PDA

View Full Version : kpn/hi reparatie mobiel



mama
03-09-2009, 22:08
Ik heb begin april een nieuwe mobiel bij mijn abonnement genomen. Een Sony Ericsson C905. Met een super camera. enz.
Leek me wel handig zodat ik altijd een camera bij de hand heb. Is niet zo raar als fotograferen je hobby is. Handig voor concerten enz.
Na een week of 3 ging hij al stuk. Naar de primafoon in Beverwijk gebracht, waar ze me na 2 weken belden dat hij weer gemaakt was.
SUper.
Helaas tijdens de vakantie stopte hij er weer mee. Liep vast, kon de gene aan de andere kant van de lijn niet horen. Foto's waren onleesbaar.
Om een kort verhaal lang te maken. Ik kon weer naar de Primafoon.
Dat is om precies te zijn 24 juli geweest.
Vandaag 3 september is hij dus nog steeds bij de reperateur.
Ik ben hem sinds dat ik hem heb nu al 8 weken kwijt.
En wat doen ze er aan bij de kpn/hi. Helemaal niets.
Ja mevrouw. Mocht uw telefoon nu voor de 3de keer stuk zijn kunt u een nieuw toestel krijgen.
Wat heb ik hier aan. Ik wil helemaal geen nieuwe C905.
Ik wil een vergelijkbaar toestel. Met een goede camera. Die snel is met internet. Enz.
Maar helaas kan ik dat op mijn buik schrijven.......

Heeft iemand hier ervaring mee. Of eventueel tips.
Want het liefste kap ik met dit abonnement en stap ik over naar een ander. Maar dat schijnt, volgens de hi niet te kunnen.

Vitor Belfort
03-09-2009, 22:22
Ik heb begin april een nieuwe mobiel bij mijn abonnement genomen. Een Sony Ericsson C905. Met een super camera. enz.
Leek me wel handig zodat ik altijd een camera bij de hand heb. Is niet zo raar als fotograferen je hobby is. Handig voor concerten enz.
Na een week of 3 ging hij al stuk. Naar de primafoon in Beverwijk gebracht, waar ze me na 2 weken belden dat hij weer gemaakt was.
SUper.
Helaas tijdens de vakantie stopte hij er weer mee. Liep vast, kon de gene aan de andere kant van de lijn niet horen. Foto's waren onleesbaar.
Om een kort verhaal lang te maken. Ik kon weer naar de Primafoon.
Dat is om precies te zijn 24 juli geweest.
Vandaag 3 september is hij dus nog steeds bij de reperateur.
Ik ben hem sinds dat ik hem heb nu al 8 weken kwijt.
En wat doen ze er aan bij de kpn/hi. Helemaal niets.
Ja mevrouw. Mocht uw telefoon nu voor de 3de keer stuk zijn kunt u een nieuw toestel krijgen.
Wat heb ik hier aan. Ik wil helemaal geen nieuwe C905.
Ik wil een vergelijkbaar toestel. Met een goede camera. Die snel is met internet. Enz.
Maar helaas kan ik dat op mijn buik schrijven.......

Heeft iemand hier ervaring mee. Of eventueel tips.
Want het liefste kap ik met dit abonnement en stap ik over naar een ander. Maar dat schijnt, volgens de hi niet te kunnen.

Ik heb eerder bij een telecombedrijf gewerkt en zo werkt het helaas. Het enige dat helpt is klagen bij één of ander customer care afdeling, want vanaf 24 Juli nog steeds in reparatie zijn is niet acceptabel. Bij ons....(The PhoneHouse) kwamen de klagers altijd erg ver en was er altijd wel iets te regelen. (ander toestel, vergoeding etc).. Succes!

mama
03-09-2009, 22:25
bij de primafoon werd je behandeld als oud vuil en was er met dat pikkie wat me hielp geen normaal woord te wisselen. Hij wist alles beter.
Ik wil eigenlijk de nokia N97. Dat is een van de weinige met een goede camera. Sony Ericsson hoef ik niet meer. Met Samsung heb ik ook niet zo veel.

en klacht indienen help ook niet. je krijgt dan zo'n antwoord terug


Beste Marieke,

Bedankt voor je e-mail.

Uit je e-mail begrijp ik dat je je toestel al langere tijd kwijt bent vanwege reparatie. Tevens begrijp ik dat je niet correct te woord bent gestaan. Ik begrijp dat dit vervelend is. Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb je signaal doorgegeven aan de betreffende afdeling.

Wanneer je je toestel 3 keer voor reparatie hebt opgestuurd kom je in aanmerking voor een nieuw toestel. Om je vraag te kunnen beantwoorden heb ik deze doorgestuurd naar een collega. Wij streven ernaar je vraag binnen 20 werkdagen af te handelen.

Met vriendelijke groet,

Impulse
03-09-2009, 22:32
Ik heb ook de C905 maar heb geen problemen ermee. Had wel een keer een probleem gehad met mijn software en internet. Ben er mee naar een Business center geweest en zij hebben het ter plekke gemaakt. Moest er wel op wachten maar hij was gemaakt. Ben je bij een business center geweest? Neem je contract mee en meestal kunnen zij het ter plekke maken.

mama
03-09-2009, 22:41
ja ben al bij een businesscenter geweest en daar konden ze hem niet maken.
Het speakertje kapot is geen software iets. Maar wel iets wat vaker terug komt. Een kennis van mij heeft ook een C905 en heeft nu ook 2x het zelfde probleem gehad als ik heb. En die meneer van het reperatie bedrijf zegt dat er een hoop C 905's binnen komen met dezelfde fouten

Impulse
03-09-2009, 22:55
hmmm daar geen problemen mee, denk geluk. Hoop dat die gasten met een oplossing komen

NTT-FX
04-09-2009, 01:14
Sowiezo de primafoon onmiddeloos dumpen zodra dat kan , als er een retailkanaal een schande voor de branche is dan zijn hun het wel...

Meer dan genoeg zaken ( of nog beter ; webshops ) die heel wat beter snappen wat service is .

Menigeen die snel snapt dan S/E en samsung leuke toestellen hebben maar o wee als het kaduuk gaat.. ( en dat gaan ze nogal vaak / vlot ... )
Nokia is beter aan het worden , htc is ook goed ( en niet onbelangrijk ; erg sterk qua service ) en the good old motorola is ook nog altijd bulletproof.

Met alle respect maar staar je niet blind op de cam functie van een mobiel ; beter dan 'behoorlijk' worden mobiel kiekjes nog niet.
Dan kun je nog beter voor een el cheapo compact cammetje gaan ; kost amper wat , makkelijk mee te nemen en levert vaak nog betere kiekjes op dan welke supercam mobiel dan ook ... :)

aliendwurf
04-09-2009, 01:21
NTT-FX is correct.

Al heeft het businesscenter een prima service, zeker als je een verzekering erbij hebt.

mama
04-09-2009, 07:56
Ben het niet met je eens. de foto's die ik met mijn se gemaakt heb zien er goed uit. En ik heb geen zin om en een camera en een telefoon mee te nemen.
Mijn mobiel heb ik online gekocht. Maar de klantenservice zei dat ik mijn mobiel naar of een buisnescenter moest brengen. Die zit in alkmaar. Of naar een primafoon. Die zit in beverwijk. Dan is de keus makkelijk gemaakt.
Vind het jammer want ik heb sony ericsson al zeker 10 jaar. En de laatste 2 toestellen zijn gewoon heel slecht. Daarvoor had ik nooit problemen mee. En ik heb al heel wat van die dingen gehad.

aliendwurf
04-09-2009, 10:05
bij dynafix, kreeg je na 6 weken een nieuw toestel, zij zijn het gewoon kwijt,denk ik, daarom duurt het 8 weken, vraag gewoon om een nieuw toestel omdat zij het zijn kwijtgeraakt, normaal duurt een reparatie 1 a 2 weken.


Bij het businesscenter is het klaar terwijl u wacht. Lijkt me een betere optie. En lukt het niet, dan een nieuwe.

mama
04-09-2009, 10:08
Ben ik ook geweest. maar daar konden ze me niet helpen.
Maar goed. Als hij 11 sept nog niet klaar is krijg ik een nieuw mobiel. Wat denk je gewoon dezelfde weer. Alsof ik daar op zit te wachten.
Ik wil eigenlijk gewoon van het contract af. Maar daar zit ik officieel nog ff aanvast

chief108
04-09-2009, 10:10
that sucks mama...

aliendwurf
04-09-2009, 10:11
Ben ik ook geweest. maar daar konden ze me niet helpen.
Maar goed. Als hij 11 sept nog niet klaar is krijg ik een nieuw mobiel. Wat denk je gewoon dezelfde weer. Alsof ik daar op zit te wachten.
Ik wil eigenlijk gewoon van het contract af. Maar daar zit ik officieel nog ff aanvast


Hoe bedoel je daar kunnen ze me niet helpen? Als je én een verzekering hebt én je hebt je toestel via Hi of KPN zullen ze je wel moeten helpen. Of ze repareren hem, of je krijgt een nieuwe...en als je mazzel hebt is jou toestel niet voorradig en kun je een ander toestel uitkiezen. Zo ben ik van mijn N96 afgekomen en heb ik nu een E71. Dat was me nergens anders gelukt. En ik was er ook al voor de 4e! keer.

mama
04-09-2009, 10:22
Ze hebben er naar gekeken en ze konden hem toen niet maken. Plus dat ik mijn contract niet mee had stuurde ze me met contract door naar de primafoon in Beverwijk. Omdat dit dichterbij is voor mij.
Maar goed ik wil graag de nokia N97. en absoluut die 905 niet meer.

aliendwurf
04-09-2009, 10:26
Dan hebben ze je dus het bos in gestuurd want ik ben daar nog nooit mét contract naar toe gegaan. Je moet je niet zomaar weg laten sturen, het kost allemaal al zat. Bovendien kunnen ze in de computer nagaan of je een contract hebt, wat voor contract je hebt en of er een verzekering bij zit. Ik ben trouwens op de Spaklerweg geweest in amsterdam maar neem aan dat het er in Alkmaar niet anders aan toe gaat.

mama
04-09-2009, 10:30
ja dat zei ik ook al.
Ik ben waarschijnlijk een te makkelijke prooi. :(
Volgende keer als ik ga neem ik wel een grote boos kijkende meneer mee. Wie biedt zich aan....

aliendwurf
04-09-2009, 10:47
Niet allemaal tegelijk. :lol:

Donjopie
04-09-2009, 10:47
We gaan gewoon met heel MF heen mama !!

Dat zal ze leren !

Vitor Belfort
04-09-2009, 20:27
Mama, had jij het via de Hi-site besteld?
Ik moet mijn toestel ook nog ter reparatie aanbieden en de kosten (want display en touchscreen is gesneuveld HTC Touch Pro 2) verhalen op de verzekering van mijn vriendin.........aangezien ik geen verzekering op het toestel heb genomen. :(

Maar kan ik ook terecht bij KPN Business Center? Dat ze het opsturen, vind ik geen probleem... Maar om zelf het toestel op te sturen schijnt een ramp te zijn, met de speciale verpakking waarin dit moet.

aliendwurf
04-09-2009, 21:06
zonder versekering kun je wel terecht bij KPN Business Center. Ze garanderen dan alleen niet dat ze het ter plekke oplossen.