PDA

View Full Version : Hoeken



Rougemonkey
31-07-2009, 20:46
Hoeken jullie met handpalm naar beneden, palm naar je toe, of er een beetje tussenin?

iconian
31-07-2009, 21:05
http://flisted.files.wordpress.com/2009/04/fat-guy-punch.jpg

PinPoint
31-07-2009, 21:30
handpalm naar je toe!!! Tumbs up....

schurem
31-07-2009, 22:15
naar beneden, maar ik heb het niet zo op hoeken, ik verneuk mijn balans er vaak mee. maar dat komt omdat ik suck :P

DannyvK
31-07-2009, 23:47
naar beneden.. alleen wie weet is naar je toe wel fijner want heb wel vaak last van m'n duimpjes ;)

bigboz
01-08-2009, 01:48
Ik deed ook altijd naar beneden maar nu ik naar me toe heb gaat het stuk beter

Rougemonkey
01-08-2009, 13:05
Ik wissel.

Zijn er mensen die trainers kennen die per se pro naar binnen of beneden zijn? Er zijn moeilijk argumenten voor te vinden, lijkt me. Het enige argument is dat je biceps verkort/aanspant als je je palmen naar je toe houdt (supinatie onderarm). Het lijkt mij beter om zo min mogelijk spanning te hebben.

Over het algemeen wordt er dus gezegd dat je moet wat lekker voelt. Maar sommige dingen voelen lekker, omdat je ze gewend bent, niet omdat het de beste manier is.

Zijn er nog meer argumenten?

Briant
01-08-2009, 17:55
Ik wissel.

Zijn er mensen die trainers kennen die per se pro naar binnen of beneden zijn? Er zijn moeilijk argumenten voor te vinden, lijkt me. Het enige argument is dat je biceps verkort/aanspant als je je palmen naar je toe houdt (supinatie onderarm). Het lijkt mij beter om zo min mogelijk spanning te hebben.

Over het algemeen wordt er dus gezegd dat je moet wat lekker voelt. Maar sommige dingen voelen lekker, omdat je ze gewend bent, niet omdat het de beste manier is.

Zijn er nog meer argumenten?

Probeer allebei en probeer te vinden wat het lekkerst voor jou is. Wat goed voor mij is is niet altijd goed voor jou.

Ik zelf doe graag met palm naar binnen, dan kan ik em lekker vanuit mijn heup er in gooien. Maar Fedor doet het met de palm naar beneden en om nou te zeggen dat die zacht slaat :P

Bud S
01-08-2009, 17:56
handpalm naar je toe kun je beter je lichaam achter je stoot zetten en dus harder slaan.

henny van bemmel (gerenommeerd bokscoach) denkt daar anders over en pleit voor handpalm naar beneden (oost europees boksen...(schijnt))

de eerste methode is m.i. harder
de 2e meer geschikt om snel puntjes te pakken

de boksers van van bemmel zijn dan ook geen knockouters

BoysNoize
01-08-2009, 19:01
wij leren het meestal zo:

grote afstand te overbruggen, handpalm naar beneden (Russische hoek).
Korte afstand te overbruggen, handpalm naar je toe (Amerikaanse hoek).

Maar at the end, geef ik nagenoeg alleen amerikaanse hoeken :)

___RZA___
01-08-2009, 20:17
wij leren het meestal zo:

grote afstand te overbruggen, handpalm naar beneden (Russische hoek).
Korte afstand te overbruggen, handpalm naar je toe (Amerikaanse hoek).

Maar at the end, geef ik nagenoeg alleen amerikaanse hoeken :)

Idem.. Als je een lange hoek maakt met je handpalm naar je toe is je pols gebogen, is de handpalm naar beneden dan is de pols recht...

bigboz
01-08-2009, 23:26
Idem.. Als je een lange hoek maakt met je handpalm naar je toe is je pols gebogen, is de handpalm naar beneden dan is de pols recht...


Volgens mij is dit ook de juiste reden ! Logisch eigelijk.

Octavius
03-08-2009, 22:21
Gewoon doen wat je zelf het 'lekkerste' vind. Zolang je maar aan je dekking denkt en niet je kin in de lucht steekt.

Spike_tm
04-08-2009, 11:36
Het is bij mij ook een afstand ding. Korte hoeken handpalm naar binnen, kan je lekker indraaien en je gewicht mee gooien. Grotere afstand om te voorkomen dat je pols een knik maakt handpalm naar beneden.

FOCUS
13-08-2009, 15:07
Ik ga voor handpalm naar binnen, zeker met MMA-gloves.
De knokkels van je wijsvinger en middelvinger vormen als het ware 1 stabiel blok, terwijl de knokkels van je ringvinger en pink veel flexibeler zijn (voel maar eens bij jezelf). De laatste 2 breken dus sneller. Als je met je handpalm naar beneden hoekt, is er een kans dat je je tegenstander raakt met de knokkels van je ringvinger en pink en dat kan vervelend uitpakken. Als je met je handpalm naar binnen hoekt, raak je je doel eigenlijk nooit met de 'verkeerde' delen van je hand.

...maar achter je laatste twee vingers zit wel weer een steviger stuk bot die bovendien een stevigere verbinding maakt met je elleboog; nl de ulna, (of ellepijp), itt het spaakbeen (radius).
Ik raak mn tegenstanders met de laatste twee-drie vingers -ik stoot met een rechtopstaande vuist- en ik heb ze nog nooit gebroken.
kwestie van hard knijpen in je vuist op het moment dat je wat raakt.

Spike_tm
14-08-2009, 12:44
Hitpoint bij mij is altijd knokkels van wijs en middelvinger. Die lopen door en zijn een stuk steviger dan de onderste twee. Die hanger er maar een beetje bij. Dan kom je uit op handpalm naar binnen, want dan weet je zeker dat je met deze twee knokkels raakt. Handpalm naar beneden kan je net missen en met de onderste twee raken, dat is niet lekker. Als ik vol hoek met bokshandschoenen vind ik het met de bovenste twee knokkels al niet altijd even prettig.

Spike_tm
14-08-2009, 13:23
http://www.youtube.com/watch?v=Odj4ATUPh9w
Zelfs deze dude zegt het, nou dan zal het wel kloppen hè :D

Remco
14-08-2009, 13:40
Zeker met bokshandschoenen aan sla je met de palm omlaag zo makkelijk op je duim, heb dat ding al zo vaak gekneusd en dat is niet fijn! Snap nu ook de operaties van Fedor beter, hij hoekt gewoon niet verstandig.

___RZA___
14-08-2009, 13:47
Zeker met bokshandschoenen aan sla je met de palm omlaag zo makkelijk op je duim, heb dat ding al zo vaak gekneusd en dat is niet fijn! Snap nu ook de operaties van Fedor beter, hij hoekt gewoon niet verstandig.

Dit kan ik niet goed voor me halen. Stel je stoot met je hanpalm omlaag, dan is de duim aan de kant van je eigen lichaam... Hoe stoot je dan met je duim?

Wiseguy
14-08-2009, 15:07
Met handpalm naar mij toe kan ik veel meer kracht genereren. Heb dit zelfs op de boksbal van de plaatselijke kermis uitgeprobeerd :P

kmr
14-08-2009, 15:42
Zo maak je hoeken :D

Dailymotion - Igor Vovchanchyn vs Paul Varelans - a Sports & Extreme video (http://www.dailymotion.com/relevance/search/igor+vovchanchyn/video/xhfml_igor-vovchanchyn-vs-paul-varelans_extreme)

Muaythai_J
18-11-2009, 11:32
My thoughts,


beetje zakken door je voorste knie.
swing en kracht vanuit je middel halen.
elleboog 90 graden.
Handpalm naar beneden.
hoeken met eerste 2 knokkels naast de duim.
uitademen bij het geven van de stoot.
raken op de kin of slaap.


Lights out.

RocknRolla
18-11-2009, 13:29
wij leren het meestal zo:

grote afstand te overbruggen, handpalm naar beneden (Russische hoek).
Korte afstand te overbruggen, handpalm naar je toe (Amerikaanse hoek).

Maar at the end, geef ik nagenoeg alleen amerikaanse hoeken :)



Helemaal mee eens zo doe ik het ook;)