PDA

View Full Version : krakende gewrichten



muayhurricane
24-06-2009, 22:08
heey ik heb een vraag in meerdere delen van mijn lichaam hoor ik vaak gewrichten kraken ik weet absoluut niet hoe dit komt en heb er ook geen pijn aan ik ben pas 18 jaar en heb altijd gerekt en dat soort dinge dus ik ben soepel genoeg maar tog kraakt het hopelijk kunnen jullie mij helpen alvast bedankt

GerritTonijn
24-06-2009, 22:12
visolie, 4 caps per dag. 2 ochtends 2 savonds.

Christophe
24-06-2009, 22:14
Bioglucosamine, liefst in combinatie met MSM en chondroïte

GerritTonijn
24-06-2009, 22:17
Bioglucosamine, liefst in combinatie met MSM en chondroïte

das nooit echt bewezen he...maar je kan het altijd proberen :)

renamer
24-06-2009, 22:24
fisio......

en kwark eten

T15Boxing
24-06-2009, 22:26
had ik met al mn vingers. gewoon niet meer mee kraken en ze worden weer normal.

ben046
24-06-2009, 22:29
Als je geen pijn hebt zodra het kraakt is het geen probleem. Waarschijnlijk zit er dan iets van lucht tussen de gewrichten.

Merk je dat er last van krijgt en in steeds meer gewrichten zou je last kunnen krijgen van artrose: slijtage van het kraakbeen in de gewrichten. (normaal komt het pas voor na de 40ste). Ik zou het gewoon even zelf in de gaten houden.

HUNTER
24-06-2009, 22:29
deze topic is meer iets voor t training gedeelte...

bij deze

Donjopie
25-06-2009, 12:20
ik heb het ook, bijna elk gewricht kraakt.
Ben er een jaar of 10 geleden mee naar de dokter geweest, volgens hem worden mijn gewrichten niet goed gesmeerd :(
ik moest het ook in de gaten houden, dat doe ik nu al heel lang........maar het blijft hetzelfde.
Ben inderdaad ook nog steeds op zoek naar een oplossing

Jochem
25-06-2009, 14:11
glucosamine + chondrotine combi. Werkt perfect bij mij. Daarnaast schijnt visolie inderdaad ook goed ervoor te zijn.

Donjopie
25-06-2009, 14:50
Visolie....ik ga het eens proberen.
Thanks

Bud S
25-06-2009, 15:02
gewoon een beetje te soepel in de botten (hypermobiel)
visolie en kraakbeensmeerseltjes helpen niet omdat het kraakbeen het probleem niet is (voor zover het al een probleem is)
vaak onderhoud je het kraken zelf doordat het een gewoonte wordt.
gewoon mee ophouden idd en na een tijdje is het over.

Donjopie
25-06-2009, 15:07
@willem
ik onderhoud niks, wil er gewoon vanaf en doe het niet opzettelijk.
Als ik bijv. mn pols beweeg, en ik hou deze met mn andere hand vast voel ik ( denkik ) zelfs een spier op en neer bewegen, dit gevoel gaat zeker een centimeter of 5 verder mn arm in.dit alles gaat gepaard met een behoorlijk geluid. ik zet geen kracht op mn hand, als ik dit wel doe, word het geluid en het gevoel meer dan verdubbeld ( dit deed ik net wel ff opzettelijk..........sorry Willem zal dit niet meer doen :( )
Vage shit.

leks
25-06-2009, 15:22
Ik heb het ook wat in me knieen en enkels, altijd al gehad. Als ik sochtends wakker word en de trap afloop is het 1 grote kraakbende.

Verder nergens last van geen pijn ofzo nooit druk om gemaakt, enkel dat ik als stalker/inbreker waarschijnlijk suck.

Donjopie
25-06-2009, 16:08
Ik heb het ook wat in me knieen en enkels, altijd al gehad. Als ik sochtends wakker word en de trap afloop is het 1 grote kraakbende.

Verder nergens last van geen pijn ofzo nooit druk om gemaakt, enkel dat ik als stalker/inbreker waarschijnlijk suck.

Me 2 !

Ssssssttt trippel trippel kraak kraak ;)

Briant
25-06-2009, 16:53
ik was een keer met een kerel rollen en ging voor een kneebar en hoorde alles kraken ik schrok me kapot maar was blijkbaar normaal.

muayhurricane
25-06-2009, 17:04
ik doe het ook niet opzettelijk maar visolie helpt dus voor het smeren van mijn gewrichten ik ga het eens proberen

leks
25-06-2009, 21:20
Me 2 !

Ssssssttt trippel trippel kraak kraak ;)

:lol:

Donjopie
26-06-2009, 07:46
nou bedankt voor het advies over visolie. Heb me vandaag helemaal ingesmeerd met die zooi, maar ik stink als de pleuris.


:thup:

Bud S
26-06-2009, 07:55
er is een onderscheid te maken tussen "knappende"gewrichten en "krakende" gewrichten. bij knappende gewrichten is er sprake van wat instabiliteit in het gewricht
bij kraken als gevolg van kraakbeenbeschadiging kun je het geluid vergelijken met het lopen over een grindpad.
op jonge leeftijd is kraakbeenbeschadiging van meerdere gewrichten hoogst onwaarschijnlijk en dan heeft visolie sowieso geen meerwaarde.

Donjopie
10-07-2009, 09:54
dan heb ik knappende gewrichten.
hier zijn oplossingen voor ?

ga niet al mn gewrichten nu al vervangen..ben ik veel te jong voor

thrillseekah
10-07-2009, 11:12
dan heb ik knappende gewrichten.
hier zijn oplossingen voor ?

ga niet al mn gewrichten nu al vervangen..ben ik veel te jong voor

same here, zelfs mn sleutelbeen en dat soort rare dingen

Spike_tm
10-07-2009, 15:04
Zit er nog verschil tussen koud en warm. Dat wil zeggen, als je getraind heb en alles is opgewarmd, is het dan minder of is het hetzelfde?
Wellicht toch de smering van de gewrichten.
Keertje bij een dokter langs kan je ook nog proberen. Misschien komt daar wat nuttigs uit. Voedingssupplementen kunnen helpen, maar dan moet wel de oorzaak bekend zijn.

Donjopie
10-07-2009, 15:08
@Spike tm
Warm of koud maakt niet uit.


* Don zoekt maar weer eens het nummer van de dokter *

sikkwitttet
10-07-2009, 15:48
ik kan ook alles knakken. vaak als ik tijdje op bed lig en dan opsta, kraak door halve lichaam
veel daarvan zijn van blessures, via vechten.die nooit echt genezen zijn, of niet na dokter was gegaan.vooral van basketball vroeger is het erg met mijn vingers.
andere heb ik al hele leven, zoals dat knieen dan ff moeten geknakt worden, omdat ik ze anders niet kan streken.vreemd maar al jaren zo.

maar merk vaker dat gasten die dit ook hebben, meestal zelfde figuur hebben als ik.gewoon normaal gewicht voor hun leeftijd en groote.en dan gewoon afgetraind(niets opschepperig doen nu). dus geen kilotjes te veel.
maar zal er wel niks mee te maken hebben.maar viel me wel op.

Spike_tm
10-07-2009, 19:45
@Spike tm
Warm of koud maakt niet uit.

* Don zoekt maar weer eens het nummer van de dokter *
Voor zover mijn beperkte kennis gaat, hebben de gewrichten natuurlijke smering. Zodra je eenmaal op gang bent en warm bent, werkt deze smering beter. Als het kraken dan weg is, is je koude smering niet helemaal 100% maar bij inspanning werkt het wel. Als het bij jou altijd kraakt, zou ik er even naar laten kijken.
Ik heb ook een deel van m'n rug dat nogal eens wil kraken, dat kan geen kwaad. Dus het hoeft zeker niet iets vervelends te zijn.
Behalve dan dat je klinkt als een oude trap.

DannyvK
10-07-2009, 20:27
Genoeg water drinken helpt bij mij ook.. :)

Donjopie
10-07-2009, 21:07
ik heb nu een doosje Triomar ( Visolie )
60 capsules, 2 per dag.
FF een maandje proberen kan geen kwaad, tis nog goed voor mn geheugen ook staat er op.

A.F.
10-07-2009, 21:07
ouderdom....kwark wil ook nog wel eens helpen

Donjopie
10-07-2009, 21:08
ik heb nu een doosje Triomar ( Visolie )
60 capsules, 2 per dag.
FF een maandje proberen kan geen kwaad, tis nog goed voor mn geheugen ook staat er op.


huh
dit heb ik al eens gepost zie ik. ;)

Donjopie
11-07-2009, 14:27
blub

WTF ! :eek:
Kheb gister 2 van die "blub" dingen op........

zit onder de schubben man !!




blub

Donjopie
14-08-2009, 12:25
de eerste paar pillen hebben niet geholpen.......................:mad:


ik vergeet die dingen nog steeds in te nemen. :thown:

FOCUS
14-08-2009, 12:29
niet druk om maken
als het geen pijn doet is er niets mis met je