ander
heb alleen wel eens gezien dat iemand van die kleine bolletjes uit een zakje in de tas deed, heb alleen geen idee hoe het heet, dat schijnt de boel ook wat schoon te houden...
dat zit ook wel eens in nieuwe handschoenen als je ze uit de verpakking haalt, zoiets tenminste

dat is silica gel... dat is alleen om het vocht er uit te halen


Maar waarom zou je in godesnaam je tas willen ontsmetten? Ik neem aan dat je je bezwete zooi er geen weken in laat zitten.... :confused:

chief108
19-06-2009, 14:02
had je je tas niet in Oss laten liggen ofzo?

:rolleyes:

en ik laat me spullen er altijd wel inzitten hoor...
valt best mee
als het echt gaat meuren (of schimmelen) pleur ik het wel in de was....

mama
19-06-2009, 14:12
was niet in Oss

chief108
19-06-2009, 14:19
was niet in Oss
whatever...
iets in die richting....

Dennuz
19-06-2009, 15:31
Niks mooiers als dat je ergens getraind hebt, en je zit in de trein naar huis.. En er gaat iemand naast je zitten, en die kijkt je aan alsof je een rottend babylijkje in je tas vervoerd omdat er zo'n putlucht uitkomt :D

De man van 14K
19-06-2009, 16:41
Niks mooiers als dat je ergens getraind hebt, en je zit in de trein naar huis.. En er gaat iemand naast je zitten, en die kijkt je aan alsof je een rottend babylijkje in je tas vervoerd omdat er zo'n putlucht uitkomt :D


hahah idd doet me denken toen ik vroeger op vrijdag trainde en dan uit ging. Nam dan wel eens een grietje mee, als ze dan in mijn opel corsa (1.5d uit 1987) stapte ging ze bijna over dr nek van de lucht die er hing.
Op het gegeven moment haalde ik mijn tas maar uit de auto om die onder de auto op de parkeerplaats op te bergen.. tot hij bijna vlam vatte door de uitlaat:whistling:..

Donjopie
19-06-2009, 17:09
Niks mooiers als dat je ergens getraind hebt, en je zit in de trein naar huis.. En er gaat iemand naast je zitten, en die kijkt je aan alsof je een rottend babylijkje in je tas vervoerd omdat er zo'n putlucht uitkomt :D


* gaat weer op mn stoel zitten, was er behoorlijk vanaf gevallen. had lichaam niet meer onder controle vanwege een uit de hand gelopen glimlach *

En wie heeft het uitgevonden dat je niet onbeperkt reps mag uitdelen.
Je verdient het man !:thup:

chief108
19-06-2009, 17:46
Niks mooiers als dat je ergens getraind hebt, en je zit in de trein naar huis.. En er gaat iemand naast je zitten, en die kijkt je aan alsof je een rottend babylijkje in je tas vervoerd omdat er zo'n putlucht uitkomt :D
I LOL'd....

reps als het weer kan... :lol:

Noel
19-06-2009, 19:07
Hahaha mooie thread,

ok, meerdere opties denk ik? Ik heb er geen studie van gemaakt, maar ik denk:
Budget - douchegel van Axe ofzo
Grondig - dettol
SUPER ALLEJEZUS FANCY - Fight Soap (http://www.fight-soap.com/)

Pick your poison...

the boxer
19-06-2009, 19:27
Hahaha mooie thread,

ok, meerdere opties denk ik? Ik heb er geen studie van gemaakt, maar ik denk:
Budget - douchegel van Axe ofzo
Grondig - dettol
SUPER ALLEJEZUS FANCY - Fight Soap (http://www.fight-soap.com/)

Pick your poison...

Fight soap????? Echt waar , ik had bang om te klikken want ik had rick astley verwacht! :D

GerritTonijn
19-06-2009, 19:39
De wasmachine??? En de tas zelf gooi ik gewoon weg.

Mack
20-06-2009, 06:58
je kunt ook je vieze kleren in een plastic zak doen voordat je ze in je sporttas dumpt. Wordt het een stuk minder snel vies van is mijn ervaring.

kickboxer1987
20-06-2009, 07:39
Ik weet niet waar ik harder om moet lachen: De post van Dennuz of de "fight soap"

"good hygiene, bad behaviour":eek:

Garcia
21-06-2009, 19:32
Waarom heb je niet gewoon een sporttas die ook in de was kan ;)

Mike
21-06-2009, 20:44
t gaat om preventie, fok die tas

veel bjj-ers hebben er al eentje , slechts 36 dollar, komt nog een Gracie special edition uit in t voorjaar. tests wijzen uit dat het hygienischer dan een gi is | Condomania Online
(http://secure.condomania.com/productinfo.asp?number=H-BGC)

123trisweat
21-06-2009, 21:45
t gaat om preventie, fok die tas

veel bjj-ers hebben er al eentje , slechts 36 dollar, komt nog een Gracie special edition uit in t voorjaar. tests wijzen uit dat het hygienischer dan een gi is | Condomania Online
(http://secure.condomania.com/productinfo.asp?number=H-BGC)
haha, one-size fits all??

De man van 14K
21-06-2009, 23:16
Ik zou donderdag gaan trainen met een maatje van me, ging hij zijn spullen bij elkaar zoeken in zijn berging waar het een teringzooi is. Hij had een jaar of wat niet getarind en toen hij zijn spullen vond, bleek dat zijn tas en handschoenen voor de helft opgeten waren door een rat die dood in de tas lag. Geen idee of het van de dodelijke stank of door het plastic kwam maar we hebben gelachen!

chief108
22-06-2009, 07:38
da's het betere werk idd.... :p

Jochem
22-06-2009, 10:26
Ik heb een bokstas gekocht met een apart vakkie voor de natte zooi. Past een gi in. Ik vond Dettol wel een goed plan eigenlijk, nu ik erover nadenk is het eigenlijk best smerig om dat ding nooit te wassen/te ontsmetten.

sikkwitttet
24-06-2009, 00:49
Ik heb een bokstas gekocht met een apart vakkie voor de natte zooi. Past een gi in. Ik vond Dettol wel een goed plan eigenlijk, nu ik erover nadenk is het eigenlijk best smerig om dat ding nooit te wassen/te ontsmetten.
ook nooit echt over na gedacht. en dan te bedenken dat ik die tas ook gebruik om smerige was mij moeders af te droppen. en dat ik die tas echt voor veel sleep werk gebruik. heheh. bad.
smeerkees i know, girls love it, doughhh


en ik ben nu ook veel actiever op totale overdreve hygiene. want heb dus staph gehad tijdje geleden(door besmet persoon, jullie kennen em. nee niet flipper vooor de verandering). en dat wil je gewoon niet mee maken. dus ik raad dus ook iedereen aan. neem overdreven hygiene maatregelen.

nila
24-06-2009, 11:58
Het schijnt dat het spul in een plastictas en dan in de vriezer leggen, uitlaten drogen ook heel erg helpt. Door de extreme kou sterven de GERMS :twak:.

En Verder je natte kleren in een plastictas doen voordat ze weer in je tas gaan en als je thuis komt je spullen niet in je tas laten liggen helpt altijd heel erg bij mij.

ZakKa!
24-06-2009, 12:41
Stelletje gays :p. Ik was mijn handschoenen/scheenbeschermers/tas nooit! Ik vind die stinkgeur heerlijk!

De man van 14K
24-06-2009, 12:44
wat is STAPH, amsterdams voor HIV?

Ulis-E
24-06-2009, 13:28
wat is STAPH, amsterdams voor HIV?

Staphylococcus aureus - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Staphylococcus_aureus)