PDA

View Full Version : Spier naast scheen



Tykill
08-12-2009, 09:10
Heya,

Vorige week heb ik tijdens sparren een lowkick gegeven met mijn rechter (achterste) been en werd deze kort geblockt. Ik draaide veel in en hij ging niet helemaal perfect dus raakte ik met de spier die rechts naast mijn scheen zit de knie van de ander.

Dit was behoorlijk pijnlijk en kon er even niet op mijn rechter been staan. Nu een week later is het nog redelijk gevoelig en tijdens het trainen raakte ik dezelfde plek weer zachtjes. Erg pijnlijk was het nog steeds.

Ik denk dat ik gewoon tijgerbalsem blijf smeren en voorlopig mijn rechter been ff met rust laat in de trainingen.

Ik was nieuwsgierig of mensen dit ook eerder ervaren hebben.

Vriendelijke groet :)

Osu

simtekf1
08-12-2009, 10:08
Tijdje geleden wel met voetbal, maakte een sliding, had de bal en de speler en daarna echt een hele nare zeurende pijn in de spier naast m'n scheen.
Weekje daarna werd ik geraakt op dezelfde plek en zag ik dat er een vochtbult oid zat.
Naar de dokter geweest aangezien het niet weg ging en bleek dat ik een bloeduitstorting in/op die spier had zitten.

Kon 3 maanden duren voordat het weg ging, en als ik er last van kreeg moesten ze het weghalen dmv een operatie.

Gelukkig is het uiteindelijk verdwenen. :)

SjorsWilms
08-12-2009, 11:48
gaat na 2-3 week wel over, heb ik ook een paar keer gehad. gewoon geen rechter trappen meer geven voor 3 week

target
11-12-2009, 12:06
Heb je niet gewoon een zenuw geraakt in je scheen?

Kan ook erg pijnlijk zijn.
En als je een beetje hard schopt kan dat best een tijdje duren.

Dennuz
11-12-2009, 12:29
Heb hetzelfde, 3 weken geleden ook een trap gehad daar.. Bloeduitstorting zakte eerst omlaag zodat de zijkant van mijn voet helemaal blauw/zwart werd.. En woensdag met trainen weer een ei op die spier zitten.. Moest toch naar de Fysio dus heb die er ff naar laten kijken. Die gaf aan dat de korte kuitspier ingescheurd kan zijn, en dat zo'n blessure vanzelf over moet gaan.. Het mag wel iets dikker worden tijdens trainen, maar er mag geen ei opkomen..

Lennie
11-12-2009, 18:33
heb het zelfde maar heb dr al 2maanden last van... volgende week maar naar de fysio, kijken wat die erover te melden heeft

kevin
14-12-2009, 11:19
Ik heb hetzelfde probleem, komt steeds weer...