PDA

View Full Version : Hallo mixfight!



Sieb.
02-11-2009, 21:58
Hallo,

Ik ben Hans en heb me hier aangemeld omdat ik sinds kort weer ben begonnen met trainen. Ik doe Muay Thai in Zwolle. Heb 2 jaar niet kunnen trainen en dat heeft toch een goede voorbumper opgeleverd. 1.78 @ 83 kilo :blush:

Mijn doelstelling:
Droog gewicht bereiken van rond de 70 kilo en een goede conditie opbouwen!

Ik weet dat voeding hierin een erg belangrijke rol speelt en ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven.

Ik train op maandag en op vrijdag van 7 tot 8. Voedingschema ziet er ongeveer zo uit:
6 bruine boterhammen per dag met kaas
500ml karnemelk
600ml melk met whey (2x300ml)
Warm eten (wat de pot schaft)
En vlak voor het slapen gaan KWARK! met beetje suiker en kaneel

Pre workout eet ik eigenlijk gewoon warm en gebruik ik een energybooster.
Na de training drink ik meteen AA drink en whey, dan voor het slapen gaan nog een bak kwark.

Wat kan er beter? Heb dus als doel afvallen en conditie opbouwen en wil gewoon zo snel mogelijk resultaat boeken.

ReZp
02-11-2009, 22:24
Hoi Sieb , denk niet dat je die whey ergens voor nodig hebt....en van kwark komen de kilo's eraan ipv af volgens mij..(goed voor spieropbouw,levenslengte,sex,benen,ogen,etc,etc,et c zie het officiele kwark topic)
verder ziet het erg goed uit volgens mij

Sieb.
02-11-2009, 22:39
Hoi Sieb , denk niet dat je die whey ergens voor nodig hebt....en van kwark komen de kilo's eraan ipv af volgens mij..(goed voor spieropbouw,levenslengte,sex,benen,ogen,etc,etc,et c zie het officiele kwark topic)
verder ziet het erg goed uit volgens mij

Gaat om magere kwark hoor. Maar de verhoudingen zijn E-K-V 30-50-20% ook beetje afhankelijk van het avondeten natuurlijk.

DannyvK
02-11-2009, 23:42
Zou die suiker bij de kwark wegdoen, hooguit wat suikers meteen na de training nemen.. (Zitten in je AA'tje, AA isotone nog beter, of beetje dextrose/druivensuiker in water oplossen)

Ook is de whey niet nodig lijkt me, kom je alleen maar van aan.

Eet je verder alleen maar kaas op je brood? Zou dat wat meer afwisselen. Ook drink je wat veel melk, melk zijn makkelijke caloriën om er veel van binnen te krijgen. Wil je afvallen zou ik daar ook wat op minderen. Puur 'n beetje magere kwark kan niet zo'n kwaad voor het slapen gaan denk ik.

Succes!

iconian
02-11-2009, 23:46
als je eenmaal op 83kg zit is 70 heel moeilijk terug te halen, ik denk dat je dan met 78 kg al redelijk fit en afgetraind zult zijn (tenzij je echt "dik" geworden bent, maar 83kg lijkt me niet zo veel)

Sieb.
03-11-2009, 00:00
Zou die suiker bij de kwark wegdoen, hooguit wat suikers meteen na de training nemen.. (Zitten in je AA'tje, AA isotone nog beter, of beetje dextrose/druivensuiker in water oplossen)

Ook is de whey niet nodig lijkt me, kom je alleen maar van aan.

Eet je verder alleen maar kaas op je brood? Zou dat wat meer afwisselen. Ook drink je wat veel melk, melk zijn makkelijke caloriën om er veel van binnen te krijgen. Wil je afvallen zou ik daar ook wat op minderen. Puur 'n beetje magere kwark kan niet zo'n kwaad voor het slapen gaan denk ik.

Succes!

Dextrose heb ik ook nog, zal daar op over gaan :)
Eet momenteel veel kaas maar denk dat ik binnenkort maar weer overstap op kipfilet denk dat dat beter zal zijn.

Sinds ik weer ben begonnen met trainen en gezonder en minder eet merk ik dat ik erg lang over herstel doe. Heb net met spierpijn getraind van afgelopen vrijdag :confused:

Maar waarom geen Whey? Zijn toch schone eiwitten die snel worden opgenomen en mij helpen met het herstel. Misschien beter om alleen op trainingsdagen en the day after gebruiken? De melk drink ik alleen voor de whey. Als ik dit eruit haal vallen er wel veel eiwitten weg, zeker als ik ook nog stop met kwark.

Sieb.
03-11-2009, 00:03
als je eenmaal op 83kg zit is 70 heel moeilijk terug te halen, ik denk dat je dan met 78 kg al redelijk fit en afgetraind zult zijn (tenzij je echt "dik" geworden bent, maar 83kg lijkt me niet zo veel)

Heb echt 2 jaar vrijwel niet gesport en toch wel lekker gegeten. Volgens een meetlint meting heb ik een vetpercentage van meer dan 20%

Spieren zijn zwaarder dan vet maar hoop toch in ieder geval onder de 75 kilo te komen.


Bedankt voor alle hulp tot nu toe mensen! Ben echt gemotiveerd en sta open voor alle suggesties!

dietrik
03-11-2009, 12:20
Ik zou de whey er gewoon in houden, voor de spierherstel. Wel zou ik het met water drinken ipv melk.

DannyvK
03-11-2009, 12:58
Ik zou de whey er gewoon in houden, voor de spierherstel. Wel zou ik het met water drinken ipv melk.

Als je het er in wil houden meng het dan idd met water ipv melk ja.. Dat scheelt al 'n hoop extra caloriën. Voor de rest als je gewoon goed gevarieerd eet, bakje kwark erboven op krijg je (naar mijns inziens) al genoeg eiwitten binnen om goed te herstellen, vergeet ook genoeg slaap, water etc. niet voor goed herstel. De eerste weken dat je net weer begint met trainen zal je sowieso met wat meer spierpijn kampen..

Weet niet hoevaak je traint, misschien wel zoveel dat je echt supplementen nodig heb, maar met goede voeding kom je al 'n heel eind. :thup:

citrusfruit
03-11-2009, 14:33
ik zou voor het trainen gewoon een bak fruit eten en dan na het trainen warm eten, maar heel licht (beetje noedels, groenten en een stukje vis). Gewoon gezond eten is veel belangrijker dan welk supplement of shakeje dan ook