PDA

View Full Version : identiteit beller kliklijn lekt uit.



aliendwurf
21-09-2009, 09:30
AMSTERDAM - De identiteit van een tipgeefster bij tiplijn Meld Misdaad Anoniem (M.) is op straat komen te liggen door een blunder bij politie en justitie.

http://media.nu.nl/m/m1dzgv9ak0wg.jpg © ANP

Dat meldt dagblad Spits (http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/15335/online/politie_knoeit_met_kliklijn_m.html) maandag. De zwangere vrouw belde deze zomer met de kliklijn met een tip over een dodelijke steekpartij in Rotterdam.
Omdat zij al langer werd beschouwd als een belangrijke getuige, werd haar telefoonlijn afgeluisterd. Het getapte gesprek met M. werd tegen de regels bij het strafdossier gevoegd, waardoor de identiteit van de vrouw bekend werd bij de verdachten.


Vreselijk

Directeur Guus Wesselink van M. vreest voor de reputatie van de tiplijn. ''We hebben gesproken met de vrouw. Dit is het vreselijkste wat je kan overkomen. Ze was zwaar geëmotioneerd en bang. Bovendien is ze nog zwanger ook.''

Afspraken

Wesselink, die de zaak hoog opneemt, wil zo snel mogelijk met het Openbaar Ministerie en de politie om de tafel. ''Dit is tegen de afspraken in. We hebben dit soort gevallen voorzien toen we die afspraken maakten. De gegevens van bellers mogen nooit gebruikt worden, tenzij er een leven op het spel staat. En daar was hier geen sprake van.''
Een woordvoerster van de politie in Rotterdam wilde niet op dit specifieke geval ingaan, ''maar in z'n algemeenheid mogen wij deze informatie gebruiken, sterker: moeten wij die gebruiken''.
Volgens haar mogen alleen gegevens die naar buiten komen tussen mensen en 'geheimhouders' als artsen en advocaten niet worden gebruikt. ''En M. is dat niet.''


Ik zeg opheffen die handel...

De man van 14K
21-09-2009, 09:48
ik zag het in het nieuws vannochtend, wat een stelletje dwazen zeg..
Naast dat hun geloofwaardigheid nu volledig weg is ben ik benieuwd hoe ze die vrouw helpen. Of dat ze haar gewoon laten stikken.

Leventdepevent
21-09-2009, 10:21
zou sowieso niemand erbij lappen via de kliklijn.........laat de politie het lekker allemaal zelf uitzoeken,daar worden ze toch voor betaald

chief108
21-09-2009, 10:41
Klikspaan, boterspaan,
Je mag niet door mijn straatje gaan.
't Hondje zal je bijten,
't Katje zal je krabbelen.
Dat komt van al je babbelen.

micha
21-09-2009, 11:03
vieze vuile k%tlijn

chief108
21-09-2009, 11:07
well said my friend....

Donjopie
21-09-2009, 11:17
Word tijd dat ik die lijn eens ga slopen

A.F.
21-09-2009, 12:02
wat een judassen

liefde vrede

Judas
21-09-2009, 12:04
Justitie en vrouwen..... Ze zijn wel de lul de laatste tijd:rolleyes:

Judas
21-09-2009, 12:05
wat een judassen

liefde vrede

Wasn't me.

micha
21-09-2009, 13:45
aan de schandpaal met die bellers. maak er een bellijn tegen pedofielen voor dan is het nog nuttig

Gary
21-09-2009, 16:50
pff, zowiezo een faal idee wat alleen maar verkeerd gebruikt kan worden of uit kan pakken. Enige reden dat ik ooit een belletje zou plegen naar oom agent is om kinderverkrachters oid. (nadat ik zelf met de tuinschaar langs ben gegaan ;D)

Biiyen
21-09-2009, 18:37
Wie kun je bellen als je ergens op straat mensen ziet die oneigenlijk gebruik maken van smiley's?

A.F.
21-09-2009, 18:50
Wie kun je bellen als je ergens op straat mensen ziet die oneigenlijk gebruik maken van smiley's?

0900-HUNTER