MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 40
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default Zwaar wangedrag in de ring of op de mat en konsekwenties.

    We weten allemaal dat Hari zich nu 2 x zwaar misdragen heeft in de ring door na te trappen naar Remy en Hesdy die op de grond lagen.

    Maar zijn er meerdere voorbeelden te noemen van zulk wangedrag in de ring of op de mat.

    Kan me iets herinneren van Mike Tyson en Cyril Abidi die zich ook wel eens lieten gaan. Hoe is dat opgelost en was dat net zo erg ?

    Nog andere voorbeelden en wat waren de konsekwentie's van dit soort gedrag ?

    Hoe is dit te voorkomen of is dit niet te voorkomen ?

    Heeft de trainer een rol in deze ? Is de scheidsrechter, de organisatie of de media iets te verwijten ?

    Kom maar op met jullie meningen.
    Last edited by Sjaak; 31-05-2010 at 10:39.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Breda
    Posts
    199
    vCash
    126000

    Default

    vergeet Bob Sap niet die nasloeg tegen o.a. Bonjasky en Yvel die de scheids neersloeg.

  3. #3
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    1.082
    vCash
    126000

    Default

    Wat voor consequenties moeten er komen volgens jou dan?

    Badr is Simon's oogappeltje dus weet niet of er uberhaubt wat gaat gebeuren.
    Al is Simon natuurlijk wel een zakenman en als men zijn reputatie schaad dat hij wel reageert (denk ik).

    Er moet gewoon een wereldwijde bond komen als de FIFA bijvoorbeeld... Vechters moeten verplicht aangesloten zijn bij deze bond. Als een vechter zich misdraagt zullen de sancties door deze mensen worden vastgesteld. Op deze manier kan er ook geen sprake zijn van politiek van bepaalde organisatoren.
    Last edited by Marquis; 31-05-2010 at 10:51.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Breda
    Posts
    199
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marquis View Post
    Wat voor consequenties moeten er komen volgens jou dan?

    Badr is Simon's oogappeltje dus weet niet of er uberhaubt wat gaat gebeuren.
    Al is Simon natuurlijk wel een zakenman en als men zijn reputatie schaad dat hij wel reageert.

    Er moet gewoon een wereldwijde bond komen als de FIFA bijvoorbeeld... als men allen aangesloten is bij deze bond en een vechter misdraagt zich op deze wijze dat de sancties door deze mensen worden vastgesteld. Op deze manier kan er ook geen sprake van politiek zijn van bepaalde organisatoren.

    Dat zou idd het beste zijn, 1 grote bond bij 't kickboksen net zoals de fifa bij 't voetbal.
    Maar dit zie ik de aankomende 20 jaar nog niet gebeuren aangezien we in alleen in Nederland al weet ik veel hoeveel bonden hebben!

  5. #5
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Op een ander forum gaf iemand het voorbeeld van Zab Judah vs Mayweather.
    Daar gaf Judah een (of meer?) low blow(s) en het liep toen wat uit de hand. Judah kreeg een boete van 250 000 dollar en werd een jaar geschorst.
    Een boete, niet zo hoog maar wel zo aanzienlijk dat het pijn doet, en een schorsing van een jaar vind ik hier ook voldoende.

    De trainers en omgeving hebben natuurlijk een corrigerende rol hier in, dus niet zoals je op AT5 zag als het even kan...De media en organisatie hadden hier naar mijn mening niet veel kunnen doen. De organisatie kan nu wel een duidelijk signaal afgeven dat dit niet getolereerd wordt door te doen wat ik net zei. Bovendien geeft het ook nog een goed signaal af richting de kleine commotie die ontstaan is rond vechtsportgala's. Hiermee geef je namelijk aan een professionele organisatie te zijn.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marquis View Post
    Wat voor consequenties moeten er komen volgens jou dan?
    Zoek op nieuwe spelling !!

    konsekwentie
    1) Noodzakelijk gevolg 2) Onvermijdelijk gevolg 3) Uitvloeisel 4) Voortvloeisel

    Tja je vraagt aan mij wat voor konsekwentie's moeten er komen ? Wellicht een schorsing ...... of accepteren we dit gedrag voortaan. Dan kunnen we ook gelijk de scheids schrappen en 2 vechters de ring in laten gaan zonder regels. Degene die blijft staan wint !!! Dat willen we toch zeker niet ? Zolang er regels zijn moet je je daar aan houden en zoniet dan moet er een passende straf volgen.

    Wat was de straf voor Sapp en Yvel ?l

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default


    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    De trainers en omgeving hebben natuurlijk een corrigerende rol hier in, dus niet zoals je op AT5 zag als het even kan...De media en organisatie hadden hier naar mijn mening niet veel kunnen doen. De organisatie kan nu wel een duidelijk signaal afgeven dat dit niet getolereerd wordt door te doen wat ik net zei. Bovendien geeft het ook nog een goed signaal af richting de kleine commotie die ontstaan is rond vechtsportgala's. Hiermee geef je namelijk aan een professionele organisatie te zijn.

    Goed punt wat ik zojuist al in een ander topic postte.

    Snap ook niet wat al die opgefokte gassies op hem heen doen zo vlak na de wedstrijd, dit is zo fout voor de beeldvorming en koren op de molen voor de media.

    Zijn trainer en management hadden hem moeten afschermen en begeleiden in deze hektiek en emotionele toestand van Hari. Dit vind ik dus heeeeeeeel fout !

  9. #9
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Breda
    Posts
    199
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Zooo.. deze heb ik volgens mij zelfs nog nooit gezien.. vergeleken met dit is Badr nog een lieverdje haha!

  10. #10
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Goed punt wat ik zojuist al in een ander topic postte.

    Snap ook niet wat al die opgefokte gassies op hem heen doen zo vlak na de wedstrijd, dit is zo fout voor de beeldvorming en koren op de molen voor de media.

    Zijn trainer en management hadden hem moeten afschermen en begeleiden in deze hektiek en emotionele toestand van Hari. Dit vind ik dus heeeeeeeel fout !
    x2
    Be a Warrior, not a Worrier

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by BNP View Post
    Dat zou idd het beste zijn, 1 grote bond bij 't kickboksen net zoals de fifa bij 't voetbal.
    Maar dit zie ik de aankomende 20 jaar nog niet gebeuren aangezien we in alleen in Nederland al weet ik veel hoeveel bonden hebben!
    Klopt. Conclusie is dan volgens mij ook eigenlijk dat je nooit goed kunt sanctioneren onder deze omstandigheden. Immers, als je uitgesloten wordt bij de ene bond kun je verder bij de andere.

    Laat ik eens een ander idee in de discussie gooien: zou je bij dit soort gedrag gewoon aangifte moeten doen van geweldpleging? Aangezien er op dit moment een centraal orgaan ontbreekt dat kan reguleren ga je op zoek naar een ander systeem die dat onder dezelfde omstandigheden wel kan. De rechterlijke macht is er misschien zo één.

    Vraagje voor de juristen onder ons: zou zoiets uberhaupt mogelijk zijn?

    En uh... ja ja... ik weet het: ik zie de meeste vechtsporters daarvoor ook nog niet zo snel naar het politiebureau stappen Toch ben ik benieuwd hoe er over gedacht wordt, bij gebrek aan andere serieuze mogelijkheden om een sanctie op te leggen.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post

    Laat ik eens een ander idee in de discussie gooien: zou je bij dit soort gedrag gewoon aangifte moeten doen van geweldpleging? Aangezien er op dit moment een centraal orgaan ontbreekt dat kan reguleren ga je op zoek naar een ander systeem die dat onder dezelfde omstandigheden wel kan. De rechterlijke macht is er misschien zo één.

    Vraagje voor de juristen onder ons: zou zoiets uberhaupt mogelijk zijn?
    Ik ben geen jurist Ronald maar ik weet uit eigen ervaring dat dit wel degelijk mogelijk is. Heb een karateka wel eens aangifte zien doen omdat hij 2 tanden kwijt raakte na het stoppen van de partij na een diskwalifikatie tijdens een NK wat ik in 1997 organiseerde. De agenten kwamen persoonlijk naar de sporthal toe. Hoe het afgelopen is weet ik niet meer maar volgens mij is het verzekeringwerk geworden hoewel sommige verzekeringen deelname aan vechtsporten uitsluiten maar dat is weer een andere discussie.

  13. #13
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Breda
    Posts
    199
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Klopt. Conclusie is dan volgens mij ook eigenlijk dat je nooit goed kunt sanctioneren onder deze omstandigheden. Immers, als je uitgesloten wordt bij de ene bond kun je verder bij de andere.

    Laat ik eens een ander idee in de discussie gooien: zou je bij dit soort gedrag gewoon aangifte moeten doen van geweldpleging? Aangezien er op dit moment een centraal orgaan ontbreekt dat kan reguleren ga je op zoek naar een ander systeem die dat onder dezelfde omstandigheden wel kan. De rechterlijke macht is er misschien zo één.

    Vraagje voor de juristen onder ons: zou zoiets uberhaupt mogelijk zijn?

    En uh... ja ja... ik weet het: ik zie de meeste vechtsporters daarvoor ook nog niet zo snel naar het politiebureau stappen Toch ben ik benieuwd hoe er over gedacht wordt, bij gebrek aan andere serieuze mogelijkheden om een sanctie op te leggen.
    zo´n rare opmerking is dat idd niet eens! heb ´t ook wel eens gezien met een voetbalwedstrijd,weliswaar op amateurniveau, dat een speler een andere flink bijwerkte in ´t veld en dat de politie er aan te pas kwam!

  14. #14
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    1.082
    vCash
    126000

    Default

    Stel dat die trap konsekwenties zou hebben voor de verdere carriere van Hesdy.. Zou Badr er dan ook weg mee komen door te zeggen dat hij voor onbepaalde tijd zijn handschoenen ff in de kast laat ? En dat niemand hem sancties hoeft op te leggen ?


    Ik denk het namelijk wel .. er is in dit wereldje nog een hoop te verbeteren.. het zit nog op een te lage plank..


  15. #15
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    178
    vCash
    126000

    Default

    heeft iemand de video waarbij yvel de scheids neersloeg?

  16. #16
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Breda
    Posts
    199
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marquis View Post
    Stel dat die trap konsekwenties zou hebben voor de verdere carriere van Hesdy.. Zou Badr er dan ook weg mee komen door te zeggen dat hij voor onbepaalde tijd zijn handschoenen ff in de kast laat ? En dat niemand hem sancties hoeft op te leggen ?


    Ik denk het namelijk wel .. er is in dit wereldje nog een hoop te verbeteren.. het zit nog op een te lage plank..
    je bedoelt dat als Hesdy er blijvend letsel aan over had gehouden o.i.d. ?

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Je begeeft je op zeer glad ijs omdat er tijdens wedstrijden in vechtsporten natuurlijk geweld wordt gebruikt maar het moet zijn "gedoseerd" geweld binnen strak bepaalde regels.

    Overtreed je de regels "maximaal" en/of breng je de ander "schade" toe dan kan je altijd aangifte doen, maar ook justitie is daar niet duidelijk in.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    1.082
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by BNP View Post
    je bedoelt dat als Hesdy er blijvend letsel aan over had gehouden o.i.d. ?
    Ja precies.

  19. #19
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Breda
    Posts
    199
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by youssef22 View Post
    heeft iemand de video waarbij yvel de scheids neersloeg?
    http://video.google.com/videoplay?do...64006501530800#

    hier heb je 't filmpje.

  20. #20
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Breda
    Posts
    199
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marquis View Post
    Ja precies.
    in dat geval zou ik ook erg benieuwd zijn hoe 't dan was verlopen.. maar gelukkig is dit niet aan de orde

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Dat natrappen van Sapp... was de "straf" hiervoor van Sapp trouwens niet dat mr. Ishi hoogst persoonlijk de volgende partij van Sapp ging scheidsen omdat hij anders "niet te hanteren" was?

    Simon, past je ouwe zwart-wit gestreepte shirtje nog?
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  22. #22
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Best
    Posts
    4.190
    vCash
    126000

    Default

    GA AUB NIET BOB SAPP MET BADR VERGELIJKEN.

    Bob Sapp kan niks anders en Badr is een super talent en voorbeeld voor veel jongeren.
    From Best!

  23. #23
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    Breda
    Posts
    199
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sendur View Post
    GA AUB NIET BOB SAPP MET BADR VERGELIJKEN.

    Bob Sapp kan niks anders en Badr is een super talent en voorbeeld voor veel jongeren.
    voorbeeld? laat me niet lachen

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Sendur View Post
    GA AUB NIET BOB SAPP MET BADR VERGELIJKEN.

    Bob Sapp kan niks anders en Badr is een super talent en voorbeeld voor veel jongeren.
    De vraag is niet of je talent hebt, of je wat anders kunt, of of je een voorbeeld bent (overigens was Sapp in Japan megapopulair en een marketingprodukt van de 1e orde), de vraag is wat je kunt doen als iemand de fout in gaat. In die zin zijn ze dus prima met elkaar te vergelijken.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  25. #25
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    37
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Klopt. Conclusie is dan volgens mij ook eigenlijk dat je nooit goed kunt sanctioneren onder deze omstandigheden. Immers, als je uitgesloten wordt bij de ene bond kun je verder bij de andere.

    Laat ik eens een ander idee in de discussie gooien: zou je bij dit soort gedrag gewoon aangifte moeten doen van geweldpleging? Aangezien er op dit moment een centraal orgaan ontbreekt dat kan reguleren ga je op zoek naar een ander systeem die dat onder dezelfde omstandigheden wel kan. De rechterlijke macht is er misschien zo één.

    Vraagje voor de juristen onder ons: zou zoiets uberhaupt mogelijk zijn?

    En uh... ja ja... ik weet het: ik zie de meeste vechtsporters daarvoor ook nog niet zo snel naar het politiebureau stappen Toch ben ik benieuwd hoe er over gedacht wordt, bij gebrek aan andere serieuze mogelijkheden om een sanctie op te leggen.
    Dit is een zeer lastig geval. In het geval van sport, laten we zeggen voetbal, wordt er in de rechtspraak van uitgegaan dat je door het deelnemen aan een wedstrijd de gevaren van een blessure accepteert omdat het een fysieke sport is. Het gaat dus om het spelelement, het risico hoort erbij.

    Met dit in het achterhoofd zal het dus heel lastig zijn om zoiets in het geval van een kickbokswedstrijd te bestraffen. Het is namelijk een hele fysieke sport, en door deel te nemen aan de wedstrijd accepteer je in ieder geval het gevaar dat je een trap of schop krijgt. Dat het in dit geval buiten de regels gebeurd lijkt mij daar niks aan te veranderen, want dan gaan we even terug naar voetbal, een tackle met twee benen is ook onregelementair maar ook in dat geval volgt er bij een blessure geen veroordeling.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •