PDA

View Full Version : Fitness schema



Donjopie
01-09-2009, 11:54
De winter komt eraan, en ik ga maar eens gezond doen.
Gezond eten, letten op snoep en chips etc.
En minder koffie ( daar is mn vriendin dan ook weer blij mee......maar das meer voor dungeon ;) )

Ik ga binnenkort ook beginnen met fitness.
Heeft iemand een schema om te beginnen, en langzaam op te bouwen ?
Ik heb geen zin meteen 2 dagen niet te kunnen bewegen :D
Wil wat meer body kweken.

Alvast bedankt

FOCUS
01-09-2009, 12:21
Dat kan je het beste vragen aan een medewerker van je sportschool.
Die kan met je meelopen en je het beste helpen.
veel plezier trouwens

Donjopie
01-09-2009, 12:23
Thanks Focus !
Maar ik ga naar een klein schooltje in de buurt.
Dr zijn daar geen leraren die je begeleiden.
Ik ga met mn broertje en een paar vrienden van hem, die doen het wel al jaren. Maar wil voor mijzelf ff wat limieten instellen, en het rustig/goed opbouwen.

ArjanV
01-09-2009, 12:32
Hoeveel dagen wil je gaan fitnessen en heb je dat al eerder gedaan?

Donjopie
01-09-2009, 13:09
Nope niks !
Minimaal 1x per week, en als mn werk het toelaat 2x.
gem. dus 1,1 keer per week ;)

ArjanV
01-09-2009, 13:19
Hmmm...da's niet heel veel..
Dan zou je het best full body kunnen doen....

1 oef Rug,1 oef Borst,1 oef Biceps,1 oef Triceps,1 oef Schouders,1 oef Benen,1 oef Buik
Een oefening uit 4 setjes van 10 herhalingen laten bestaan....je zou later ook kunnen varieren door voor iedere (grote) spiergroep 2 oefeningen te doen en dan slechts 2 of 3 setjes per oefening....

Maar veel spiermassa ga je niet winnen wanneer je slechts één maal per week aan de ijzers gaat...

Donjopie
01-09-2009, 13:26
Laat ik eerst een beginnen met 1x per week ArjanV :D

Misschien krijg ik de spaak vanzelf te pakken ;)
Ik trainde vroeger ook 3x in de week met 1 veld wedstrijd en 1 zaal wedstrijd in de week daarbij.

Ik ben nu zo vutloos als de pest, hele zomer aan het zwembad met een heineken heeft mij toch niet gebracht wat ik dacht toen ik daar zo dronken lag te hangen :lol:.

FOCUS
01-09-2009, 14:16
oke, twee keer zou echt stukken beter zijn dan een keer,
maar wie het kleine niet eert..:)
laten we het ff simpel houden: begin dan bijv. met het aanleren van de volgende oefeningen:

voor je benen en je onderrug: squat
voor je rug en je biceps: lat pull down -of optrekken-
voor je borst en triceps: bench press

doe van elke oefening drie setjes en neem een gewicht waar je ongeveer 10 herhalingen mee kan uitvoeren.
je doet een setje van 10herhalingen, rust een minuutje uit en herhaalt dit. Totaal aantal setjes is drie. Dan ga je naar de volgende oefening waar je hetzelfde mee doet.

heb je bij dfit schema energie over dan kun je twee oefeningen per spiergroep pakken: Je doet dan per spiergroep twee oefeningen (per oefening weer drie setjes van 10 herhalingen) en gaat dan door naar de volgende spiergroep..dit zijn bijvoorbeeld goede oefeningen die je eraan toe kan voegen: deadlift voor benen en onderrug, rowing (vertical row, Tbar row, barbell row of dumbell row) voor je rug, triceps extension voor je triceps, barbell curl of dumbell curl voor je biceps.

oh ja en buikspieren he:).

voor de uitvoering van die oefeningen kan je youtube raadplegen of deze sectie van mixfight uitpluizen.

Donjopie
01-09-2009, 15:04
Mijn dank is groot Focus !!!

FOCUS
01-09-2009, 17:17
:)graag gedaan

d3mon1977
03-09-2009, 15:40
Dan zou je het best full body kunnen doen....

Maar veel spiermassa ga je niet winnen wanneer je slechts één maal per week aan de ijzers gaat...

100% mee eens.