PDA

View Full Version : Windows 7



micha
22-10-2009, 06:22
Vandaag ga ik hem maar halen want er zit een nieuw mediacentrum in speciaal voor HD.
Eigenlijk ben ik helemaal klaar met Bill Gates maar ik weet geen alternatief.
Forumbroeder Lipke zweert bij Mac maar ik weet helemaal niet of FTD en Grabbit daar wel op draaien en bijv NERO dan.
Dus ga ik maar weer een microsoft programma halen wat straks zwaar blijkt tegen te vallen.

Wiseguy
22-10-2009, 08:48
Heb al een maandje windows 7. Werkt prima!!

Tony
22-10-2009, 09:05
Wat ik zo hoor over Win7 is dat de meningen vooral positief zijn...

Maarre, vwb een mac.. daar kan je gewoon windows op intalleren he...

micha
22-10-2009, 09:09
ja maar dan heb je toch nog het windows gezeik van opnieuw opstarten en vastlopen.
wat is nou het voordeel van een mac. ik doe niks grafisch. het enige wat ik doe heeft met films te maken. downloaden branden via mijn mediacntre kijken e.d.

mijn computers zijn via een router verbonden. kan dat met een Mac ook?

Wheelie
22-10-2009, 09:51
Micha vriend, je bent toch regelmatig bij mij thuis en ik heb een MAC.
Alles wat je op Windows kan kun je op een MAC ook ;)
Ik ga nooit meer terug naar Windows :pimp:

A-team
22-10-2009, 09:52
ja maar dan heb je toch nog het windows gezeik van opnieuw opstarten en vastlopen.
wat is nou het voordeel van een mac. ik doe niks grafisch. het enige wat ik doe heeft met films te maken. downloaden branden via mijn mediacntre kijken e.d.

mijn computers zijn via een router verbonden. kan dat met een Mac ook?

Ja geen probleem! Je moet wel programma paragon instaleren, want Mac ondersteunt geen ntfs. Dat betekent dat je alleen kunt lezen en niet schrijven op een andere computer met ntfs maar met paragon kan het wel!

Voor de nieuwsgroepen heb je open ftd en nntbgrab voor te downloaden! Als je dan Toast of visualhub pakt dan heb je alles voor elkaar! Wat zeer handig is zijn de trailers van Apple die je kunt kijken. Weet je meteen of er nog een goede film te krijgen is !

Trouwens heb je een iso file dan klik je er even op en dan wordt hij meteen gemount op het bureaublad! Wel handig! Er is een ding Klote en dat vind ik toch wel dat winrar niet super werkt op de mac!

P.s.
Je gaat toch geen dure mac kopen en dan Windows erop zetten. Ik kocht mijn mac voor 5 maanden terug! Begin oktober kwam er een nieuw besturingsprogramma(snow leopard) en die koste mij maar 8,95. Kijk zo kan het ook!

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Wheelie
22-10-2009, 09:54
Forumbroeder Lipke zweert bij Mac maar ik weet helemaal niet of FTD en Grabbit daar wel op draaien en bijv NERO dan.
Allemaal geen probleem, je hebt daar mooiere programma's voor die precies hetzelfde doen.
Ik heb mijn mac nu 2 jaar en is nog net zo snel als toen ik 'm kocht en dat zonder antispyware of antivirus

Wheelie
22-10-2009, 09:56
Ja geen probleem! Je moet wel programma paragon instaleren, want Mac ondersteunt geen ntfs. Dat betekent dat je alleen kunt lezen en niet schrijven op een andere computer met ntfs maar met paragon kan het wel!

Voor de nieuwsgroepen heb je open ftd en nntbgrab voor te downloaden! Als je dan Toast of visualhub pakt dan heb je alles voor elkaar! Wat zeer handig is zijn de trailers van Apple die je kunt kijken. Weet je meteen of er nog een goede film te krijgen is !

Trouwens heb je een iso file dan klik je er even op en dan wordt hij meteen gemount op het bureaublad! Wel handig! Er is een ding Klote en dat vind ik toch wel dat winrar niet super werkt op de mac!

P.s.
Je gaat toch geen dure mac kopen en dan Windows erop zetten. Ik kocht mijn mac voor 5 maanden terug! Begin oktober kwam er een nieuw besturingsprogramma(snow leopard) en die koste mij maar 8,95. Kijk zo kan het ook!

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Winrar gebruik ik ook niet, ik gebruik quickpar de luxe en dat werkt perfect.

Verder heb ik een Mac Pro met 6 GB werkgeheugen en 3 TB aan schijfruimte + een 24" Full HD scherm ;)

YoMarK
22-10-2009, 09:56
Als je HD's films(codecs binnen mkv container) download en deze wil kijken via de mediacenter van Windows 7, dan is dat standaard sowieso niet mogelijk(kan wel na wat tweaks).

Verder is Windows 7 echt een geweldig OS. Stukken sneller dan Vista.

A-team
22-10-2009, 09:56
Winrar gebruik ik ook niet, ik gebruik quickpar de luxe en dat werkt perfect

Thanks voor de tip!

phranq
22-10-2009, 09:58
@Micha, ik heb 7 nu een week draaien, heeft me wel moeite gekost om de juiste mkv codecs te vinden en de subs aan de praat te krijgen. Je moet deze codec pack gebruiken http://shark007.net/ , en als je de 64 bits versie van 7 hebt moet je daarnaast ook de 64bits add-on installeren.

Wheelie
22-10-2009, 10:00
Thanks voor de tip!

Ik bedoel Macpar de luxe

MacPAR deLuxe (http://www.xs4all.nl/~gp/Site/MacPAR_deLuxe.html)

Marco
22-10-2009, 10:28
@ micha ik heb gehoord dat er een speciale GG Windows7 versie komt, misschien moet je nog ff wachten

Ronald
22-10-2009, 18:21
Alles wat je op Windows kan kun je op een MAC ook ;)
Nope, dat klopt niet Kevin. Het komt nog regelmatig voor dat bepaalde progjes niet voor een Mac beschikbaar zijn.
Daarnaast zijn progjes voor een PC ook echt veel makkelijker verkrijgbaar en dus sneller beschikbaar dan voor een Mac.
Tel daarbij op dat een Mac ook nog eens een stuk duurder is dus voor mij echt geen Mac in huis.

joost
22-10-2009, 19:29
Ik vind windows 7 tot nu toe de beste windows die er is! ik ga nooit meer terug naar vista of xp!

micha
22-10-2009, 21:27
hij is bijna geinstalleerd. 91% hij heeft nu 105 kanalen binnen.

maar waarom zou ik een Mac kopen en daar dan windows op zetten?

sikkwitttet
22-10-2009, 23:59
warom zou je een top vechter als ali laten knokken tegen totaal mindere tegenstanders???


kdding.

7 is besteld, en hopelijk komt ie snel binnen(zat als gratis besteld optie op nieuwe pc)
want ben vista nu na 2 weken echt al weer zat.aleen maar gezeik.

joost
23-10-2009, 00:06
Tips en trucs voor windows 7!! erg handig!!

http://blogs.msdn.com/tims/archive/2009/01/12/the-bumper-list-of-windows-7-secrets.aspx

micha
23-10-2009, 07:45
grzai1000

Wheelie
23-10-2009, 09:14
Nope, dat klopt niet Kevin. Het komt nog regelmatig voor dat bepaalde progjes niet voor een Mac beschikbaar zijn.
Daarnaast zijn progjes voor een PC ook echt veel makkelijker verkrijgbaar en dus sneller beschikbaar dan voor een Mac. .
Mac programma's zijn zeker wel beschikbaar, ik heb tot nu toe voor elk programma wat ik op windows gebruikte een gelijkwaardig of beter programma gevonden voor de mac :whistling:

A-team
23-10-2009, 09:32
Mac programma's zijn zeker wel beschikbaar, ik heb tot nu toe voor elk programma wat ik op windows gebruikte een gelijkwaardig of beter programma gevonden voor de mac :whistling:

x2 Je ook wel weten waar je moet zoeken!:D

Wheelie
23-10-2009, 09:54
reps!

BTW, wat heb je draaien dan wheelie? Vette G5 bak?



Het is stiller dan een dief in de nacht, sneller dan het licht en completer dan een Zwitsers zakmes. We hebben het hier over Apple's nieuwe Power Tower! Alhoewel we het woord Power niet meer mogen gebruiken sinds de overgang van de PowerPC processor naar Intel, druipt dit aan alle kanten van Apple's nieuwe Mac Pro af. Voor deze productbeschouwing hebben we het adviesmodel van de Mac Pro, aan ons geleverd door de firma Mac Support in Uitgeest (http://www.macfreak.nl/bannerview.php?action=go&from=Review&customer=mail-a-mac&url=http://www.macsupport.nl), eens stevig aan de tand gevoeld. De configuratie is een Mac Pro met twee 2,66GHz dual-core Intel Xeon processors, 2x250GB harddisk (* 1x), 1GB RAM, Nvidia GeForce 7300GT 256MB videokaart en een interne BlueTooth(*) en AirPort Extreme(*) module.

(*) = optioneel

http://www.macfreak.nl/base/data/reviews/images//review-6-3.jpg

Het eerste dat ons direct opviel, naast het enorme gewicht, is dat de Mac Pro erg veel gelijkenissen heeft met z'n G5 voorganger. Eigenlijk verwachte iedereen bij de introductie zo'n twee maanden geleden, stiekem een compleet vernieuwde behuizing. Toch zijn enkele verschillen aan de buitenkant direct waarneembaar. Zo beschikt de nieuwe Mac Pro over twee USB en twee FireWire (1x400 en 1x800) poorten aan de voorzijde (dit was 1x USB en 1x FireWire 400) en kun je er gelukkig weer twee optische loopwerken in plaatsen, zoals in het verleden bij de PowerMac G4. Aan de achterkant is de poort indeling ook behoorlijk gewijzigd.

Aan de achterzijde is de Mac Pro voorzien van twee Gigabit ethernet aansluitingen en in plaats van twee USB poorten zitten er nu drie (5 in totaal) in de machine. Verder zijn gebleven de optische (digitale) audio in- en uitgangen, een FireWire 400 en een FireWire 800 aansluiting en natuurlijk de analoge audio in-/uitgang. De AirPort en BlueTooth antenne aansluitingen zijn verdwenen, net als de modem aansluiting. Om dat laatste zijn we overigens niet rouwig want wie gebruikt er met zo'n grote snelle desktop kast nu nog een traag modem. Voor reizende laptop gebruikers is het natuurlijk een ander verhaal, maar gelukkig levert Apple tegenwoordig een los USB modem voor deze groep mensen. Verder oogt de machine redelijk hetzelfde ten opzichte van de PowerMac G5, totdat je 'm open maakt.

De aandacht die geschonken is aan de ingewanden van de nieuwe Mac Pro is werkelijk om van te te smullen. In onze ogen is het de best afgewerkte en meest uitbreidbare Mac die Apple ooit op de markt heeft gezet. Met ruimte voor 4 interne harde schijven (goed voor 3TB aan interne opslag) die erg eenvoudig middels sledes uit te breiden zijn, en 2 riserboards voor in totaal 8 geheugen modules (goed voor maximaal 16GB RAM) is het toevoegen van extra werkgeheugen en interne opslag absoluut geen probleem. De kosten voor het geheugen zijn dan nog wel exorbitant hoog, maar dat neemt niet weg dat qua uitbreidbaarheid we zeker geen klagen meer hebben. Verder beschikt de machine over 4 interne PCI Express sloten, waarvan er een in gebruik is door de videokaart.

De afwerking is zo fraai dat het een genot is om de machine van binnen te bekijken. Alles is zo goed bereikbaar en zo perfect afgewerkt dat de bij de gemiddelde hardware freak het kwijl niet uit de mond zal lopen, maar stromen! Het aluminium, zoals we dat gewend zijn van de PowerMac G5, geeft ook de Mac Pro een stoer en degelijk uiterlijk.

En dan het geluidsniveau. De machine is zo stil dat je 'm bijna niet hoort. De ventilatoren gaan alleen iets harder draaien wanneer de machine echt flink staat te rekenen. En zelfs dan is het geluidsniveau zeer acceptabel te noemen. De iMac en Mac mini staan bekend om hun stilte, en na het PowerMac G4 "windtunnel" debacle en de rumoerige G5's is Apple er toch weer in geslaagd om zelfs haar pro machine weer lekker stil te krijgen. De harde schijf is feitelijk dat gene wat enigszins geluid maakt en ook eigenlijk het enige dat je hoort, zelfs als de ventilators een tandje harder draaien. De airflow in de machine is iets waar Apple ogenschijnlijk erg veel aandacht aan geschonken heeft. Door gebruik te maken van hoogwaardig aluminium (wat warmte goed geleidt), door de gaatjes die in de voor en achterkant van de machine verwerkt zitten, en door 4 slimme en stille ventilators (was 9(!!) in de G5), is de Mac Pro goed in staat om warme lucht af te voeren en koele lucht naar binnen te halen. De afname van geluid en ventilators ten opzichte van de G5 is een goede indicator dat de Intel Xeon processors beduidend koeler draaien dan de G5.

De videokaart die Apple standaard levert (de Nvidia GeForce 7300GT met 256MB) zal de meeste gamers niet echt bekoren. Alhoewel deze kaart goed genoeg is om bijvoorbeeld stevig te Photoshoppen, andere alledaagse taken uit te voeren, en zelfs twee 23 inch beeldschermen aan te sturen, is de iets duurdere ATI Radeon X1900XT met 512MB goed beschouwd een iets betere keus. Deze beschikt niet alleen over 2x zoveel geheugen, maar is ook beduidend sneller dan de Nvidia. Zeker wanneer je twee 30 inch beeldschermen wilt gaan gebruiken is deze kaart een must, of je moet kiezen voor 2 Nvidia GeForce 7300GT kaarten. De Radeon kaart kost alleen wel 250 euro meer dan de standaard GT 7300 kaart. Heb je echt geld teveel, dan kun je natuurlijk de snelste videokaart die op dit moment verkrijgbaar is aanschaffen, de Nvidia Quatro FX 5400 met 512MB. Hier moet je dan ook wel een slordige 1.650 euro extra voor ophoesten.

http://www.macfreak.nl/base/data/reviews/images//review-6-1.jpg

* Nvidia Quatro FX 5400

Wheelie
23-10-2009, 09:54
Apple levert de Mac Pro standaard met 1GB aan werkgeheugen. Voor de meeste applicaties is dit wel voldoende, maar ga je met de zwaardere pro-apps werken, zoals Aperture, Final Cut en de Adobe CS suite, dan is het nogal aan de krappe kant, zo bleek al snel. We snappen dat Apple probeert de kosten omlaag te krijgen voor de basis machine, maar met zo'n beest als de Mac Pro is 2GB toch eigenlijk wel het absolute minimum. Wanneer je slechts 1 applicatie open hebt, werkt het allemaal redelijk snel en soepel, maar wanneer je twee zware programma's zoals Aperture en PhotoShop tegelijk hebt draaien merk je dat 1GB toch echt te krap is. Overweeg je dus de aanschaf van een Mac Pro, koop dan gelijk 1GB aan geheugen extra (bij voorkeur meer) want dat loont de moeite!

Verder is de Mac Pro voorzien van een SuperDrive met 16-voudige snelheid. Uiteraard fikt de nieuwe SuperDrive dual-layer DVD's zodat je 8,5GB aan informatie op een DVD'tje kunt branden. Voor een kleine 100 euro extra kun je een tweede SuperDrive aanschaffen zodat je ook snel DVD's en CD's kunt dupliceren. Op veler verzoek heeft Apple deze mogelijkheid gelukkig weer terug gebracht in haar professionele desktop's.

Geheugen bijprikken en harde schijven bijplaatsen is nog nooit zo eenvoudig geweest. Dankzij de twee goed toegankelijke riserboards kun je tot 2x4 geheugenmodules bijprikken. Deze moeten wel in gelijke paren geplaatst worden! Een harddisk toevoegen aan de Mac Pro is al net zo eenvoudig. Geen gedoe meer met kabels, maar de schijf monteren op een van de drie vrije sledes (die al voorzien zijn van schroeven) en je prikt de harddisk zo vast op het logicboard. Aan de binnenkant van de Mac Pro is dankzij deze nieuwe techniek dan ook geen draadje meer te bekennen, wat het binnenwerk van deze machine een erg opgeruimd uiterlijk geeft. Het toevoegen van extra video kaarten of andere PCI Express uitbreidingen is al net zo eenvoudig. Er komt (op het monteren van de harddisk in de slede) geen schroefje meer bij te pas want alles werkt tegenwoordig met klemmen en schuifjes. Je hoeft gelukkig geen genie meer te zijn om een computer uit te breiden, want zelfs je grootmoeder kan het nu.

http://www.macfreak.nl/base/data/reviews/images//review-6-2.jpg

Genoeg over de specs en het uiterlijk. Hoe snel is dat beest nu eigenlijk?! Nou, we kunnen verklappen dat hij echt waanzinnig snel is. Zoals met iedere computer geldt natuurlijk dat de hoeveelheid geheugen wel mede bepalend is voor de snelheid waarmee de machine z'n taken kan verwerken. Dat geldt in het bijzonder voor de Mac Pro. Met 4GB aan extra (tijdelijk geleend) geheugen bleek al snel dat de Mac Pro begon te vlammen. Hieruit bleek ook al direct dat de snelheid van de Mac Pro pas ècht goed tot z'n recht komt met 2GB of meer aan werkgeheugen. Met name de Universal Binary applicaties (software die geschikt gemaakt is voor zowel PowerPC als Intel CPU's) merk je dat je een echt workstation op je bureau hebt staan (ik zeg bewust "op", want onder raden we niet aan in verband met stof).

Zo vlammen de applicaties die we gebruikt hebben voor onze testen, zoals Aperture 1.5, FileMaker 8.5, Final Cut Pro 5.1, iWork '06 en iLife, alsof het niets is. De Mac Pro is een echt snelheidsmonster. In tegenstelling tot wat sommige mensen beweren, voelt de Adobe CS2 suite zeker niet net zo snel aan als op een G5. De Rosetta PowerPC emulatie is zeer indrukwekkend te noemen (aangezien het een emulatie is), maar complexe handelingen in bijvoorbeeld PhotoShop duren toch soms bijna 2x zo lang op de Mac Pro dan op een Dual G5/2GHz die we voor deze test als referentiemachine gebruikt hebben, maar gemiddeld gezien is de Mac Pro slechts 25% langzamer met de Aobe CS2 suite, wat op zichzelf best indrukwekkend is. We wachten dan ook met smart op de Universal Binary versie van de CS suite die we t.z.t. uiteraard ook zullen gaan testen! Wat ons wel opviel was dat na de upgrade van de standaard meegeleverde OS X 10.4.7 naar 10.4.8 de niet-Universal programma's zo'n 10 to 12% sneller draaiden. Apple heeft kennelijk in de laatste update het een en ander verbetert in de Rosetta emulator.

Na alle benchmark testen die we gedaan hebben bleek dat de MacPro gemiddeld zo'n 60% sneller is ten opzichte van de Quad G5 2,5GHz. Vooral de harddisk benchmarks lieten zien dat de Mac Pro tussen de 25 en bijna 300% sneller is. De CPU gerelateerde testen (zoals JPG (de)compressie, ZIP archiveren en de Mandelbrot testen, wezen uit dat de Mac Pro tussen de 10% en 150% sneller is dan de G5. De programmatuur die we getest hebben reageerde ook veel sneller op de Mac Pro. Zo was de FileMaker 8.5 sorteer test (met 15.000 records) op de Mac Pro maar liefst 42% sneller. De iMovie 6 render test wees uit dat de Mac Pro tot zo'n 33% sneller is, en de iTunes compressie test deed er op de G5 ongeveer 21% langer over. De render test met Final Cut Pro 5.1 bleek op de Mac Pro ongeveer 41% sneller te zijn. Kortom, best prettige cijfers!

Zoals gezegd is de Mac Pro dus gemiddeld 60% sneller in de testen die wij hebben uitgevoerd, waarbij we op willen merken dat we deze testen alleen hebben uitgevoerd met Universal Binary applicaties. De CS 2 suite hebben we wel getest, maar willen we voor deze test het liefst even buiten beschouwing laten, omdat de software nog niet geschikt gemaakt is voor Intel processors. Met alles voelt de Mac Pro in ieder geval veel sneller aan dan de quad 2,5GHz G5. De opstarttijd van de Mac Pro is zeer indrukwekkend met z'n 21 seconden ten opzichte van de 54 seconden die de G5 nodig had (beiden na een schone installatie!) en het OS reageert over het algemeen ook vrijwel onmiddellijk. We kunnen dan ook niet wachten tot Apple Mac OS 10.5 uitbrengt, want die zou voor de Intel machines een enorme snelheidswinst beloven.

Windows draaien (we halen het toch maar even aan, voor wie het interesseert) is een eitje. De Mac Pro hebben we getest met Parallels en met Apple's eigen Boot Camp. Vooral die laatste is zo snel dat een recente test (http://www.pcpro.co.uk/news/95175/apple-mac-pro-is-crowned-the-fastest-pc-in-the-uk.html) door het Engelse PC-Pro magazine uitwees dat de Mac Pro de snelste PC is die op dit moment verkrijgbaar is. Apple's eigen Boot Camp maakt ook gebruik van alle cores en processors, in tegenstelling tot de virtualisation techniek die gebruikt wordt in Parallels. Deze software heeft dan wel als voordeel dat je niet hoeft te herstarten om Windows programmatuur te kunnen draaien, maar dit gaat dan wel ten koste van de performance. Gamers die PC spellen willen spelen zullen om die reden Parallels dan ook links laten liggen. Wellicht ook omdat Apple's Boot Camp gratis is en Parallels ongeveer US$80 kost.

Al met al is de nieuwe Pro tower van Apple een waar snelheidsmonster die qua prijs flink gunstiger ligt dan de G5 dat deed. Waar je nu voor 2.500 euro een Quad core 2,66GHz Mac Pro koopt, kocht je voorheen voor grofweg 800 euro meer een Quad core G5. Het is zelfs zo dat een gelijkwaardige Dell maar liefst 2x zo duur is dan de Mac Pro. Wie nu nog durft te beweren dat Apple duur is! Verder is Apple een beetje afgestapt van de drie standaard configuraties (instapmodel, tussenmodel en topmodel) en kun je nu je Mac Pro volledig naar eigen wens en specificatie samenstellen. Er is nu alleen nog een "adviesmodel" en dat is de 2,66Ghz uitvoering zoals wij die getest hebben, alleen dan zonder de extra 250GB harddisk, AirPort en BlueTooth.

Wat ons betreft is dit de mooiste, snelste, coolste, stilste, en meest ultieme stuk desktop gereedschap dat wij ooit op de pijnbank hebben mogen leggen. Hij heeft absoluut een gigantisch hoog wanna-have gehalte. De Mac Pro verdient dan ook 5 van de 5 sterren. Oh, one more thing... De jongens en meisjes van de hardware afdeling hadden het interne speakertje alleen wel van een wat betere kwaliteit mogen maken. De opstart-gong klinkt hierdoor wel een beetje zielig. Hadden we trouwens al gezegd dat hij snel is!?

guess2007
23-10-2009, 10:44
http://www.comicbookmovie.com/images/users/uploads/10959/f-Gay-Test-4984.jpg

Glen
23-10-2009, 10:46
Hey Wheelie, of all people, er staat windows 7 boven dit topic!:thup:

Wheelie
23-10-2009, 11:10
Hey Wheelie, of all people, er staat windows 7 boven dit topic!:thup:
Dit is toch het offtopic forum :)

Glen
23-10-2009, 11:16
Dit is toch het offtopic forum :)
:fp: (Forgotten)

Ronald
23-10-2009, 14:38
Kevin, als je zoveel geld uitgeeft aan spul dat voor veel minder geld om mijn computer hetzelfde doet, dan kun je natuurlijk moeilijk wat anders zeggen. Maar je bent doorgeslagen man: Apple-groupie :D

Wheelie
23-10-2009, 15:02
Maar je bent doorgeslagen man: Apple-groupie :D
Met dank aan Wiggert Meerman (deuce) en Remco Pardoel :D

micha
23-10-2009, 15:52
lol@wheelie

chief108
23-10-2009, 17:56
ach als ik het geld ervoor had zou ik ook een apple kopen en dat maar lopen te schreeuwen tegen iedereen..

Pitbull.
23-10-2009, 18:54
nerds...

chief108
23-10-2009, 19:36
Mac ftw ennu Chief er zijn ook tweede hands mac's te koop en das altijd nog beter dan die windows bullshit. Tenzij je van gamen houdt, maar wie de fuck speelt er nou games op z'n pc???
ik laat je ex die van jou wel weer jatten...

ZakKa!
24-10-2009, 04:24
Gebruik windows 7 al een tijdje en ben er erg blij mee. Veel kleine verbeteringen, toch wel groot verschil.

NTT-FX
26-10-2009, 06:08
Apple liefhebbers betalen graag een premium voor design en een van de rotste apps ever ( itunes )
Goed , apple machines zijn beter bruikbaar en breder inzetbaar dan vroeger maar daar moet nog altijd veels te veel voor worden betaald.
Aan software is altijd een mouw te passen maar als dat het uitgangspunt al is...
Had ik al de kneiterdure onderdelen ( als je ze al mag vervangen... ) genoemd ?

XP blijft snelheidskoning maar ik moet eerlijk zeggen dat Seven me tot nu toe echt heeft verrast.
Seven zeurt veel minder en draait ook op wat minder dikke machines gewoon vlot.
Dat het drivermodel nog steeds stinkt en customizen van distro's zeer moeizaam is vind ik jammer maar voor m'n klanten is er een hoop negatieve punten weg...

De burgerking in Japan greep de lancering van Seven trouwens aan voor de lancering van een nieuwe burger...

http://img21.imageshack.us/img21/4411/mwaw.th.jpg (http://img21.imageshack.us/i/mwaw.jpg/)

en ja ; deze bestaat echt !

micha
26-10-2009, 06:38
wow die wil ik met extra kaas

Paganstars
26-10-2009, 20:32
Linux FTW!!! Winblows is gewoon ruk maakt niet uit welke distro... Microschoft is echt van stabiele distro -> Test distro -> Stabiele distro -> Nog kuttere distro dan alle voorgaande -> Acceptabel... Doe dan niks! En wat betreft Mac leuk maar gebaseerd op Unix...

@ Micha ooit een gekeken naar mythbuntu?

micha
26-10-2009, 20:38
een wat? mythbuntu?