MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 57 of 57
  1. #51
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArtistiC View Post
    Edit; En de grootste grap is dat Nederlanders op het gebied van vechtsport, in tegenstelling tot vele andere mainstream sporten (in NL) WEL succesvol zijn.
    Dat zeg ik ook altijd.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Als Golden Glory nou eerst eens begint om Ron Nyquist uit beeld te houden dan ben je al een eind in de goede richting. Hoe goed hij ook is in zijn werk, Hij blijft iemand die een straf uitzit voor moord, en die wil je niet prominent in je organisatie hebben.

    En die criminelen die prominent op zo'n gala aankomen kunnen arrogant doen tegen de politie want ze worden praktisch niet aangepakt. je lacht je toch dood dat zo'n maseratirijder met zijn tasje met geld een urrtje later prominent aan zo'n tafeltje zit ? Die gast voelt zich onaantastbaar.

    En daarnaast is het gewoon een kwestie van statistiek. Pak gewoon de dikke bakken dan heb je een groter percentage zware criminelen. (ook bij het voetbal)
    Ik zat vorige week op BNR te luisteren naar een statistiek waaruit bleek dat bij preventieve fouillering een groot aantal antillianen wapens bleken te hebben. 1 wakkere luisteraar stelde de juiste vraag: wie worden er allemaal gefouilleerd. Antwoord: 95% antillianen omdat het alleen om zuid-oost ging.

    De enige manier om dit op te lossen is te zorgen dat het mainstream wordt. En dan is het niet meer leuk.

  3. #53
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    precies daar dacht ik ook aan!
    Bij 3500 voor een viptafeltje met 6 stoelen kun je mischien een stuk of 4 stoelen extra kwijt en dan heb je het toch nog over 350 per kaart.

  4. #54
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    694
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Guile View Post
    Prima dat mensen vergelijkingen trekken met voetbal, maar bovenstaande is echt onzin. Alsof je niet veilig naar voetbal kunt, het is sinds het begin van het hooliganisme nog NOOIT zo veilig bij het voetbal geweest als nu. Mocht er wel wat gebeuren dan loop je als normaal weldenkend mens ook weg, maar mensen willen graag sensatie. Worden ze erbij betrokken gaan ze janken.
    @ Guile
    Je vindt mijn vergelijking onzin als ik zeg dat ik liever naar een goed georganiseerde kickbox/mma gala ga dan een risico voetbalwedstrijd om dat de kans groot is dat er rellen uitbreken. Ze noemen het niets voor niets risico wedstrijden Guile.

    Overigens spreek jij jezelf tegen in de onderste zin.

    Als ik met mensen/collega's in een discussie verzeild raak, "De mensen die de stukken lezen van bijv. een Paul Vugts en weing tot nihil verstand hebben van de top vechtsport" trek ik ook altijd deze vergelijking:

    Voetbal (risico wedstrijden)
    Het is toch van de zotte als er risico voetwedstrijden zijn de overheid miljoenen moet opstrijken voor beveiliging om alles in het gareel te houden?
    Het is toch van de zotte als vader en zoon naar een wedstrijd gaan "vaders" schrep de omgeving in de gaten moet houden om niet in rellen terecht te komen en om zijn zoon te beschermen?
    Het is toch van de zotte als je een feynoord shirt aan hebt en loopt in amsterdam dat je denkt "Hee, deze jongen vraagt erom"?
    Het is toch van de zotte dat er miljoenen schade is aan vandalisme na een risico wedstrijd.

    En dan wil Burgemeester Van der Laan een goed georganiseerd kickbox/mma gala verbieden en jij (Guile) zegt dat sinds de hooliganisme nog NOOIT zo veilig bij het voetbal geweest als nu? Al die veiligheid en miljoenen die de overheid daar in pompt is in mijn beleving niet nodig, het is verdorie een voetbalwedstrijd.

    Bij een groot goed georaniseerd kickbox/mma gala
    Staan geen honderden man M.E./Politiemannen in busjes. Ook geen vaders met kinders die de gehele omgeving nauwlettend in de gaten moeten houden. En weet je wat mooi is: Je kan uitkomen voor wie je wil en elk shirt je aan trekken voor wie je bent. Als ik met een shirt van bijv. The Reem aka The Demolitionman loop, word ik niet in elkaar gemept door Kia aka Badr aanhangers in Utrecht Kanaleneiland.

    Voetbal is topsport, vechtsport is topsport en je moet JUIST vergelijkingen maken zodat men het begrijpt. Nederland telt de beste vechters van de wereld, daar moeten we trots op zijn, we hadden namelijk maar één Johan Cruijf.

    Collina

  5. #55
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Heel goed stuk Colina, zeer helder ook!

    Maar het "arenapubliek" waar velen van ons over geklaagd hebben, is met alle respect minstens zo erg. Zouden best wel eens dezelfde kunnen zijn.

    Daarnaast zou ik nooit met mijn kinderen naar een kickboksgala gaan, omdat je niet zo vroeg kinderen met stoten en trappen op elkaar in aanraking moet laten komen. Daarnaast zijn er helaas ook veel kleinere gala's waar het gemiddelde publiek bestaat uit "capuchon klootzakjes"

  6. #56
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Bij 3500 voor een viptafeltje met 6 stoelen kun je mischien een stuk of 4 stoelen extra kwijt en dan heb je het toch nog over 350 per kaart.
    Nouja ik denk toch nog wel wat meer en je boort toch mogelijkheden aan voor meer sponsors op die manier? Ik kan me voorstellen dat door huidige berichtgeving sponsors niet direct met gala's geassocieerd willen worden. Op termijn zullen ze dus die stap toch een keer moeten maken lijkt mij, want als je alleen in de lijn van kaartverkoop als voornaamste inkomsten redeneert, blijf je die VIP dingen (op deze schaal) altijd houden en dat zou ik persoonlijk toch wel treurig vinden. Een beetje één stap terug om twee vooruit te maken verhaal :P

  7. #57
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    694
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Collina View Post
    @ Guile
    Je vindt mijn vergelijking onzin als ik zeg dat ik liever naar een goed georganiseerde kickbox/mma gala ga dan een risico voetbalwedstrijd om dat de kans groot is dat er rellen uitbreken. Ze noemen het niets voor niets risico wedstrijden Guile.

    Overigens spreek jij jezelf tegen in de onderste zin.

    Als ik met mensen/collega's in een discussie verzeild raak, "De mensen die de stukken lezen van bijv. een Paul Vugts en weing tot nihil verstand hebben van de top vechtsport" trek ik ook altijd deze vergelijking:

    Voetbal (risico wedstrijden)
    Het is toch van de zotte als er risico voetwedstrijden zijn de overheid miljoenen moet opstrijken voor beveiliging om alles in het gareel te houden?
    Het is toch van de zotte als vader en zoon naar een wedstrijd gaan "vaders" schrep de omgeving in de gaten moet houden om niet in rellen terecht te komen en om zijn zoon te beschermen?
    Het is toch van de zotte als je een feynoord shirt aan hebt en loopt in amsterdam dat je denkt "Hee, deze jongen vraagt erom"?
    Het is toch van de zotte dat er miljoenen schade is aan vandalisme na een risico wedstrijd.

    En dan wil Burgemeester Van der Laan een goed georganiseerd kickbox/mma gala verbieden en jij (Guile) zegt dat sinds de hooliganisme nog NOOIT zo veilig bij het voetbal geweest als nu? Al die veiligheid en miljoenen die de overheid daar in pompt is in mijn beleving niet nodig, het is verdorie een voetbalwedstrijd.

    Bij een groot goed georaniseerd kickbox/mma gala
    Staan geen honderden man M.E./Politiemannen in busjes. Ook geen vaders met kinders die de gehele omgeving nauwlettend in de gaten moeten houden. En weet je wat mooi is: Je kan uitkomen voor wie je wil en elk shirt je aan trekken voor wie je bent. Als ik met een shirt van bijv. The Reem aka The Demolitionman loop, word ik niet in elkaar gemept door Kia aka Badr aanhangers in Utrecht Kanaleneiland.

    Voetbal is topsport, vechtsport is topsport en je moet JUIST vergelijkingen maken zodat men het begrijpt. Nederland telt de beste vechters van de wereld, daar moeten we trots op zijn, we hadden namelijk maar één Johan Cruijf.

    Collina
    @ Smike,
    Klopt wat je zegt wat betreft de "capuchon klootzakjes", heerlijke omschrijving haha. In mijn verhaal doelde ik echt puur op grote goed georaniseerde Kickbox/Mma gala's. Persoonlijk heb ik ook niets met kleinere gala's omdat je bij voorhand al weet dat er van die capuchon klootzakjes rondlopen die de boel verpesten en Paul Vugts verhaal/mindset over vechtsport en criminaliteit bevestigen.

    @ Guile
    Post is niet helemaal naar jou gericht, heb hem net even terug gelezen maar puur mijn frustratie t.a.v. Dhr. Van de Laar.

    Collina

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •