PDA

View Full Version : Nieuwe wet! 1 kind per echtpaar



GerritTonijn
02-12-2009, 17:02
Met een steeds sneller groeiende bevolking gaan we steeds meer probleempjes krijgen.

Soort herleving van de malthusian trap dus weer...2 oplossingen.

1. groei tegengaan
2. Land uitbreiden..(andere planeet dus)

Nr.2 zie ik niet gebeuren komende decades, dus ik stem voor 1.

Voor of tegen

Niet alleen in NL natuurlijk, bedoel wereldwijd.

joost
02-12-2009, 17:03
haha we leven niet in china... dat zie ik hier nooit gebeuren!

GerritTonijn
02-12-2009, 17:07
K vind het wel een goed idee, iedereen loopt hier(in het westen) altijd wel te bitchen over het klimaat enzo, maar de groeiende bevolking is een veel groter probleem.

Chico
02-12-2009, 17:11
voor... wereldwijd dan hé

GerritTonijn
02-12-2009, 17:11
JUIST

thrillseekah
02-12-2009, 17:13
haha we leven niet in china... dat zie ik hier nooit gebeuren!

onder dat motto blijft iedereen maar door fokken.

Ik ga er sowieso geen pakken, maar ik stem voor. als het kan 2 keer

GerritTonijn
02-12-2009, 17:14
kmoest eigenlijk ff een poll maken, kan een mod dat fixen? dan kan ik de uitslag naar RTL4 door sturen.

Ronald
02-12-2009, 18:23
kmoest eigenlijk ff een poll maken, kan een mod dat fixen? dan kan ik de uitslag naar RTL4 door sturen.
Done.

blackadder
02-12-2009, 18:26
Als dit nou India of een of ander land in Afrika zou zijn zou het zinvol kunnen wezen. Maar dat is het niet. Dus nee.

GerritTonijn
02-12-2009, 18:32
Als dit nou India of een of ander land in Afrika zou zijn zou het zinvol kunnen wezen. Maar dat is het niet. Dus nee.

want NL heeft ruimte zat?

blackadder
02-12-2009, 18:38
want NL heeft ruimte zat?
Omdat we hier net als in de rest van de ontwikkelde landen sowieso al een laag geboortecijfer hebben. Dus dat hoeft men dmv geboortebeperking niet nog lager proberen te krijgen. Dus een 1 kind wet is flauwekul.

thrillseekah
02-12-2009, 18:51
het moet toch ergens beginnen, en ik zie niet in waarom er per se zo veel koters gemaakt moeten worden. In India enzo is het inderdaad nodiger, maar alle kleine beetjes helpen.

Biiyen
02-12-2009, 18:54
Dat is dus dom... Mijn ouders, ik ben 30, komen uit een nest van respectievelijk 4 en 7 kinderen. De meeste gezinnen bestonden in de jaren 50-60 uit veel kinderen. Wij hebben allemaal slechts 2 of 3 broers/zussen.

Het logische gevolg is dat over 20 jaar een hele grote groep mensen sterft en er dus vanzelf een krimp komt. Het is dus onverstandig om 1 kinder gezinnen na te streven, want wie gaat dan voor ons pensioen zorgen???

Ik ben dus absoluut, TEGEN

GerritTonijn
02-12-2009, 18:54
jij zelf, in eigen beheer.

kzou me eerder zorgen maken over wie er voor eten gaat zorgen en afval vernietiging.

blackadder
02-12-2009, 19:08
het moet toch ergens beginnen, en ik zie niet in waarom er per se zo veel koters gemaakt moeten worden. In India enzo is het inderdaad nodiger, maar alle kleine beetjes helpen.
En dat is dus fout gedacht. Bij een gemiddelde fertility rate van 1.74 kinderen of zo per vrouw in NL, wat trouwens zelfs lager is dan China, is een verdere geboortebeperking absolute onzin.

Jeru
02-12-2009, 19:16
Ik zou zeggen iedereen minimaal 1 kind, want volgens mij is juist de geboortegroei aan het afnemen de laatste decades...

blackadder
02-12-2009, 19:19
Ik zou zeggen iedereen minimaal 1 kind, want volgens mij is juist de geboortegroei aan het afnemen de laatste decades...
Volgens mij verwachten ze die afname, wereldwijd, pas over een jaar of 10, 15.

GerritTonijn
02-12-2009, 19:32
onder bepaalde groepen die nu al vrij weinig aanwezig zijn wordt die afname verwacht ja.

ICON
02-12-2009, 20:13
nederland is aan het vergrijzen slimmerik.

achterlijke thread dus

GerritTonijn
02-12-2009, 20:15
nederland is aan het vergrijzen slimmerik.

achterlijke thread dus

ik quote mezelf maar:


Niet alleen in NL natuurlijk, bedoel wereldwijd.

ICON
02-12-2009, 20:25
ja en nogmaals, nederland is aan het vergrijzen zoals zoveel westerse landen, dus antwoord nee tuurlijk niet wereldwijd

thrillseekah
02-12-2009, 21:54
de wereldbevolking verdubbelt zich ongeveer 1 keer per 50/60 jaar. Dat we in Nederland aant vergrijzen zijn wil nog niet zeggen dat ze in Afrika en weet ik waar allemaal er 20 kinderen op na moeten houden

T15Boxing
02-12-2009, 21:57
Als moslims niet 10 kinderen per echtpaar krijgen heeft Nederland en de rest van Europa geen probleem. En dat bedoel ik niet racistisch.

Biiyen
02-12-2009, 22:04
Als moslims niet 10 kinderen per echtpaar krijgen heeft Nederland en de rest van Europa geen probleem. En dat bedoel ik niet racistisch.

Joh dat is allemaal relatief!

Ook hier was het 'vroeger' zo dat kinderen automatisch betekende dat er later als je oud bent er voor je gezorgd wordt. Dat is er in onze maatschappij helemaal uit, hier betekent het dat als je veel kinderen hebt je automatisch veel geld kwijt bent aan opvoeden van je kinderen, en als je straks oud bent dan ga jij in een bejaardentehuis en vreten je kinderen je huis op...

De nieuwe generatie moslims die gaan echt geen 10 kinderen maken en 5 keer per dag naar de moskee. Die hebben straks gewoon 1.7 kinderen, komen thuis van het werk en gaan met de voeten omhoog voor de tv zitten. En de moskee? Die zien ze 1x per jaar met ramadan. Moslims zijn wat dat betreft net mensen.

thrillseekah
02-12-2009, 22:05
Als moslims niet 10 kinderen per echtpaar krijgen heeft Nederland en de rest van Europa geen probleem. En dat bedoel ik niet racistisch.

RACIST!

maar t zou wel een goed idee zijn imo om de bevolking sowieso wat te krimpen, uitsterven zullen de mensen toch niet (zolang ze niet gek gaan doen)

micha
03-12-2009, 05:34
ik heb al 3 kinderen. Hoe meer van ons destebeter

Christophe
03-12-2009, 06:52
de wereldbevolking verdubbelt zich ongeveer 1 keer per 50/60 jaar. Dat we in Nederland aant vergrijzen zijn wil nog niet zeggen dat ze in Afrika en weet ik waar allemaal er 20 kinderen op na moeten houden


Als moslims niet 10 kinderen per echtpaar krijgen heeft Nederland en de rest van Europa geen probleem. En dat bedoel ik niet racistisch.

Misschien is het beter dat er een limiet komt in Afrika, India, China en de Moslimlanden waar ze nog ongelimiteerd kinderen maken - meestal zonder over de middelen te beschikken om hen een deftige opvoeding te kunnen geven - met hun pensioen in het achterhoofd.

En als dat te racistisch is: een wereldwijde limiet van 2 kinderen per gezin lijkt me dan net iets beter. Als al die gezinnen in bovenstaande landen al van 8, 6, 4 kinderen naar 2 per gezin gaan, zal dat al een hele invloed hebben op de wereldbevolking en zou dat de boel (qua pensioen, e.d.) wat in evenwicht moeten houden!

Guillermo
03-12-2009, 08:10
Nou het is helemaal niet racistisch hoor. In grote delen van afrika/india fucken ze als konijnen vaak zonder te weten hoe ze die kindjes allemaal gaan voeden. Men moet een beetje tegen zichzelf beschermd worden. Hmm lastig onderwerp dit.

Biiyen
03-12-2009, 09:02
Nou het is helemaal niet racistisch hoor. In grote delen van afrika/india fucken ze als konijnen vaak zonder te weten hoe ze die kindjes allemaal gaan voeden. Men moet een beetje tegen zichzelf beschermd worden. Hmm lastig onderwerp dit.

In die arme landen worden die mensen door de KERK wijsgemaakt dat condooms van de duivel zijn. Men moet geloof afschaffen dat voorkomt aids en honger in de 3de wereld.

thrillseekah
03-12-2009, 09:39
In die arme landen worden die mensen door de KERK wijsgemaakt dat condooms van de duivel zijn. Men moet geloof afschaffen dat voorkomt aids en honger in de 3de wereld.

zal waarschijnlijk ook de bedoeling zijn. Ik kan me best voorstellen dat ze Afrika bewust klein houden op deze manier. Kan je lekker wapens verkopen enzo

Biiyen
03-12-2009, 10:55
zal waarschijnlijk ook de bedoeling zijn. Ik kan me best voorstellen dat ze Afrika bewust klein houden op deze manier. Kan je lekker wapens verkopen enzo

En geile priesters op werkbezoek sturen om die arme kindertjes te misbruiken met de paal van god.

T15Boxing
03-12-2009, 15:34
De nieuwe generatie moslims die gaan echt geen 10 kinderen maken en 5 keer per dag naar de moskee. Die hebben straks gewoon 1.7 kinderen, komen thuis van het werk en gaan met de voeten omhoog voor de tv zitten. En de moskee? Die zien ze 1x per jaar met ramadan. Moslims zijn wat dat betreft net mensen.

Kom op dat geloof je toch zelf ook niet? Mischien wordt het iets minder maar vergeet niet dat er steeds nieuwe blijven komen in Europa en die zijn nog streng in alle oudere tradities.

Gewoon 1-2 kinderen per gezin, is zelfs voor hun bestwil ook al geloven sommige mensen daar niet in.