PDA

View Full Version : Wat te eten met weinig kookresources?



oOz
06-10-2009, 18:55
Hallo,

Stel jullie even mijn situatie voor.
Ik werk met een ploegendienst rooster bij een bedrijf in Eindhoven. Zelf woon ik in Hoensbroek (1 uur reistijd). Verder probeer ik zoveel mogelijk te sporten (BJJ, MMA, Thai Boksen en Boksen). Wanneer je dit allemaal opsomt kom je tot de conclusie dat ik vrijwel geen enkele regelmaat heb.

Omdat ik toch een beetje op mijn eten wil gaan letten (ook met betrekking tot het sporten) vraag ik hierom de hulp van de experts.

Thuis eet ik de normale Aardappels, groente, vleesje. Op mijn werk staan een tweetal horeca magnetrons/ovens/gril (dingen zijn instant op temperatuur), verder is er een grote koelkast en vriezer aanwezig.

Wat maak ik nu allemaal zelf op mijn werk:
Kipfilets met broodje
Kipfilets met ham/kaas
Pangafilet met kruiden
Zalm met kruidenboter
Zalm met kruiden
Zalm met stokbrood kruidenboter
Gegrilde Tonijn (met kruidenboter)
Gegrilde Tonijn (beetje mayo)
Iglo Viscuisines gegrild
Iglo Viscuisine Bretagne (dus niet die compleet overgoten is met saus)
Heel af toe complete magnetron maaltijd van de Jumbo of Albert heijn
Pizza (heel slecht i know)
Doner/Gyros (ook slecht)

Zoals jullie zijn eet ik veel vis. Hebben jullie nog andere simpele combinaties/gerechten die ik zou kunnen proberen? Mijn doel is niet zozeer 100% gezond te eten maar wel bewuster te eten. Verder word ik van pasta's en rijst ziek, don't know why.

thrillseekah
06-10-2009, 21:24
pizza is niet zo slecht, ligt er maar net aan wat er op zit.

op hoe vaak sporten per week komt het gemiddeld neer? als je 2/3 keer de week er tegaan gaat zou het allemaal niet zo'n probleem moeten zijn lijkt mij

ZakKa!
06-10-2009, 22:05
Vervang kruidenboter met kwark dan hoef je je voor de rest geen zorgen te maken.

oOz
06-10-2009, 22:14
Gemiddeld kom ik wel uit op 2/3 keer per week. Kwa gewicht en vet percentage gaat het momenteel wel de goede kant op hoor. Vandaar dat ik ook niet helemaal pizza's wil bannen uit mijn leven. Maar ik ben ook gewoon op zoek naar goede alternatieven. Pizza's en vis eet ik momenteel al zoveel dat ik er een beetje misselijk van word en om iedere dag nu te bestellen of naar de MC Donalds te gaan zie ik ook niet zitten.

DannyvK
06-10-2009, 22:40
pizza is niet zo slecht, ligt er maar net aan wat er op zit.

op hoe vaak sporten per week komt het gemiddeld neer? als je 2/3 keer de week er tegaan gaat zou het allemaal niet zo'n probleem moeten zijn lijkt mij

Hoe bedoel je dit precies als 'k vragen mag.. stel hij zou meer sporten wat dan? of minder.. :confused:

thrillseekah
06-10-2009, 23:24
Hoe bedoel je dit precies als 'k vragen mag.. stel hij zou meer sporten wat dan? of minder.. :confused:

ligt er aan hoe afgeragd je bent na een training, goed eten is ook goed herstellen.

je kan eieren bakken in de oven btw =)

ashi76
07-10-2009, 12:02
WTF is er zo spannend aan kwark dan ??? :eek:

Muay Thai Elite
07-10-2009, 12:18
WTF is er zo spannend aan kwark dan ??? :eek:

Jij weet niet wat leven is.