PDA

View Full Version : Mysterieuze wolk boven Moskou



aliendwurf
13-10-2009, 19:40
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/9/10/0/media_xl_2161050.jpg
De Russische hoofdstad Moskou is in de ban van een mysterieuze wolk die boven de stad hangt. Wetenschappers spreken van een paranormale wolk, maar wat dit betekent weet eigenlijk niemand. Ondertussen staat de alarmlijn van de Russische politie roodgloeiend. Sommige Russen denken dat hun hele stad door de wolkenpartij zal worden opgezogen.

In wat een scène van Independence Day had kunnen zijn geweest, was vorige week een lichtgevende ringvormige wolk boven de stad Moskou te zien. De bleke gouden 'halo' kon in de Westelijke District boven de Russische hoofdstad worden gezien, en werd door het overdonderde publiek gefilmd.

Zuiver optisch effect
Meteorologen verwerpen elke bovennatuurlijke theorie, maar noemen het een optisch effect. "Verscheidene fronten zijn onlangs over Moskou getrokken. Er was ook een indringende Noordpoollucht aanwezig en de zon scheen vanuit het westen. Zo werd het effect geproduceerd", aldus een woordvoerder van de Russische weerdienst. "Dit is een zuiver optisch effect, hoewel het indrukwekkend lijkt."

"Als je dichterbij kijkt, kan je zonnestralen door de wolk zien komen", vervolgt de woordvoerder. "Toen werd waarschijnlijk de video gemaakt. Als je regelmatig wolken waarneemt, zie je veel verbazingwekkende dingen. Wolken van dezelfde klasse kunnen in andere gebieden totaal anders lijken."

Luchtverontreiniging?
Sommige milieudeskundigen zeggen dat het fenomeen door luchtverontreiniging komt, maar metereologen verwerpen dat idee: "Het fenomeen heeft niets met industriële emissies te maken. Het kan geen dergelijk effect veroorzaken tegen de achtergrond van de huidige weersomstandigheden. Als er zoiets gebeurt, is er een smogeffect. Maar het verschijnt alleen wanneer het weer een lange tijd stil is geweest en de wind in Moskou was onlangs vrij sterk." (odbs)


YouTube - U.F.O Bizarre clouds filmed over Moscow. October 2009 (http://www.youtube.com/watch?v=KOWyZUI8a0g&feature=player_embedded)

aliendwurf
13-10-2009, 19:55
Ik zou er van naar de eerste de beste smartshop rennen als ik er hier heen zou zien, kewl.

blazin.arr0w::::
13-10-2009, 20:24
Alien... ze willen ECHT dat je naar huis komt man. Alleen zijn ze nog niet zo goed in googlemaps gebruiken.

aliendwurf
13-10-2009, 20:29
Maar ik ben ook niet helemaal eerlijk over mijn whereabouts, want ze hebben nog geen eredivisielive op mijn homeplanet...

blazin.arr0w::::
13-10-2009, 20:31
da's dan weer niet geheel onlogisch

aliendwurf
13-10-2009, 20:32
en dus blijf ik me voorlopig hier nog ff verschuilen.

blazin.arr0w::::
13-10-2009, 20:34
Ik kom je de komende jaren helaas niet opzoeken, dus wees gerust, van mij horen ze niks.

aliendwurf
13-10-2009, 20:59
uitstekend geregeld!

Ronald
13-10-2009, 21:26
Wetenschappers spreken van een paranormale wolk, maar wat dit betekent weet eigenlijk niemand.
LMAO :lol:

poNji
13-10-2009, 21:27
hole punch cloud - Google Afbeeldingen (http://images.google.nl/images?hl=nl&q=hole%20punch%20cloud&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi)

Christophe
13-10-2009, 22:53
hole punch cloud - Google Afbeeldingen (http://images.google.nl/images?hl=nl&q=hole%20punch%20cloud&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi)

http://www.wunderground.com/data/wximagenew/c/Clintdav8r/0.jpg

Ziet er inderdaad soortgelijk uit. Sterk van die russische wetenschappers dat ze denken aan een "paranormale" wolk, en deze verklaring niet kennen! Vast te veel Poltergeist gezien. :lol:

blazin.arr0w::::
13-10-2009, 23:27
uitstekend geregeld!

Nou, ik wil in de nabije toekomst toch wel weer langskomen dus als je wat regelt dan stuur ik ze zelfs nog als een stelletje duitsers die de weg naar bakkum vragen de verkeerde kant uit.

aliendwurf
13-10-2009, 23:35
Ik zou best wat kunnen regelen maar weet niet zeker of jij dat wel wilt, laat staan ik :lol:

blazin.arr0w::::
13-10-2009, 23:38
denk dat mijn familie dan ook lang naar me kan gaan zoeken

aliendwurf
13-10-2009, 23:40
Nouja, er zou toch niks voor je te juichen zijn en als je je kaken stijf op elkaar zou houden is er ook niet zo veel aan de hand. Tenminste, ik neem aan dat je geen pet en shawl bent?

blazin.arr0w::::
13-10-2009, 23:45
haha moet je dat nog vragen wat betreft de pet en shawl? En kijk eens aaaaaaaan, 1 seizoentje goed bezig en de praatjes beginnen weer. Niks te juichen? Tis na de winterstop dus wie weet wat we nog overhouden, maar we zullen er toch wel eentje inprikken daaro? Doen we al zo vaak ;)

Kwam overigens onderweg naar en van Anderlecht uit langs de kuip... zou toch zonde zijn waarneer dat straks weg is.

Maar goed, we gaan off-topic en voor je het weet mag je EN niet meer in de kuip komen EN niet meer op Mixfight :D

aliendwurf
13-10-2009, 23:49
haha moet je dat nog vragen wat betreft de pet en shawl? En kijk eens aaaaaaaan, 1 seizoentje goed bezig en de praatjes beginnen weer. Niks te juichen? Tis na de winterstop dus wie weet wat we nog overhouden, maar we zullen er toch wel eentje inprikken daaro? Doen we al zo vaak ;)

Kwam overigens onderweg naar en van Anderlecht uit langs de kuip... zou toch zonde zijn waarneer dat straks weg is.

Maar goed, we gaan off-topic en voor je het weet mag je EN niet meer in de kuip komen EN niet meer op Mixfight :D


Ik mag tegenwoordig zowat nergens meer komen dus ik ben wel wat gewend.

En die praatjes is meer om mezelf moed in te praten, want we hebben meer punten dan waar goed spel verantwoordelijk voor is. Wij zullen toch wel weer niet verder komen dan een schamel puntje.

En de Kuip, die gaat nooit weg. Wij gaan dat net als half amsterdam gewoon op de monumentenlijst zetten.