MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 22 of 22
  1. #1
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default Bas Rutten zijn nieuwe "uitvinding"?

    Een aantal weken geleden was Bass Rutten op bezoek bij Golden Glory.
    Hier was ook een filmpje van dat Bas zat te dollen met Overeem.
    Kort in het filmpje zag je dat Bas iets in zijn handen had, en er niet veel over kwijt kon wegens pantent?
    Het was iets voor je longcapiciteit dacht ik.

    Weet iemand hier al iets over...?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Manaus - Amazonas - Brazil
    Posts
    438
    vCash
    126000

    Default

    ja ben dr ook wel benieuwd naar, maar ik geloof dat het een her-uitvinding is van iets wat ze in de medische wereld ook al gebruiken.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb Bas op het Glory gala gesproken en er natuurlijk naar gevraagd. Destijds van het interview in Breda was het nog in een testfase. Die is nu succesvol afgerond. Bas houdt de details nog even voor zich maar het gaat op korte termijn in de productie en verkoop.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    308
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MaartenManaus View Post
    ja ben dr ook wel benieuwd naar, maar ik geloof dat het een her-uitvinding is van iets wat ze in de medische wereld ook al gebruiken.
    Ja ik vond dat ding een beetje op een mayo-tube lijken.. Ben benieuwd wat het nut ervan is!

  5. #5
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Oke, bedankt voor de moeite.
    Ik dacht dat het iets te maken had met je ademhaling en het vergroten van je longen ofzo.
    Maar ben inderdaad zelf ook zeer benieuws en zal het waarschijnlijk ook wel aan gaan schaffen....

  6. #6
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Ja echt spannend lijkt het me niet, wel slim bedacht. Het is een mondstuk waardoor je minder(?) lucht binnenkrijgt tijdens het trainen (?). Hierdoor train je je longen meer te werken waardoor ze vergroten en dus meer kunnen inhaleren zonder of tijdens gevecht. Iets in die kern.

    Je kan ook op grote hoogte trainen waardoor je meer rode bloedlichaampjes krijgt.

    Zoiets als dit denk ik: The Green Head - PowerLung - Increases Lung Capacity and Improves Breathing wat nou patent?
    Last edited by tnk2k; 25-10-2010 at 21:24.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Manaus - Amazonas - Brazil
    Posts
    438
    vCash
    126000

    Default

    Net zoiets als trainen met zn duikers snorkel denk ik dan..

    Denk niet dat ik het zal gaan kopen want zal wel rete duur zijn voor een stuk plastic met Rutten zn naam erop.

  8. #8
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by tnk2k View Post
    Ja echt spannend lijkt het me niet, wel slim bedacht. Het is een mondstuk waardoor je minder(?) lucht binnenkrijgt tijdens het trainen (?). Hierdoor train je je longen meer te werken waardoor ze vergroten en dus meer kunnen inhaleren zonder of tijdens gevecht. Iets in die kern.

    Je kan ook op grote hoogte trainen waardoor je meer rode bloedlichaampjes krijgt.

    Zoiets als dit denk ik: The Green Head - PowerLung - Increases Lung Capacity and Improves Breathing wat nou patent?
    Oke, en wat voor voordelen heeft dit verder op een langere termijn.
    Dus was is precies het voordeel hiervan?

  9. #9
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Soulbringer320 View Post
    Oke, en wat voor voordelen heeft dit verder op een langere termijn.
    Dus was is precies het voordeel hiervan?
    Grotere longinhoud!?

  10. #10
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by tnk2k View Post
    Grotere longinhoud!?
    en dan...?

    Ow, Google....

    "Een grote longinhoud wl niet zeggen dat je goede sportprestaties neerzet.
    Belangrijker is het aantal rode bloedlichaampjes hoe meer je er daarvan hebt hoe meer zuurstof je kan transporteren naar je spieren.
    "

  11. #11
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    477
    vCash
    125932

    Default

    Grotere longinhoud is inderdaad een veel te vaag begrip. Daarnaast spelen veel meer systemen een rol in je 'fitheid'. Kan me wel voorstellen dat het een super goede mentale training is.

    Ik denk trouwens dat het een soort inspiratory muscle training apparaatje is. Wordt ook gebruikt bij risicopatienten vóór grote (buik)operaties om de kans op longproblemen te verkleinen.
    Last edited by Rougemonkey; 30-10-2010 at 15:20.

  12. #12
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by Rougemonkey View Post
    Grotere longinhoud is inderdaad een veel te vaag begrip. Daarnaast spelen veel meer systemen een rol in je 'fitheid'. Kan me wel voorstellen dat het een super goede mentale training is.

    Ik denk trouwens dat het een soort inspiratory muscle training apparaatje is. Wordt ook gebruikt bij risicopatienten vóór grote (buik)operaties om de kans op longproblemen te verkleinen.

    Oke....
    Even afwachten maar tot het er is...


    Badankt mensen.....

  13. #13
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    kan je niet gewoon een bitje in doen?
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  14. #14
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by thrillseekah View Post
    kan je niet gewoon een bitje in doen?

    Dat heb ik dus ook op mijn sportschool gehoord, maar nooit echt officeel bevestigd gehad.
    Dat als je met een bitje in je hele training doet, dat het beter is voor je ademhaling en je longcapaciteit.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Misschien als het zo'n bitje is voor zowel je boven- als je onderkaak anders lijkt he me niet echt uitmaken. Ik train oveirgens altijd met een bitje in maar dat is voor me tanden en niet me long capaciteit.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Soulbringer320 View Post
    Dat heb ik dus ook op mijn sportschool gehoord, maar nooit echt officeel bevestigd gehad.
    Dat als je met een bitje in je hele training doet, dat het beter is voor je ademhaling en je longcapaciteit.
    de reden daar van is als je het mij vraagt : met een bitje in trainen zorgt er voor dat je door je neus adem blijft halen. En door je neus ademen tijdens trainen en sparren is erg belangerijk.
    Home mtk-gym.nl


  17. #17
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Iemand al ervaring mee gehad?

  18. #18
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    150
    vCash
    126000

    Default

    Dit is de website van het product. The o2Trainer dot com | Patent Pending

    Rutten sprak er over tijdens zijn podcast bij Joe Rogan. Hij gaf aan dat he primair bedoeld was om je longinhoud te vergroten en om te leren om te blijven performen met minder lucht. De onderzoeker die het aan het testen was, gaf aan dat het er op leek dat er ook meer rode bloedlichaampjes werden aangemaakt als je het gebruikt, maar daar was geen zekerheid over. Op het forum van joerogan werd daar nogal sceptisch over gedaan, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk.

    Vooral dus een product om je diafragma te trainen om zo meer lucht binnen te krijgen en om te blijven presteren ondanks het feit dat je weinig lucht hebt.

  19. #19
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    50,- dollar maar....

  20. #20
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    150
    vCash
    126000

    Default

    35 euro inderdaad. Da's niet veel. Ik ga er nog 1 nachtje over slapen en dan haal ik er een. Het schijnt dat je stem er ook luider van wordt en ik spreek de laatste tijd veel in het openbaar dus dat lijkt me wel prettig. Als ik het koop hoor je er nog van.

  21. #21
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Nice......

  22. #22
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    stomme vraag misschien en ook niet alles doorgelezen... maar wat ik zie op die site stop je dat ding in je mond.... Ik heb altijd geleerd om via de neus in en de mond uit te ademen...
    Tja je kan dan natuurlijk met dat ding in via de mond inademen maar dan ga je jezelf dat aanleren..
    Kvraag me ook af of zoiets niet schadelijk kan zijn voor je longen als je het te gek doet.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •