PDA

View Full Version : Tarantino's Top 20 Movies Since 1992



guess2007
20-08-2009, 21:09
Mocht je nog wat te kijken zoeken voor dit weekend....
20 tips van de meester.

http://www.youtube.com/watch?v=Wz4K-Rxx2Bk999



Quentin Tarantino lists his Top 20 movies since he started to direct in 1992

Battle Royale
Anything Else
Audition
Blade
Boogie Nights
Dazed & Confused
Dogville
Fight Club
Fridays
The Host
The Insider
Joint Security Area
Lost In Translation
The Matrix
Memories of Murder
Police Story 3
Shaun of the Dead
Speed
Team America
Unbreakable

chief108
20-08-2009, 21:14
Battle Royale heb ik nog wel in een SHOCKING japanese movies box ja...

is wel leuk idee om weer eens te zien

De dikke nudist
20-08-2009, 21:21
Battle Royale is zeker, ondanks dat het op het eerste gezicht alleen maar waanzin lijkt een hele goede film. Er is "iets" met die film.

En Trey Parker en Matt Stone, lieve schatten van debielen die het zijn staan gewoon in Tarantino's top 20.

aliendwurf
20-08-2009, 21:24
Valt me toch wel een beetje tegen. Tenminste, ik had een ietwat andere keuze verwacht. Al is een onverwachte keuze wel weer des Tarantino's...


wtf :fp:

guess2007
20-08-2009, 21:30
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er maar 8 gezien heb uit de lijst.
Ga de overige 12 zeker nog even kijken als ze te vinden zijn.

renamer
20-08-2009, 21:34
is itchi the killer 2 eigenlijk nog ooit uitgekomen? he er wel trailers van gezien maar nooit de film gevonden..

heb er trouwens 16 van de lijst gezien..

GerritTonijn
20-08-2009, 21:38
Gelukkig ziet hij zelf in dat er ook andere films zijn, want zijn films sucken cock bigtime!

renamer
20-08-2009, 21:39
Gelukkig ziet hij zelf in dat er ook andere films zijn, want zijn films sucken cock bigtime!



bwahahahhahaahhhaaaha

De dikke nudist
20-08-2009, 21:56
is itchi the killer 2 eigenlijk nog ooit uitgekomen? he er wel trailers van gezien maar nooit de film gevonden..

heb er trouwens 16 van de lijst gezien..

Ik heb wel een anime prequel (Ichi the Killer: Episode ZERO). Er moet ook een live action prequel zijn (1-Ichi), maar die heb ik nog nooit gezien.

Van een sequel heb ik nog niet gehoord.

De dikke nudist
20-08-2009, 21:58
Gelukkig ziet hij zelf in dat er ook andere films zijn, want zijn films sucken cock bigtime!

Tsja, we vinden niet allemáál Transformers een cinematografisch hoogstandje.

Jochem
20-08-2009, 22:20
ik heb battle royale en dazed and confused aangezet. Ik heb de meeste andere wel gezien uit de lijst, en die ik niet heb gezien wil ik ook niet zien.

GerritTonijn
20-08-2009, 22:36
Tsja, we vinden niet allemáál Transformers een cinematografisch hoogstandje.

Vond dat eerlijk gezegd ook een kutfilm.

Mn pa is grote fan van pulpfiction enzo, heeft hem al 5x gezien ofzo...maar ik kan het echt niet langer dan 10min aankijken. Al moet ik zeggen dat ik Jacky brown nog wel 'goed' vond. Maar dat was het dan ook wel.

Wat ik goede films noem? Nou paar van zjin top20 lijstje horen daarbij....moet toch geen hele kutsmaak hebben dan lijkt me :P

De dikke nudist
20-08-2009, 22:41
"Kutsmaak" :lol:

Als die échte kutsmaak zoekt heb ik nog wel een adresje voor je.:D

GerritTonijn
20-08-2009, 22:48
"Kutsmaak" :lol:

Als die échte kutsmaak zoekt heb ik nog wel een adresje voor je.:D

haha :D

thrillseekah
20-08-2009, 23:07
jamila?

jasfro
20-08-2009, 23:12
Ik ben verrast dat hij Desperado, of een andere film van Rodriguez er niet in heeft staan

tom l
21-08-2009, 02:59
Battle Royale op 1: Fokking terechte beslissing!

tom l
21-08-2009, 03:05
Gelukkig ziet hij zelf in dat er ook andere films zijn, want zijn films sucken cock bigtime!

Dude.. Vind jij echt dat 'Reservoir Dogs', 'Pulp fiction', 'Jackie Brown', 'Kill Bill' (1 en 2) en 'Inglourious basterds' big time sucken...?!!!??? Hij heeft een paar minder films geregisseerd, maar als je het bovenstaande lijstje echt vind sucken...tja...Dan ben je waarschijnlijk meer iemand die into 'Scary Movie', 'Meet the fockers', 'Underworld 2: rise of the lycans' en '300' is... Over smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen, alhoewel dat ik het gevoel heb dat dit de uitzondering is die de regel bevestigd...

GerritTonijn
21-08-2009, 09:30
Dude.. Vind jij echt dat 'Reservoir Dogs', 'Pulp fiction', 'Jackie Brown', 'Kill Bill' (1 en 2) en 'Inglourious basterds' big time sucken...?!!!??? Hij heeft een paar minder films geregisseerd, maar als je het bovenstaande lijstje echt vind sucken...tja...Dan ben je waarschijnlijk meer iemand die into 'Scary Movie', 'Meet the fockers', 'Underworld 2: rise of the lycans' en '300' is... Over smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen, alhoewel dat ik het gevoel heb dat dit de uitzondering is die de regel bevestigd...

haha doe nou niet alsof er buiten ZIJN films alleen maar superdude blockbusters zijn. INg. basterds heb ik nog niet gezien, jackie brown zei ik al in mn vorige post was wel goed, maar niet HEEL goed ofzo...en de rest van je lijstje sucken wel bigtime. vooral die killbill en pulpfiction zooi...jezus wat kut was dat.

tom l
21-08-2009, 10:32
Wat vind jij dan echt goeie films als ik mag vragen? Ben wel nieuwsgierig nu. Ik ben vooral into underground cinema en dan nog specifieker Horror, maar Tarantino is van mainstream cinema toch echt iemand die ik meestal wel kan apprecieren.

Ik vind Pulp Fiction en Kill Bill echt fantastisch, maar ik moet zeggen dat ik na het zien van Inglourious Basterds, er bijna van overtuigd ben dat dit zijn beste film tot nu toe is... Toen hij afgelopen was wou ik hem direct opnieuw zien, in de scenes zitten zoveel dimensies en een aantal scenes (de openingsscene, de bear jew scene, de scene in het cafe, de scene met het vuur in de cinema) zijn ronduit briljant te noemen. Ga Ing. Bast. maar eens checken, I'd be blown away als je die ook slecht vindt. Verwacht gewoon geen standaard oorlogsfilm met veel actie en scenes a la Private Ryan.

Maar bon, terug naar het punt, wat vind jij dan goeie films? En dat vraag ik zonder spot, ben gewoon nieuwsgierig.

GerritTonijn
21-08-2009, 11:59
Nou, om een paar van zijn lijstje op te noemen:

Blade
Fight Club
The Insider
Lost In Translation
The Matrix
Unbreakable

En moet zeggen dat ik laatste tijd veel films met john malkovich ook goed vind, (burn after reading, the great buck howard etc) Verder zijn de favo's oa, Wallstreet, Man on Fire, American Gangster (http://www.imdb.com/title/tt0765429/), No country for Old men etc etc.

maar wat ik zei, Ingl. Bastards nog niet gezien, wel van plan. LIJKT me wel leuk moet ik zeggen.