MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 51 to 75 of 166
  1. #51
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Mighty-Moze View Post
    En ik ben dan ook erg benieuwd of er hier iemand is met wat advies voor mij.
    Stel je vraag anders eens bij het Juridisch Loket. Daar kunnen ze je vast vertellen of het contract dat je aangegaan bent rechtsgeldig is of niet en of er eventueel mogelijkheden zijn om het te ontbinden.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  2. #52
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    guys, ooit gehoord van Mcdojo/bullshido????? daar stinkt het namelijk naar...

  3. #53
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Dexter View Post
    remco pardoel:

    Je wordt bij het IWKA er ingeluld. Dat is heel wat anders dan transparant zijn en bewust kunnen kiezen voor dat soort contracten. Vervolgens nemen ze niet de verantwoordelijkheid om te bekennen en het contract te ontbinden. Als je dat service wil noemen ....
    Tja ik vindt het persoonlijk niet netjes om over financiële problemen tussen jou en je trainer op internet te zetten.
    Wat ik hier zo lees vraagt Sifu Sergio een bedrag wat natuurlijk een hoop geld lijkt, maar daar in tegen klaag je niet over 104€ in de maand wat imo ook al een behoorlijk bedrag is.
    ik vindt het onzin om te zeggen ik ben voor het blok gezet , en ze hebben mij er in gepraat je bent daar zelf bij.
    En iemand kan 2 uur lang op mij in praten maar

    bla bla bla bla bla bla bla bla
    bla bla bla bla bla bla bla bla208€
    bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
    4jaar bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

    haal ik er toch echt wel uit

    Ik denk dan ook dat de prijs en contract duur er ook voor zorgt dat dit om exclusieve trainingen , lessen gaat en toch de leerlingen aan een school bind.
    Als jij 2 jaar lang 208 € hebt betaald ben je minder snel geneigd om te zeggen "nou laat maar ik heb geen zin meer " dan wanneer je 20€ betaald.

    Ik denk ook niet dat je zomaar elke maand met deze trainingen kan beginnen, en er niet veel leerlingen zullen zijn.
    Dus exclusiviteit en daar betaal,je voor!
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  4. #54
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Simone View Post
    Ik vind het verschil tussen een dubbeltje en 208 euro per maand wel erg groot hoor..
    Het is ook een verschil in aanbod:

    Als ik een kook cursus wil volgen ben ik volgens het ROC zo'n 249€ kwijt voor 14 lessen
    Wil ik een kook seminaar van een meester kok bij wonen dan ben ik zo'n 249€ kwijt voor 2 uurtjes.
    De keuze ligt dan bij mij toch?
    Last edited by Marchant; 16-01-2011 at 12:52.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  5. #55
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Marchant = correct

  6. #56
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    821
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben in dit geval alleen van mening als jij als trainen vind dat je zo veel geld kunt vragen voor trainingen je ook niet mag mee dingen naar het gage van de vechter. Nu betaald je wat minder voor de training, en als je goed word begin je geld te verdienen(zowel trainer als vechter). Je investeert beide veel en krijgt dan terug. Als je veel geld betaald voor de trainingen, is de vechter die het meest inverteert.

    Dan kan met zeggen dat de trainer ook tijd is je steekt, maar daar krijgt die met zulke tarieven ook voldoende voor gecompenseerd.

  7. #57
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dexter geeft wel aan dat de exclusiviteit zoals Marchant aangeeft niet aanwezig is. Elke week kwam er wel weer een nieuw iemand. Als dit wel beweerd wordt in het gesprek rond het contract en daarbij ook nog een misdadige opzegtermijn van vier jaar zit, lijkt mij de enige conclusie dat ze toch echt wel hun leerlingen erin proberen te naaien. Je kunt natuurlijk e.e.a. mooi aankleden, maar je kan niet gaan lopen liegen dat er weinig plaats is terwijl er wekelijks mensen bijkomen...

  8. #58
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Dexter geeft wel aan dat de exclusiviteit zoals Marchant aangeeft niet aanwezig is. Elke week kwam er wel weer een nieuw iemand. Als dit wel beweerd wordt in het gesprek rond het contract en daarbij ook nog een misdadige opzegtermijn van vier jaar zit, lijkt mij de enige conclusie dat ze toch echt wel hun leerlingen erin proberen te naaien. Je kunt natuurlijk e.e.a. mooi aankleden, maar je kan niet gaan lopen liegen dat er weinig plaats is terwijl er wekelijks mensen bijkomen...
    Maar hij geeft ook aan

    "Ik ben er lid geweest en ik ben gestopt omdat ik het best prijzig vind."
    Je bent gestopt dus waarom er achteraf nog over klagen.

    "Nou ik kan je zeggen dat er vrijwel wekelijks nieuwe mensen bijkwamen die echt niet zo bijzonder waren dus van schaarste was geen sprake. Soms zat de zaal echt bom vol nieuwelingen."
    Het leadership contract is voor 4 (!!!) jaar en kost 208 euro per maand. "

    Een zaal vol nieuwelingen die allemaal een contact voor 4 jaar hebben en 208€ in de maand betalen, lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk!!

    "Heb van verschillende leden gehoord dat ze ook ontevreden zijn, er misbruik is gemaakt van hun naiviteit of impulsiviteit en het contract onder geen omstandigheid ontbonden kan worden."

    Hoe ben jij dan gestopt als het contract niet kan worden ontbonden??

    Ik vindt het een raar verhaal en een het komt op mij over als een oud leerling die om een of andere rede moest stopen en nu uit wraak , jaloezie
    de naam van zijn leraar door het slijk wil halen.

    Nogmaals ik heb geen bewijs en ken Dexter niet maar zo komt dit Topic op mij over.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  9. #59
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    "Heb van verschillende leden gehoord dat ze ook ontevreden zijn, er misbruik is gemaakt van hun naiviteit of impulsiviteit en het contract onder geen omstandigheid ontbonden kan worden."

    Hoe ben jij dan gestopt als het contract niet kan worden ontbonden??
    Dat is inderdaad een goede vraag.

    Je zou best gelijk kunnen hebben dat het duimzuigerij is, maar dan is het wel vreemd dat er nog iemand met een soortgelijk verhaal komt aanzetten. Ik geloof het wel omdat ik ook verhalen ken vooral in die oosterse hoeken, waar er lang niet altijd goed met de klanten om wordt gegaan.

  10. #60
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik zeg: Mixfight, regel een interview met de sensei om zijn kant van het verhaal te geven.. hoor en wederhoor....

  11. #61
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.123
    vCash
    126000

    Default

    Er zijn wettelijke bepalingen dat contracten met onredelijke termijnen tussentijds verbroken mogen worden, ook al heb je ze met je eigen bloed getekend. Je zal dan waarschijnlijk wel minimaal één jaar aan het contract vastzitten en vervolgens een opzegtermijn van een aantal maanden hebben maar ik kan me niet voorstellen dat iemand je zomaar kan verplichten 48 maanden te blijven dokken. We leven nog steeds in een redelijk beschaafd land!
    Raadpleeg een wetswinkel of advocaat, dan weet je precies waar je staat in deze.

    Ik wil niks zeggen over deze school en vel hierbij geen oordeel over de oprechtheid of effectiviteit van de sport, maar heb al meerdere malen opgemerkt dat Wing Chun (in welke spelling dan ook!) vaak volgens een keihard business model opereren.
    ..

  12. #62
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    1
    vCash
    126000

    Default

    Hoi Mighty-Moze.
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij IWKA.
    Let op: Het is geen slechte sportschool maar DHR Sergio is ook een hele goede zakenman.
    Dus ja er word goed lesgegeven maar ook goed geld verdient.

    Je hebt een 4 jarig contract getekent maar je kan elk jaar het contract afzeggen.
    Het beste is om naar een rechtswinkel te gaan die geeft je een advocaat en je moet een aangetekende brief schrijven (met opzegging naar IWKA)
    De kans is groot dat je dan nog 1 jaar moet betalen ivm het opzegtermijn.

    Als je vragen hebt email me maar.

    Groetjes

  13. #63
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Dexter View Post
    Misschien wel aardig ter informatie voor mensen die de Wing Chun school van Sifu Sergio overwegen.
    Ik ben er lid geweest en ik ben gestopt omdat ik het best prijzig vind.................
    Ik kan me niet voorstellen dat dit normale praktijken zijn en misschien zitten onder jullie lezers wel mensen die ook een mening of ervaring hebben met zoiets.

    Dex
    Quote Originally Posted by Mighty-Moze View Post
    Bij deze wil ik even iedereen bedanken voor de tijd en energie die jullie in het lezen van, en reageren op mijn post hebben gestoken. Ik heb in de loop van de tijd hier en daar al een beetje juridisch advies ontvangen, en denk dat de tijd idd is gekomen om een professionele advocaat hiernaar te laten kijken. Ik zal jullie in deze thread op de hoogte houden.

    Nogmaals, ontzettend bedankt voor jullie aandacht.
    Eerst Dexter dan Mighty moze?????
    een identiteitscrisis ??
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  14. #64
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by mrray1983 View Post
    Hoi Mighty-Moze.
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij IWKA.
    Let op: Het is geen slechte sportschool maar DHR Sergio is ook een hele goede zakenman.
    Dus ja er word goed lesgegeven maar ook goed geld verdient.

    Groetjes
    Goed geld verdienen is toch zijn goed recht!?
    Er wordt goed les gegeven en goed geld verdiend, mooi toch?
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  15. #65
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    wing chun ............. *chuckle*

  16. #66
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Eerst Dexter dan Mighty moze?????
    een identiteitscrisis ??

    het was er niet 1 marchant, maar een stuk of 5 mensen die het zelfde hebben mee gemaakt.
    Home mtk-gym.nl


  17. #67
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    het was er niet 1 marchant, maar een stuk of 5 mensen die het zelfde hebben mee gemaakt.

    Dus Dexter heeft niet nog een account aangemaakt om te reageren als Mighty moze???

    Oke .....

    Toch blijf ik van mening dat je hier zelf voor kiest:

    Als ik vanmiddag de iphone 4 wil hebben ga ik nu naar belcompany en krijg er Gratis 1 mee.
    Ik teken daarvoor wel een contract van 2 jaar voor 60 euro in de maand.

    Dan kan ik na 2 maanden wel roepen dat is duur, en er zijn contracten van 1 jaar voor 15 euro en zelfs prepay. alleen had ik er dan een toestel bij gehad.

    Keuze die je maakt en wat wil je............



    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  18. #68
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Mighty-Moze View Post
    Ik heb speciaal een account aangemaakt om te kunnen reageren in deze thread. Ik ben namelijk 1 van die jonge studenten die er dus is ingetrapt om zo een advanced contract te tekenen. (4 jaar lang (48 termijnen) van 209 euro.) Ik heb inderdaad het gevoel dat er wel degelijk misbruik is gemaakt van mijn naiviteit en impulsiviteit. Ik was op dat moment 18, met een flink gebrek aan zelfvertrouwen en houvast in mijn leven vanwege de plotselinge scheiding van mijn ouders. Ik zocht houvast, een concreet doel in mijn leven en iemand om tegen op te kijken. Dit vond ik allemaal bij de IWKA. Nu had ik al wat boks ervaring, en was ik mede hierdoor erg goed in vorm, erg gemotiveerd en toegewijd. En durf dan ook te zeggen dat ik van de mensen in dezelfde rank als ik, toch een van de betere leerlingen was.

    Toen ik op een dag plotseling in het kantoortje werd geroepen voor een gesprek, was ik natuurlijk enorm onder de indruk toen mij werd verteld dat zij ook op de hoogte waren van mijn toewijding en vorderingen. Zij vonden dat ik in aanmerking kwam voor de 'advanced class', en kreeg dan ook meteen het contract voor mijn neus geschoven. Ik heb dit aanbod in eerste instantie afgewezen, omdat ik het onverantwoordelijk vond om zonder overleg met mijn moeder en vriendin zo een financiele beslissing te maken. Maar na een goed gesprek met hen, hebben we toch besloten dat ik toch maar moest tekenen. (Kung fu was op dat moment echt mijn leven, ik was er echt dag en nacht mee bezig, en kon mij geen andere toekomst voorstellen dan kung fu leraar te worden). De volgende les ben ik meteen teruggegaan om het contract te ondertekenen, en een maand of 2 / 3 ook de advanced lessen gevolgd.

    Vervolgens kreeg ik een blessure aan mijn rug, en kon niet meer trainen. Ik werkte op dat moment in de bouw, dus ik kon ook niet meer werken om mijn lessen te betalen. Vandaar dat ik een mailtje heb gestuurd naar de school met de vraag wat de mogelijkheden waren rond het stopzetten van het contract.

    Hierop heb ik min of meer een dreig mailtje als antwoord gekregen, hier in stond dat stopzetten niet mogelijk was. En als ik het per se TOCH stop wilde zetten, ik maar een afkoopsom moest betalen van ik geloof 4000,- euro. Waar haalt een 18 / 19 jarige jongen in godsnaam een bedrag van 4000 euro vandaan om even zijn kung fu contract te beeindigen? Ik geloof dat er zelfs in stond, dat als ik weigerde te betalen zij zelfs bevoegd waren om de complete 48 termijnen in 1x bij mij op te eisen. Uiteindelijk heb ik weten te regelen dat ik, zolang ik niet in staat was om te trainen, ik per maand maar de helft hoef te betalen. (maar het uiteindelijke totaalbedrag van 10.000,- euro blijft hetzelfde). Tot op de dag van vandaag ben ik niet in staat geweest om met dezelfde intensiteit te trainen, en ben dus ook niet terug naar de school geweest. Ik heb momenteel een studielening lopen (naast mijn bijbaantje) om al mijn vaste lasten te kunnen betalen. (de maandelijkse 105 euro hakt er erg in, laat staan de volle 210 euro). Ik heb geen flauw idee wat ik in godsnaam met dit contract moet. Ik durf ook niet zomaar terug te gaan naar die school om heel voorzichtig te kunnen trainen, maar wel volle mep te betalen.

    Ik wil bij deze iedereen meegeven heel, HEEL erg goed na te denken over of zij het zich wel kunnen veroorloven om zo een 48 termijnen contract aan te gaan. Ik sla mijzelf nog dagelijks voor mijn kop dat ik dit contract heb ondertekend. Ik weet dondersgoed hoe ongelofelijk stom het van mij geweest is. En ik ben dan ook erg benieuwd of er hier iemand is met wat advies voor mij.

    Ik zou het in ieder geval heel erg op prijs stellen.

    mvg,


    Hoelang trainden je daar om naar de advanced klas te gaan dan?

    "Je krijgt eerst een jaarcontract van 140 euro per maand"

    140 euro lijkt mij ook geen onaardig bedrag voor een 18jarige jongen die net in de bouw begint en was dit wel te overzien?
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  19. #69
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Net voor de gein eens gebelt met Kung fu amsterdam, zij vragen voor een volwassenen "Beginner" ongeveer 30 euro in de maand en dan mag je 4 x in de week komen trainen.

    En denk er serieus aan om eens een proefles te nemen.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  20. #70
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    haha marchant :



    Ik heb ook 1,5 kung fu gedaan van me 12 tot 14.

    Toch niets voor mij dat. Het was btw geen wing chung. Weet niet hoe mijn sitjl heette. Mijn trainer was Ravi, uit sri lanka.
    We deden veel dieren etc na. Goed voor je lenigheid maar geen combat sport vind ik.
    Home mtk-gym.nl


  21. #71
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    haha marchant :

    http://images.starpulse.com/Photos/P...a-movie-02.jpg

    Ik heb ook 1,5 kung fu gedaan van me 12 tot 14.

    Toch niets voor mij dat. Het was btw geen wing chung. Weet niet hoe mijn sitjl heette. Mijn trainer was Ravi, uit sri lanka.
    We deden veel dieren etc na. Goed voor je lenigheid maar geen combat sport vind ik.

    Haha only one kungu panda!!

    Zal voor mij niet moeilijk zijn ben eigenlijk een ninja
    zal nog ff een foto posten met mijn zwaarden
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  22. #72
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default



    Hier is tie..........
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  23. #73
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    en ben eigenlijk ook spiderman

    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  24. #74
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Tsuki View Post
    wing chun ............. *chuckle*
    http://www.youtube.com/watch?v=42yoDIv83W4

  25. #75
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Wow. Jij bent Brock Lesnar?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •