PDA

View Full Version : vraag over voeding / blesure



straks
09-11-2009, 10:10
Hallo,

ik heb een vraagje,

Ik train per dag gemiddeld 4 uur sport op een dag!
Maar is het dan ook verstandig om je voeding aan te passen?
Nu eet ik gewoon wat de pot schaft, maar bij mij op de sport school zeiden ze ook dat het verstandig was om je voeding aan te passen, en/of om shakes te nemen voor je spieren?
*Ik train kickbox & mma &ik ben nu 16 jaar oud..

Andere vraag;
Ik heb steeds als ik met mijn linker scheen been op een blok trap dan doet dit echt heel erg veel pijn. En een dag later heb ik last met lopen, en erg last van mijn kuit spier + scheen been. Wat zou dit kunnen zijn? en wat kan ik er aan doen?

Groeten,
Simon

kobeke88
09-11-2009, 10:37
Hallo,

ik heb een vraagje,

Ik train per dag gemiddeld 4 uur sport op een dag!
Maar is het dan ook verstandig om je voeding aan te passen?
Nu eet ik gewoon wat de pot schaft, maar bij mij op de sport school zeiden ze ook dat het verstandig was om je voeding aan te passen, en/of om shakes te nemen voor je spieren?
*Ik train kickbox & mma &ik ben nu 16 jaar oud..

Andere vraag;
Ik heb steeds als ik met mijn linker scheen been op een blok trap dan doet dit echt heel erg veel pijn. En een dag later heb ik last met lopen, en erg last van mijn kuit spier + scheen been. Wat zou dit kunnen zijn? en wat kan ik er aan doen?

Groeten,
Simon

op het vlak van eten, het is goed om je voeding aan te passen aan je sport. als je 4 uur per dag traint dan kan je idd je voeding aanpassen dat je meer maaltijden eet, voor je training een shake met melk en na je training een shake met water, etc.
in de sportschool zelf of in een fitness gym kunnen ze je meer uitleg geven

op vlak van je schenen.
raak je die blok dan echt met je scheen of raak je die ook met je kuit?
ik denk dat je gwn moet wennen aan de pijn.
of het kan iets anders zijn.
maar ik ben geen dokter hé :D

in ieder geval good luck met je training

straks
09-11-2009, 11:18
op het vlak van eten, het is goed om je voeding aan te passen aan je sport. als je 4 uur per dag traint dan kan je idd je voeding aanpassen dat je meer maaltijden eet, voor je training een shake met melk en na je training een shake met water, etc.
in de sportschool zelf of in een fitness gym kunnen ze je meer uitleg geven

op vlak van je schenen.
raak je die blok dan echt met je scheen of raak je die ook met je kuit?
ik denk dat je gwn moet wennen aan de pijn.
of het kan iets anders zijn.
maar ik ben geen dokter hé :D

in ieder geval good luck met je training

Nee ik kan opzich goed incaseren, en ik weet hoe het normaal voelt om op een blok te trappen! dus daar kan het echt niet aan liggen. En ik raak de blok met mijn scheen been, maar de pijn komt ook in mijn kuit..8-)

SjorsWilms
09-11-2009, 13:27
Nee ik kan opzich goed incaseren, en ik weet hoe het normaal voelt om op een blok te trappen! dus daar kan het echt niet aan liggen. En ik raak de blok met mijn scheen been, maar de pijn komt ook in mijn kuit..8-)
ik had dat ook, volgens mij komt dat omdat de kracht die je scheenbeen opvangt het doorgeeft aan je kuit, net als dat natuurkunde experiment met die balletjes ---> http://nl.wikipedia.org/wiki/Botsing_%28natuurkunde%29
gewoon met korte blok blokken :P, heb je er ook geen last van