PDA

View Full Version : Last van Elleboog



ondiep
14-12-2009, 11:51
Jongens,

Ik train nu ongeveer 1 maand MMA/Grappling en ben 4 maanden geleden weer gaan fitnessen.

Ergens na het trainen of fitnessen vorige week heb ik last van mijn linker elleboog gekregen het is geen constante pijn ik heb geen last hiervan als ik stoot of krachttraining doe oid.

Wanneer ik het voel is als het word beetgepakt of op word gedrukt pijn zit aan de onderkant van mijn elleboog.

Hieronder een plaatje ik heb het gedeelte waar de pijn zit wanneer hier op gedrukt wordt even gemarkeerd.

(ps. dit is een plaatje van google dus niet me eigen elleboog dus die blauwe plekken zijn nvt)

http://img130.imageshack.us/img130/6473/elleboog.jpg

Heeft iemand hier in het verleden wel eens last van gehad raden jullie aan om even langs een dokter/Fysio te gaan? of is dit gewoon overbelast en kan ik gewoon doortrainen zonder dit te belasten?

Bedankt alvast,

Ondiep.

Muaythai_J
14-12-2009, 13:43
Heb het zelf ook, gelukkig niet vaak last van bij fitness of grappling.
Hindert mij dus niet tijdens het sporten, echter wel daarbuiten vervelend drukkende pijn.

heb bij mezelf de reden wel gevonden. weet niet wat voor werk je doet maar zit zelf veel op kantoor. door verkeerde houding "' I guess" is het bij mij dus hele lichte RSI.
Vooral last van de ellebogen en pols.

Als jij er echter wel last van krijgt tijdens het trainen en zeker geen RSI verschijnselen heb, denk ik dat de boel overbelast is. goed letten op je bewegingen bij fitness en anders tog gewoon ff langs de doc. die kan je meestal wel vertellen wat de oplossing is..

Good luck!!

ondiep
14-12-2009, 14:16
Ja ik werk ook op kantoor zou het daaraan kunnen liggen? :confused: daar heb ik geeneens over nagedacht bedankt! rare is wel dat ik dit werk nu al 3 jaar doe en nooit geen last van hebt gehad.

Geval is dus dat ik er nu op werk en tijden fitness totaal geen last van hebt het is echt puur bij het grapplen wanneer mensen het stevig beetpakken of aandrukken dat het gevoelig is.

Als ik op me gevoel afga denk ik inderdaad dat het overbelast is ik heb er alleen zelf nog geen ervaring mee gehad hoelang zoiets kan blijven aanhouden wanneer je dit enige tijd niet gaat belasten.

Ik ga het iig de aankomende week(en) niet belasten en dan kijk ik even of dit wegtrekt zo niet ga ik ff langs de doc!

Thx voor je reactie!

Ondiep.

mikeymcd
14-12-2009, 16:04
Osteobolin C kan helpen. Heb een tijdje last gehad rond mijn aanhechtingen en dat helpt echt goed. Ga er maar vanuit dat het niet snel zal wegtrekken. Zijn best vervelende blessures op die plekken. In ieder geval goed warm houden.

jopke
14-12-2009, 21:53
moeilijke questie, heb er zelf jaren last van gehad.

ga naar de huisarts, en laat je doorverwijzen naar een orthopheet, en vooral niet laten weg sturen met de boodschap ''rust nemen''.
als de orthopheet twijfeld laat een ct scan maken!!!

heb 4 jaar pijn gehad, werd altijd weggestuurd met vage tips, en '' rust nemen". tot er een nieuwe orthopheet in het ziekenhuis kwam, die met een ct scan van ongeveer 10 minuutjes constanteerde dat er een stukje kraagbeen los zat.

ben geopereerd, en kon anderhalve week al weer een beetje mee trainen, en na drie week kon ik er alles weer mee!

ondiep
15-12-2009, 08:19
Oke bedankt voor alle reactie's jongens! ik ga het iig de komende week(en) niet belasten en kijk dan nogmaals hoe het gaat.

Wanneer het blijft aanhouden zal ik ff langs de huisarts gaan en om een verwijzing naar een orthopheet te vragen.

Nogmaals bedankt iedereen voor de reactie!

Ondiep.