PDA

View Full Version : 'Kerst is onrein'



joost
23-12-2009, 18:11
DOHA - Een 83-jarige prominente moslimgeleerde uit Egypte heeft een fatwa uitgesproken tegen de viering van kerst. "Kerst is onrein en de verkoop van kerstbomen moet verboden worden", aldus de aartsconservatieve sjeik Yusuf al-Qaradawi.

„Arabieren en moslims moeten geen kerstvieringen meer toestaan”, zegt Qaradawi. Volgens de conservatieveling is het christelijke kerstfeest 'haram': onrein. Dat meldt website Der Spiegel woensdag.

Kerstbomenverbod
Volgens Qaradwai zou er bovendien een eind moeten komen aan de verkoop van kerstbomen. Die vinden in de aanloop naar kerst in vrijwel de hele Arabische wereld gretig aftrek, ondanks het feit dat er slechts twintig miljoen christenen wonen.

Populair
Qaradawi leidt het islamitische onderzoekscentrum in Doha en is erg populair bij veel mensen in de Arabische wereld. Hij staat bekend vanwege zijn rappe ton. Autoriteiten in veel Arabische landen vrezen zijn controversiële stellingnames en proberen Qaradawi zo veel mogelijk te negeren.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00681/QARADAWI_681711d.jpg

joost
23-12-2009, 18:11
pff wat wordt ik moe van dit soort mensen!

GerritTonijn
23-12-2009, 18:19
sterf

rafi
23-12-2009, 18:43
pff wat wordt ik moe van zulke topics.

blackadder
23-12-2009, 18:55
Lieve kerstman. Dit jaar wil ik graag een atoombom boven op deze meneer zijn hoofd.

blackadder
23-12-2009, 18:56
pff wat wordt ik moe van zulke topics.
Misschien moet je hem een brief sturen. Kan ie een fatwa tegen zulke topics op mixfight uitspreken. Dat zal ons leren.

A-team
23-12-2009, 20:54
Tja, ik ga naar de fap afdeling. Hier wordt ik moe van!

Joris
23-12-2009, 23:53
mafkezen genoeg, wat maakt deze zo bijzonder? Joris

bricriu
24-12-2009, 04:10
waarom hebt ie dan een piek op ze kop?

Biiyen
24-12-2009, 07:57
Kerst is ook een onrein feest... gadverdamme.

barbara
24-12-2009, 08:51
Ik heb geen kerstboom, doe niet zo aan kerst, maar als ik dit soort dingen lees heb ik de neiging om er meteen 20 te halen.

Biiyen
24-12-2009, 09:19
Het enige leuke aan kerst is dat je ruzie kan maken met je familie.

GerritTonijn
24-12-2009, 11:45
Het enige leuke aan kerst is dat je ruzie kan maken met je familie.

dat heb ik al 31/12

pure
24-12-2009, 21:07
zijn boodschap is voor moslims bedoelt ik begrijp niet wat jullie zo boos maakt , het lijkt me logisch dat we "moslims" niet aan kerst doen nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
kerst is jullie christelijke feest niet die van ons.
nl een land waar een jood belangrijker is dan god.

J_roen
24-12-2009, 21:10
NL een land waar een jood belangrijker is dan god,

Verklaar u nader

bryan
24-12-2009, 21:14
Echt wordt zo moe van dit soort gasten... die mensen zijn inderdaad nog in de middeleeuwen met hun ideëen..

guess2007
24-12-2009, 21:17
nl een land waar een jood belangrijker is dan god.


Moet niet meevallen om je weg te vinden in een land waar men wél voor zichzelf kan nadenken en niet hoeft te luisteren naar een demente oude freak met een muts op.

pure
24-12-2009, 21:17
Echt wordt zo moe van dit soort gasten... die mensen zijn inderdaad nog in de middeleeuwen met hun ideëen..



wist je dat vandaag is toegegeve in israelische kabinet dat ze organen van palestijnen hebben gestolen EN HEBBE JULLIE HET VANDAAG OP TV GEZIEN OF OVER GEHOORD :whistling: just asking.

blackadder
24-12-2009, 21:18
zijn boodschap is voor moslims bedoelt ik begrijp niet wat jullie zo boos maakt , het lijkt me logisch dat we "moslims" niet aan kerst doen nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
Moslims janken veel dat ze in Europa gediscrimineert worden. In binnen als ook buitenland. En dan is er nu ook nog deze 'geleerde' die oproept om Christenen ronduit te gaan discrimineren door een voor Christenen heilig feest af te schaffen omdat het vies zou zijn. Lekkere PR voor de verdraagzaamheid waar Islam volgens sommigen voor staat.
En waar is Irishrover gebleven? Die opmerking over Joden moet zijn hoog ontwikkelde gevoel tegen racisme toch eigenlijk treffen?

bryan
24-12-2009, 21:24
wist je dat vandaag is toegegeve in israelische kabinet dat ze organen van palestijnen hebben gestolen EN HEBBE JULLIE HET VANDAAG OP TV GEZIEN OF OVER GEHOORD :whistling: just asking.

nee vertel.

guess2007
24-12-2009, 21:28
wist je dat vandaag is toegegeve in israelische kabinet dat ze organen van palestijnen hebben gestolen EN HEBBE JULLIE HET VANDAAG OP TV GEZIEN OF OVER GEHOORD :whistling: just asking.


In de ontwikkelde wereld noemen ze dat sectie uitvoeren op een overledene, heeft nx met stelen te maken.
Probeer eens een beetje bij te blijven met de algemene ontwikkeling, doet de rest van de wereld ook en neemt een hoop onduidelijkheden weg.

pure
24-12-2009, 21:37
In de ontwikkelde wereld noemen ze dat sectie uitvoeren op een overledene, heeft nx met stelen te maken.
Probeer eens een beetje bij te blijven met de algemene ontwikkeling, doet de rest van de wereld ook en neemt een hoop onduidelijkheden weg.


altijd goedpraten altijd naar andere wijzen gewoon toegeven dat jullie christenen en jullie god jodendom gewoon sporen van dood en bederf achterlaten, juliie geloof is gebasseerd op een fabeltje altijd hoor je de paus lulle over liefde bullshit alle oorlogen zijn door jullie blanke christelijke ras begonnen.

pure
24-12-2009, 21:40
Moslims janken veel dat ze in Europa gediscrimineert worden. In binnen als ook buitenland. En dan is er nu ook nog deze 'geleerde' die oproept om Christenen ronduit te gaan discrimineren door een voor Christenen heilig feest af te schaffen omdat het vies zou zijn. Lekkere PR voor de verdraagzaamheid waar Islam volgens sommigen voor staat.
En waar is Irishrover gebleven? Die opmerking over Joden moet zijn hoog ontwikkelde gevoel tegen racisme toch eigenlijk treffen?

beter lezen boodschap is voor moslims bedoelt die hebbe hun eigen feestjes , verdraagzaamheid dat van een christelijke jood ga eerst kijken wat voor bloedbad jullie aanrichten.

blackadder
24-12-2009, 21:40
altijd goedpraten altijd naar andere wijzen gewoon toegeven dat jullie christenen en jullie god jodendom gewoon sporen van dood en bederf achterlaten, juliie geloof is gebasseerd op een fabeltje altijd hoor je de paus lulle over liefde bullshit alle oorlogen zijn door jullie blanke christelijke ras begonnen.
Het christendom begon pas militant te worden nadat het een paar eeuwen lang door de Islamitische hordes was aangevallen. Ken je geschiedenis.

blackadder
24-12-2009, 21:41
beter lezen boodschap is voor moslims bedoelt
Inderdaad. En de boodschap is haat en onverdraagzaamheid.

die hebbe hun eigen feestjes , verdraagzaamheid dat van een christelijke jood ga eerst kijken wat voor bloedbad jullie aanrichten.
Je bedoelt zoals in New York, Londen, Nairobi of Madrid? Om maar een paar te noemen.

guess2007
24-12-2009, 21:44
altijd goedpraten altijd naar andere wijzen gewoon toegeven dat jullie christenen en jullie god jodendom gewoon sporen van dood en bederf achterlaten, juliie geloof is gebasseerd op een fabeltje altijd hoor je de paus lulle over liefde bullshit alle oorlogen zijn door jullie blanke christelijke ras begonnen.

Gast, het enige geloof wat ik heb is het overtuigende geloof in mezelf.
Over een paar 100 jaar zul je ook zover zijn en lachen om de dingen die je nu uitkraamt.
Die hele zogenaamde geloofs oorlog van je draait om olie, heeft niets met geloof te maken.

Biiyen
24-12-2009, 22:12
Geloof is een instrument bedacht om mensen te onderdrukken, nu 5000 jaar later werkt het nog steeds prima. Ik zal het jammer genoeg niet meer meemaken dat de mensheid die ketens voorgoed afwerpt. Ik hoop dat dit snel gebeurt want op elke kerk en moskee zou een groot bord moeten hangen:

"Waarschuwing, geloof brengt uzelf en andere zware lichamelijke en geestelijke schade toe"

Bagheera
25-12-2009, 09:44
Geloof is een instrument bedacht om mensen te onderdrukken, nu 5000 jaar later werkt het nog steeds prima. Ik zal het jammer genoeg niet meer meemaken dat de mensheid die ketens voorgoed afwerpt. Ik hoop dat dit snel gebeurt want op elke kerk en moskee zou een groot bord moeten hangen:

"Waarschuwing, geloof brengt uzelf en andere zware lichamelijke en geestelijke schade toe"


correct!

GerritTonijn
25-12-2009, 09:48
Geloof is een instrument bedacht om mensen te onderdrukken, nu 5000 jaar later werkt het nog steeds prima. Ik zal het jammer genoeg niet meer meemaken dat de mensheid die ketens voorgoed afwerpt. Ik hoop dat dit snel gebeurt want op elke kerk en moskee zou een groot bord moeten hangen:

"Waarschuwing, geloof brengt uzelf en andere zware lichamelijke en geestelijke schade toe"

dat DENK jij ja, net als gelovigen hebben niet-geloven ook altijd de neiging om hun mening als feit te brengen.

TheSkindo
25-12-2009, 10:57
altijd goedpraten altijd naar andere wijzen gewoon toegeven dat jullie christenen en jullie god jodendom gewoon sporen van dood en bederf achterlaten, juliie geloof is gebasseerd op een fabeltje altijd hoor je de paus lulle over liefde bullshit alle oorlogen zijn door jullie blanke christelijke ras begonnen.

Je kan natuurlijk ook punten, komma's en Hoofdletters gebruiken...wel zo leesbaar. Ow en ik ben geen christen btw en ook geen moslim maar als ik me niet vergis is Allah dezelfde entiteit als god wat dus zou betekenen dat de Koran ook een sprookjes boek is. En heilige oorlogen...tja die worden nu ook nog gevoerd alleen heten ze Jihad...

Tis heel makkelijk om "wij" en "jullie" te roepen maar puntje bij paaltje komt het christendom en de islam erg met elkaar overeen. Het grote verschil is dat de ontkerking in het westen al veel verder is en tja dat geeft nogal eens botsingen.....

TheSkindo
25-12-2009, 10:59
Ow en Vrolijk Kerstfeest allemaal ;-)