PDA

View Full Version : Dekker niet naar Tour wegens epo



ashi76
01-07-2009, 22:23
Dekker niet naar Tour wegens epo

BRUSSEL - De Nederlandse wielrenner Thomas Dekker is betrapt op het gebruik van epo. Zijn werkgever Silence-Lotto heeft hem meteen uit de ploeg voor de Ronde van Frankrijk verwijderd. Het betreft een controle uit december 2007, toen Dekker nog in dienst was van Rabobank.

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00218/dekker_218048h.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:launchPopup%28%27http://www.sportwereld.nl/wielrennen/3334371/Dekker_niet_naar_Tour_wegens_epo.html?service=foto Popup%27,%27fotoPopup%27,505,380,%27yes%27,%27no%2 7,%27no%27,%27no%27%29;)
Thomas Dekker. FOTO REUTERS

Dekker wordt vervangen door de Brit Charles Wegelius. Dat meldt de wielerploeg woensdag op de website.

Dekker ontving woensdagochtend het bericht dat in urine van een niet aangekondigde controle op 24 december 2007 epo is gevonden. Het resultaat van die test was aanvankelijk negatief. Maar omdat bepaalde waarden bij controles in de loop van 2008 verdacht leken, testte het wereldantidopingbureau WADA de urine van december 2007 in mei van dit jaar opnieuw volgens de intussen verbeterde methodes.

Dekker kreeg het nieuws te horen op de dag dat hij naar Monaco zou reizen om er zaterdag te starten in de Ronde van Frankrijk. Teammanager Marc Sergeant: ,,Ik ben zwaar ontgoocheld. Dit is weliswaar gebeurd toen Dekker niet voor Silence-Lotto reed maar in dienst was van Rabobank, maar het nieuws komt daarom niet minder hard aan. Ik heb hem meteen op non-actief gezet en Charles Wegelius opgeroepen om naar Monaco te komen.’’

Sergeant heeft voordat hij naar Monaco afreisde tevergeefs geprobeerd om Dekker aan de telefoon te krijgen.

Vorig jaar ging Dekker op het laatste moment ook niet naar de Tour. De Rabobank verklaarde die keuze dat de renner met vormverlies kampte. Pas na de Ronde van Frankrijk werd bekend dat er destijds verdachte bloedwaarden waren gevonden. De Rabobank ontkende toen dat dat de reden was dat Dekker was thuisgehouden. Korte tijd daarna gingen beide partijen uit elkaar.

Dekker kon zijn loopbaan bij Silence-Lotto een nieuwe impuls geven. In de onlangs gehouden Ronde van Zwitserland leek hij weer iets van zijn oude klasse gevonden te hebben. Hij eindigde als derde in de tijdrit. Zijn goede rijden in Zwitserland leverde hem ook een plaats in de tourploeg van Silence-Lotto op.

Zondag bij de strijd om de Nederlandse titel op de weg gaf Dekker op. Hij zou getroffen zijn door een voedselvergiftiging. Tijdens de wedstrijd moest hij diverse keren overgeven.

ashi76
01-07-2009, 22:24
Ik moet zeggen dat ik dit toch wel triest vind voor Dekker.

Volgens mij is er namelijk geen enkele prof-renner die geen (al dan niet legale) doping (heeft) gebruikt.

J_roen
01-07-2009, 22:27
Ja erg zonde! volgends jaar komtie wel terug. het is echt een top wielrenner

Jeru
01-07-2009, 22:28
Had vorig jaar al een vermoeden dat hij had gebruikt toen hij ineens "vormverlies" had...

iconian
01-07-2009, 22:39
Ik rij al een tijdje in het amateur peloton en daar was dit al bijna een feit. Jammer voor hem dat dit nu na 2 jaar wordt gehertest, dat doen ze normaal niet. Er zitten dan ook een hoop kwade krachten achter dat ze dit net een week voor de tour bekend maken.

Ronald
01-07-2009, 22:39
Doping? In de wielersport? Goh... doen ze dat daar man?

De man van 14K
01-07-2009, 23:52
Geen 1 sport waar de doping zo zwaar op die sporters drukt. Best vreemd eigenlijk.

ashi76
02-07-2009, 00:04
Geen 1 sport waar de doping zo zwaar op die sporters drukt. Best vreemd eigenlijk.

Het wielrennen komt idd het meest in de media, maar ik denk dat bodybuilders toch de kroon spannen...

ashi76
02-07-2009, 00:05
Het wielrennen komt idd het meest in de media, maar ik denk dat bodybuilders toch de kroon spannen...


Bericht in het AD van 18 mei:

Bodybuilders op vlucht voor dopingarts

VLISSINGEN - De deelnemers van het Belgisch kampioenschap bodybuilding in Vlissingen renden zondag massaal de zaal uit toen ze dopingcontroleurs zagen binnenkomen.
http://www.ad.nl/multimedia/archive/00152/spieren_152161h.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:launchPopup%28%27http://www.ad.nl/binnenland/3230383/Bodybuilders_op_vlucht_voor_dopingarts.html?servic e=fotoPopup%27,%27fotoPopup%27,505,380,%27yes%27,% 27no%27,%27no%27,%27no%27%29;)
(http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:launchPopup%28%27http://www.ad.nl/binnenland/3230383/Bodybuilders_op_vlucht_voor_dopingarts.html?servic e=fotoPopup%27,%27fotoPopup%27,505,380,%27yes%27,% 27no%27,%27no%27,%27no%27%29;) Een bodybuilder. FOTO EPA

Twintig deelnemers zouden in theater Arsenaal strijden voor de titel van Belgisch kampioen bodybuilding. Volgens Hans Cooman, dopingarts van de Vlaamse Gemeenschap, zetten zij het op een lopen toen de controleurs binnenkwamen. Omdat de meeste bodybuilders vertrokken, ging het kampioenschap niet door. Of de deelnemers alsnog worden getest, moet de dopingcomissie nog bepalen.

A-team
02-07-2009, 10:07
Had altijd al het gevoel! Triest!

aliendwurf
02-07-2009, 10:38
Geen 1 sport waar de doping zo zwaar op die sporters drukt. Best vreemd eigenlijk.


Nee das niet zo vreemd. Als je de Tour wilt rijden zul je wel moeten. 30 elke dag 200+ km rijden met een gangetje van 50 gemiddeld ook al staan er bergen van de buitencategorie tussen doe je nou eenmaal niet op een boterhammetje met kaas. Dus of ze schaffen alle grote meerdaagse rondes af of ze gaan de doping regulieren, een andere oplossing is er gewoonweg niet. Dat aanklooien van nu schiet ook niks op.

sikkwitttet
02-07-2009, 11:43
vond hem altijd een eikeltje.komt omdat ik wielrenners(vooral de nlers)altijd apen vind.
ouders wonen nu sinds 1.5 jaar in gebied waar al die wedstrijden door je straat rijden.TERING ASO'S zijn het.serieus.tiefen alle rotzooi zo in je tuin.gaan nooit aan de kant als je met auto van werk of wat dan ook terug komt(dit gaat over die amateurs uit heel nederland die bij ons bergen komen fiets,nee eikels zijn heuvels)
en altijd gezeik.eentje laatst wilde niet remmen toen ik met mijn hond liep,hij wilde fucking over mijn hond heen.over een rodweiler heen beuken.warom?nou omdat hij vond dat hij vaart had, en dat hij voor donker in maastricht wilde zijn.nou dat werd ff bloedneusje op fiets na maastricht.altijd kut volk die wielrenners.boeren van ergste soort ofzo.
oohook zo erg.die linkse fucking ouwe hippies, die wandelaars.GAAN OOK NOOIT AAN DE KANT>blijven zo met 5 man breed op de weg lopen, je mag er niet langs,want ook al is het een verharde weg.dus voor auto's.zij hebben vakantie en genieten van lekkere uitzicht enz.nuo kut dus.altijd ruzie dus en gezeik.
sorry voor de rant.had vanochtend weer bijna 2 wielrenners onder auto hangen.omdat ze gewoon ook nooit uitkijken als ze afdalen.

Anderson
02-07-2009, 12:25
Beetje last van roid rage?

De man van 14K
02-07-2009, 12:38
roflol.. Sikwitted takes no crap!

De man van 14K
02-07-2009, 12:40
ik ging vroegáh (toen ik nog wel eens vrije tijd had ) met een paar maten naar de dolomieten om met de motor door de bergen te knallen. Altijd lache als je dan een paar van die mallotige fietsers tegenkomt waar je dan met en halve meter afstand vandaan, volgas voorbij komt knallen. ff toeteren als je erlangs knalt en ze pleuren in de berm

Mike
02-07-2009, 12:59
vond hem altijd een eikeltje.komt omdat ik wielrenners(vooral de nlers)altijd apen vind.
ouders wonen nu sinds 1.5 jaar in gebied waar al die wedstrijden door je straat rijden.TERING ASO'S zijn het.serieus.tiefen alle rotzooi zo in je tuin.gaan nooit aan de kant als je met auto van werk of wat dan ook terug komt(dit gaat over die amateurs uit heel nederland die bij ons bergen komen fiets,nee eikels zijn heuvels)
en altijd gezeik.eentje laatst wilde niet remmen toen ik met mijn hond liep,hij wilde fucking over mijn hond heen.over een rodweiler heen beuken.warom?nou omdat hij vond dat hij vaart had, en dat hij voor donker in maastricht wilde zijn.nou dat werd ff bloedneusje op fiets na maastricht.altijd kut volk die wielrenners.boeren van ergste soort ofzo.
oohook zo erg.die linkse fucking ouwe hippies, die wandelaars.GAAN OOK NOOIT AAN DE KANT>blijven zo met 5 man breed op de weg lopen, je mag er niet langs,want ook al is het een verharde weg.dus voor auto's.zij hebben vakantie en genieten van lekkere uitzicht enz.nuo kut dus.altijd ruzie dus en gezeik.
sorry voor de rant.had vanochtend weer bijna 2 wielrenners onder auto hangen.omdat ze gewoon ook nooit uitkijken als ze afdalen.


hahaha

herkenbaar man

ik heb ze ook weleens geschept bij mijn oudjes in de straat, en boos dat ze waren maar ondertussen reden ze op mij weghelft tegen het verkeer in omdat die binnenbocht ze aantrekkelijk is voor ze. en nog schreeuwen en tof doen terwijl zij fout zitten. wel leuk zo'n omgevouwen racefiets onder je bumper :D

maar ze zijn idd echt gek en denken dat zij de koning van de weg zijn. dat geschreeuw ook als ik in mn eigen straat een hond uitlaat, alsof ik gek ben dat ik op mn eigen stoep loop.

een keer viel er eentje uit de bocht en ramde tegen ons hek aan. Hij verloor zn vinger en belde aan bij ons. Hij vroeg of ik zn vinger wilde zoeken ik heb gelachen en gezegd doe t zelf maar en hem een zak met ijs gegeven. die pipos tiefen idd ook flesjes en blikjes in de tuin en op straat en laten bejaarden niet oversteken enzo. homoos met hun strakke broekjes! met de jaarlijkse races in de buurt strooiden we vroeger dagenlang met punaises op t circuitje :D

JeMalleMoer
02-07-2009, 12:59
ik ging vroegáh (toen ik nog wel eens vrije tijd had ) met een paar maten naar de dolomieten om met de motor door de bergen te knallen. Altijd lache als je dan een paar van die mallotige fietsers tegenkomt waar je dan met en halve meter afstand vandaan, volgas voorbij komt knallen. ff toeteren als je erlangs knalt en ze pleuren in de berm

dat lijkt me nou echt een leuke hobbie.

Tsuki
02-07-2009, 16:57
vond hem altijd een eikeltje.komt omdat ik wielrenners(vooral de nlers)altijd apen vind.
ouders wonen nu sinds 1.5 jaar in gebied waar al die wedstrijden door je straat rijden.TERING ASO'S zijn het.serieus.tiefen alle rotzooi zo in je tuin.gaan nooit aan de kant als je met auto van werk of wat dan ook terug komt(dit gaat over die amateurs uit heel nederland die bij ons bergen komen fiets,nee eikels zijn heuvels)
en altijd gezeik.eentje laatst wilde niet remmen toen ik met mijn hond liep,hij wilde fucking over mijn hond heen.over een rodweiler heen beuken.warom?nou omdat hij vond dat hij vaart had, en dat hij voor donker in maastricht wilde zijn.nou dat werd ff bloedneusje op fiets na maastricht.altijd kut volk die wielrenners.boeren van ergste soort ofzo.
oohook zo erg.die linkse fucking ouwe hippies, die wandelaars.GAAN OOK NOOIT AAN DE KANT>blijven zo met 5 man breed op de weg lopen, je mag er niet langs,want ook al is het een verharde weg.dus voor auto's.zij hebben vakantie en genieten van lekkere uitzicht enz.nuo kut dus.altijd ruzie dus en gezeik.
sorry voor de rant.had vanochtend weer bijna 2 wielrenners onder auto hangen.omdat ze gewoon ook nooit uitkijken als ze afdalen.

hahahahahahaha wat een haat jegens de fietsende medemens :

repjes

sikkwitttet
03-07-2009, 00:23
hehe reps mike.
punaises haha.
wij draaien bordjes fout om,en versperen de wrg.mijn pa had es ruzie met die paardenbek[eeeuuhhhm oud rabo dude]
ma zijn vaak tours van banken en big fat corporations.die met same old tour zakenrelaties happy houden.en 5000 man uren lang gratis met jou loggo door halve provincie.
maar zo kut die faggsssssssss

PigDog
03-07-2009, 00:44
Toen ik de titel van deze topic las, dacht ik: Nu zal Highline wel weer komen met: DekkersSSSSSSS....

Maar niet dus...