PDA

View Full Version : mag ik wedstrijden doen?



woutvl
14-08-2009, 16:19
Hallo allemaal, ik had even een vraag waar ik nergens antwoord op kan vinden.
Ik wil binnenkort mma lessen gaan volgen,of mischien gaan boksen.
Nu is dat wel met het doel uiteindelijk wedstrijden te gaan doen,niet recreant blijven.
nu heb ik alleen redelijk slechte ogen (mijn linker oog is -3,mijn rechter -1,25)
ik draag hiervoor dus lenzen of bril.
ik weet van mezelf dat ik mijn tegenstander wel goed zou kunnen zien als ik in de ring of kooi sta,aangezien ik alleen van veraf slecht zie.
zijn hier bepaalde regels voor? bijvoorbeeld een minimum aan *zicht* wat je moet hebben.
alvats bedankt! :thup:

DannyvK
14-08-2009, 16:24
Volgens mij zijn d'r geen bepaalde regels wat betreft je zicht (lijkt me niet tenminste :)), alleen je zou er zelf misschien een klein nadeel aan kunnen hebben.. Maar ja als je er met trainen geen last van hebt zal dat in de ring ook niet zijn dus ja ;)

Jochem
14-08-2009, 16:46
mijn jongere broer thaibokste wedstrijden met (dag)lenzen in. ideaal is het niet, maar het kan gewoon.

brittje-x
14-08-2009, 17:23
Ik gebruik sportlenzen van nike... voor het thaiboksen
Die blijven voor mij iets beter zitten ... ze zijn ook te koop als daglenzen.
Zo gebruik ik ze op die manier als ik er een kwijt speel is het geen ramp
Mijn mma trainingen doe ik wel zonder. omdat ik hierbij veel last had van de verschuivende lens omdat ik hier ook wedstrijd in ga doen heb ik zoiets van dan kan ik beter ook zonder trainen.
Groetjes

HUNTER
14-08-2009, 20:38
Een heleboel mensen bij mij op de club trainen en vechten met lenzen in

tsja... je loopt het risico dat je lens scheef gaat zitten of eruit popt. Maar verder denk ik dat je met -3 nog wel iets moet zien aankomen.

chief108
14-08-2009, 20:42
zijn ook gasten die het best aardig doen met maar 1 oog

gymalkmaar1
14-08-2009, 21:17
Of met twee dichtgepompte ogen

schurem
15-08-2009, 09:54
De ring is niet zo heel erg groot, met -3 kan je je publiek mischien niet helemaal herkennen wie het zijn, maar die kerel die jou op je kop wil timmeren zie je echt wel hoor!

ijsblok
15-08-2009, 12:14
ik heb -5 aan beide ogen, en vecht en train altijd zonder lenzen. Publiek, scorebord en coach zie ik niet goed, maar dat is niet erg. M'n tegenstander zie ik goed genoeg.

woutvl
16-08-2009, 11:11
Een heleboel mensen bij mij op de club trainen en vechten met lenzen in

tsja... je loopt het risico dat je lens scheef gaat zitten of eruit popt. Maar verder denk ik dat je met -3 nog wel iets moet zien aankomen.


klopt ja,ik zie alles nog aankomen. ik dacht alleen dat er bepaalde regels voor waren,maar blijkbaar dus niet. allemaal bedankt voor de reacties :thup:

Chico
17-08-2009, 15:55
ik heb iets van -2.. train altijd zonder bril/lenzen..

wedstrijden ook.. geen problemen mee... gewoon proberen..

Ik zou zeggen ga eens trainen zonder lenzen en kijk of het bevalt..

RobVan de V
21-08-2009, 12:42
Ik weet niet of het kan maar misschien kun je overgaan op nachtlenzen...

Tony
21-08-2009, 14:11
zag hier laatst een filmpje voorbij komen waarbij iemand zwaar ko ging.. de contactlens van die persoon plakte vervolgens op de camera lens... (eruit geslagen dus)

woutvl
23-08-2009, 20:38
ik hou het gewoon op trainen en vechten zonder lenzen,aangezien die krengen duur genoeg zijn. blij dat er verder geen regels voor zijn ;)

ReZp
23-08-2009, 21:30
t blijft een dr"oog" gifje

ReZp
23-08-2009, 21:31
mischien zijn full contact lenzen wel wat voor je

sikkwitttet
23-08-2009, 23:44
heheh je bent nog groen voor mma wereldje merk ik.heeheh regels vragen.als je lang genoeg mee draait weetje dat bijna alles gewoon gaat omdat nergens regels voor zijn:P

ZakKa!
26-08-2009, 19:07
Ik heb 2x -3 bij mijn ogen, en ik train altijd zonder bril/lenzen. Gaat prima! Tenzij je de neusharen van je tegenstander wil tellen maakt het echt niks uit denk ik.