PDA

View Full Version : Spelletjes



Chico
04-07-2009, 16:59
Aangezien gister en vandaag de laatste lessen waren bij mijn judolessen was het spelletjesdag... en aangezien mijn hoeveelheid spelletje niet ongelimiteerd is dacht ik... ik deel de mijne en kijken wie er meer deelt ;)

Dus spelletjes voor de kinderen (en volwassen vinden het vaak ook leuk)

- Wie is de koning -

Je maakt twee groepen. In elke groep wordt een koning (of koningin) aangewezen. De kinderen moeten kruipend over de grond en kinderen van het andere team in een houdgreep zien te pakken. Zit je in de houdgreep voor 5 tellen mag de tegenstander vragen "ben je de koning (of koningin)?" en dan moet je waarheidsgetrouw antwoorden. Het leuke is natuurlijk dat je met meerdere op 1 mag (en andersom)

- Judorugby -

men neme 1 voetbal en twee trapkussens... verdeel de groep in tweeën en leg de kussens aan elke kant van de zaal.. bal moet op de kussen van de tegenstander.. voor de rest geen regels.. (is leuk met een groep freefighters, bitjes in en handschoenen aan)

- Onvrijwillig uitkleden...

de band van je tegenstander af krijgen zonder dat je eigen afgaat... 1 regel.. je mag na het begin je eigen band niet meer aanraken.. zijn veel variaties

1. free for all
2. team verband
3. tweetallen tegen elkaar.. verliezer zijn af/schuiven door naar andere mat/etc
4. ga zo door.

tip: doe dit met seniorenbanden.. niet met jeugdbanden

- bandenros -

je ligt met tweetallen in een cirkel op de grond en er zijn twee kinderen die staan. Van de staande kinderen is er één de tikker en de andere de lul... de tikker heeft een band.. en als hij daar de andere mee rost (zie naam spel) is de ander hem...

Als je naast een tweetal gaat liggen is de middelste de lul... en mag ie rennen...
Als je iemand getikt heb hoor je de band weer in het midden van de cirkel te gooien..

- M.E. -

Je deelt de groep op in tweeën... één groep (de demonstranten/boeven) gaat in een hoek zitten en houdt elkaar vast.. de andere groep (de M.E./politie) sleept de demonstranten naar de "gevangenis" vaak de andere kant van de zaal.. als iedereen is opgepakt omwisselen..
---

kom straks nog wel op meer.. vul aan zou ik zeggen :D

chief108
04-07-2009, 18:32
- Judorugby -

men neme 1 voetbal en twee trapkussens... verdeel de groep in tweeën en leg de kussens aan elke kant van de zaal.. bal moet op de kussen van de tegenstander.. voor de rest geen regels.. (is leuk met een groep freefighters, bitjes in en handschoenen aan)

da's lachen idd...
wij deden dat met een medicijnbal en allemaal 1 bokshandschoen aan