MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Ik stem dit jaar op de....

Voters
40. You may not vote on this poll
  • VVD

    10 25,00%
  • PVDA

    8 20,00%
  • SP

    9 22,50%
  • CDA

    0 0%
  • PVV

    3 7,50%
  • D66

    8 20,00%
  • Groen links

    1 2,50%
  • Christen unie

    0 0%
  • SGP

    0 0%
  • Partij voor de dieren

    1 2,50%
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 60
  1. #1
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default [Verkiezing] Wat stem jij?

    Ja beste mensen.... we mogen weer.

    Gaan we tegenstand bieden via een sociaal beleid? Gaan we verder mee in de liberalisering? Of kiezen we het gulde midden?

    Wat stem jij?

    (ik kan de 50+ partij en piratenpartij etc. niet toevoegen. Max 10 poll options)
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  2. #2
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ik zal aftrappen. Na jaren D66 gestemd te hebben kies ik dit jaar iets anders.

    Lang getwijfeld tussen enerzijds PVDA en anderzijds VVD. Ben namelijk erg links op veel punten (o.a. zorg), maar ook erg rechts op diverse punten.

    Uiteindelijk de knoop gehakt voor de PVDA.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  3. #3
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    D66

  4. #4
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ik ga niet stemmen,
    maar als ik het wel zou doen
    Partij voor de Dieren
    "If you have to stop and think, it's too late"

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    SP ik ben namelijk tegen arme kinderen

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    ik stem ook niet

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Ik zat tussen SP en PVDA, de keuze is bij mij ook naar PVDA gegaan.
    Be a Warrior, not a Worrier

  8. #8
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    @ de niet-stemmers: Mag ik vragen waarom niet? Wegens praktische zaken? Of uit principiële gedachten?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  9. #9
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    De afgelopen jaren waren vooral een grote flop door de samenwerking tussen CDA en PvdA de ellende van 8 jaar paars hebben we nog niet achter de rug en mijn stem gaat sowieso niet uit naar een van deze partijen.
    Ze zitten elkaar in de weg en een meerderheid zal denk ik eindigen in weer een vervroegde gang naar de stembus.
    Ik heb totaal geen vertrouwen in Rutte en Samsom!
    GroenLinks euhm ze hebben het drukker met de problemen binnen hun partij dan proberen een land te kunnen regeren, dus nee.
    VVD totaal niks mee evenals D66.
    Een christelijke partij euhm ik geloof niet dus mijn stem gaat ook niet naar aanhangers van een geloof met vrij radicale opvattingen en uitspraken ( SGP )
    SP ik vindt Roemer een echte leider voor een oppositie partij net als met Jan Marijnissen moeten ze niet in een coalitie hun slogan was "Stem nee, stem SP" dat is gewoon een oppositie partij wil je je lekker ageren tegen allerlei standpunten.
    PVV had mijn stem kunnen krijgen, alhoewel PVV vrij radicale standpunten heeft ben ik wel van mening dat projecten als de JSF een bodemloze put is, er te veel geld naar ontwikkeling gaat en dat er te weinig geld over blijft voor de bevolking van dit land.
    De te hoge accijnzen op brandstof daar scoort Wilders ook dik mee, dat is te belachelijk voor woorden.
    Ik twijfel nog over de PVV, stemmen op de piratenpartij lijkt mij ook wel wat zal toch nooit een meerderheid krijgen maar kon wel leuk worden als ze een paar zetels krijgen.

  10. #10
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Strategisch op de PvdA gestemd. Alles behalve de VVD.
    Max. 400 x 125

  11. #11
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Zucht. Ik kom uit een uitermate links nest (heb samen met o.a. Remi Poppe nog posters van het naakte meisje met koe voor de PSP staan plakken) en was altijd SP. Tot voor een paar jaar geleden de SP door de enorme toename aan zetelwinst de kans had mee te regeren ipv oppositie te voeren en de SP zich zodanig opstelde dat een coalitie gewoon onmogelijk was. Daar baalde ik behoorlijk van. Werd het groen links, die zijn afgevallen vanwege Femke/Kunduzaccoord. Twijfel nog maar denk dat het D66 gaat worden.
    Het is net als het afsluiten van een telefoonabonnement. Geen enkele provider is vergelijkbaar, allemaal hebben ze iets goed en iets mider goeds. Maar wat je ook doe...............GA STEMMEN !!
    If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    De afgelopen jaren waren vooral een grote flop door de samenwerking tussen CDA en PvdA de ellende van 8 jaar paars hebben we nog niet achter de rug en mijn stem gaat sowieso niet uit naar een van deze partijen.
    Ze zitten elkaar in de weg en een meerderheid zal denk ik eindigen in weer een vervroegde gang naar de stembus.
    Ik heb totaal geen vertrouwen in Rutte en Samsom!
    GroenLinks euhm ze hebben het drukker met de problemen binnen hun partij dan proberen een land te kunnen regeren, dus nee.
    VVD totaal niks mee evenals D66.
    Een christelijke partij euhm ik geloof niet dus mijn stem gaat ook niet naar aanhangers van een geloof met vrij radicale opvattingen en uitspraken ( SGP )
    SP ik vindt Roemer een echte leider voor een oppositie partij net als met Jan Marijnissen moeten ze niet in een coalitie hun slogan was "Stem nee, stem SP" dat is gewoon een oppositie partij wil je je lekker ageren tegen allerlei standpunten.
    PVV had mijn stem kunnen krijgen, alhoewel PVV vrij radicale standpunten heeft ben ik wel van mening dat projecten als de JSF een bodemloze put is, er te veel geld naar ontwikkeling gaat en dat er te weinig geld over blijft voor de bevolking van dit land.
    De te hoge accijnzen op brandstof daar scoort Wilders ook dik mee, dat is te belachelijk voor woorden.
    Ik twijfel nog over de PVV, stemmen op de piratenpartij lijkt mij ook wel wat zal toch nooit een meerderheid krijgen maar kon wel leuk worden als ze een paar zetels krijgen.

    je begrijpt toch wel dat als de benzine accijnzen omlaag gaan ergens anders de belastingen weer omhoog moeten om het hele sociale stelsel te kunnen betalen..? en je gaat pvv stemmen om de JSF? iets zegt me dat je niet helemaal open bent..

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    De afgelopen jaren waren vooral een grote flop door de samenwerking tussen CDA en PvdA de ellende van 8 jaar paars hebben we nog niet achter de rug en mijn stem gaat sowieso niet uit naar een van deze partijen.
    Ze zitten elkaar in de weg en een meerderheid zal denk ik eindigen in weer een vervroegde gang naar de stembus.
    Ik heb totaal geen vertrouwen in Rutte en Samsom!
    GroenLinks euhm ze hebben het drukker met de problemen binnen hun partij dan proberen een land te kunnen regeren, dus nee.
    VVD totaal niks mee evenals D66.
    Een christelijke partij euhm ik geloof niet dus mijn stem gaat ook niet naar aanhangers van een geloof met vrij radicale opvattingen en uitspraken ( SGP )
    SP ik vindt Roemer een echte leider voor een oppositie partij net als met Jan Marijnissen moeten ze niet in een coalitie hun slogan was "Stem nee, stem SP" dat is gewoon een oppositie partij wil je je lekker ageren tegen allerlei standpunten.
    PVV had mijn stem kunnen krijgen, alhoewel PVV vrij radicale standpunten heeft ben ik wel van mening dat projecten als de JSF een bodemloze put is, er te veel geld naar ontwikkeling gaat en dat er te weinig geld over blijft voor de bevolking van dit land.
    De te hoge accijnzen op brandstof daar scoort Wilders ook dik mee, dat is te belachelijk voor woorden.
    Ik twijfel nog over de PVV, stemmen op de piratenpartij lijkt mij ook wel wat zal toch nooit een meerderheid krijgen maar kon wel leuk worden als ze een paar zetels krijgen.

    je begrijpt toch wel dat als de benzine accijnzen omlaag gaan ergens anders de belastingen weer omhoog moeten om het hele sociale stelsel te kunnen betalen..? en je gaat pvv stemmen om de JSF? iets zegt me dat je niet helemaal open bent..

  14. #14
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik ga zo D66 stemmen.

  15. #15
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Strategisch op de PvdA gestemd. Alles behalve de VVD.
    Waarschijnlijk krijg je ze allebei.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    Waarschijnlijk krijg je ze allebei.
    Klopt, maar in tegenstellling tot de afgelopen twee jaar geleden zullen ze met een grotere PvdA minder kans krijgen voor asociale maatregelen.
    Max. 400 x 125

  17. #17
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    D66

  18. #18
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ik heb een beetje moeite met het volgende: een partij moet bepaalde ideeen hebben, een ideologie. Vanuit die gedachtengang zouden ze dan moeten komen tot een beleid.
    Daarna is het dan zaak, om mensen te overtuigen van 'de juistheid' van dat beleid.

    Maar dat is niet wat er gebeurd; Een partij probeert gewoon om zoveel mogelijk zetels te krijgen. Ze zeggen daarom wat ze denken dat de mensen willen horen.

    Maar ik ben ook gewoon te lui om te stemmen, hoor.
    Het nadeel van een democratie is dat het uiteindeliijk allemaal gaat om compromissen sluiten en dus krijgt niemand echt zijn zin. En de koers is om de paar jaar anders. Daardoor bereik je nooit echt iets.
    Dus ik zie het nut van stemmen niet.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  19. #19
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Raamsdonksveer
    Posts
    1.844
    vCash
    72775

    Default

    Groen Links
    ALL HAIL MARTYR FAKKA!!!!

  20. #20
    Join Date
    Mar 2012
    Posts
    1.590
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    je begrijpt toch wel dat als de benzine accijnzen omlaag gaan ergens anders de belastingen weer omhoog moeten om het hele sociale stelsel te kunnen betalen..? en je gaat pvv stemmen om de JSF? iets zegt me dat je niet helemaal open bent..
    Euhm nee, ik heb meerdere punten gegeven.
    De mentaliteit om klakkeloos geld over de balk te smijten komt mij een beetje de strot uit.
    Griekenland, Spanje, Italië, Portugal hebben allemaal financiële problemen een noodlijdend land sponsoren door middel van miljarden injecties waardoor wij weer extra moeten bezuinigen moet maar eens afgelopen zijn.
    Sinds de euro er is is er alleen maar rottigheid ontstaan, het hele arbeidsbeleid in Griekenland is 3x niks met je 45e met pensioen redelijk hoge lonen etc., etc.,
    Nederland is het hoogste land qua accijnzen daar kan makkelijk wat af de zorgstaat die Nederland ooit was is er derhalve kapot gemaakt dat eigen volk fiks voor de zorg mag betalen, maar aan de andere kant "sponsoren" we landen die toegelaten zijn tot de euro maar hun eigen "gigantes" niet kunnen doppen.
    En dat enkel om een sterk munt te houden tegenover de Dollar.
    Ondanks toezeggingen van Mark Rutte om de geldkraan dicht te draaien is draaikont Rutte zo weer overstag als ze hem vragen nog een donatie te doen van ONS geld.
    Jij doelt op de instroom van buitenlanders? Zoals ik al zei ik hekel de partijen over hoe ze de afgelopen jaar de boel hebben verpest SP scoort redelijk hoog maar die horen in de oppositie niet in een coalitie.
    Last edited by MuayThaiGuy; 12-09-2012 at 11:43.

  21. #21
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ik stem niet. Anders zou ik de Anti-Europa partij doen.

  22. #22
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

    Default

    Ik twijfel nog. Maar dat doe ik altijd

    (waarschijnlijk wordt het toch SP)

  23. #23
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by MuayThaiGuy View Post
    het hele arbeidsbeleid in Griekenland is 3x niks met je 45e met pensioen
    Blijkbaar niet goed ingelezen in de materie.

    De daadwerkelijke gemiddelde leeftijd waarop Grieken met pensioen gingen was voor mannen echter 61,9 en voor vrouwen 59,6 jaar.

    http://pvvkieswijzer.nl/
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  24. #24
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Ik heb PVV voor me laten stemmen. Ben het niet met al hun standpunten eens en ook niet met de manier waarop eea soms gebracht word maar dat is de partij die het minst slecht bij mij past....dat wist ik zelf al maar dat is ook wat er diverse stemwijzers komt.

  25. #25
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Er is maar 1 partij die meer om de economie en de toekomst van Nederland geeft dan om het pluché en dat is wel bewezen.

    Iedereen met economisch inzicht kon trouwens de conclusie van het CPB voorspellen dat het economische programma van de PVV veruit de meest betrouwbare en efficiente is.





    Alsnog blijkt dankzij het CPB onderzoek dat Wilders het sterkste economische programma heeft.

    Geert Wilders ‏@geertwilderspvv Geweldige effecten PVV-plannen! Beste score economische groei en bestrijding werkloosheid. Meer koopkracht burger en beperkt tekort in 2017!






    De SP doet het hier beter dan de PVV die op een mooie tweede plaats staat, maar hun plannen leiden niet tot meer productiviteit en daar ligt de kern van het probleem, dus niet bij te weinig inkomen voor de staat zoals PVDA en VVD denken, en zeker niet bij gebrek aan inmenging van de EU zoals de D66 gelooft.

    Nog mooier is dat de PVV onze economie vooruithelpt maar toch de partij is die het minste de sociale zekerheden van Nederland aantast:




    Het DPK doet het hier ook goed hoor, maar waar de afkorting voor staat weet ik niet


    Een partij die de belangen van het land voor de eigen belangen zet, het is alleen maar logisch dat ze als beste scoren. Waar andere subsidie vretende partijen wereldwijd vriendjes hebben die zij tevreden moeten houden, kiest de PVV consequent voor de kiezer.


    Vergeet niet dat de partij waarop je nu waarschijnlijk wilt stemmen ons met een ongekozen kabinet(Kunduz) de European Stability Mechanism heeft aangenaaid. De ESM zal de liquiditeit van de NL staat compleet wegvagen in tijden van economische crisis, aangezien de zwakste Eurolanden via het ESM orgaan binnen 7 dagen 40 miljard van de NL staat kunnen eisen die NL wettelijk gezien niet mag wijzen. Dit zal ooit desastreus blijken, maar de media heeft er amper een opmerking over gemaakt, en nu zitten we eraan vast. Als de PVV genoeg stemmen heeft komen we er wellicht ongeschonden uit.


    Anti-Esm filmpje maakt het duidelijk, de Treaty zelf vind je in de tweede link:
    http://www.youtube.com/watch?v=rxMOW94V6xQ
    http://issuu.com/prudentinvestor/doc...olor=%23222222


    Kies je voor de mooie praatjes van de PVDA, D66, SP of Rutte welke hartelijk geholpen worden door hun vriendjes in de media?

    Of kies je voor een partij die, als de onjuiste beschuldigingen van de loophondjes van de politiek overduidelijk als beste partij voor ons allen uit de bus komt?
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •