MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 22 of 22
  1. #1
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Almelo
    Posts
    237
    vCash
    126000

    Default Vechtsporter zit vast omdat hij niet heeft ingegrepen

    Verwarring: rechtbank houdt overvalzaak aan
    vrijdag 17 september 2010 | 16:06 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 17 september 2010 | 17:12

    ALMELO – De rechtbank in Almelo houdt de zaak tegen de van een overval verdachte Fatih U. (28) aan omdat ze zich niet voldoende op de zaak heeft kunnen voorbereiden, in verwarring gebracht door een brief van een advocaat.

    Grote verwarring in de rechtbank Almelo over de zaak tegen de Hengelose verdachte roofovervaller. Noch rechtbank, noch de officier van Justitie hebben zich op de zaak voor bereid. Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van een roofoverval op een woning aan de Houtmaatweg in Hengelo 17 maar.

    Enkele dagen geleden ontvingen de rechtbank en het Openbaar Ministerie een brief van advocaat Syrier uit Utrecht, waarin die stelt de verdachte U. te hebben overgenomen van advocaat Balrak. In diezelfde brief verzoekt Syrier de zaak aan te houden omdat hij de tijd nodig heeft de verdediging voor te bereiden.

    Maar tot ieders verbazing verscheen zojuist advocaat Balrak om de zaak te doen. Ook cliënt U. wil dat de zitting doorgaat. Hij zegt Syrier alleen in de arm te willen nemen voor het geval hij wordt veroordeeld en er hoger beroep nodig is. Hij zou Balrak zeker niet hebben ontslagen als zijn raadsman. U. zei: “Maar de hele zaak is een misverstand”.

    De geoefende vechtsporter uitte zijn verontwaardiging. “Ik zit al zes maanden vast voor iets wat ik niet heb gedaan, en u bent niet voorbereid. Hoe is dat mogelijk?”, vroeg hij

    Advocaat Balrak vroeg vervolgens om schorsing van de voorlopige hechtenis. Officier van Justitie Hofstee vindt dat dit niet kan. Ze beschrijft hoe U. een rol speelde bij de overval met nog twee andere daders. Volgens haar maakte hij een afspraak met de bewoner om ervoor te zorgen dat de kust veilig was en de honden binnen, voor het moment dat twee gewelddadige, gemaskerde en gewapende mannen konden binnenvallen. De bewoner werd zwaar mishandeld, onder meer met een paralyser. Ze leidt dat ook af uit het feit dat hij nauwelijks iets zou hebben gedaan om het slachtoffer te helpen. Hij zou alleen hebben geroepen dat ze moesten ophouden. Volgens Hofstee mag van een vechtsporter meer worden verwacht. U. legde uit dat hij alleen vechtsporter is in de ring. “Ik was er toevallig op dat moment en heb er verder niets mee te maken”. De rechtbank wees het schorsingsverzoek af. Rechter Stoové zei dat het niet aan de rechtbank te wijten is dat ze zaak niet behandeld kon worden. De schuld daarvan ligt volgens hem toch eerder bij U. en de advocaten. Er werden in deze zaak geen andere verdachten aangehouden.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Almelo
    Posts
    237
    vCash
    126000

    Default

    de "kickbokser" zit vast omdat hij niet heeft ingegrepen en rustig is weggelopen..

    wat vinden jullie hiervan?

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.961
    vCash
    126000

    Default

    naja nederland he.....voor t zelfde geld grijp je wel in en word je extra hard aangepakt want je doet aan vechtsport...
    I've seen chaos and order reign supreme
    I've seen the beauty of the universe
    so peaceful and serene
    in seconds turn to violence and screams

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Als ik het zo lees dan wordt hij verdacht van betrokkenheid bij een roofoverval en is zijn betrokkenheid volgens de officier onder meer aannemelijk omdat hij niet zou hebben ingegrepen. Als het enkel en alleen zou gaan om het niet ingrijpen dan zou het inderdaad erg vreemd zijn!

  5. #5
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Nickuraba View Post
    naja nederland he.....voor t zelfde geld grijp je wel in en word je extra hard aangepakt want je doet aan vechtsport...
    Klopt, als je dan wel handelde krijg je het verhaal dat het te hard was, en dat je het niet op straat mag gebruiken...
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  6. #6
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.387
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Als ik het zo lees dan wordt hij verdacht van betrokkenheid bij een roofoverval en is zijn betrokkenheid volgens de officier onder meer aannemelijk omdat hij niet zou hebben ingegrepen. Als het enkel en alleen zou gaan om het niet ingrijpen dan zou het inderdaad erg vreemd zijn!
    Dat denk ik ook, toch raar dat hij daar 6 maanden voor vast zat.

  7. #7
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    heel erg raar dit.

    De advocaat Balrak, is toch gewoon onze Ashwin?
    Home mtk-gym.nl


  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    heel erg raar dit.

    De advocaat Balrak, is toch gewoon onze Ashwin?
    Dat denk ik wel.

    Edit: sterker nog, dat weet ik wel zeker, want er staat in Nederland maar een advocaat ingeschreven met de achternaam Balrak.

  9. #9
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gokhan View Post

    Advocaat Balrak vroeg vervolgens om schorsing van de voorlopige hechtenis. Officier van Justitie Hofstee vindt dat dit niet kan. Ze beschrijft hoe U. een rol speelde bij de overval met nog twee andere daders. Volgens haar maakte hij een afspraak met de bewoner om ervoor te zorgen dat de kust veilig was en de honden binnen, voor het moment dat twee gewelddadige, gemaskerde en gewapende mannen konden binnenvallen. De bewoner werd zwaar mishandeld, onder meer met een paralyser. Ze leidt dat ook af uit het feit dat hij nauwelijks iets zou hebben gedaan om het slachtoffer te helpen. Hij zou alleen hebben geroepen dat ze moesten ophouden. Volgens Hofstee mag van een vechtsporter meer worden verwacht. U. legde uit dat hij alleen vechtsporter is in de ring. “Ik was er toevallig op dat moment en heb er verder niets mee te maken”. De rechtbank wees het schorsingsverzoek af. Rechter Stoové zei dat het niet aan de rechtbank te wijten is dat ze zaak niet behandeld kon worden. De schuld daarvan ligt volgens hem toch eerder bij U. en de advocaten. Er werden in deze zaak geen andere verdachten aangehouden.
    Ik vat het niet helemaal. U. heeft een afspraak gemaakt met de bewoner van de woning die werd overvallen om als uitkijk te dienen terwijl twee gemaskerde mannen binnendrongen en de bewoner mishandelden? Wat was dit? Een of ander S&M rollenspel?

  10. #10
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    214
    vCash
    126000

    Default

    nee klinkt meer als een slim opgezette overval, maar eindstand is dat hij waarscijnlijk op vrije voeten komt wegens gebek aan bewijs.

  11. #11
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    raar verhaal
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  12. #12
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    sinasappelekutteveen
    Posts
    756
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    raar verhaal
    2x ze kunnen je imo nooit 6 maanden opsluiten omdat je niet heb ingegrepen!

  13. #13
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    eeen link zou goed zijn

    idd wel raar dat Ashwin bij een overval betrokken is als advocaat. Heeft hij echt 6 maanden gezeten? Dan wil ik wel weten wanneer.

  14. #14
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gokhan View Post
    Verwarring: rechtbank houdt overvalzaak aan
    vrijdag 17 september 2010 | 16:06 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 17 september 2010 | 17:12

    ALMELO – De rechtbank in Almelo houdt de zaak tegen de van een overval verdachte Fatih U. (28) aan omdat ze zich niet voldoende op de zaak heeft kunnen voorbereiden, in verwarring gebracht door een brief van een advocaat.

    Grote verwarring in de rechtbank Almelo over de zaak tegen de Hengelose verdachte roofovervaller. Noch rechtbank, noch de officier van Justitie hebben zich op de zaak voor bereid. Het Openbaar Ministerie verdenkt hem van een roofoverval op een woning aan de Houtmaatweg in Hengelo 17 maar.

    Enkele dagen geleden ontvingen de rechtbank en het Openbaar Ministerie een brief van advocaat Syrier uit Utrecht, waarin die stelt de verdachte U. te hebben overgenomen van advocaat Balrak. In diezelfde brief verzoekt Syrier de zaak aan te houden omdat hij de tijd nodig heeft de verdediging voor te bereiden.

    Maar tot ieders verbazing verscheen zojuist advocaat Balrak om de zaak te doen. Ook cliënt U. wil dat de zitting doorgaat. Hij zegt Syrier alleen in de arm te willen nemen voor het geval hij wordt veroordeeld en er hoger beroep nodig is. Hij zou Balrak zeker niet hebben ontslagen als zijn raadsman. U. zei: “Maar de hele zaak is een misverstand”.

    De geoefende vechtsporter uitte zijn verontwaardiging. “Ik zit al zes maanden vast voor iets wat ik niet heb gedaan, en u bent niet voorbereid. Hoe is dat mogelijk?”, vroeg hij

    Advocaat Balrak vroeg vervolgens om schorsing van de voorlopige hechtenis. Officier van Justitie Hofstee vindt dat dit niet kan. Ze beschrijft hoe U. een rol speelde bij de overval met nog twee andere daders. Volgens haar maakte hij een afspraak met de bewoner om ervoor te zorgen dat de kust veilig was en de honden binnen, voor het moment dat twee gewelddadige, gemaskerde en gewapende mannen konden binnenvallen. De bewoner werd zwaar mishandeld, onder meer met een paralyser. Ze leidt dat ook af uit het feit dat hij nauwelijks iets zou hebben gedaan om het slachtoffer te helpen. Hij zou alleen hebben geroepen dat ze moesten ophouden. Volgens Hofstee mag van een vechtsporter meer worden verwacht. U. legde uit dat hij alleen vechtsporter is in de ring. “Ik was er toevallig op dat moment en heb er verder niets mee te maken”. De rechtbank wees het schorsingsverzoek af. Rechter Stoové zei dat het niet aan de rechtbank te wijten is dat ze zaak niet behandeld kon worden. De schuld daarvan ligt volgens hem toch eerder bij U. en de advocaten. Er werden in deze zaak geen andere verdachten aangehouden.

    Volgens mij is dit artikel verkeerd geschreven en begrepen. Hier word toch echt de hoofdverdachte bedoeld. Een journalist verwacht van een advocaat niet dat hij 2 keer Europees kampioen thaiboksen is.

    Oftewel, ashwin wordt met de hoofdverdachte verward door de journalist.
    Last edited by andyhugfan; 20-09-2010 at 21:05.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Waalwijk
    Posts
    591
    vCash
    126000

    Default

    Zou schandalig zijn om iemand vast te zetten omdat hij aan vechtsport doet en niet heeft ingegrepen.
    Laatste post klinkt beter, ashwin wordt met de hoofdverdachte verward door de journalist.

  16. #16
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Almelo
    Posts
    237
    vCash
    126000

    Default

    ben net klaar met trainen ik plaats zo de link via Regio - TC Tubantia als ik thuis ben

  17. #17
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by andyhugfan View Post
    eeen link zou goed zijn

    idd wel raar dat Ashwin bij een overval betrokken is als advocaat. Heeft hij echt 6 maanden gezeten? Dan wil ik wel weten wanneer.
    Kijk eens.
    http://www.tctubantia.nl/regio/twent...alzaak-aan.ece

  18. #18
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik vat hem nog steeds niet. Ik blijf er bij dat de journalist U. en Ashwin heeft door elkaar gehaald.

  19. #19
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Het betreft volgens mij een b vechter....zijn naam ..... dat is een b vechter uit almelo..... dus geen mixup.....

    heel apart verhaal idd allemaal....

    ben benieuwd wat dit brengt
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  20. #20
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Almelo
    Posts
    237
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by the underdog View Post
    Het betreft volgens mij een b vechter....zijn naam ..... dat is een b vechter uit almelo..... dus geen mixup.....

    heel apart verhaal idd allemaal....

    ben benieuwd wat dit brengt
    jah klopt..B begin A..

    Ik vind het jammer dat de vechtsport weer "negatief" in het nieuws is..niet dat het al bewezen is..maar zelfs wij als vechtsporters trekken onze conclusies al..

    Dacht eerst toen ik het las dat hij een van de daders was..toen las ik nog een keer en toen zag ik dat hij er alleen betrokken was..
    ik vind het zelf allemaal ook een beetje vaag en raar..

    toch balen voor hem dattie al 6 maand vastzit en nog steeds moet zitten

  21. #21
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    442
    vCash
    126000

    Default

    Toen Eddy Smulders een inbreker bij zijn moeder een stomp gaf werd hij aangeklaagd omdat hij als "vechtsporter een stoot gaf."
    Nu dit weer. Erg hypocriet.
    Wat gebeurde lijkt wel meer op een opzet, maar dit weet je nooit.

  22. #22
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Vindt dit maar een vreemd zaakje! :S

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •