PDA

View Full Version : Tips nodig



Garcia
26-06-2009, 12:17
Ik hoor verscheiden berichten over s'morgens vroeg hardlopen op een lege maag.

De een zweert erbij en geeft aan dat het je vetverbranding versneld, de ander raad het af omdat je stofwisseling niet op gang is gekomen omdat je nog niets gegeten heb.

Ik heb een tyfus hekel aan hardlopen, maar wil nu toch zo'n 3 a 4 keer per week dit gaan proberen.

Wie kan mij tips geven over wat nou beter is en hoe ik hardlopen leuker kan maken of over die drempel heen kan stappen.

chief108
26-06-2009, 13:10
hardlopen sucks....

Iggy
26-06-2009, 13:21
Ik ben in 4 maand tijd toch 8% gedaald met vet% door 4 keer in de week sochtens 45 minuten op nuchtere maag te cardioen. Natuurlijk wel mn voeding aangepast want dat was meer dan nodig.

Justinian
26-06-2009, 13:27
Ik hoor verscheiden berichten over s'morgens vroeg hardlopen op een lege maag.

De een zweert erbij en geeft aan dat het je vetverbranding versneld, de ander raad het af omdat je stofwisseling niet op gang is gekomen omdat je nog niets gegeten heb.

Ik heb een tyfus hekel aan hardlopen, maar wil nu toch zo'n 3 a 4 keer per week dit gaan proberen.

Wie kan mij tips geven over wat nou beter is en hoe ik hardlopen leuker kan maken of over die drempel heen kan stappen.
Bij mij heeft het prima gewerkt; cardio op nuchtere maag. Persoonlijk vind ik 's ochtends hardlopen niet zo geweldig, dus ik deed dan gewoon ff een half uurtje sportschool (om 7.00u). 20 minuten fietsen, 10 minuten steps en weer naar huis. Aan het begin is het ff vervelend op te staan, maar het is gewoon een kwestie van doen. Na een week ben je er redelijk aan gewend geraakt.

Op dit moment doe ik er niet zoveel meer mee, maar kan zijn dat ik het volgende week en die week erop weer op pak (laatste twee weken voor de vakantie ;)). Zit nu op 98,5kg en wil graag zo rond dat gewicht blijven (liefst zwaarder op dit vetpercentage of lager uiteraard).

Iggy
26-06-2009, 13:44
@justinian

Hoevaak deed je dat per week dan? Nam je voor je ging ook nog wat tegen spierverlies?(glutamine of bcaa).

Merkte zelf dat als ik op nuchtere maag gign cardioen dat ik naar amoniak begon te stinken en op aanraden van iemand ben ik begonnen met glutamine. Daarna stonk ik ook niet meer naar amoniak.

Justinian
26-06-2009, 13:52
@justinian

Hoevaak deed je dat per week dan? Nam je voor je ging ook nog wat tegen spierverlies?(glutamine of bcaa).

Merkte zelf dat als ik op nuchtere maag gign cardioen dat ik naar amoniak begon te stinken en op aanraden van iemand ben ik begonnen met glutamine. Daarna stonk ik ook niet meer naar amoniak.
Ik deed dat vier keer per week (maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag). Voor de training nam ik niks, afgezien van wat water.

Garcia
26-06-2009, 14:04
Dat is wel een goeie Roy, alleen mijn sportschool gaat pas om half 9 open (luie flikkers!!!)
Ik ga wel even kijken of ik bij een andere sportschool terecht kan waar ik wel op zulke tijden kan trainen voor het werk.

Wat voor mij belangrijk is, is m'n conditie op een hoger peil te brengen zodat ik qua grondwerk etc een langer uithoudingsvermogen heb en tevens m'n vetpercentage wat te verminderen.

Sexymollig zijn is leuk, maar het moet niet fluffy worden :p

Iemand misschien ook nog tips qua voeding? Ik eet meestal onderstaande op een dag

08.00 uur biogarde met musli
10.00 uur sneetje brood met appelstroop of kipfilet
12.30 uur 2 sneetjes brood met kip of kaas + appel of banaan
14.00 uur sneetje brood met appelstroop
16.00 uur muslireep
18.30 uur avondmaaltijd (pasta, rijst, kip)
20.30 uur kwark

Echter merk ik dat ik vanwege m'n werk (veel onderweg) niet altijd aan m'n tussendoortjes kom en dus onregelmatig weer eet of ga snacken vanwege de honger.

Daarbij vind ik het ook lastig om soms van de snacks af te blijven, ik eet altijd met mate, maar soms zie ik bv een bak met dropjes staan en dan pak ik er toch altijd weer 1.

Mocht iemand aanvullingen of tips hebben voor m'n eetshizzle graag :D

chief108
26-06-2009, 14:05
Justi stinkt niet...

zelfs na hele avond grapplen ziet zijn shirt er nog uit alsof het zo vers gestreken uit de kast is gehaald en zit z'n z'n haar alsof als net uit de stoel van de kapper is gestapt....

Justinian
26-06-2009, 14:19
Dat is wel een goeie Roy, alleen mijn sportschool gaat pas om half 9 open (luie flikkers!!!)
Ik ga wel even kijken of ik bij een andere sportschool terecht kan waar ik wel op zulke tijden kan trainen voor het werk.

Wat voor mij belangrijk is, is m'n conditie op een hoger peil te brengen zodat ik qua grondwerk etc een langer uithoudingsvermogen heb en tevens m'n vetpercentage wat te verminderen.

Sexymollig zijn is leuk, maar het moet niet fluffy worden :p

Iemand misschien ook nog tips qua voeding? Ik eet meestal onderstaande op een dag

08.00 uur biogarde met musli
10.00 uur sneetje brood met appelstroop of kipfilet
12.30 uur 2 sneetjes brood met kip of kaas + appel of banaan
14.00 uur sneetje brood met appelstroop
16.00 uur muslireep
18.30 uur avondmaaltijd (pasta, rijst, kip)
20.30 uur kwark

Echter merk ik dat ik vanwege m'n werk (veel onderweg) niet altijd aan m'n tussendoortjes kom en dus onregelmatig weer eet of ga snacken vanwege de honger.

Daarbij vind ik het ook lastig om soms van de snacks af te blijven, ik eet altijd met mate, maar soms zie ik bv een bak met dropjes staan en dan pak ik er toch altijd weer 1.

Mocht iemand aanvullingen of tips hebben voor m'n eetshizzle graag :D
Je dieet is mede afhankelijk van je (streef)gewicht. Wat me wel opvalt is dat je kennelijk niet zoveel eiwitten binnen krijgt, terwijl ik me je herinner als een relatief grote kerel. Wel is het mooi verdeeld over de dag. De avondmaaltijd zou ik liefst wat naar voren schuiven, maar ik kan me voorstellen dat dit praktische problemen oplevert.

Wat betreft de tussendoortjes en het snacken: misschien moet je wat met eiwitshakes gaan doen; gezonder en zo kom je meteen aan wat meer eiwitten. Ik zal Vincent van de sportschool ook ff vragen om te kijken naar deze topic, hij heeft vast nog betere/concretere tips.

Garcia
26-06-2009, 14:24
Ik eet idd niet veel eiwitten, maar idd wat aanvulling zoals shakes zou mooi zijn om erbij te pakken. Momenteel wil ik gewoon wat droger worden. Ik zou om 18.00 kunnen eten qua avondmaaltijd.

Zou fijn zijn als Vincent ook zo'n blik wil werpen op mijn dieet die ik zelf maar heb bedacht om te kijken hoe wat er beter kan.

Thanks Roy

Karel
26-06-2009, 15:52
hardlopen blijft altijd saai, maar ik vond in de ochtend altijd beter dan 's avonds, heeft toch wat dat buiten rennen als de lucht wat frisser is..
ik heb er zelfs een ritme in gekregen door het 4 keer in de week in de ochtend te doen, lukte me alleen door alle spullen naast het bed klaar te leggen, wekker 2 keer instellen om in slaap vallen tegen te gaan, en het op interval te houden; mooi kort maar wel elke keer weer een beetje uitdaging.. als het echt moeilijk was gewoon even een rocky-muziekje opzetten en weer gaan...belangrijkste voor mij was gewoon om niet teveel na te denken en medelijden met jezelf te krijgen.. gewoon dat bed uitspringen, direct die kleren aan en rennen..

voordeel was van de ochtend dat het lopen iig voorbij was, redelijk fris de rest van de dag...
had idd wel soms dat ik wat brandstof miste dus dat was even aanpassen..voor het afvallen leek het prima te werken

Garcia
26-06-2009, 16:19
hardlopen blijft altijd saai, maar ik vond in de ochtend altijd beter dan 's avonds, heeft toch wat dat buiten rennen als de lucht wat frisser is..
ik heb er zelfs een ritme in gekregen door het 4 keer in de week in de ochtend te doen, lukte me alleen door alle spullen naast het bed klaar te leggen, wekker 2 keer instellen om in slaap vallen tegen te gaan, en het op interval te houden; mooi kort maar wel elke keer weer een beetje uitdaging.. als het echt moeilijk was gewoon even een rocky-muziekje opzetten en weer gaan...belangrijkste voor mij was gewoon om niet teveel na te denken en medelijden met jezelf te krijgen.. gewoon dat bed uitspringen, direct die kleren aan en rennen..

voordeel was van de ochtend dat het lopen iig voorbij was, redelijk fris de rest van de dag...
had idd wel soms dat ik wat brandstof miste dus dat was even aanpassen..voor het afvallen leek het prima te werken

Thanks Karel,

Ik heb nooit moeite met vroeg opstaan, daar ik altijd rond half 10 naar bed ga want m'n slaap is mij heilig :p

Ik ga het vanaf maandag een schema hanteren van gewoon 4 x in de week lopen met de woensdag als rustdag (ochtend)

En m'n ipod maar weer volgooien met oppepende muziek zodat ik kan knallen tijdens het lopen.

Ik merk ook dat na het werk de motivatie helemaal weg is om te lopen omdat je soms zo moe bent dat je alleen op de bank wilt neerploffen, dus het moet in de ochtend gebeuren!!

Karel
26-06-2009, 17:22
Thanks Karel,

Ik heb nooit moeite met vroeg opstaan, daar ik altijd rond half 10 naar bed ga want m'n slaap is mij heilig :p

Ik ga het vanaf maandag een schema hanteren van gewoon 4 x in de week lopen met de woensdag als rustdag (ochtend)

En m'n ipod maar weer volgooien met oppepende muziek zodat ik kan knallen tijdens het lopen.

Ik merk ook dat na het werk de motivatie helemaal weg is om te lopen omdat je soms zo moe bent dat je alleen op de bank wilt neerploffen, dus het moet in de ochtend gebeuren!!

ah kijk dat is het belangrijkste, als dat vroeg opstaan maar wil...
daarna is het gewoon een doel hebben idd waarvoor je het doet, of je moet een van die gekken zijn die het geweldig vind om te lopen..

en idd, de wil om savonds te lopen verdwijnt snel, 6 uur eten, dan tv of weet ik wat en voor je het weet denk je laat maar zitten..

GerritTonijn
26-06-2009, 17:36
waarom weer die shakes, gewoon kwark eten.

paar dingen:



De een zweert erbij en geeft aan dat het je vetverbranding versneld,

versneld helemaal niks, maakt geen tyfus uit, zit tussen de oren.

Enige wat je doet is je lever glycogeen verbranden en dus meer kans op spierverlies krijgt. De kcal die je dan verbrand uit je leverglyc. vul je later toch weer aan bij het eten.


de ander raad het af omdat je stofwisseling niet op gang is gekomen omdat je nog niets gegeten heb.

Dat slaat ook nergens op, je brengt je stofwisseling JUIST op gang dmv cardio.
Zijn aantal dingen waardoor je stofwisseling sneller gaat, eten is er 1, en cardio/KT is er ook 1.

Justinian
26-06-2009, 18:31
waarom weer die shakes, gewoon kwark eten.
Het antwoord op deze vraag is vrij simpel: werk maar eens in de auto tijdens het rijden een bak kwark weg. De keer er op probeer je een eiwitshake en dan kijk je wat je het makkelijkste en snelste weg kreeg ;) Niks mis met een bak kwark, ik neem het zelf ook wel, maar het is niet altijd even praktisch.

Garcia gaf aan dat hij veel onderweg is en zijn tussendoortjes er daardoor bij tussen schieten. Een makkelijke oplossing is dus een eiwitshake.

GerritTonijn
26-06-2009, 18:36
das waar.

Iggy
26-06-2009, 20:16
waarom weer die shakes, gewoon kwark eten.

paar dingen:




versneld helemaal niks, maakt geen tyfus uit, zit tussen de oren.

Enige wat je doet is je lever glycogeen verbranden en dus meer kans op spierverlies krijgt. De kcal die je dan verbrand uit je leverglyc. vul je later toch weer aan bij het eten.



Dat slaat ook nergens op, je brengt je stofwisseling JUIST op gang dmv cardio.
Zijn aantal dingen waardoor je stofwisseling sneller gaat, eten is er 1, en cardio/KT is er ook 1.

A whey-protein supplement increases fat loss and spares lean muscle in obese subjects: a randomized human clinical study
Joy L Frestedt,1 John L Zenk,1 Michael A Kuskowski,2 Loren S Ward,3 and Eric D Bastian3
1Minnesota Applied Research Center (MARC), Edina, MN, USA
2Geriatric Research Education and Clinical Center (GRECC), Veterans Administration Medical Center, Minneapolis, MN, USA
3Glanbia Research and Development Center, Twin Falls, ID, USA
Corresponding author.


Background
This study evaluated a specialized whey fraction (Whey™, high in leucine, bioactive peptides and milk calcium) for use as a dietary supplement to enhance weight loss.
Methods
This was a randomized, double-blind, parallel-arm, 12-week study. Caloric intake was reduced 500 calories per day. Subjects consumed Whey or an isocaloric ready-to-mix beverage 20 minutes before breakfast and 20 minutes before dinner. Body fat and lean muscle tissue were measured by dual-energy x-ray absorptiometry (DEXA). Body weight and anthropometric measurements were recorded every 4 weeks. Blood samples were taken at the beginning and end of the study. Statistical analyses were performed on all subjects that completed (completer analysis) and all subjects that lost at least 2.25 kg of body weight (responder analysis). Within group significance was determined at P < 0.05 using a two-tailed paired t-test and between group significance was determined using one way analysis of covariance with baseline data as a covariate.
Results
Both groups lost a significant amount of weight and the Whey group tended to lose more weight than the control group; however the amount of weight loss was not significantly different between groups after 12 weeks. Whey subjects lost significantly more body fat compared to control subjects for both the completer (2.81 vs. 1.62 kg P = 0.03) and responder (3.63 vs. 2.11 kg, P = 0.01) groups. Whey subjects lost significantly less lean muscle mass in the responder group (1.07 vs. 2.41 kg, P = 0.02). The ratio of fat to lean loss (kg fat lost/kg lean lost) was much larger for Whey subjects for both completer (3.75 vs. 1.05) and responder (3.39 vs. 0.88) groups.
Conclusion
Subjects in both the control and treatment group lost a significant amount of weight with a 500 calorie reduced diet. Subjects taking Whey lost significantly more body fat and showed a greater preservation of lean muscle compared to subjects consuming the control beverage. Because subjects taking Whey lost 6.1% of their body fat mass, and because a 5% reduction of body fat mass has been shown to reduce the risk of obesity related disease, the results have practical significance.

GerritTonijn
26-06-2009, 20:38
Met welk punt dat ik zeg ben je het niet eens?

Iggy
26-06-2009, 20:43
Jij zei in je vorige post dat whey je verbranding niet versneld en dat het tussen de oren zit. Ik heb meerdere artikelen gelezen waaruit blijkt dat whey shakes de vet verbranding wel verhogen.

GerritTonijn
26-06-2009, 20:45
Jij zei in je vorige post dat whey je verbranding niet versneld en dat het tussen de oren zit. Ik heb meerdere artikelen gelezen waaruit blijkt dat whey shakes de vet verbranding wel verhogen.

nee dat zei ik op de statement van 'op lege maag hardlopen versneld je vetverbranding'.

Iggy
26-06-2009, 21:02
Nou dan heb ik je verkeerd begrepen. Maar cardio op nuchtere maag spreek je wel gelijk het vet aan. Als je cardio doet met voedsel achter de kiezen verbrand je toch eerst de energy uit het voedsel. Het klopt wel als je op nuchtere maag cardio doet dat je niet te intensief moet cardioen ivm spierafbraak. Hier wel een mooi artikeltje:
http://www.tomvenuto.com/articles/morning_fat_burn.shtml

GerritTonijn
26-06-2009, 21:08
Nou dan heb ik je verkeerd begrepen. Maar cardio op nuchtere maag spreek je wel gelijk het vet aan. Als je cardio doet met voedsel achter de kiezen verbrand je toch eerst de energy uit het voedsel. Het klopt wel als je op nuchtere maag cardio doet dat je niet te intensief moet cardioen ivm spierafbraak. Hier wel een mooi artikeltje:
http://www.tomvenuto.com/articles/morning_fat_burn.shtml

Dan heb je over iets heen gelezen wat ik zei,

wat jij zegt is een van de best geloofde fabeltjes, je allereerste energy bron is altijd je glycogeen, 'eten uit je maag' is geen energybron zoals veel mensen denken. Dat wordt eerst omgezet in glycoceen en dan in de lever en je spieren (en beetje in je bloed) opgeslagen. Je lever en spierglycogeen is dus nog lang niet leeg sochtends, dus er bestaat niet iets als 'direct je vet aanspreken'. Enige wat gebeurd is dat je sneller door je glycogeen heen bent waardoor je sneller spierverlies hebt. Alles wat je later op de dag eet vult gewoon je lever en spieren wel weer aan, dus als je het zelfde aantal KCAL op een dag eet maakt het niet uit wanneer je je cardio doet.

Is net een beetje als die onzin die veel mensen roepen over 'dat je pas vet gaat verbranden na 20minuten sporten', iedereen focussed zo op dat 'direct ververbranden' dat ze de hele kern van de theorie (simpelweg kcal in VS kcal uit) 'vergeten' of verwaarlozen.

Die tom venuto ben ik niet zo een fan van, is een beetje een hyper in de wannabe-bodybuild wereld met zn ebooks. Dan ga ik toch liever voor de ebooks van Lyle Mcdonald.

Sowieso zijn al die onderzoeken heel 'subjectief', voor bijna alle 'weightloss' onderzoeken is wel een onderzoek te vinden dat weer het tegenovergestelde beweerd.

iconian
26-06-2009, 21:19
Ik ben in 4 maand tijd toch 8% gedaald met vet% door 4 keer in de week sochtens 45 minuten op nuchtere maag te cardioen. Natuurlijk wel mn voeding aangepast want dat was meer dan nodig.

Ik had vorige week met zo'n elektische meter mn vetpercentage laten meten. 12% ;) 8 eraf zou echt dodelijk zijn

GerritTonijn
26-06-2009, 21:31
Ik had vorige week met zo'n elektische meter mn vetpercentage laten meten. 12% ;) 8 eraf zou echt dodelijk zijn

Neeman, hardcore!

http://i60.photobucket.com/albums/h29/NeoSeminole/Andreas%20Munzer/AndreasMunzer22.jpg

GerritTonijn
26-06-2009, 21:41
30 min hardlopen= 45 min sex :blush:

of 15min hardcore pounding.

GerritTonijn
26-06-2009, 22:11
Met gewoon lang wandelen verbrand je toch het meeste vet, als je intensiever gaat, dan gaat je lichaam koolhydraten aanspreken.

Weer dat verhaal, waarom zou het 'minder goed' of zelfs 'nutteloos' zijn om carbs te verbranden? Wat denk je dat er anders met die koolhydraten zou gebeuren als je ze niet verbrand? juist ja..

Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding, en dat is Cal. in Vs Cal. Uit.

En bij cardio'en gaat het om waarmee je het meeste kcal verbrand.

iconian
26-06-2009, 22:26
Neeman, hardcore!

http://i60.photobucket.com/albums/h29/NeoSeminole/Andreas%20Munzer/AndreasMunzer22.jpg

hehe tussen die gast en deze in ongeveer.
http://www.radcyclery.com.au/boonen%20roubaix.jpg
maar ben nu volop in training voor koers van volgende week, normaal zit ik ook hoger

GerritTonijn
26-06-2009, 22:54
das kort door de bocht man, het lichaam kan ook spieren verbranden en dat wil je niet, het ging erom dat je met bepaalde cardio vetstoffen wil verbranden ipv koolhydraten, die spaar je voor je normale workout.

Nou ga je jezelf tegenspreken, als je JUIST geen spieren wilt verbranden, moet je juist trainen als je nog vol in de carbs zit. (vol is relatief), maar iig niet op lege maag. Spierverlies is juist het grootste risico wanneer je (bijna) glyco depleted bent.

En spaar je op voor je normale workout? Dan eet je toch gewoon weer wat....is geen rocketscience.

Justinian
26-06-2009, 23:14
Gerrit heeft er verstand van!

Mauler
27-06-2009, 00:23
Gerrit heeft er verstand van!

vast wel, maar hier moet hij toch nog even heen kijken: ;)



wat jij zegt is een van de best geloofde fabeltjes, je allereerste energy bron is altijd je glycogeen, 'eten uit je maag' is geen energybron zoals veel mensen denken. Dat wordt eerst omgezet in glycoceen en dan in de lever en je spieren (en beetje in je bloed) opgeslagen. Je lever en spierglycogeen is dus nog lang niet leeg sochtends, dus er bestaat niet iets als 'direct je vet aanspreken'




Los van dit alles, wat is er buiten eten, sex, vechten en slapen nou lekkerder dan hardlopen?? Dus ook al is het niet bepaald een efficiente manier om af te vallen of je grondconditie te verbeteren, gewoon (blijven) doen!!

GerritTonijn
27-06-2009, 00:29
vast wel, maar hier moet hij toch nog even heen kijken: ;)






Los van dit alles, wat is er buiten eten, sex, vechten en slapen nou lekkerder dan hardlopen?? Dus ook al is het niet bepaald een efficiente manier om af te vallen of je grondconditie te verbeteren, gewoon (blijven) doen!!
ik had geen commentaar op hardlopen, ik haat het alleen...verschrikkelijk

Mauler
27-06-2009, 00:57
ik had geen commentaar op hardlopen, ik haat het alleen...verschrikkelijk

Onee, dat bedoelde ik ook niet!
Ik reageerde erop dat je eten na vertering niet direct een energiebron kon zijn volgens jou, maar eerst omgezet moest worden in glycogeen.
Overigens deel ik je andere conclusies!

Mijn laatste opmerking over hardlopen was geen commentaar op jou. Ik snap alleen nooit wat mensen er aan haten? Dat het niet leuk is? OK! Maar niet lekker??

GerritTonijn
27-06-2009, 09:30
ik heb na 30sec last van mn onderrug, vandaar :P


Ik reageerde erop dat je eten na vertering niet direct een energiebron kon zijn volgens jouooh jawel, dat kan wel, MAAR dan is je eten al omgezet in of gylcogeen (de carbs) (en dus al via je lever gegaan) of de vetten (chylomicrons) gaan via het lymphatic systeem.(NA de vertering zoals jij dus ook zegT) Ik doelde er dus op, wat veel mensen denken, dat alles wat je eet, direct uit je maag naar je boed gaat als energy. Dus als ik NU een snicker eet, en 10minuten later ga hardlopen dat ik dan DAN die snicker 'verbrand'. Dat wordt (Helaas) nog te vaak gedacht.

Iggy
27-06-2009, 10:41
Interresant om te lezen allemaal. Ik zit de laatste tijd veel over voeding te bestuderen maar kan nog niet veel informatie vinden die er zo diep op ingaan. Heb jij mischien nog tips waar het te lezen is.

Garcia
27-06-2009, 10:52
Zeker een intressante discussie dit en leuk om te volgen!

En wat raden jullie aan qua shakes, met melk of met water?

Iggy
27-06-2009, 10:56
Ik neem het met water. Op aanraden van iemand die me zei dat de snelle werking van whey word vertraagd wanneer je het melk drinkt. Komt door de trage eiwitten in melk.

GerritTonijn
27-06-2009, 11:49
Ik neem het met water. Op aanraden van iemand die me zei dat de snelle werking van whey word vertraagd wanneer je het melk drinkt. Komt door de trage eiwitten in melk.

ja, maar hangt ook van je doel af. Heb je je kcal nodig, is (volle) melk een optie. Wil je juist carbs cutten, is water natuurlijk het beste.

GerritTonijn
27-06-2009, 11:50
Interresant om te lezen allemaal. Ik zit de laatste tijd veel over voeding te bestuderen maar kan nog niet veel informatie vinden die er zo diep op ingaan. Heb jij mischien nog tips waar het te lezen is.

ik heb de ebooks van Lyle Mcdonald op mn pc staan, zal eens kijken of ik die kan uploaden ergens,weet jij een website waar dat kan?

interessante sites zijn

http://www.leangains.com/ (http://www.intermittentfasting.com)
Lyle McDonald - Bodyrecomposition (http://www.lylemcdonald.com)

Dat zijn ook beetje de enige die alles op research baseren en de meeste 'fabeltjes' ontkrachten.

Iggy
27-06-2009, 15:57
Bedankt man! Zou echt niet weten hoe je die ebooks moet uploaden. Mischien dat iemand hier dat weet.

GerritTonijn
27-06-2009, 16:03
HIERZO

http://www.megaupload.com/?d=UXT46AWX

Iggy
27-06-2009, 16:20
Mijn dank is groot.

Garcia
27-06-2009, 18:08
Mijn dank ook :)

GerritTonijn
27-06-2009, 18:12
Dus iedereen is hier ripped over 2 maanden? :D

Garcia
28-06-2009, 09:48
Ik ga m'n best doen ;)

Justinian
28-06-2009, 10:00
Dus iedereen is hier ripped over 2 maanden? :D
2 maanden?! Ik ga over 2 weken op vakantie, dus dat is mijn doel ;)

GerritTonijn
28-06-2009, 10:43
2 maanden?! Ik ga over 2 weken op vakantie, dus dat is mijn doel ;)

nice, neem je je ab-energizer mee?